Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.Pillig
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-08-2022
Hi, mijn nederlands is niet goed. :3

Ik heb via Desktop Aankoop Advies een system samengesteld:

Gaming system 700€ of 900€ budget

En wou in plaats van de gpu 7950 deze kopen: Club3D Radeon R9 290 royalAce

Maar nu zijn de nieuwe gpu´s uit van nvidia en voor de bijna zelfde prijs kan ik in plaats van de 290 een EVGA GeForce GTX 970 4GB ACX kopen. Ik heb er drie vragen:
  • Zover ik het gelezen heb zal die duidelijk beter zijn dan de 290 en ik vraag mij als u nu wacht tot die 290 in prijs daalt. hoelang duurt het in de regel en hoe groot is dan meestal de prijsdaaling ?
  • Is deze EVGA GeForce GTX 970 4GB ACX wel in orde of zal ik mischien deze kiezen MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G ? Verschil is 20€, wat is jullie opinie ?
  • Laatste vraag is als die nieuwe 970 ook helemal zo in mijn system van mijn link boven passt ? Vanwege plaats op mainboard en strom sterk genoeg ?

[ Voor 3% gewijzigd door C.Pillig op 19-09-2014 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:32

Thomg

Aww yiss

Als je voor een 970 gaat zou ik de MSI halen, de EVGA is naar verluid relatief luid. Zie techpowerup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:35
Normaal zijn de ACX'en wel stil, waarom is deze dan zo luid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

3L3ktr1k schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 19:57:
Normaal zijn de ACX'en wel stil, waarom is deze dan zo luid?
http://www.techpowerup.co...970_SC_ACX_Cooler/24.html

http://www.techpowerup.co.../GTX_970_STRIX_OC/24.html

Naar verwachtingen zullen de gigabyte en MSI er ook dicht tegenaanzitten ( ref. guru3d 980 ).

http://www.guru3d.com/art..._g1_gaming_review,10.html
http://www.guru3d.com/art...970_gaming_review,10.html

Ik zou een gigabyte halen, maar dat is eerder omdat ik een minimalist ben ( ik vind gigabytes fan nogal minimalistisch ;) ).

De ASUS heeft geen koeling op de RAM, maar als ik TPU mag geloven is dit geen breekpunt.
De MSI heeft ook geen backplate, aardige bummer. Als je niet weet wat dit is / je kaart nooit aanraakt / geen windowed kast hebt is dit niet echt erg

@TS

Prijsdaling van 290 moet eerst nog aangekondigd worden door AMD, waarschijnlijk nog een week op z'n minst.

Als de 290 past, past de 970 ook.

[ Voor 49% gewijzigd door Thomg op 19-09-2014 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
http://www.bit-tech.net/h...-geforce-gtx-970-review/1

Review van de asus, evga en msi 970 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Helaas niks over geluid, dat vind ik het belangrijkste van een kaart ( afgezien van perf. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.Pillig
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-08-2022
In een duitse review woordt volgens mij de msi versie getest:

http://www.gamestar.de/ha...tx_970,861,3078382,5.html

Het wordt vertelt dat onder volle last de kaart 0,6 sone produceert, dus weinig geluid ?!

Dus ik denk het wordt de MSI voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

C.Pillig schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 20:45:
In een duitse review woordt volgens mij de msi versie getest:

http://www.gamestar.de/ha...tx_970,861,3078382,5.html

Het wordt vertelt dat onder volle last de kaart 0,6 sone produceert, dus weinig geluid ?!

Dus ik denk het wordt de MSI voor mij :)
Ze zijn allemaal vrij stil wegens het verbruik, het is nu alleen nog maar mierenneuken op de dB's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:42
Als ik de reviews en prijzen moet geloven is de MSI GTX 970 OC/Gaming op dit moment prijstechnisch gezien veruit de beste kaart..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mingooski
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-09 18:49
Hier ook een linkje waarin de MSI, EVGA en ASUS strict 970 kaarten met elkaar vergelijken worden.
MSI komt ook hier uit als winnaar.

http://www.bit-tech.net/h...geforce-gtx-970-review/14

Heb net een bestelling geplaats bij Alternate, wou eigenlijk nog een maandje of 2 wachten (om te kijken wat er nog verder gebeurt), maar ben bang dat het dan opeens moeilijk te verkrijgen is en dat de prijzen omhoog gaan. Misschien een beetje paranoide :) maar beter safe then sorry..

edit: Oops de linkje was al eerder geplaats, had ik over het hoofd gezien, srry

[ Voor 8% gewijzigd door mingooski op 19-09-2014 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Volgens Guru3d MSI = Gigabyte..

