zoek een goede webhost..

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryiuuz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-11-2024
Beste mede tweakers,

ik ben opzoek naar een goede webhost (wellicht mensen met ervaring met de host).

zelf ga ik er wordpress opzetten.( Tournament Site, zal niet zo populair worden bezocht haha;))
dus de vraag is 1gb genoeg voor de schijf ruimte,
maandelijks data verkeer van 10gb.

(komt van i3d.net http://www.i3d.net/webhosting/windows-shared-web-hosting.php)

mensen nog andere opties van webhosting licht me graag in:).

Ryiuuuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-10 21:46
Transip nemen!
https://www.transip.nl/webhosting/#-
Websites draaien al een aantal jaar prima en support is erg snel, voor die enkele keer over een foutje van eigen kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ancoo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-10-2021
Sowieso zou ik voor linux gaan. Voor wordpress (en voor 9 van de 10 sites) maakt het niks uit of het op windows of linux draait. En dan is linux toch vaak goedkoper. (zoals bij deze 18 om 30 euro per jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 11:44

ShadowAS1

IT Security Nerd

Antagonist is ook zeer aan te raden :)

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-04 16:03
Om heel eerlijk te zijn, is mijn mening (en ervaring) dat outages niet meer van deze tijd zijn. Het zal niet (lees: <= 0.1% van de tijd) voorkomen dat je website onbereikbaar is vanwege netwerkproblemen (eventuele hardwareproblemen blijf je wel houden) bij de host. De grote hostingpartijen hebben hun netwerk heus wel op orde, de kleine hostingproviders (startups, ed.) huren vaak gewoon een colocatie bij een van deze grote datacenters. Ik verwacht niet dat er nog heel veel hostingproviders zijn die een server in een schuurtje hebben draaien, en deze vervolgens verhuren.

Zoek lekker de host met de beste support (er vanuit gaande dat je niet al te veel kennis in huis hebt over webhosting) en prijs. Reacties als: "Deze nemen want m'n site ligt nooit plat!" en "M'n site is snel" (Snel is relatief; Waarom is de site snel? Vanwege de host, of vanwege het design van de site?) voegen naar mijn mening niks toe aan de discussie.

• zxcvb
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-10 21:17
Transip is een van de grotere maar zeker ook een van de betere webhosters. Snel online en redelijk betaalbaar. Ook SSL mogelijk bij goedkopere pakketten

Als je voordelig en goed wil zitten kan ik ook IXL hosting aanraden. Snelle en goede support en veel onbeperkt (e-mail, databases etc.). Voor een dergelijke site is het personal hosting pakket van 2,50 per maand wel voldoende. Ik heb hier zelf ook een heel aantal sites draaien. Je kan ook meerdere sites op 1 pakket draaien.

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Zie bijv. Wie hebben dit 'toeval' met Robende nog meer?

Dus ver weg blijven bij Thatshosting . nl dan wel 1 en dezelfde RobEnde . nl, zag laatst weer dat de site offline stond wegens (betaalde) factuur....
3e maal in 3 maanden sinds betalen factuur.
Elke keer "opgelost" door screencapture van bank te sturen met klnt en fctrnr.

Verder lees ik heel wat rants over allerlei webhosts en domein registranten her en der, dus waarom dat topic op slot moest...?
Sowieso nieuwswaarde en voor anderen een waarschuwing, het is niet niets als je -3- keer offline gezet wordt wegens vermeend niet betaald hebben, daar verlies je klanten mee !!!!!!!! (ik dus !) en robende ook t.z.t., maar niet nu al en wet van dam want dan zal geld terug van resterende maanden ook niet lukken gok ik zo. Ik zit de ergernis wel uit, zeg op, en komt er weer een betaal verzoek, delete-knop lost het op.

Oh ja, en jaren daarvoor idem, maar dan 'maar' 1 of 2 keer op zwart na betalen...

[ Voor 6% gewijzigd door notsonewbie op 18-09-2014 12:44 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:03
Zelf goede ervaringen met Hosting2go als het aankomt op shared Linux hosting. Pakket kost 35 euro per jaar, support is natuurlijk basic maar wel aanwezig.

Denk er vooral aan om je wordpress installatie (incl plugins!) up to date te houden ivm beveiligingslekken welke relatief vaak voorkomen.

[ Voor 62% gewijzigd door andy88 op 18-09-2014 13:20 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Negeer alle budget hosters. Ga naar een grote naam met goede kwaliteit:

- Leaseweb
- TransIP
- OVH
- Rackspace
- Softlayer
- Digital Ocean

Kost je nauwelijks meer en je krijgt er een veel betere dienst voor terug. Daarnaast zitten bijna alle 'hosters' zelf bij deze bedrijven, soms met eigen bare metal servers, vaak met een reseller pakketje.

