bestaande homecinema aanpassen naar een draadloze sub

Pagina: 1
Acties:

• Vow
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-07-2024
Hoi,

ik heb momenteel een homecinema bestaande uit een harmann kardon receiver met hieraan gekoppeld een kleine 5.1 opstelling van jbl. Deze voldoen voor mij meer dan genoeg en ik gebruik ze ook al jaren.
nu hebben we echter alle kamers beneden heringericht met als gevolg dat ik mijn sub niet meer kan plaatsen langs mijn audio meubel. De sub komt nu echt aan de overkant van de ruimte te staan. Een kabel leggen naar daar is echter geen optie. Nu heb ik begrepen dat ik deze bestaande set kan aanpassen zodat de sub draadloos kan ontvangen. Een stopcontact waar hij komt te staan is geen probleem.
hebben jullie eventueel ervzring hiermee en kunnen jullie eventueel enkele aanbevelingen doen voor een zender ontvanger hiervoor?

alvast bedankt

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-01 20:31

garriej

Ik las ondertieten.

Welke receiver heb je?

• Vow
Nu heb ik een HK avr 132. Een basic model van enkele jaren oud ondertussen.

• Kang
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-01 19:39

Kang

Holy Fleurking schnit!

Ik heb hetzelfde probleem, maar dan met mijn rear speakers... verdraait lastig om iets betaalbaars te vinden voor een draadloze oplossing met een bestaande receiver. Ik zou gewoon de luidspreker draadjes willen afknippen, zender, en ontvanger bij speaker en dat dan in mn speaker. Maar ik gok dat jij een tulp-aansluiting voor de sub gebruikt?

• Vow
Ik gebruik nu idd de pre out voor de sub

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:15

Jag

Ja, je kan natuurlijk niet een luidspreker signaal draadloos versturen. Dat is net zoiets als je waterkoker draadloos aan willen sluiten :+. Maar een sub krijgt een lijn signaal, en dat kan wel draadloos.

• Kang
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-01 19:39

Kang

Holy Fleurking schnit!

Nouja, ik kan me voorstellen dat je prima het signaal kunt versturen, je zult aan de ontvanger kant wat power moeten toevoegen alleen :)

• Vow
Ja idd en omdat een sub toch vaak actief is (zoals de mijne ook) is die power er aanwezig. Ik wil dus enkel het signaal van de pre out draadloos doorsturen naar de sub.

• Jag

Jag

@Kang: Dat kan ook wel. Maar wat power toevoegen betekent dan wel dat je dan na de ontvanger weer een versterker nodig hebt.

• Jag

Jag

Maar voor beide situaties zijn kant en klare oplossingen:

(Passieve) surround speakers draadloos: klik

En voor sub (of ander line level signaal): zoiets

• Vow
@jag : heb ik zo twee van die dingen nodig? Want ik moet toch een zender en een ontvanger hebben?

• Jag

Jag

Tis een setje geloof ik

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat soort setjes werken lang niet altijd even goed. Heb het ooit geprobeerd, maar met een enkele muur ertussen haperde het al flink. Dus teruggebracht.

Waarom is een kabel neerleggen geen optie? Al eens bedacht om bijvoorbeeld een kabelgootje achter de gordijnen op het plafond te plakken/schroeven? Heb ik ook gedaan thuis omdat ik openslaande tuindeuren heb. Als het maar 1 kabeltje is voldoet een plakgoot wel. Met meerdere kabels (bijv icm rearspeakers en/of netwerkkabel) of als zo'n gootje in de zon hangt wil je eigenlijk gewoon schroeven :)

Mensen vergeten vaak dat een kamer nog een plafond heeft ook :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:54

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

De kabel moet natuurlijk dan wel omhoog worden gebracht en dat ga je waarschijnlijk ergens zien... Verder natuurlijk wel een slimme tip. _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door Jorgen op 20-09-2014 23:49 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Jag

Jag

The Eagle schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 22:07:
Dat soort setjes werken lang niet altijd even goed. Heb het ooit geprobeerd, maar met een enkele muur ertussen haperde het al flink. Dus teruggebracht.

Waarom is een kabel neerleggen geen optie? Al eens bedacht om bijvoorbeeld een kabelgootje achter de gordijnen op het plafond te plakken/schroeven? Heb ik ook gedaan thuis omdat ik openslaande tuindeuren heb. Als het maar 1 kabeltje is voldoet een plakgoot wel. Met meerdere kabels (bijv icm rearspeakers en/of netwerkkabel) of als zo'n gootje in de zon hangt wil je eigenlijk gewoon schroeven :)

Mensen vergeten vaak dat een kamer nog een plafond heeft ook :P
meestal hoef je van een receiver naar een sub niet door een muur heen lijkt me

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Meestal niet, maar er is er recentelijk eentje die het gevraagd heeft: Subwoofer Pre-out (LFE) draadloos verlengen

Sowieso, die draadloze dingen presteren prut, zijn relatief prijzig en omdat het op de 2,4 Ghz zit kan er ook storing van WLAN, DECT en magnetrons optreden. Take your pick :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Vow
Hoi,
ben idd ook aan het uitzoeken hoe het met een kabel kan gedaan worden. Het draadloze ben ik ook niet zo een fan van maar soms gaat het niet anders.
zo een kabeltje van de pre out naar de sub. Is dit gewoon een cinch connector?
Want dan kan ik een losse kabel en twee losse connectoren kopen. Is makkelijker om te leggen want dan kan ik mss nog gebruik maken van een bestaande buis in de muur waar nu een luidspreker kabel in zit.

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Yup, dat zijn gewoon tulp oftewel cinch pluggen :)

En vwb die kabels naar het plafond: als je gordijnen hebt hangen ze daar gewoon achter van het plafond naar beneden. Zie je niks van :)

• Vow
Ja, ik ben een belg he, bij ons zijn het cinch kabels :)

• Vow
Voila, kabel kunnen trekken en aangesloten. Toch gelukt en werkt perfect!
Pagina: 1