Sterker nog, gigabyte heeft een edge wegens de backplate en meer I/O poorten.

[ Voor 56% gewijzigd door Thomg op 19-09-2014 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 19:00
Als je meer als 300 euro aan een videokaart uitgeeft lijkt mij dat de service van de fabrikant bij RMA/Garantie etc. niet onbelangrijk is.

Ik zou dus voor EVGA gaan.

Het verhaal over geluid uit de reviews moet je met een korreltje zout nemen.

Mijn videokaart met reference cooler zou ook behoorlijk wat geluid maken, in idle hoor ik helemaal niets,
in game hoor ik iets zoomen, als ik ga overclocken is het net of er 2 kabouters aan het stofzuigen zijn ...

Edit; Evga levert de kaarten met ACX cooling, ook met een backplate, in eerste instantie krijg je die opgestuurd na registratie, later zouden ze gewoon bij de kaart moeten zitten.

[ Voor 16% gewijzigd door Firedre op 19-09-2014 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Als je echt stil spul wil moet je misschien wachten op een Palit Jetstream. Mijn GTX770 is er zo een. Die koeler is veel te groot, en onder zwaar verbruik draaien de fans nog op halve toeren. Maar dan heb je het ook over 2,5 slots, er past verder dus ook bijna niets meer naast :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 05:41
De GTX970 verbruikt minder dan de R9 290. Is vanzelfsprekend minder luidruchtig. Ik heb de 290 reference en die zijn net stofzuigers als je aan het gamen bent. Ik ben er inmiddels aan gewend.
Betreft de verschillende versies zal het denk ik niet veel uitmaken. Zal misschien een paar dBtje schelen. Ga gewoon voor de goedkoopste (liefst met OC),

In ieder geval zal ik met de huidige prijzen niet voor de R9 290 gaan (tweedehands heb je ze wel voor 200-250).

• Thelightningnl
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-03-2023
Firedre schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 23:32:
Als je meer als 300 euro aan een videokaart uitgeeft lijkt mij dat de service van de fabrikant bij RMA/Garantie etc. niet onbelangrijk is.

Ik zou dus voor EVGA gaan.

Het verhaal over geluid uit de reviews moet je met een korreltje zout nemen.

Mijn videokaart met reference cooler zou ook behoorlijk wat geluid maken, in idle hoor ik helemaal niets,
in game hoor ik iets zoomen, als ik ga overclocken is het net of er 2 kabouters aan het stofzuigen zijn ...

Edit; Evga levert de kaarten met ACX cooling, ook met een backplate, in eerste instantie krijg je die opgestuurd na registratie, later zouden ze gewoon bij de kaart moeten zitten.
Zelfs als je kaart door garantie teruggestuurd wordt kost het in ieder geval 1 a 3 maanden voordat je hem terug krijgt. Ik zou vooraf gewoon een betrouwbare web-/winkel zoeken waar je in ieder geval bij een defect meteen een gelijkwaardige product krijgt. Zelf was mijn bios van mijn mob gecrasht, nadat ik hem terugbracht naar de mycom kreeg ik een nieuwe mob en het werd zelfs voor me in mijn pc geplaats zonder kosten. Dat vind ik zelf goede service, daar let ik dan op.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Thelightningnl schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 01:01:
[...]

Zelfs als je kaart door garantie teruggestuurd wordt kost het in ieder geval 1 a 3 maanden voordat je hem terug krijgt. Ik zou vooraf gewoon een betrouwbare web-/winkel zoeken waar je in ieder geval bij een defect meteen een gelijkwaardige product krijgt. Zelf was mijn bios van mijn mob gecrasht, nadat ik hem terugbracht naar de mycom kreeg ik een nieuwe mob en het werd zelfs voor me in mijn pc geplaats zonder kosten. Dat vind ik zelf goede service, daar let ik dan op.
Ik vind de service van de winkel zelf veel belangrijker dan van de fabrikant, de fabrikant doet er vaak langer over.
Amanoo schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 23:48:
Als je echt stil spul wil moet je misschien wachten op een Palit Jetstream. Mijn GTX770 is er zo een. Die koeler is veel te groot, en onder zwaar verbruik draaien de fans nog op halve toeren. Maar dan heb je het ook over 2,5 slots, er past verder dus ook bijna niets meer naast :+
Palit doet het over het algemeen ook prima, maar ik zie de meerwaarde er niet in tov de gigabyte, MSI of Asus ( muv prijs ).

[ Voor 29% gewijzigd door Thomg op 20-09-2014 01:10 ]

Pagina: 1