Wie hebben dit 'toeval' met Robende nog meer?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.217 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Zie: http://i.imgur.com/3qn42LI.jpg of plaatje hieronder
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3qn42LI.jpg

6e jaar op rij, website op zwart en of ik wil betalen want dat had ik volgens hen nog niet gedaan.
(wel natuurlijk, afgeschreven van bank en al, na 3 dagen al als ik er lang over deed, meestal niet alleen de dag zelf, maar ook binnen 1 a 3 uur!)
Hoeveel tuinen daar in na een maand a 2 ?

Zelf betaal ik alles altijd meteen, vooraf, OF met acceptgiro als dat kan bij gebruiksproducten, waarbij ik dan ook in de opmerkingen zet : alleen nieuw, geopende doos komt gelijk retour.

[ Voor 15% gewijzigd door notsonewbie op 15-07-2014 14:39 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:11
notsonewbie schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 14:38:
Zie: http://i.imgur.com/3qn42LI.jpg of plaatje hieronder
[afbeelding]

6e jaar op rij, website op zwart en of ik wil betalen want dat had ik volgens hen nog niet gedaan.
(wel natuurlijk, afgeschreven van bank en al, na 3 dagen al als ik er lang over deed, meestal niet alleen de dag zelf, maar ook binnen 1 a 3 uur!)
Hoeveel tuinen daar in na een maand a 2 ?

Zelf betaal ik alles altijd meteen, vooraf, OF met acceptgiro als dat kan bij gebruiksproducten, waarbij ik dan ook in de opmerkingen zet : alleen nieuw, geopende doos komt gelijk retour.
Ikke niet veel van snappe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-10 00:52
Ik zou zeggen neem je diensten af bij een andere partij, website op zwart zetten omdat er niet is betaald zonder daar een brief over te sturen is natuurlijk absurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Rolfie schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 14:54:
[...]

Ikke niet veel van snappe
Je krijgt een rekening voor een website.
Die betaal je.

Maand a 2 later, omdat je er zElf achter komt dat je website op zwart is gezet
denk je DIE had ik toch al gelijk betaald? Dus checken en ja hoor betaald.
En dan komt er iets in je op, was dat vorig jaar ook niet, dat check je, en dan merk je, potdorie, 6e maal op rij al 'dit geintje' !!

rekening > betalen > toch zo maar ineens site op zwart omdat je niet betaald zou hebben.
Wat een rot-bende

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-10 13:47
weg gaan dus... zeker als het je al 6x over komt....

ps. je hebt niet toevallig op de manier van van der Meijden gedaan he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
moppentappers schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 16:26:
Ik zou zeggen neem je diensten af bij een andere partij, website op zwart zetten omdat er niet is betaald
Yep.
zonder daar een brief over te sturen is natuurlijk absurd.
Geen brief, geen mail. Een tel.nummer kan ik op de website ook al niet vinden, ook in hun oude mails trouwens niet. (!) Terwijl als het niet op zwart staat, het wel werkt, email, website, scripts...

Weggaan heb ik met een andere website bij hen wel gedaan, 4 jaar terug meen ik.

Deze website is gelukkig niet zo belangrijk en levert ook niet heel veel op via reclame. Maar levert wel op, dus ook dat kost dit geintje mij...

Nu zit ik er weer een jaar aan vast.
Zal het in 2 agenda's zetten, over 10 maanden verhuizen dat domein en webhosting.

[ Voor 15% gewijzigd door notsonewbie op 15-07-2014 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:34
notsonewbie schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 17:04:
[...]

Je krijgt een rekening voor een website.
Die betaal je.

Maand a 2 later, omdat je er zElf achter komt dat je website op zwart is gezet
denk je DIE had ik toch al gelijk betaald? Dus checken en ja hoor betaald.
En dan komt er iets in je op, was dat vorig jaar ook niet, dat check je, en dan merk je, potdorie, 6e maal op rij al 'dit geintje' !!

rekening > betalen > toch zo maar ineens site op zwart omdat je niet betaald zou hebben.
Wat een rot-bende
Het kan zijn dat de partij waar jij je hosting afneemt een reseller is en die zelf nog een handmatige actie moet verrichten om je hosting/domeinnaam te verlengen. Dat dit steeds gebeurt is lastig, maar je kan vrij eenvoudig overstappen naar een andere hosting-partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-10 08:37
notsonewbie schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 17:08:
[...]

Yep.

[...]

Geen brief, geen mail. Een tel.nummer kan ik op de website ook al niet vinden, ook in hun oude mails trouwens niet. (!) Terwijl als het niet op zwart staat, het wel werkt, email, website, scripts...

Weggaan heb ik met een andere website bij hen wel gedaan, 4 jaar terug meen ik.

