Beste Tweakers,
Na mijn monitoren dilemma is nu de GPU aan de beurt.
Ik zoek een?
Een nieuwe GPU om mijn oude Asus EAH6970 DCII/2DI4S/2GD5 te vervangen om de huidige games te kunnen spelen op 1920x1080.
Wat is je budget?
Ongeveer 300-500 Euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
NVIDIA of AMD maakt niet uit, Niet al te hoog stroom verbruik en geluid zou fijn zijn maar is geen pree.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Gamen, simple as that! (rekening houdend met het feit dat ik voorlopig met deze kaart vooruit wil kunnen).
Op het moment ligt mijn oog op een R9 290 (non-X) Dit omdat de X kaarten behoorlijk wat duurder zijn en ik al aardig wat keer gelezen heb dat het verschil kwa fps niet in verhouding staat met het prijs verschil.
Nu zijn er ook voor de non-X versie aardig wat verschillende kaarten te krijgen die zowel in snelheid als in prijs verschillen.
Enkele kaarten die ik nu bij elkaar heb gezocht om te vergelijken zijn:
Club 3D Radeon R9 290 royalKing 324.-
XFX R9 290 Black Double Dissipation 329.-
MSI R9 290 GAMING 4G 352.-
ASUS R9290-DC2OC-4GD5 375.-
GIGABYTE GV-R929OC-4GD 377.-
SAPPHIRE R9 290 OC Vapor-X TRI-X 4 GB GDDR5 414.-
Nu ziet de Sapphire kaart er kwa spect natuurlijk het beste uit alleen heb ik totaal geen ervaring met dit merk. Is het bv de 414 euro waard of is de snelheidswinst (op de langzaamste) van 60 Mhz core en de voornamelijk 600Mhz bij het geheugen niet boeiend of juist wel interessant?
En hoe is het merk Sapphire? Kwalitatief goed of beter te vermijden?
Waar gaat jullie voorkeur naar uit, zijn er misschien nog andere goede kandidaten van de Nvidia kant en eventuele andere suggesties?
Hopelijk kunnen jullie mij van overtuigende, interessante en goede informatie voorzien.
Alvast bedankt.
Na mijn monitoren dilemma is nu de GPU aan de beurt.
Ik zoek een?
Een nieuwe GPU om mijn oude Asus EAH6970 DCII/2DI4S/2GD5 te vervangen om de huidige games te kunnen spelen op 1920x1080.
Wat is je budget?
Ongeveer 300-500 Euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
NVIDIA of AMD maakt niet uit, Niet al te hoog stroom verbruik en geluid zou fijn zijn maar is geen pree.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Gamen, simple as that! (rekening houdend met het feit dat ik voorlopig met deze kaart vooruit wil kunnen).
Op het moment ligt mijn oog op een R9 290 (non-X) Dit omdat de X kaarten behoorlijk wat duurder zijn en ik al aardig wat keer gelezen heb dat het verschil kwa fps niet in verhouding staat met het prijs verschil.
Nu zijn er ook voor de non-X versie aardig wat verschillende kaarten te krijgen die zowel in snelheid als in prijs verschillen.
Enkele kaarten die ik nu bij elkaar heb gezocht om te vergelijken zijn:
Club 3D Radeon R9 290 royalKing 324.-
XFX R9 290 Black Double Dissipation 329.-
MSI R9 290 GAMING 4G 352.-
ASUS R9290-DC2OC-4GD5 375.-
GIGABYTE GV-R929OC-4GD 377.-
SAPPHIRE R9 290 OC Vapor-X TRI-X 4 GB GDDR5 414.-
Nu ziet de Sapphire kaart er kwa spect natuurlijk het beste uit alleen heb ik totaal geen ervaring met dit merk. Is het bv de 414 euro waard of is de snelheidswinst (op de langzaamste) van 60 Mhz core en de voornamelijk 600Mhz bij het geheugen niet boeiend of juist wel interessant?
En hoe is het merk Sapphire? Kwalitatief goed of beter te vermijden?
Waar gaat jullie voorkeur naar uit, zijn er misschien nog andere goede kandidaten van de Nvidia kant en eventuele andere suggesties?
edit:
Het systeem waar dit alles in moet komen is als volgt:
- Monitor wordt een 1920x1080 (ben nog bezig welke het definitief gaat worden)
- Asus M5A97 Pro
- AMD Phenom II X4 965 Black edition 3,4GHz
- Twee setjes van 2x4GB Kingston HyperX 1600Mhz CL 9-9-9 geheugen
- Crucial M4 128GB
Ik ben op de hoogte dat mijn huidige systeem een bottleneck kan zijn voor de 290 of een andere kaart met snelheid maar ook dit staat op de lijst van upgraden binnen 2-3 maandjes.)
Het systeem waar dit alles in moet komen is als volgt:
- Monitor wordt een 1920x1080 (ben nog bezig welke het definitief gaat worden)
- Asus M5A97 Pro
- AMD Phenom II X4 965 Black edition 3,4GHz
- Twee setjes van 2x4GB Kingston HyperX 1600Mhz CL 9-9-9 geheugen
- Crucial M4 128GB
Ik ben op de hoogte dat mijn huidige systeem een bottleneck kan zijn voor de 290 of een andere kaart met snelheid maar ook dit staat op de lijst van upgraden binnen 2-3 maandjes.)
Hopelijk kunnen jullie mij van overtuigende, interessante en goede informatie voorzien.
Alvast bedankt.
[ Voor 8% gewijzigd door Cowamundo op 17-09-2014 09:05 ]