• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:20
Eind juli kocht een vriend van mij een Dell XPS15 9530 direct bij Dell zelf. Deze laptop wordt geleverd met een 1TB HDD en een 32GB mSATA SSD, waarbij de SSD gebruikt wordt als cache voor de HDD. Deze SSD heb ik voor hem vervangen door een Samsung 840. Windows opnieuw geïnstalleerd op de SSD, laptop draaide prima.

Enkele dagen later bleek het beeldscherm defect, een verticale streep pixels lichtte rood op. Hiervoor heeft Dell een monteur gestuurd, die het scherm en de bijbehorende bekabeling vervangen heeft. Na de reparatie werkte alles weer naar behoren.

Tot vandaag. Vriend opent de laptop, zet deze aan... rook, brandlucht en een steekvlam bij het linker scharnier! Zie onderstaande foto:

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/33o5f8z.png

Dat kabeltje zit klem tussen het scharnier en de behuizing. Mijns inziens een ondeugdelijke reparatie door de monteur die het scherm heeft vervangen. De isolatie van het kabeltje zal met het open/dichtklappen dermate zijn versleten dat er kortsluiting is opgetreden. Kan gebeuren zeg je dan, Dell weer opbellen voor garantie.

Mooi niet dus. Zodra mijn vriend aan de Dell helpdeskmedewerker vroeg of de monteur het op locatie kon herstellen, of dat de laptop weg moest omdat er een andere schijf in de laptop zit veranderde de medewerker van behulpzaam in agressief. Waar het op neerkomt is dat we hadden moeten weten dat door het openen van de kap de garantie altijd vervalt, en dat hij de onderzoeks- en reparatiekosten dus zelf moet betalen. Ook de supervisor hield dit vol ("Nee meneer, staat zo op mijn scherm").

Nu is het zo dat Dell zelf een eigenaarshandleiding uitgeeft voor het vervangen van verschillende onderdelen in de laptop. Hierin wordt met geen enkel woord gerept over het vervallen van de garantie. Bij het openen van de kap wordt er geen verzegeling oid verbroken. Ook in de consumentenvoorwaarden staat alleen dit:
5.3 Dell zal geen gebreken herstellen en geen defecte Producten vervangen indien het gebrek of het defect het gevolg is van een externe oorzaak, zoals slijtage door normaal gebruik of opzettelijke beschadiging, nalatigheid of indien niet door Dell geleverde software of hardware van een derde door U wordt geïnstalleerd op of verbonden met het Product, dan wel bij een ongeluk, gevaar, vochtigheidsbeheer, elektrische spanning of andere omgevingsomstandigheden die gewoonlijk niet in een veilige omgeving worden aangetroffen. Wij maken u er tevens op attent dat Dell geen onderdelen van Producten zal herstellen of vervangen die door een derde zijn aangepast of hersteld.
Ik vindt nergens een verklaring dat bij het openen van de laptop, of het vervangen van onderdelen de garantie onmiddellijk en geheel vervalt. En als Dell op basis van artikel 5.3 wil claimen dat door het vervangen van de SSD kortsluiting ontstaat in het beeldscherm ben ik heel benieuwd naar de technische verklaring.

Concreet komt het er op neer dat het huidige defect mijns inziens is veroorzaakt door een ondeugdelijke reparatie aan een eerder defect, maar omdat de SSD is vervangen Dell geen garantie wil verlenen.

Ik overweeg nu om het via de sociale media te gaan spelen (ik lees in verschillende topics alhier dat Dell daar ook gevoelig voor is), maar wellicht dat een Tweaker hier een beter alternatief weet...?

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-08 15:53
Er is dus een monteur van Dell geweest, heb je dit ook verteld aan de telefoon? Het klinkt alsof dat niet helemaal doorgedrongen is.

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:03

Metalfreak

Hoije woh!

Apart, als ik (zakelijk) voor een probleem met Dell bel voor een probleem met een laptop vragen ze me juist heel vaak om zelf even iets te checken of dat ik zelf iets kan vervangen als ze het onderdeel opsturen en verwijzen ze juist naar die handleidingen. En dan gaat het ook om onderdelen als een beeldschermbezel bijvoorbeeld. Ik weet dat ze voor consumenten andere voorwaarden hanteren, maar dat het zo 180 graden de andere kant op is. Via de zakelijke kant heb ik juist hele goeie ervaringen met de supportafhandeling van Dell.

