Toon posts:

aanbevolen firewall?

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wat is volgens jullie de beste firewall op dit moment?

lees veel over de bekende firewalls (BlackIce, Zone alarm, Norton Firewall, Symantec en McAfee)

maar merk veel voor- en tegens bij elk product

zo schijnt zone alarm je systeem te kunnen **** maar wel heel goed

en blackice is zo lek als een ... maar simpel

wie heeft ervaringen met de firewalls en kan me goed advies geven

ter info: draai Windows ME met 256 MB, p3 850 Mhz, 20+10GB GB hard disks + 32 MB TNT2 en heb een kabelmodem van Sonera Quicknet (schijnt problemen op te leveren met zone alarm, maybe patch beschikbaar?!(zoja, waar te vinden?)

tnx!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtGuard is nog steeds erg relaxt.

En je hebt ook Tiny personal firewall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Tiny vind ik ook erg goed (zelf ook Sonera) Atguard nog niet geprobeerd moet ik maar is doen.

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@guard 3.22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atguard werk niet onder Me :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-06 11:37
Juust! Atguard 3.22, die moet je hebben, imo de beste vuurmuur die je je maar kan wensen.

Maar eh, met een beetje zoekwerk hoor je mij dit wel 10x zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

Ik vind BlackIce super goed. Hoe vaak heb je nou een hacker op je systeem???
Meestal is het een poort scan, en dan nog geen eens expres. Ik heb nog nooit gehad dat ik voor een bekende trojan werd gescand, en blackice blokt dat soort attacks gelijk...

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@guard idd en ipchains :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zone Alarm, nog nooit problemen mee gehad. O.k. slaat soms op sommige MS (office) produkten vast, maar dat gebeurt zelden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurff
  • Niet online
Conseal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mm... search.. "firewall"

ongeveer 2300 topics.. staat in totaal meer info in dan dat je in dit topic waarschijnlijk krijgt... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<< Paitor >>
"Meestal is het een poort scan"
<< Paitor >>

De laatste nieuwe trojans werken zo niet meer. Deze phone'en home naar een dynamisch IRC-channel vanwaar de hacker je trojan commands kan geven je IP kan opvragen en ermee kan connecteren. BlackIce LAAT AL deze acties toe.
Via dit IRC -channel kunnen ze je trojan ook automatisch laten updaten zodat je steeds de laatste versie met de meeste features op je PC staan hebt (courtesey of the hacker)

ZoneAlarm daarentegen komt bij iedere connectie attempt een dialog box tonen of de applicatie een connectie mag leggen met het internet. Dus 1 dialog Box per applicatie dat contact wil nemen met het internet en 1 dialog box per connection attempt men onderneemt met je PC.

Hoe het met @Guard zit weet ik niet dus kan ik enkel ZoneAlarm aanraden als Personal Firewall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
ikheb ook blackice erop staan, maar @guard....zal vast goed zijn hoor maar ik ben niet echt zo goed met instellingen, en dus is blackice voor mij het fijnste

* veldmuis zal wel een newbie genoemd worden nu

edit: was best wel onduidelijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zone Alarm Pro is erg goed. Eerst had ik BlakICE, maar die scant niks vanaf je lokale network, dus ook geen eventuele trojans die zich bevinden op je interne netwerk, daarom heb ik zone Alarm Pro.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 11:40
Kijk ook eens hier: blackice en Tiny firewall

Best een discussie over wat de beste firewall is én heel recent (afgelopen paar dagen)

AtGuard heet overigens nu Norton Internet Security oid.

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Maar oet ge zone alarm pro niet per programma configureren ? -> Veel werk
En is het met ZAP ook nog mogelijk op die w2k server inet te voorzien via NAT voor het netwerk en tevens services draaien op die server zoals http, ftp, pop3, imap, ...

