Hallo mede Tweakers,
Ik heb een tijdje geleden een pc samengesteld en wil deze nu eindelijk gaan bestellen *jippie*. Maar bij de last minute check ben ik toch gaan twijfelen over het moederbord en vooral over de chipset.
Allereerst de bekende vragen en antwoorden:
Ik zoek?
Een moederbord in mini-ITX formaat. Overclocken ga ik niet doen. Wel zoek ik een degelijk moederbord waar ik een tijdje mee vooruit kan. Goede audio is een pre, wordt gebruikt icm een Logitech Z5500. (Dus niet dat het ruist op een headset of speakerset, heb ik met goedkopere Realteks wel eens last van gehad)
Wat is je budget?
Max is €100, goedkoper zou mooier zijn.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeuren. Wel moet er 5.1 sound op het moederbord zitten.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het wordt een allround systeem met een nadruk op gaming.
Het systeem wat ik bij elkaar heb gesprokkeld is als volgt:
Nu heb ik 2 moederborden gevonden die mij wel aanspraken, prijstechnisch en features (Beide op de B85 chipset).
Mijn vraag is: welk moederbord zouden jullie in deze opstelling kiezen? Ik las dat de B85 chipset gemaakt is voor business en meer het budget segment is, een beetje het tegenovergestelde van gaming dus
. Is een H87 chipset beter in deze situatie? Ook qua degelijkheid van componenten?
Alvast bedankt!
Ik heb een tijdje geleden een pc samengesteld en wil deze nu eindelijk gaan bestellen *jippie*. Maar bij de last minute check ben ik toch gaan twijfelen over het moederbord en vooral over de chipset.
Allereerst de bekende vragen en antwoorden:
Ik zoek?
Een moederbord in mini-ITX formaat. Overclocken ga ik niet doen. Wel zoek ik een degelijk moederbord waar ik een tijdje mee vooruit kan. Goede audio is een pre, wordt gebruikt icm een Logitech Z5500. (Dus niet dat het ruist op een headset of speakerset, heb ik met goedkopere Realteks wel eens last van gehad)
Wat is je budget?
Max is €100, goedkoper zou mooier zijn.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeuren. Wel moet er 5.1 sound op het moederbord zitten.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het wordt een allround systeem met een nadruk op gaming.
Het systeem wat ik bij elkaar heb gesprokkeld is als volgt:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 158,80 | € 158,80 |
| 1 | Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost | € 159,90 | € 159,90 |
| 1 | Cooler Master Elite 130 | € 40,51 | € 40,51 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 68,95 | € 68,95 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 430W | € 44,95 | € 44,95 |
| 1 | Crucial MX100 128GB | € 58,48 | € 58,48 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 627,54 | |
Nu heb ik 2 moederborden gevonden die mij wel aanspraken, prijstechnisch en features (Beide op de B85 chipset).
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | MSI B85I Gaming | € 95,95 | € 95,95 |
| 1 | ASRock B85M-ITX | € 67,- | € 67,- |
Mijn vraag is: welk moederbord zouden jullie in deze opstelling kiezen? Ik las dat de B85 chipset gemaakt is voor business en meer het budget segment is, een beetje het tegenovergestelde van gaming dus
Alvast bedankt!