Subwoofer Pre-out (LFE) draadloos verlengen

Pagina: 1
Acties:

• Svenson37
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-01 20:27
Heeft iemand een idee hoe je het subwoofer pre-out kanaal op een receiver draadloos kunt verlengen. De receiver staat namelijk niet in de buurt van mijn (toekomstige) subwoofer en ik kan daar ook niet makkelijk met een rca kabel komen.

Ik heb gezocht maar kom alleen rca/s-video tranceivers tegen. Volgens mij zijn die niet geschikt omdat de subwoofer pre-out een digitaal kanaal is. Correct me if i'm wrong.

Thanks
Sven

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:02
Daar heb ik nog nooit van gehoord, dat de uitgang digitaal is. Heb je een DAC in je sub zitten dan?

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 18:05

FeaR

In GoT we trust

Pre-out is analoog. Dat je subwooferkabels hebt die een Digitale Coax als basis hebben wil niet zeggen dat het signaal dat ook is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Svenson37
Blijkbaar heb ik mijn aanname van digitaal als waarheid aangenomen :X waarschijnlijk na mijn research en het lezen van digital coax oid..

Dus het extenden zou wellicht goed moeten gaan met een rca transmitter waarbij alleen de rode of witte rca wordt aangesloten. Of eventueel gebruik van y spitter aan beide kanten.

Het merk SVS, waar ik ook de subwoofer van wil kopen biedt deze aan:
http://www.svsound.com/su...nk-xr-2-4-gh#.VBLz59oayK0
Ik wacht nog op reactie van hificorner of ze deze ook mee kunnen leveren, anders wellicht een rca i.c.m s-video transmitter proberen aangezien die wel redelijk veel worden aangeboden.

Bijv. Deze:
http://www.ekabels.nl/dra...aadloos-geluid-2x-rca.asp

[ Voor 8% gewijzigd door Svenson37 op 12-09-2014 15:36 ]

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-01 11:12

Mikayu

.srt

Zou prima moeten werken ja, maar of het kwalitatief gezien een goede keuze is...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-01 22:53

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mikayu schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 16:22:
Zou prima moeten werken ja, maar of het kwalitatief gezien een goede keuze is...
Als de sampling maar goed is, is dat geen probleem. Het sub signaal is tot 100hz , dat gaat zonder enige kwaliteit verlies.

Lijkt me nog wel goedkoper moeten kunnen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• janser01
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-05-2024
Ik weet niet wat je budget is en of ze al in Europa te koop zijn maar....

http://velodyne.com/subwoofers/wi-q-series.html/

"Draadloze subs" dus alles zit er al ingebakken. En Velodyne maakt geen rotzooi. Ik heb zelf een SPL-800 Ultra

Mijn stuff -> http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43289117

• Svenson37
Heb beperkt budget dus extra betalen voor dit soort ingebouwde 'luxe' zit er niet in. het wordt waarschijnlijk de SVS PB-2000 vanwege de goede prijs kwaliteit verhouding.

Ik ga dan eerst experimenteren met een van de transceivers. Mocht de kwaliteit dan tegenvallen kan ik alsnog een gat in het plafond boren om naar een de andere verdieping te komen. Had ik er maar tijdens de verbouwing van een jaar geleden rekening mee gehouden |:(

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Uit nieuwsgierigheid vraag ik me dan toch af waarom de receiver op een andere verdieping staat. Is daar niet een betere oplossing voor te vinden?

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Svenson37
De tv en center speaker hangen in de woonkamer aan de muur zonder een tv meubel eronder. Zuilen in de hoeken van de kamer.
Een coax, cat-6, de speaker en hdmi kabels gaan allemaal door de muur naar de eerste verdieping omdat precies daarboven een inbouw kast staat waar alle apparatuur is geplaatst. Op deze manier houd ik beneden ruimte over en is de muur strak. Het is een jaren 30 woning met een redelijk smalle woonkamer. Door geen tv meubel te gebruiken houd ik daar goede doorgang naar de leeskamer. Zodra de sub er is zal ik eens wat fotos en uitleg op het post je homecinerma forum plaatsen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:42

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Er zijn drie makkelijke opties hier:
1) een extra kabel trekken. Hoeft geen coax te zijn; kan ook gewoon een speakerkabel zijn waar je na het trekken aan beide kanten een tulpstekker aan zet.
2) de sub high level aansluiten. Enige issue is dan dat je geen discreet LFE signaal naar je sub kunt sturen, maar dat dat via de fronts moet.
3) een bestaande coax kabel gebruiken. Daar zet je ook zo twee tulpstekkers op. Ook 75 ohm (standaard antennekabel) kun je daar voor gebruiken. Al is gewone speakerkabel wel aan te raden (optie 1 dus).

Die wireless extenders, ik heb ze ooit geprobeerd, maar door een vloer of muur heen zuigt apeballen. Na een uurtje kijken heb ik het spul weer teruggebracht.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:42
Jaren 30 huizen zijn over het algemeen niet heel goed geïsoleerd, kun je niet gewoon je Sub op de eerste verdieping zetten en flink open draaien ;)...

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• Svenson37
Zojuist heb ik besloten om voor optie 3 van the eagle te gaan. Een bestaande niet gebruikte coax is het handigste omdat ik anders bij optie 1 een plint van de muur moet slopen want daar achter komt de leiding uit. Dat slopen heeft dan weer alle gevolgen van dien zoals schade aan de muur en plint enz. Geen zin in nog meer kluswerk.

@Robbie, dank voor de tip maar ik wil de goede relatie met de buren nog langer stand houden ;) Eens kijken in hoeverre dat vanaf volgende week dinsdag zodra de PB-2000 geleverd wordt nog mogelijk is >:)

Allemaal bedankt voor jullie mee denken!
Pagina: 1