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe Norton PF 2001 (3.0) is in mijn ogen erg goed, niet zo buggy meer als 2.5. Je kan individuele poorten of ranges open of dichtgooien e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
defcon4 is echt een betere is ipchains based
maarja is nie voor windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt eraan hoe je ZAP instelt, NAT kan niet hiermee, en voor die servers moet je gewoon effe de goee poorten open zetten.
Gewoon een eitje.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlihcs
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09 15:44

Redlihcs

? of !

Zone Alarm voldoet mij prima.. Alles werkt er onder zonder problemen. Configureren is een makkie. 8-)

Hier had wat zinnigs kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonealarm is goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony_Montana
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 15:45
Zonealarm Pro :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik altijd Intruder Alert, en bij mij draait BlackIce, maar da's alleen als x-tra.

BlackIce suckt nml, maar kost niet zoveel geheugen merk ik, en mijn intruder alert doet het meeste bij mij toch al...

verder is ZoneAlarm wel supahdupah...

zo gnoeg?

Type

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

Op dinsdag 12 juni 2001 16:30 schreef CaDax het volgende:
<< Paitor >>
"Meestal is het een poort scan"
<< Paitor >>

De laatste nieuwe trojans werken zo niet meer. Deze phone'en home naar een dynamisch IRC-channel vanwaar de hacker je trojan commands kan geven je IP kan opvragen en ermee kan connecteren. BlackIce LAAT AL deze acties toe.
Via dit IRC -channel kunnen ze je trojan ook automatisch laten updaten zodat je steeds de laatste versie met de meeste features op je PC staan hebt (courtesey of the hacker)

ZoneAlarm daarentegen komt bij iedere connectie attempt een dialog box tonen of de applicatie een connectie mag leggen met het internet. Dus 1 dialog Box per applicatie dat contact wil nemen met het internet en 1 dialog box per connection attempt men onderneemt met je PC.

Hoe het met @Guard zit weet ik niet dus kan ik enkel ZoneAlarm aanraden als Personal Firewall.
Ok, maar voor de trojans heb ik dan ook nog mcAfee.
En ik vind het lastig om steeds zo'n dialog box te krijgen, als ik online aan het spelen ben op inet

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaedrus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 09:30
Ik gebruikte altijd @guard, norton spul is klote, kun je niks fatsoenlijk instellen.
Nu draai ik Tiny personal firewall. Werkt perfect, lijkt in de laatste versies errug op @guard. Je moet even je regels goed maken en daarvoor krijg je in het begin wat popups maar als dat een mal goed is ingesteld loopt het heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Het beste is om gewoon twee firewalls te draaien. Mocht de ene een zwakpunt hebben dan vangt de andere dit wel op.
Zelf heb ik @guard en zonealarm pro draaien.
Blackice vind ik persoonlijk niet echt fijn.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ms proxy 2 met packetfiltering aan + blackice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blackice is ook niet fijn, daarom draai ik ook altijd intruder alert, maar ik heb soms als ik met belangrijke zhit bezig ben nog wel iets aanstaan, maar da's dan maar een kleintje...

Type

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 10:41

Diamon

The Weird One

Ik draai W2k en ook @guard 3.22, en het bevalt me prima.
Heb ook wel die sh#t van Peter gehad, maar dat zuigt nogal.
Dit is gewoon een kale VuurMuur, dus zonder andere rotzooi die je nooit gebruikt.

Ps, waarom heb je geen Meel/ICQ opgegeven. :Y)

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hiero blackice, werkt goed voor mij, wat is er dan zo erg aan?
ZoneAlarm vind ik k*t omdat ik die popups zo irri vind. Heb ook een netwerk dus heb weinig zin om voor alle pc's elke ip request te authen en na een herinstallatie van Windows kun je dat alweer doen.
Als iemand een andere firewall weet die hetzelfde doet als ZoneAlarm maar dan zonder die stomme popups dan graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zip
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01-07-2023

Zip

Op dinsdag 12 juni 2001 19:09 schreef Diamon het volgende:
Ik draai W2k en ook @guard 3.22, en het bevalt me prima.
Heb ook wel die sh#t van Peter gehad, maar dat zuigt nogal.
Dit is gewoon een kale VuurMuur, dus zonder andere rotzooi die je nooit gebruikt.