[ Voor 22% gewijzigd door johnkeates op 18-09-2014 13:26 ]

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-04 16:03
johnkeates schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:25:

- Leaseweb
- TransIP
- OVH
- Rackspace
- Softlayer
- Digital Ocean

Kost je nauwelijks meer en je krijgt er een veel betere dienst voor terug. Daarnaast zitten bijna alle 'hosters' zelf bij deze bedrijven, soms met eigen bare metal servers, vaak met een reseller pakketje.
Ik wil je niet tegenspreken, maar OVH is een van de goedkoopste VPS aanbieders die ik tegen ben gekomen! 1,99/maand voor de goedkoopste VPS. Zelf goede ervaringen met deze hoster. Heb zelfs een jaar lang(!) een dedicated server (!!) gekregen van OVH omdat ik was ingeloot voor het beta-test programma, toen ze het datacenter aan aanleggen waren.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:15
Ik wil je niet tegenspreken, maar OVH is een van de goedkoopste VPS aanbieders die ik tegen ben gekomen!
Je spreekt hem ook niet tegen ;)
Helemaal eens. Maar hoewel een VPS tegenwoordig ook niets meer kost, is shared hosting een betere optie als je geen bijzondere eisen hebt en geen ervaring hebt in het onderhouden van een server. Gezien de vraag van TS over diskspace lijkt een VPS me niet helemaal de juiste keuze.

TransIP en Antagonist (beide eerder genoemd) zijn dan prima opties, gezien de prijzen zie ik eigenlijk ook geen reden om verder te kijken.

Voor een VPS zijn de namen die johnkeates geeft allemaal prima keuzes - zou Vultr (concurrent van Digital Ocean) er nog aan willen toevoegen.

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:15

- Leaseweb
- TransIP
- OVH
- Rackspace
- Softlayer
- Digital Ocean

OVH is dramatisch slecht wanneer het om support gaat, duurt dagen/weken voordat ze een antwoord geven op je ticket. Bellen gaat wel iets sneller, maar als ze je doorverwijzen naar een email adres of ticket duurt het alsnog lang. Ik ben zelf erg tevreden over TransIP.

Verwijderd

In je eerste post verwijs je naar i3D.net.
Het eerste wat me opvalt: Een groot rood kruis bij Dedicated IP Address. :F

En verder, zou ik zeker voor een linux host gaan. Overigens, wat is er mis met wordpress.com? Of moet je perse op een eigen domein uitkomen?

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:15
Stroopwafels schreef op donderdag 18 september 2014 @ 14:07:
OVH is dramatisch slecht wanneer het om support gaat, duurt dagen/weken voordat ze een antwoord geven op je ticket. Bellen gaat wel iets sneller, maar als ze je doorverwijzen naar een email adres of ticket duurt het alsnog lang. Ik ben zelf erg tevreden over TransIP.
Dat is een goed punt. Prijzen van OVH zijn erg scherp (zie ook het topic over dedicated atoms voor 5,00), maar daar lever je zeker op in qua support.

Met andere woorden: als je support nodig hebt helpt het enorm als je ze precies en overtuigd kunt vertellen wat er mis is (aan hun zijde, VPS/dedicated on a budget is natuurlijk altijd unmanaged). Dan is een shared hoster die gewoon Nederlandse support biedt een groot voordeel (en ik kan me voorstellen dat ze gewend zijn dat hun klanten niet altijd even technisch zijn).

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zie allemaal reacties over een goeie host (=meestal vrij duur) kiezen.
Het lijkt me handiger om te kijken waar het voor zal zijn. Wat ik begrijp is het meer een hobby projectje. Ik zou dan wel voor een van de goedkoopste gaan. Ik heb zelf al jaren een hobby domeintje bij pcextreme. Ik weet dat de meningen over hun verschillen, maar zolang je er geen bedrijfskritische dingen mee doet vind ik het niet erg om een flinke webspace en hoog datalimiet voor maar 1,95 pm te hebben :)
In het verleden is het wel eens voor gekomen dat ie eruit lag (van horen zeggen, heb het zelf in de praktijk niet meegemaakt (of last van gehad)).

Het komt er dus op neer hoe belangrijk het is dat je website 24/7 te benaderen is, en hoeveel je daarvoor neer wilt leggen.

[ Voor 12% gewijzigd door fm77 op 18-09-2014 14:44 ]

Pagina: 1