Deze website is gelukkig niet zo belangrijk en levert ook niet heel veel op via reclame. Maar levert wel op, dus ook dat kost dit geintje mij...

Nu zit ik er weer een jaar aan vast.
Zal het in 2 agenda's zetten, over 10 maanden verhuizen dat domein en webhosting.
Telefoonnummer heb ik dus wel gevonden :P
http://www.robende.nl/?page=bedrijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yggdrasil
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-09 00:35
Ik zou direct weggaan, zelfs al kost dat wat extra (tenzij het natuurlijk om veel geld gaat). Eén of twee keer is een ongelukje maar als dit zo vaak voor komt moeten ze maar voelen. Dan is óf hun facturatiesysteem slecht, of ze hebben andere zaken niet op orde. Hoe dan ook, stemmen met je portemonee.

Daarnaast is het misschien verstandig om een dienst als Pingdom te gebruiken zodat je automatisch een melding krijg wanneer je site offline wordt gezet. Pingdom is gratis voor een enkele site, checkt standaard op HTTP statuscodes (2** of 3** is ok, 4** of 5** is fout), of op een bepaalde tekst in de response van je website (voor het geval ze je site vervangen door een eigen pagina).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Ja, via de directe url wel, makkie.
Echter de 'op zwart' medeldeing bevat ook visueel hun website met allerlei info, echter niet die met een tel.nr. op de pagina die zit er niet bij.
Maar bij de los in te tikken home-hoofd pagina is ie i.d.d. zo te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
En technische zaken, dat elders weer opzetten, dyndns e.d. verleggen etc...
Gedoe, maar ja, over een maand of 10 dus. Dan breng ik het voor zo ver kan over naar een andere webhoster die ik ook gebruik en waar dit wel altijd goed gaat.
Ook die gebruikt nota bene direct betalen per ideal vanuit de factuur mail, dus het kAn wel! :)
Daarnaast is het misschien verstandig om een dienst als Pingdom te gebruiken zodat je automatisch een melding krijg wanneer je site offline wordt gezet. Pingdom is gratis voor een enkele site, checkt standaard op HTTP statuscodes (2** of 3** is ok, 4** of 5** is fout), of op een bepaalde tekst in de response van je website (voor het geval ze je site vervangen door een eigen pagina).
Bedankt voor de tip, maar het mooie is, mijn spamfilter die elke 15 minuten tot 12 uur (account afhankelijk) mail checkt laat het ook weten als een website 're-located- defect of offline' is. Op 1 of andere manier heb ik mazzel, website down, dan ook de email van dat domein niet werkende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Nee, zoals ik al schreef, ik betaal altijd zo snel als maar kan.
En dat ging heel snel, in de factuur email zat een ideal betaling link, (doen meer webhosters en bedrijven) uitvoeren, volgende dag was het 'bank-financieel' al geregeld en afgerond.

Overigens ligt het daar niet al 6 jaar aan, ideal is pas sinds verleden jaar. Daarvoor gewoon brief in de bus + email met pdf en te gebruiken factuur nummer en o.v.v. gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wat heeft hij zelf daar op te zeggen? Gok dat hij gewoon administratief niet zo'n geweldige is, management systeem heeft een auto-shutdown als er geen melding van betaling in komt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
SinergyX schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 10:33:
Wat heeft hij zelf daar op te zeggen? Gok dat hij gewoon administratief niet zo'n geweldige is, management systeem heeft een auto-shutdown als er geen melding van betaling in komt.
Als het dat is zal degene daar die administratie 'a la utopia tv doet' wel zoiets in zichzelf zeggen:
Waarom lopen al die klanten toch weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

moppentappers schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 16:26:
Ik zou zeggen neem je diensten af bij een andere partij, website op zwart zetten omdat er niet is betaald zonder daar een brief over te sturen is natuurlijk absurd.
Dit. Onmiddellijk weg gaan.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij kan je het contract nu toch laten ontbinden? Het niet nakomen van de overeenkomst?
Ik zou contact opnemen dat je per direct wilt opzeggen en dat je daarvoor geen kosten wilt betalen. Ze hebben namelijk je site op zwart gezet waardoor jij inkomsten misloopt.

Ik ga er vanuit dat ze ergens in het contract daar wel naar verwijzen. Ze kunnen je moeilijk dwingen om te betalen na deze "fout".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

notsonewbie schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 10:36:
[...]

Als het dat is zal degene daar die administratie 'a la utopia tv doet' wel zoiets in zichzelf zeggen:
Waarom lopen al die klanten toch weg?
Afhankelijk van aantal klanten natuurlijk ;) Site oogt nu echt op een 'groot hosting bedrijf' (hele hosting pagina is gewoon leeg, geen info, niets).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 10:41:
Volgens mij kan je het contract nu toch laten ontbinden? Het niet nakomen van de overeenkomst?
Ik zou contact opnemen dat je per direct wilt opzeggen en dat je daarvoor geen kosten wilt betalen. Ze hebben namelijk je site op zwart gezet waardoor jij inkomsten misloopt.