Ps, waarom heb je geen Meel/ICQ opgegeven. :Y)
Atguard onder w2k. Hoe gaat dat? Heb altijd atguard gebruikt perfect progje maar zou niet werken onder w2k. Draai nu sygate.

Kan je even uitleggen hoe?

Thx

Zip@g-Art.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 12:12 schreef richzzz het volgende:
wat is volgens jullie de beste firewall op dit moment?

lees veel over de bekende firewalls (BlackIce, Zone alarm, Norton Firewall, Symantec en McAfee)

maar merk veel voor- en tegens bij elk product

zo schijnt zone alarm je systeem te kunnen **** maar wel heel goed

en blackice is zo lek als een ... maar simpel

wie heeft ervaringen met de firewalls en kan me goed advies geven

ter info: draai Windows ME met 256 MB, p3 850 Mhz, 20+10GB GB hard disks + 32 MB TNT2 en heb een kabelmodem van Sonera Quicknet (schijnt problemen op te leveren met zone alarm, maybe patch beschikbaar?!(zoja, waar te vinden?)

tnx!! :)
gewoon geen firewall firewalls zijn voor mietjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 19:27 schreef sub-zero het volgende:

[..]

gewoon geen firewall firewalls zijn voor mietjes
tot er een vage dodo op je pctje komt en alle jpg en mp3 filetjes wist. Dan piep je wel anders :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zip
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01-07-2023

Zip

Op dinsdag 12 juni 2001 19:25 schreef Zip het volgende:

[..]

Atguard onder w2k. Hoe gaat dat? Heb altijd atguard gebruikt perfect progje maar zou niet werken onder w2k. Draai nu sygate.

Thx

Zip@g-Art.nl
Laat maar ; gewoon 3.22 b11 installen. Je moet het natuurlijk zelf even proberen en hij werkt schijnbaar gewoon.
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeker te weten sygate personal firewall,is super goed en makkelijk en natuurlijk gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 10:41

Diamon

The Weird One

Op dinsdag 12 juni 2001 19:33 schreef Zip het volgende:

[..]

Laat maar ; gewoon 3.22 b11 installen. Je moet het natuurlijk zelf even proberen en hij werkt schijnbaar gewoon.
|:(
Hehehehe, idd eerst installen, en dan kijken als hij draait of niet.
Mmmmm, ik draai met versie 3.22.09 (effe naar About gaan).

Weet niet of dit b11 is :?

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Laatst online: 12:16
schijnbaar is er niet echt een goede nr 1 :)

misschien wel goed idee om 2 firewalls te draaien, wat ik me dan wel afvraag:

bijten 2 firewalls elkaar niet??

heb op dit moment ff geen idee wat nou de beste is
misschien allemaal maar installeren :P

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 19:17 schreef awraeven het volgende:
ZoneAlarm vind ik k*t omdat ik die popups zo irri vind.
Als iemand een andere firewall weet die hetzelfde doet als ZoneAlarm maar dan zonder die stomme popups dan graag.
Hoezo? Die pop-ups kun je uitzetten hoor!
Alerts --> Show the alert pop-up window
Gewoon onafvinken (ja, ik weet dat dit geen Nederlands is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Zone Alarm Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:51

Ragger

slopen. alles kapot maken.

Op dinsdag 12 juni 2001 19:25 schreef Zip het volgende:

[..]

Atguard is perfect, ik gebruik het al een jaar of twee (nu versie 3.22.11 = tevens de allerlaatste versie ooit gemaakt). En het draait prima onder W2K hoor, zonder enige aanpassing. Win ME heeft ie problemen mee, maar ja, wie gebruikt dat nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 20:18 schreef Yiu het volgende:

[..]

