Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Laptop zonder OS

Pagina: 1
Acties:

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 23:39

LankHoar

Professionele amateur

Topicstarter
Ik weet niet zeker of mijn vraag wel op dit deel van het forum thuis hoort. Echter zou ik ook niet weten waar ik hem wel kan stellen, en zelf lijkt me dit de meest logische plek. Ik kon er (mete enige verbazing) ook nog geen topic over vinden. Oke genoeg gezever :+ komt ie:

Ik ben op zoek naar een laptopje voor mijn vriendin, maar wil deze zonder OS aanschaffen, want heb geen behoefte aan W8.1. Echter lijkt het alsof W8.1 en laptops echt aan elkaar vastgeplakt zijn, want in elke webshop tot nu toe, lijkt het alsof je W8.1 er 'bij krijgt'. Of het ook echt zo is, weet ik niet zeker, maar het vermoeden word wel heel vaak gewekt: laptops worden (bijna altijd) weergegeven terwijl W8.1 er op draait. Ik heb hierdoor de volgende twee vragen:

Hoe/waar koop ik een laptop zonder OS? Wanneer ik wel een laptop met Windows 8.1 aanschaf, kan ik er dan van uit gaan dat ik voor die licentie betaal? Dat laatste lijkt mij wel erg logisch, maar ben toch onzeker hiervan.

Alvast hartelijk dank voor de verheldering :+

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

• NLMarcel194
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 31-03 23:47
tijdje terug kon je altijd nog de os weigeren (terug sturen) kosten wat je terug zou kunnen krijgen was ongeveer 15 euro

maar dat gaat niet meer maar blijft wel koppelverkoop
zie topic [Ervaringen] Nieuwe PC, OS/Software weigeren voor refund

• Frozenhands
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 31-03 16:40
Heb je überhaupt zelf gezocht? Wellicht kan je kijken op http://www.bto.eu/

"That's what I do. I drink and I know things."

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:53
Dell verkocht toch ook laptops met bijvoorbeeld Linux?
Maar ik vraag me af of je ook daadwerkelijk er winst op kan behalen qua kosten. Zoals NLMarcel194 al aangeeft, 15 euro is de moeite gewoon niet.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• CFC-Mathijs
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 22:43
In de pricewatch kan je sorteren op OS. MSI biedt verschillende laptops zonder OS (Freedos) aan.

http://tweakers.net/categ...RSibGRsZKOkpGRuaGSrG1tbUA

• NLMarcel194
quote:
Arunia schreef op woensdag 17 september 2014 @ 15:27:
Dell verkocht toch ook laptops met bijvoorbeeld Linux?
Maar ik vraag me af of je ook daadwerkelijk er winst op kan behalen qua kosten. Zoals NLMarcel194 al aangeeft, 15 euro is de moeite gewoon niet.
moeite is het wel maar niet als ze niet mee werken en wel altijd gedaan hebben

laptops die met lunix verkocht werd/worden zijn niet echt goedkoper dan dell toen dan
misschien dat het nu anders is

en bto laptop kan je zonder os kopen klopt maar vaak ligt de prijs wel als nog hoger
maar je kan daar wel naar je smaak hebben wat je wil dat is dan wel weer zo

[Voor 3% gewijzigd door NLMarcel194 op 17-09-2014 15:31]

• Frozenhands
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 31-03 16:40
quote:
NLMarcel194 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 15:30:
[...]

moeite is het wel maar niet als ze niet mee werken en wel altijd gedaan hebben

laptops die met lunix verkocht werd/worden zijn niet echt goedkoper dan dell toen dan
misschien dat het nu anders is

en bto laptop kan je zonder os kopen klopt maar vaak ligt de prijs wel als nog hoger
maar je kan daar wel naar je smaak hebben wat je wil dat is dan wel weer zo
Ik zou zeggen, doe is een zoektocht op Google! Mijn eerste hit was van BTO ;)

"That's what I do. I drink and I know things."

• NLMarcel194
quote:
Keffie schreef op woensdag 17 september 2014 @ 15:34:
[...]

Ik zou zeggen, doe is een zoektocht op Google! Mijn eerste hit was van BTO ;)
ik weet dat je bij bto zonder os kan kopen maar heb het over de prijs van de laptops daar
maar als je zag had ik het al over bto niet inhoofd letters BTO

maar je moet gewoon overal gewoon je os terug kunnen sturen

• duk3n
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 28-03 08:22
Bij alternate.nl worden er ook een aantal standaard laptops (geen barebones) verkocht zonder OS.
Maar zeldzaam is het wel, maar het prijs verschil is miniem, tenzij je budget heel beperkt is. ( < 500 euro, dan heb je eigenlijk ook geen keus, moet je wel een laptop kopen met windows)

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Topicstarter
Ik dacht altijd wel redelijke 'Google skills' te hebben, maar ik heb het of over het hoofd gezien, of gewoon niet goed gezocht :+

Toch wel jammer dat je niet overal standaard de optie krijgt om ook zonder Windows/OS te kopen.

Ik weet voldoende, bedankt voor de snelle reacties!

Edit: typo

[Voor 5% gewijzigd door LankHoar op 01-10-2014 21:35]

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

• Ko de Boswachter
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 22:10
Amazon Duitsland heeft regelmatig Lenovo laptops in de aanbieding die zonder OS worden aangeboden. Let op: wordt met een Duits toetsenbord geleverd maar dat kun je via Ebay voor ~35 euro vervangen door een US-international. Amazon Frankrijk heeft ze overigens ook, waarbij gewaarschuwd wordt dat het toetsenbord niet de standaard Azerty-layout heeft dus wellicht komen deze standaard gewoon al met Qwerty. Is een mailtje aan te wagen...

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 16:10

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Dell en Asus zijn afaik de enige laptopfabrikanten die zonder al te veel onzin het OS terug nemen, ik heb 2.5 jaar geleden €40,- terug gekregen voor Windows 7 Home Premium bij m'n Asus laptop.

Officieel gezien moet je de software kunnen weigeren mits je de licentie (nog) niet geaccepteerd hebt (Wat gebeurt zodra je een account e.d. aanmaakt) maar lang niet alle fabrikanten doen dit, of ze verbergen hun documentatie ervoor en stellen belachelijke eisen 8)7.

BTO (Clevo) zou ik persoonlijk ontwijken, mijn ervaring (5 van hun laptop's verspreid over 2 jaar tijd uit verschillende prijsklassen) is dat de kwaliteit van alles wat je aan de laptop ziet en gebruikt matig is. De hardware daarentegen is wel weer lekker, echter schort de koeling er vaak aan.

Of dit nog steeds het geval is durf ik niet te zeggen. Mijn laatste hands-on ervaring is alweer 2 jaar terug.

[Voor 30% gewijzigd door D4NG3R op 17-09-2014 16:03]

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Topicstarter
Die Lenovo acties bij Amazon DE zien er echt niet verkeerd uit! Bedankt voor de tips :)

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True