Hallo Tweakers!
Ik heb al uren gegoogled naar hoeveel watt de voeding voor een 2-way SLI setup moet hebben. Over het algemeen zegt men rond de 850 watt.
Ik vermoed echter dat dit veel te ruim ingeschat is, als ik kijk naar tests als deze van Hardware.info:
http://nl.hardware.info/r...resultaten-stroomverbruik
Mijn systeem heeft de volgende componenten:
Zoals te zien zat de voeding in-game pas tegen het maximum aan met 2 GTX 590 videokaarten die elk een TDP van 365 watt hebben. De GTX 980 heeft daarentegen een TDP van 165 watt.
Als ik een en ander beredeneer zou mijn systeem met 2 GTX 980 videokaarten onder volledige belasting maximaal rond 500 watt uit het stopcontact trekken.
De volgende vragen voor jullie!
Ik heb al uren gegoogled naar hoeveel watt de voeding voor een 2-way SLI setup moet hebben. Over het algemeen zegt men rond de 850 watt.
Ik vermoed echter dat dit veel te ruim ingeschat is, als ik kijk naar tests als deze van Hardware.info:
Bij 2 GTX 980's is het resultaat 429 watt.Voor de load test draaien we de Metro Last Light benchmark in 1920x1080 met Very High settings en bepalen we het gemiddelde verbruik gedurende de gehele benchmark. Let dus op: in de grafieken vind je het verbruik van het complete testsysteem, inclusief CPU, moederbord en zo verder.
http://nl.hardware.info/r...resultaten-stroomverbruik
Mijn systeem heeft de volgende componenten:
- MSI P67A-GD65 (B3)
- Core i7 2600K @ 4,3Ghz
- 4 x 4 GB @ 667Mhz
- 1 SSD
- 1 HDD
- 1 Blu-Ray drive
- Auzentech Bravura geluidskaart
- 4 fans
- Corsair AX760 watt voeding
- eVGA P55 Classified SLI motherboard (has high power consumption and an NF200 chip)
- Core i7 870 (overclocked to 3800 GHz) 20x190 BLCK at 1.4 Volts
- 1x GeForce GTX 590 primary (2 GPUs)
- 1x GeForce GTX 590 secondary (2 GPUs) for quad multi-GPU stress test
- 4 GB Memory DDR3 @ 1520 MHz
- OCZ Vertex 2 SDD x1
Zoals te zien zat de voeding in-game pas tegen het maximum aan met 2 GTX 590 videokaarten die elk een TDP van 365 watt hebben. De GTX 980 heeft daarentegen een TDP van 165 watt.
Als ik een en ander beredeneer zou mijn systeem met 2 GTX 980 videokaarten onder volledige belasting maximaal rond 500 watt uit het stopcontact trekken.
De volgende vragen voor jullie!
- Waarom worden er zo een hoge aanbevelingen gedaan qua voeding?
- Denken jullie dat mijn voeding de genoemde setup trekt?
- Wat is het gevaar als de voeding tekort schiet? Kunnen componenten beschadigd worden o.i.d.?
- Last but not least... wat zouden jullie doen in mijn situatie?
AMD 9800X3D | Aorus Master X870E | G.Skill Trident Z5 Royal Neo 6000 CL26 2x32GB | Aorus Master RTX5090 | Samsung 9100 PRO 4TB | WD SN850X 8TB | Seasonic Prime TX-1600 Noctua Edition | Noctua NH-D15S | Fractal Design North XL