Hoezo? Die pop-ups kun je uitzetten hoor!
Alerts --> Show the alert pop-up window
Gewoon onafvinken (ja, ik weet dat dit geen Nederlands is)
Ah ha... oke... maar is die firewall dan nog wel effectief? Of heb het dan geen nut meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Op dinsdag 12 juni 2001 21:40 schreef awraeven het volgende:

[..]

Ah ha... oke... maar is die firewall dan nog wel effectief? Of heb het dan geen nut meer?
Tuurlijk :?
Je schakeld alleen die pop-ups uit en niet je firewall deze blijft gewoon zijn werk doen hoor alleen heb je nu geen last meer van die pop-ups die verschijnen als er weer eens een poortscan oid is gedaan.
De enige pop-ups die je nu nog krijgt zijn de pop-ups om aan te geven of een programma wel of niet verbinding mag maken met het web (dat hoef je ook maar een keer per programma in te stellen (als het goed is)).
Sommige vinden dat ook al irritant, maar ik vind dat persoonlijk wel handig omdat je dan een goed overzicht hebt over wat er nu dww verbinding heeft/ maakt met het I-net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 22:46 schreef Mataraty het volgende:

[..]
De enige pop-ups die je nu nog krijgt zijn de pop-ups om aan te geven of een programma wel of niet verbinding mag maken met het web (dat hoef je ook maar een keer per programma in te stellen (als het goed is)).
Sommige vinden dat ook al irritant, maar ik vind dat persoonlijk wel handig omdat je dan een goed overzicht hebt over wat er nu dww verbinding heeft/ maakt met het I-net.
Ja die bedoel ik dus juist. Daar heb ik zo'n %^(*&%@#% hekel aan, vooral ook omdat er een netwerk achter mijn pc hangt. Wordt ik helemaal gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Blackice is goed.

maar als je ietsie meer wilt: sygate personal firewall. maar dan moet je wel weten waar je mee bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Laatst online: 05-01 15:49
BlackIce op zich is een relaxte FW... en lek is ie niet, ik weet niet waar je dat vandaan hem maar dat is dus onzin, die "leak test" op GRC.com laat zien dat hij dingen doorlaat vanaf jouw pc naar het internet... maar dat boeit toch niet?

Wil je een FW waar je zelf de meeste dingen kan instellen en redelijk makkelijk is neem dan Atguard / Norton FW en in mindere mate Zonealarm.

Wil je gewoon alles zelf instellen en heb je een Windows kist neem je Conseal FW.

Heb je verstand van Linux neem je Ipchains.

Al met al allemaal leuke FWtjes, zelf use ik BlackIce op Win2k (juist omdat ie niet zeikt met meerdere PC's aan een LAN) en heb ik ook een Linux bak :)

Dus keuze zat, tis maar wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 16:14 schreef Paitor het volgende:
Meestal is het een poort scan, en dan nog geen eens expres. Ik heb nog nooit gehad dat ik voor een bekende trojan werd gescand, en blackice blokt dat soort attacks gelijk...
BlackIce is GEEN firewall. Dat wordt zelfs duidelijk gezegd op de website.

En het is ook zo lek als een mandje ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-09 15:16

Blauw

De Schreeuw

Ik ben persoonlijk wel een groot voorstander van Zonealarm. Weet iemand trouwens hoe je dat opstartschermpje van Zonealarm uit kan zetten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mandrake security.
Of anders Astaro

Via de web brouwser te configureren. Gewoon perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Op woensdag 13 juni 2001 10:19 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

BlackIce is GEEN firewall. Dat wordt zelfs duidelijk gezegd op de website.

En het is ook zo lek als een mandje ..
Owja je hebt gelijk... BlackIce is een tekenprogramma, ik d8 al... |:(

http://www.networkice.com/ staat toch echt on de FW's, ik weet niet wat jij dan onder FW's verstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Nu online

Tacoos

i am i

Ik mis in het rijtje nog Sygate.
De laatste versie is echt een hele verbetering.
Simpel te installeren, gebruiken en configureren.