Maar misschien was het verstandiger geweest om niet te vermelden dat er een andere schijf in zit. Dit probleem staat daar ook volledig los van, een monteur gaf een keer als tip om dan andere defecten niet te melden.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-08 21:33
Wow... Ik heb vrijdag dus mijn scherm ook laten vervangen, nu ben ik er gister achter gekomen dat er bij mij op precies dezelfde locatie de kabel ook klem zit :/ Ik heb vandaag al wel gebeld om dit probleem op te laten lossen! Echter komt de monteur pas volgende week woensdag, eerder kon niet.

Ik zou als ik jou was vragen of Dell in de garantievoorwaarden kan laten zien waar staat dat je de HDD niet mag vervangen.
Tevens zoals door Jurgen aangegeven nog een keer zeggen dat dit probleem is opgetreden nadat de monteur je scherm vervangen heeft.

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-08 14:49
Dit is natuurlijk kant en klare onzin. Bij het vervangen van de hdd vervalt niet je garantie op het hele product. Het staat ook niet in de garantie voorwaarden.

Heb in het verleden rechtstreeks voor Dell gewerkt voordat het outsourced werd. Weet wel dat deze outsourced helpdesk minder capabel is dan voorheen.

Ik zou gewoon nogmaals bellen en RUSTIG uitleggen wat er nou gebeurd is.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:37
Geheugen en harddisk zijn gewoon onderdelen die de gebruiker zelf moet kunnen vervangen. Garantie op zelf vervangen onderdelen heb je niet, maar zegt niks over de rest van de laptop.

Als de stroomkabel van je display klem zit tussen het scharnier en met kortsluiting een brandje veroorzaakt kort nadat een monteur van Dell de display heeft vervangen, dan heeft dat defect helemaal niks te maken met de achterklep die los kan om een harddisk of SSD te vervangen. Is dus kwestie van gratis herstel of vervanging eisen bij Dell, mochten ze daar niet aan willen voldoen, dan mag je de koop ontbinden en je geld terug eisen.

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-08 10:16
Andere zaken vermelden is niet nodig ... het zorgt alleen maar voor extra ruis/weerstand.
(net hetzelfde als - de computer start niet meer op, want ik heb gisteren een foto aangepast)

Nu - een harde schijf vervangen is niets waardoor je garantie zou mogen verliezen.
Dat lijkt me zelfs onder normaal gebruik van een laptop te vallen.
Mocht die HDD kortsluiting veroorzaken -> dan kan ik het perfect begrijpen dat je garantie vervalt.

Maar TS moet nog maar eens gewoon contact opnemen en zeggen dat reparateur iets heeft gedaan wat niet goed is gekomen.

• Tom Paris
Jurgen schreef op woensdag 17 september 2014 @ 15:32:
Er is dus een monteur van Dell geweest, heb je dit ook verteld aan de telefoon? Het klinkt alsof dat niet helemaal doorgedrongen is.
Zeker. De foto die ik hier plaatste is ook naar Dell gestuurd, omdat de helpdeskmedewerker niet geloofde dat de monteur het zo achter zou laten. Maar toen er dus bleek dat de kap open was geweest verdween alle behulpzaamheid. Open = geen garantie meer.
Kypo schreef op woensdag 17 september 2014 @ 15:34:
Ik zou als ik jou was vragen of Dell in de garantievoorwaarden kan laten zien waar staat dat je de HDD niet mag vervangen.
Klopt. Dat kunnen/willen ze dus niet. "Je had het maar moeten weten" en "Je doet maar wat" uitte de helpdeskmedewerker. Nou nam mijn vriend daar geen genoegen mee, maar ook de supervisor van deze man werkte niet mee.

Ik snap jullie punt, melden van de SSD was wellicht niet slim/nodig geweest. Als de laptop thuis gerepareerd kan worden ook helemaal geen issue, maar als hij mee gaat naar een reparatiecentrum natuurlijk wel.

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-08 21:33
Tom Paris schreef op woensdag 17 september 2014 @ 15:45:
[...]

Zeker. De foto die ik hier plaatste is ook naar Dell gestuurd, omdat de helpdeskmedewerker niet geloofde dat de monteur het zo achter zou laten. Maar toen er dus bleek dat de kap open was geweest verdween alle behulpzaamheid. Open = geen garantie meer.

[...]