Ik ga er vanuit dat ze ergens in het contract daar wel naar verwijzen. Ze kunnen je moeilijk dwingen om te betalen na deze "fout".
Daar in de 'op zwart pagina's' waarbij je dus op potentiele klanten ook nog als wanbetaler over kan komen... het tel.nr. niet bevatten, dit al de 6e maal is.. ik het domein niet kwijt wil (sterke naam, multiple inzetbaar, koopsignalen geweest ook) neem ik geen risico.
Nu is het rond, betaald, in de lucht, het loopt allemaal.
Over 10 maanden via de juiste manier overstappen naar elders.(Screencaptures van alles, want ook dat kan mis gaan bij hen inmiddels lijkt mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Edit:
Of je bedoelt dit :

"Onze hostingpakketten draaien op onze eigen servers die in een datacenter in Nederland ondergebracht zijn. Wilt u meer informatie over hosting, kunt u altijd vrijblijvend contact met ons opnemen."

Dus niet leeg, maar wel heel sobertjes geworden.
Want tja, da's niet veel Webhosting pagina content inderdaad. dat was wel anders voorheen.
SinergyX schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 10:45:
[...]
Site oogt nu echt op een 'groot hosting bedrijf' (hele hosting pagina is gewoon leeg, geen info, niets).
Misschien een tikfout?
Ik zie naast de Webhosting/domeinen dat ze nu ook glasvezel in hun omgeving doen.

[ Voor 36% gewijzigd door notsonewbie op 16-07-2014 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zitten wel veel meer tikfouten in die site :P Hij lijkt gewoon een solcom reseller te zijn (grappig, hij heeft 59,95 voor 100/100, direct bij solcom maar 54,95).

Je kan ook gewoon domein over laten zetten, dat je rest van het jaar nog moet betalen is dan jammer, maar zou niet weten waarom hij dit niet zou toelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-10 00:52
Een verhuizing kan nooit worden geweigerd, zelfs niet als je een wanbetaler bent, de token moet in alle gevallen worden afgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:55

3DDude

I void warranty's

Sorry dat ik het zeg TS:
Maar je moet echt wat aan je schrijven doen en je verhaal DUIDELIJK maken.

Hier is gewoon geen touw aan vast te knopen.
Snap er geen kanarie van.

Wat ik onmiddels heb ontcijferd:
robende? (wat is dat? rot bende? )
iets met webhosting?
En iets met betalingen?

Maar hoe of wat ? Een website op zwart? Geen telefoon nummer? Dan weer wel een telefoon nummer?
:X :? 8)7

Uhm en wat is nou - je vraag? Je doel van dit topic |:(

[ Voor 8% gewijzigd door 3DDude op 16-07-2014 11:08 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Of je leest het topic, maakt het al wat duidelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Nah, hoeft niet, sorry dat dit je al een brug te ver is, sommige NLers en begrijpend lezen...

Ook de inhoudelijke reacties geven je geen hint het bij jezelf te zoeken?

[ Voor 15% gewijzigd door notsonewbie op 16-07-2014 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:55

3DDude

I void warranty's

notsonewbie schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 11:28:
[...]

Nah, hoeft niet, sorry dat dit je al een brug te ver is, sommige NLers en begrijpend lezen...

Ook de inhoudelijke reacties geven je geen hint het bij jezelf te zoeken?
nee, je kan ook gewoon een normale TS schrijven bij voorkeur in het nederlands. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door 3DDude op 16-07-2014 11:34 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Ben het eens met 3DDude dat de TS wel erg warrig is, eigenlijk alle reacties van "notsonewbie".

Maargoed, wat boeit het. Als je het niet snapt reageer je toch gewoon niet.

@notsonewbie: Als je abonnement particulier is, kan je die onder de Wet van Dam toch gewoon opzeggen? Dan hoef je er niet weer een jaar aan vast te zitten.

Overigens is het bij ons ook standaard praktijk om websites op zwart te zetten bij uitblijven van betaling, maar dan heb je al wel 2 maanden lang wekelijkse herinneringen genegeerd. En dat is op zwart is gezet krijg je ook mail van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat mij in de afbeelding wel opvalt is dat de mail uit 2014 gaat over onterecht offline zijn van de site.
Je zou dan op zijn minst verwachten dat je een e-mail hebt ontvangen over een nieuwe / openstaande factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-10 15:49

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Met alle respect topicstarter, als je je belazerd voelt, dan neem je contact op met deze partij. Kom je er niet bij hun uit,dan kan je je heil ergens anders zoeken. Er zijn er genoeg.

Een dergelijk ranttopic starten is niet de bedoeling..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.