Goed logging en tracing.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Op dinsdag 12 juni 2001 16:30 schreef CaDax het volgende:
Dat deed de originele Back Orifice ook al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Op dinsdag 12 juni 2001 19:31 schreef ketjap het volgende:

[..]

tot er een vage dodo op je pctje komt en alle jpg en mp3 filetjes wist. Dan piep je wel anders :?
Kwestie van je shares dichtzetten, heb je geen firewall voor nodig hoor. En scans op trojans 'blocken' heeft ook geen nut, want als je geen firewall draait kunnen die ook niks uithalen.

Maarja.. als jullie je er veilig voelen bij een irritant piepend ding in je systray dan is dat ook fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Blackice is een Intrusion Detection System

ikself draai blackice, maar ook winroute gewoon ff goede portmappings doen enzo

niet vergeten een viruscscanner te installeren, das eigenlijk belangrijker dan een firewall imo

binnenkort maar ff ISA server proberen

piepend ding in me systray :? , enige wat in me systray staat is me clock en me ICQ

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik zelf ook sygate het is inderdaad een goede firewall ik heb er nog geen problemen mee gehad :7

En zonealarm stinkt :r ik vind het echt een kut interface geen mij maar gewoon zo'n soort interface als black ice heeft

sygate ruled >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 10:35 schreef Redje het volgende:

[..]

Owja je hebt gelijk... BlackIce is een tekenprogramma, ik d8 al... |:(

http://www.networkice.com/ staat toch echt on de FW's, ik weet niet wat jij dan onder FW's verstaat?
BlackIce = Intrusion Protection/Detection

Intrusion Protection != Firewall.

FF een paar quotes van GRC :

"So as not to confuse people, I should mention that BlackICE Defender still fails the LeakTest, and would therefore presumably allow this Trojan to operate. However, Network ICE has stated that, despite the declarations on their web site, BlackICE is not a firewall. So it is exempt from the class of products I refer to as "reputable firewalls".

"Lacking any effective personal firewall security (we will see later that BlackICE Defender provides no protection),"

"As far as I could tell, BlackICE Defender had ABSOLUTELY NO EFFECT WHATSOEVER on the dialogs being held by the Zombies and Trojans running inside the poor "Sitting Duck" laptop. I knew that BlackICE Defender was a lame personal firewall, but this even surprised me."

"I took a lot of grief after my LeakTest utility cut right through BlackICE Defender. Network ICE told everyone that LeakTest was "being allowed through" because it was a completely benign Trojan. I knew that was a load of bull (and they must have too), but it didn't really matter to me, and I had no affirmative means of proving otherwise.

Well . . . I have that now, and so do you."

"Anyone want an "only used once"
copy of BlackICE Defender?
I certainly have no use for it."

"To anyone who is still stubborn enough to insist that BlackICE Defender is actually good for something: PLEASE do not write to me. I don't want to hear it. I'm a scientist who will not find your mystic beliefs to be compelling. I respect your right to your own opinions, no matter how blatantly they fly in the face of logic and reality. That is, after all, the nature of faith. Happy computing. I suggest prayer."

Zo .. nou jij weer. Lekker veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe maar eens een scan op www.sdesign.com dan zie je vanzelf wel hoe goed Blackice is >:)
Installeer daarna effe ZAP en doe di nog een keer en zoek de verschillen >:)

ZAP rulez :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 13:16 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

"So as not to confuse people, I should mention that BlackICE Defender still fails the LeakTest, and would therefore presumably allow this Trojan to operate. However, Network ICE has stated that, despite the declarations on their web site, BlackICE is not a firewall. So it is exempt from the class of products I refer to as "reputable firewalls".

"Lacking any effective personal firewall security (we will see later that BlackICE Defender provides no protection),"

"As far as I could tell, BlackICE Defender had ABSOLUTELY NO EFFECT WHATSOEVER on the dialogs being held by the Zombies and Trojans running inside the poor "Sitting Duck" laptop. I knew that BlackICE Defender was a lame personal firewall, but this even surprised me."