Klopt. Dat kunnen/willen ze dus niet. "Je had het maar moeten weten" en "Je doet maar wat" uitte de helpdeskmedewerker. Nou nam mijn vriend daar geen genoegen mee, maar ook de supervisor van deze man werkte niet mee.

Ik snap jullie punt, melden van de SSD was wellicht niet slim/nodig geweest. Als de laptop thuis gerepareerd kan worden ook helemaal geen issue, maar als hij mee gaat naar een reparatiecentrum natuurlijk wel.
toon volledige bericht
Ik zou gewoon nog een keertje met ze bellen. De SSD proberen achterwegen te laten, beginnen zij er over, vraag dan rustig of ze kunnen aantonen waar dit in de garantievoorwaarden staat.

Ik heb hetzelfde gehad met mijn XPS:

1e keer zaten er vlekken in mijn scherm (backlight scheen door het lcd paneel heen)
2e keer zat er stof achter mijn scherm.

Mij werd verteld dat de eerste reparatie uit coulance was en dat het stof echt niet gerepareerd zou worden. Dit omdat dit zgn niet door de garantie gedekt werd 8)7

Volgens mij is dat een verhaal waar ze maar al te graag aan vast houden.

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:49
Ik probeer bij dell meestal gelijk door te komen bij de technische jongens, dus niet die (sorry) sukkels van de eerste lijn. Hele fijne ervaring gehad met de mensen die er wel verstand van hebben. Meerdere keren hebben zij gewoon onderdelen opgestuurd die ik zelf kon vervangen.

Het lijkt mij dat je gewoon een verkeerde hebt getroffen. Ik zou het gewoon nog, een paar keer, proberen.

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-08 00:59

auto660

1991 240 GL Brick

Ik snap dell wel als er om ging dat de connector beschadigd is waar je de ssd op aansluit. Maar geen garantie verlenen op een kapot kabeltje (wat ook nog eens door een monteur is gekomen) omdat je de ssd hebt vervangen klinkt voor mij wel heel onlogisch 8)7

Ik zou nog een keer bellen totdat je iemand hebt die je wel wilt helpen.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• mystie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Volgens mij ligt de bewijslast de eerste 6 maanden bij de verkoper. De verkoper moet aantonen, dat de schade ontstaan is door het onkundig/verkeerd handelen van de koper.

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-08 15:19
Ik denk dat Mystie het inderdaad bij het juiste eind heeft, gewoon aan Dell aangeven dat Dell in de eerste 6 maanden de verantwoordelijkheid heeft om aan te tonen dat de schade door jou ontstaan is, kunnen zij dit niet 100% bewijzen zijn ze wettelijk verplicht over te gaan tot reparatie. Nu is je gelijk hebben en gelijk krijgen iets anders, maar als je het zo brengt gaan ze miss wel een keer nadenken.

Verwijderd

Altijd namen noteren bij dit soort gesprekken. Ik heb ook mijn portie onbeschofte onkunde gehad van medewerkers daar; en daar ook gevoegelijk melding van gemaakt naar Dell via Twitter. Die weg werkt sowieso vaak beter, omdat de reguliere molen van Dell er precies op ingericht is om een muur op te werpen.

Dell heeft nog steeds niet begrepen wat onderzoekstoko's als Forrester de 'age of the consumer' noemen. Als je je klanten slecht behandelt of over rechten vertelt die niet waar zijn, dan komt dat razendsnel uit, en schaadt het de reputatie op termijn op een manier die bijna niet te keren is.
De reguliere crew kan dus waarschijnlijk niet eens iets doen, en weten naast hun script niets van de techniek of recht. En dat is inclusief de supervisors, die enkel operationeel mogen controleren of medewerkers wel netjes inklokken maar verder ook geen kennis hebben.

Terug naar de basis: Nee, ze mogen je garantie niet weigeren. Zelfs niet als het vervangen van de SDD geen typische userhandeling was. Ze zullen namelijk aan moeten tonen dat je onkundig bent, en dat het defect door jou veroorzaakt is. Ze mogen niet eisen dat onderhoud door hen gedaan *MOET* worden (lock in) en dat is feitelijk wel wat ze nu stellen.