"I took a lot of grief after my LeakTest utility cut right through BlackICE Defender. Network ICE told everyone that LeakTest was "being allowed through" because it was a completely benign Trojan. I knew that was a load of bull (and they must have too), but it didn't really matter to me, and I had no affirmative means of proving otherwise.

"To anyone who is still stubborn enough to insist that BlackICE Defender is actually good for something: PLEASE do not write to me. I don't want to hear it. I'm a scientist who will not find your mystic beliefs to be compelling. I respect your right to your own opinions, no matter how blatantly they fly in the face of logic and reality. That is, after all, the nature of faith. Happy computing. I suggest prayer."

Blackice komt niet misschien niet door die leak test heen, maar dat zegt niet dat het een waardeloos programma is.
Niks minder waar, als je hem goed configureerd dan blokkeerd ie weldegelijk al het utgaand verkeer dat elke andere firewall blokkeerd. Verder is die leak test gedaan op bepaalde settings, terwijl B.I. meer "standen" heeft. B.v. als je hem goed configged kan je niet eens ICQ starten (toch een verot programma). Verder kan je met de nieuwe ip range toevoegen, per regel editen en per poort editen.
Als je hier verstand van hebt dan kan je de boel relatief zeker goed dichtgooien.
Last but not least, blackice fungeerd ook nog erg goed als logger. Hij verteld je mooi wat er allemaal gebeurd en dan zoekt ie ook nog eens naar info van de intruder.
etc etc

iedere firewall heeft zo z'n voor en nadelen. en vergeet niet dat ELKE software firewall te bypassen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou in BlackICE valt nogal lekker veel te configgen, je kan bijna geen niks instellen.
Een van de belangrijkste dingen, zoals ip ranges kan je niet eens instellen. Moet je alles een voor een toevoegen. Das makkelijk.

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik draai gewoon geen firewall, veel makkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij ZoneAlarm Pro kan je alles tenminste per programma instellen :)
Zo block ik bij spyware gelijk de internettoegang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 15:06 schreef Wampie het volgende:
Nou in BlackICE valt nogal lekker veel te configgen, je kan bijna geen niks instellen.
Een van de belangrijkste dingen, zoals ip ranges kan je niet eens instellen. Moet je alles een voor een toevoegen. Das makkelijk.

>:)
haal de nieuwe versie maar, daar kan het wel. je kan daar als er een ip in staat bijvoorbeeld er een * aan toevoegen voor een range.
en so on, hetzelfde geldt voor poorten en protocollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 12:13 schreef HlpDsK het volgende:
AtGuard is nog steeds erg relaxt.

En je hebt ook Tiny personal firewall.
Kan alleen niet onder winME :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Op woensdag 13 juni 2001 15:48 schreef GODZILLA2001 het volgende:

[..]

Kan alleen niet onder winME :(
En hoezo kan dat niet :?
Ik had het hier ook onder winME draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 16:14 schreef Paitor het volgende:
Als je nooit last van hackers heb waarom heb je dan een firewall??? Van port scans gaan je PC niet mol hoor.

Trouwens van BlackICE word je helemaal para. Elke 5 minuten staat dat ding te piepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Iemand ervaringen met Winroute Pro? die hebben ook een ingebouwde vuurmuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeasingU
  • Laatst online: 15-09-2022

TeasingU

I Live Longer

Op woensdag 13 juni 2001 12:38 schreef Tacoos het volgende:
Ik mis in het rijtje nog Sygate.
De laatste versie is echt een hele verbetering.
Simpel te installeren, gebruiken en configureren.

Goed logging en tracing.
Helemaal mee eens, Sygate is gewoon to the point, heb het al een tijdje lopen. Met die ingebouwde test bleek Zonealarm toch slechter te zijn dan Sygate :)

cd /usr/ports/www/porn make install

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 17:44 schreef Kn00p het volgende:

[..]

Als je nooit last van hackers heb waarom heb je dan een firewall??? Van port scans gaan je PC niet mol hoor.
Ja, en als er nooit iemand bij je inbreekt, waarom heb je dan een slot op je deur. Lekker logisch hoor...

Een firewall moet écht. En zoals gezegd blokkeert BlackIce geen uitgaand verkeer, dus wordt 'ie vaak gebruikt samen met ZA. En dat lijkt me toch 1 firewall teveel. Heb zelf NIS, en alles is stealthed bij ShieldsUp, Symantec, en http://www.sdesign.com/securitytest/index.html (4000 poorten getest). Had vroeger ook ZA naar tevredenheid, maar 2.6 is NIET OK. Memory leaks, blauwe schermen, bah...
Dus, advies (behalve NIS) Sygate en Tiny.
En installeer een antitrojan. Virusscanners weten daar geen weg mee. Bijvoorbeeld http://www.nsclean.com/boclean.html
En waarom dat onder andere nuttig is? http://www.nsclean.com/psc-bionet.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
ik geloof dat ik toch maar kies voor Tiny en laat denk (voorlopig) ook nog maar even BlackIce staan
bedankt voor de nuttige tips !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Op woensdag 13 juni 2001 13:16 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

BlackIce = Intrusion Protection/Detection

Intrusion Protection != Firewall.

Wat moet ik hier op zeggen... als JIJ die gasten van GRC al gelooft... laat ze eerst maar een behoorlijke portscanner maken zoals securedesign deze scant ff wat meer dan alleen netbios en de standaard poortjes.

En wat die leak test betreft dat boeit toch niet? Dat is een test van jouw machine naar buiten...

Verder het blokkeert wel degelijk attacks vanaf internet en daar gaat het imo zoals als elke andere firewall maarja dat zei Dutchking ook al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Waaromhebben zo wienig mensen norton internet security draaien? Komt op mij heel net over en als je al norton AV draait, waarom dan niet?. maar zelf heb ik al gratis :) zonealrm 2.6

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
Zone alarm (pro) geeft helaas problemen met gebruikers van Sonera Quicknet :'(

zit nu nog te twijfelen tussen Tiny Firewall en Sygate 4.0

weet iemand of Sygate echt 32MB RAM gebruikt?! zoja dan is het best wel heavy lijkt me of niet?

nouja nog maar ff dubben welke het wordt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:20

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Atguard schijnt goed te zijn, maar bij mij werkt hij niet onde ME en niet onder 2K, in beide gevallen gaat mijn pc spontaan resetten zodra windoos wordt geladen. Tenminste het opstartscherm van windoos gaat nog goed, maar zodra hij de explorer start gaat hij resetten dus het eignelijke windoos krijg ik nieteens te zien.

Dus ik gebruik nu maar BlackICE

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<<< Bigs >>>
Dat deed de originele Back Orifice ook al
<<< Bigs >>>

tja ik ben dan ook geen actieve hacker/cracker. Ik volg enkel zo een dingen om de security van mijn netwerk zo hoog mogelijk te houden

<<< Redje >>>
Wat moet ik hier op zeggen... als JIJ die gasten van GRC al gelooft...
<<< Redje >>>

Die 'gast' van GRC is Steve Gibson is 46 jaar en is al aan het hacken sinds zijn 14 jaar. Hij heeft heel veel respect (en ook wat naambekendheid) in de computerindustrie en krijgt van mij heel wat meer geloofwaardigheid dan jij. Dus als hij zegt dat BI lek is dan geloof ik hem.

Mij maakt het niet zoveel uit aangezien ik een ipchains-firewall box heb staan
Ik wou enkel mijn 0.02$ aan de discussie bijvoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonealarm is best goed hoor......ik draai hem hier ook en ik heb er nog nooit problemen mee gehad.Blackice moet je zeker niet nemen, die zit vol met beveiligingsgaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeasingU
  • Laatst online: 15-09-2022

TeasingU

I Live Longer

Op Thursday 14 June 2001 16:00 schreef yonexfreak het volgende:

weet iemand of Sygate echt 32MB RAM gebruikt?! zoja dan is het best wel heavy lijkt me of niet?
Sygate gebruikt afgerond 12 Mb geheugen (Win2000 Pro) :)

cd /usr/ports/www/porn make install

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

* Moartn draait helemaal geen vuurmuur...