Dat wordt dus duwen, en zoals bij vele bedrijven zitten de mensen die wel de rechten hebben iets te kunnen regelen met name op Twitter - je moet daar waar het publiek meekijkt immers toch doen alsof je een fatsoenlijke onderneming bent.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2014 08:35 ]

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-08 18:22
Gewoon idd nogmaals contact opnemen ;)
Heb voor mijn Alienware ook een monteur langs laten komen om de rand van mijn toetsenbord te laten vervangen (verf liet op bepaalde plekken rond de media keys los, bekend probleem helaas), eerst werd gemeld dat dit niet onder de garantie viel, totdat ik even een linkje van notebookcheck.net doorstuurde waar iemand anders het wel onder garantie heeft laten vervangen.

En ik heb naast het toevoegen van een SSD ook mijn ram upgradede, BD drive ipv DVD lezer en mijn wifi kaart vervangen.
Waar dus echt de laptop helemaal voor uit elkaar moet. Allemaal geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:57
Precies, nog een keer contact opnemen, maar nu niet bellen maar schrijven en to the point blijven: monteur heeft scherm vervangen, nu rook / vlammen bij scharnier en als je goed kijkt kabel zichtbaar klem.

Bewijs van vorige reparatie meesturen. Klaar.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2014 @ 08:32:
Dat wordt dus duwen, en zoals bij vele bedrijven zitten de mensen die wel de rechten hebben iets te kunnen regelen met name op Twitter - je moet daar waar het publiek meekijkt immers toch doen alsof je een fatsoenlijke onderneming bent.
Wel jammer dat het anno 2014 wel zo moet inderdaad. Via de normale weg is er vaak geen doorkomen aan, terwijl je via twitter Facebook of whatever vaak sneller een reactie krijgt..

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
Een update! Mijn vriend heeft de 17e aan het eind van de middag opnieuw met Dell gebeld, met de intentie ze te wijzen op de garantievoorwaarden. Voordat hij het verhaal kon doen vroeg de helpdeskmedewerker "Ah ben jij van die post op Tweakers?" waarop hij prompt werd doorverbonden met een supervisor. Deze heeft alsnog de garantieprocedure in werking gezet, en de 18e is de laptop door UPS opgehaald. Escaleren via sociale media was dus niet eens nodig, Dell leest ook hier mee :P

Gisteren kwam de laptop weer retour, het moederbord, beeldscherm en wat bekabeling is vervangen. Hoewel de laptop nu werkt is deze reparatie wederom verkeerd uitgevoerd. In plaats van een QHD-scherm is er een FullHD-scherm in geplaatst. Morgen komt er wéér een monteur om dit te herstellen. Aanvankelijk was het verkeerd plaatsen van een nieuw beeldscherm de oorzaak van de ontbranding, dus fingers crossed dit maal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-08 18:22
Leuk om te zien dat ze het hier in de gaten houden :)
Nog beter om te horen dat alles gefixed is/wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
Vanochtend belde de monteur, hij was wel ingepland voor de reparatie, maar het onderdeel (QHD-scherm) is niet op voorraad :F Er is werkelijk nog niets zonder problemen gegaan in al het contact met, en handelingen van, Dell's klantenservice. Nu weer een week wachten tot er meer info is, want wanneer het scherm wel leverbaar is weet ook niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niks nieuws hoor ;)
Al zijn ze op de hoogte zijn van zaken op sociale media, of hier, waarbij ze voor de buitenwereld willen laten zien dat ze dingen toch goed regelen. Het gaat alsnog via dezelfde laag van mensen die nu ineens wel toestemming krijgen, maar weinig kunnen organiseren dan standaardproces waar je dan weer tegen dit soort dingen aanloopt.

Been there done that :P
Flog: Bestel Haswell bij Dell: Hell

Ik heb hier nog steeds 4 reepjes geheugen liggen die anderen linksom of rechtsom betaald hebben omdat Dell ze nooit heeft willen ophalen na meermalen verkeerd geheugen leveren...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2014 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:06

Standeman

Prutser 1e klasse

Op zich wel weer triest dat je eerst een topic op GoT moet openen om garantie te krijgen :/

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:15

Speedmaster

Make my day...