Nergens voor nodig... Voor portscans ga je niet dood, en alle poorten die open staan (DNS, SMTP etc) staat zo ingesteld dat je er toch nix mee kunt... Ik zou niet weten wat een hacker verder nog zou kunnen met mijn ip-adres. Misschien dat iemand mij dat kan vertellen? (en ga er dan vanuit dat ik natuurlijk geen virussen/trojans ga installeren)

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
zie de firewall als een slot op de deur

zonder dat slot is je deur ook wel dicht maar je kan wel binnenkomen snappie :)

daarom gebruiken veel mensen een firewall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Laatst online: 28-09 09:10
Norton Personal firewall, heb ik ook, zwaar flex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09 08:29

Bluppy2

Hip!

ik hou het op een hardware firewall (die ik niet heb)... Ik gebruik zelf ZoneAlarm en BlackIce, om een beetje het verschil te kunnen bepalen. ZoneAlarm werkt relaxed en is gratis maar heeft soms wel heel irritante crashes.... 'T is maar wat je wil...

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sygate gebruikt bij mij ca. 17 MB, ongeveer evenveel als programma's als IE5.5 en seti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds kort Sonera Quicknet kabel, en Zonealarm doet het tot nu toe prima. Alleen in combinatie met NAT routers, zoals Winroute (pro) wil het niet. Ben nu bezig met upgrade naar Zonealarm Pro, want dat ondersteunt wel NAT-routers. Grote voordeel van ZoneAlarm in vergelijking met de ingebouwde firewall in Winroute is het makkelijke configureren. Voor newbies is ZA ideaal!
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Als je advies wil zou ik eens onderaan dit verhaal uit deze Het verhaal achter een DoS-attack thread kijken.

In het eerst bericht staat een link naar een pagina, waar aan het eind een paar niet malse conclusies over 2 firewalls wordt gegeven.

[edit: oeps ik zie nu pas dat het een meerdere pagina's groot bericht is... Dus sorrie als ik het voor de tigste keer vertel hier]

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLMORE80
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 13:30
BlackIce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
na uitgebreid testen met de verschillende firewalls blijf ik toch maar bij BlackIce

Tiny gaf probs met Winroute Pro
Zone alarm heeft moeite met Sonera (en laat poorten open terwijl ik ze aangevinkt heb dat ze dicht moeten zitten!)
Sygate zorgt ervoor dat Win ME niet opstart :(

zo was we me het uitzoek werkje wel :D

en BlackIce komt als beste uit de securitytest op www.sdesign.com wat ook wel belangrijk is nietwaar?!
laterzzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur
  • Laatst online: 19-08 11:40
Op zondag 17 juni 2001 12:27 schreef yonexfreak het volgende:
na uitgebreid testen met de verschillende firewalls blijf ik toch maar bij BlackIce

Tiny gaf probs met Winroute Pro
Volgens mij zit in WinRoute Pro al een ingebouwde firewall. Overigens wordt op de Tiny site expliciet gezegd dat Tiny niet werkt icm WinRoute

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
ja las het ook pas later (had Tiny gedwont via www.download.com red.)

wel vaag dat van een bedrijf 2 producten niet samen kan laten werken nietwaar?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
ja las het ook pas later (had Tiny gedownt via www.download.com red.)

wel vaag dat van een bedrijf 2 producten niet samen kan laten werken nietwaar?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kez
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Zonealarm 8-) ,works for me

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defectiv
  • Laatst online: 04-09-2012
Ik gebruik ook zonealarm, prima vuurmuurtje! Lekker makkelijk in gebruik, kan je ten minste weinig fout doen :)
Ennuh, dat het gratis is is ook mooi meegenomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zone alarm www.zonelabs.com schijnt erg goed te werken.
Pagina: 1