Jammer dat de reparatie op deze manier niet goed gaat. Aan de andere kant wel netjes dat Dell zich bewust is van negatieve berichtgeving en daar juist mee om gaat. Min puntje is dan wel weer dat ze dit eigenlijk direct goed hadden moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:50

thijsco19

KTM 990 SMT

Tijd voor een aparte categorie op het forum: "haal hier je garantie". :p

[ Voor 9% gewijzigd door thijsco19 op 03-10-2014 12:28 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-08 16:00
thijsco19 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 12:28:
Tijd voor een aparte categorie op het forum: "haal hier je garantie". :p
Nee, tijd dat het incapabele call center personeel eens een flinke schop onder de hol krijgt. Ze hebben geen idee wat hun taalgebruik en onkunde voor schade aan kan richten bij het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
PdeBie schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 14:16:
[...]

Nee, tijd dat het incapabele call center personeel eens een flinke schop onder de hol krijgt. Ze hebben geen idee wat hun taalgebruik en onkunde voor schade aan kan richten bij het bedrijf.
Maar hier is ook nog eens de reparatie dienst aan het klungelen, sterker nog, het is dé aanleiding tot dit topic..
Al met al staat dell niet hoog op het lijstje voor mijn volgende laptop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
PdeBie schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 14:16:
[...]
Nee volgens mij is het tijd dat de managers, teamleiders, of detachering/uitzendbureau s een flinke schop onder de hol krijgen voor het leveren en aannemen van incapabel personeel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
Het probleem bij Dell zit op elke laag. Eerst de monteur die een reparatie verkeerd uitvoert, dan de schofterige helpdeskmedewerker die garantie weigerde (en zijn manager), daarna nog het reparatiecentrum in Duitsland waar de laptop 10 dagen op een plank lag en pas behandeld werd nadat we telefonisch naar de status geïnformeerd hadden (en vervolgens weer incorrect gerepareerd is), en als klap op de vuurpijl een helpdeskmedewerker die een monteur inplant zonder onderdelen.

Het zou een slapstick zijn als je er niet zoveel tijd en energie aan kwijt was. Het enige wat de €1499 heeft opgeleverd is een boel frustratie en gederfde inkomsten door een laptop die feitelijk sinds een week na aankoop al onbruikbaar is.

(Hoi Dell, zijn jullie er nog? :w We zijn er wel een beetje klaar mee.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En zo raak je klanten kwijt.
Als je geen garantie geeft op een fout die de monteur maakte moet er wel iets flink mis zijn in het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-08 16:07

Pathogen

Shoop Da Whoop

Je zou een claim gaan indienen voor de periode dat je geen laptop hebt kunnen gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpele1986
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-07 11:07
Gelukkig heb ik zoiets bij HP nog nooit meegemaakt.
Laatst een All-in-One aangemeld voor reparatie (ging niet meer aan), en garantie was al 14 dagen verlopen.
Volgende dag stond er een monteur die alles (Moederbord vervangen) kosteloos heeft hersteld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Mja ik kreeg bij hp wel een keer een factuur van 300 euro ofzo voor het bestellen van een gratis recovery dvd ... ik heb ze maar weer gebeld en uitgelegs dat dit niet de bedoeling was. gelukkig hebben ze een creditnota verstuurd.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-08 13:24

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Ik heb geen slechte ervaringen met reparatieservice van Dell. 8) (harde schijf kosteloos vervangen en ook nog eens een harde schijf met een grotere inhoud. 80 GB naar 160 GB).
Dit was 6 jaar geleden. :X

Maar de bouwkwaliteit van Dell computers is we erg laag. :(
Bij mij is er bij de rechterhoek van de laptop de schroef losgeschoten, de schroefdraad was gebroken. :(

Dell maakt wel goede systemen, alleen de keuze harde schijf en/of dvd-drive valt soms tegen. _/-\o_
Hitachi draait erg goed onder Dells. _/-\o_ Seagate wat minder :(

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Simpele1986 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 16:13:
Gelukkig heb ik zoiets bij HP nog nooit meegemaakt.
Laatst een All-in-One aangemeld voor reparatie (ging niet meer aan), en garantie was al 14 dagen verlopen.
Volgende dag stond er een monteur die alles (Moederbord vervangen) kosteloos heeft hersteld..
Dan heb je geluk gehad : Mijn ervaring met HP is bijna net zo slecht als met Dell.

HP wil je wel helpen, Dell niet. Zelfs niet tegen betaling!
HP krijgt het voor elkaar om 90% van de schroeven kwijt te raken die je later moet opeisen en zelf vastschroeven :F

Kortom : Nooit meer HP of Dell wat mij betreft!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik heb nog een leuke van Asus.

Laptopje, halfjaar oud. Scherm flikkerde af en toe en het tobo reageerde niet altijd even goed.

Opgestuurd voor garantie via normale procedure. Is een week of 2-3 weg geweest. Hij komt terug en wat blijkt, scherm flikkert nog steeds. De hdd en het moederbord zijn vervangen.

Goed, nogmaals opgestuurd.

Weer een week of 2-3 weg. Hij komt weer terug en ja hoor, het flikkeren is opgelost. Ze hebben het scherm vervangen door een met dode pixel.... hdd is ook weer vervangen.

Enigszins kwaad in de telefoon gehangen en werd mij verteld dat als ik hem nog een keer opstuurde ik waarschijnlijk een rekening van 300 euro kon verwachten. Na een korte rant over het feit dat Toshiba laptops laat ophalen door een koerier en binnen +/- 7 dagen weer de laptop terug aflevert werd beloofd dat het een soort special case zou worden.
Hierop vroeg ik of het niet simpeler was om gewoon een nieuwe sturen, immers was alles al vervangen behalve de behuizing en het toetsenbord. Nee onmogelijk, u bent hem weer 2-3 weken kwijt.
2 weken later had ik eindelijk weer een goed werkende laptop met je raad het al, weer een vervangen harde schijf. (en oh ja, het tobo eindelijk dus ook gefixt na bijna 2 maanden).

Nu heeft Asus Comserve als reparatie partner in de Benelux en was dit dus niet de eerste keer dat een product terugkwam van reparatie en het probleem simpelweg niet opgelost was ondanks het feit dat ik het product 2-3 weken kwijt was.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Is drie maanden garantie op een reparatie niet wettelijk vastgelegd?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je überhaupt vertellen dat je de SSD hebt vervangen.. Is gewoon vragen om problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberneticorgan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-07 18:36
Simpele1986: Ik kan het woord HP niet meer horen, daar heb ik juiste slechte ervaringen mee. Een klant had bij ons (toen werkte ik nog bij de Vobis) een laptop gekocht. Deze laptop had na enkele dagen / weken al een issue dat deze niet meer doorstartte. Ik meen dat er meteen na het aanzetten niets meer gebeurde / er een wit scherm tevoorschijn kwam (kan me dat niet helemaal goed meer herinneren). Laptop opgestuurd ter reparatie. Motherboard vervangen. Direct getest toen deze binnenkwam: weer exact hetzelfde issue. Dit gemeld bij HP, en weer ter reparatie opgestuurd. En hierna nog een keer, na de 3e keer vervangen van het motherboard was ik (en de klant ook, die had al vanaf het begin zijn laptop niet fatsoenlijk kunnen gebruiken, waren ondertussen al enkele maanden verder) het zat.

Omdat ze blijkbaar niet in staat waren het probleem op te lossen, het aankoopbedrag van de laptopbedrag terug gevraagd, zodat de klant bij ons een nieuwe laptop kon uitzoeken. Echter werd er maar een heel klein deel van het aankoopbedrag vergoed, de leeftijd van de laptop werd hier ook vrolijk in meegerekend, terwijl ik duidelijk aangaf dat de klant vanaf de aankoop de laptop al niet fatsoenlijk of gewoon helemaal niet heeft kunnen gebruiken. Maar daar had HP schijt aan. We kregen uiteindelijk ik meen ergens tussen de 200 en 300 euro terug. Veelte weinig, aangezien je voor een beetje instap laptop (toen) een 600 euro kwijt was. Kon de eigenaar dus uiteindelijk de rest bijleggen, en die uiteraard ook niet blij.

En dan heb ik het nog niet eens over de telefoonrekening door opgeteld enkele uren met HP te bellen, dat zullen waarschijnlijk ook nog de nodige euro's zijn geweest. En ik heb 1/2 brieven geschreven, ook zonder succes.

Voor mij dus sindsdien geen enkel HP product meer aangeschaft, want zo ga je gewoon niet met klanten om. En dan heb je op HP laptops nog het nadeel dat er standaard een hele lading troep word meegeïnstalleerd, waar de laptop niet sneller op word. Dat was in elk geval jaren terug zo. Op die manier raak je dus klanten kwijt ;-)

Oh ja, en ook nog: bij reparaties was je het product altijd bijzonder lang kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Modbreak:Mensen, blijf svp on-topic. Dit topic is niet bedoeld voor allerlei ervaringen met HP, Acer of andere merken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1