Waarschijnlijk heb je het allang geprobeerd, maar kun je zien welke processen er op dit moment actief zijn, en zijn dit enkel apps door de eigenaar van de telefoon geïnstalleerd zijn, of ook onbekende apps? Evt zou het (tijdelijk) wisselen van telefoon ook nog interessant kunnen zijn om uit te sluiten dat er zaken aanwezig zijn op de telefoon (of sd kaart) die bij een factory reset niet verwijderd worden.
Hmm, eens kijken hoe lang hij het nu blijft doen...
En jij denkt, dat degene die de Whatsapp berichten ook ontvangt dáár in trapt?AzzKickah schreef op maandag 15 september 2014 @ 10:16:
[...]
Maak een 'geheim afspraakje' met 'iemand' in het huis waar die 'dader' ook zit. Op een hele specifieke plek en tijd.
Komt dader ook opeens opdagen? Goh, toevallig. En dan confronteren. En de aangifte-papieren van de politie laten zien.
Wat nou gek. Hier wist ik wel raad mee.
Internet werkt op basis van IP-adressen e.d. MAC-adressen kan Whatsapp dus niet uitlezen en verklaard ook niet waarom je na een complete herinstallatie van je telefoon ook Whatsapp opnieuw moet activeren met de SMS, je MAC-adres is immers niet gewijzigd.DennusB schreef op maandag 15 september 2014 @ 10:26:
Volgens mij deactiveren ze het server-side aan de hand van je mac-adres, dus dat zou niet moeten uitmaken!
[ Voor 32% gewijzigd door CH4OS op 15-09-2014 14:03 ]
Android heeft een system partitie, hierin zit de 'ROM'. Oftewel het OS zoals door de fabrikant gelevert, alle gebruikers apps komen in een aparte partitie, de system partitie zal altijd ongewijzigd blijven. (Behalve bij OTA updates).electropruts schreef op maandag 15 september 2014 @ 13:47:
Ik heb niet veel verstand van zaken, maar is het mogelijk om (bijvoorbeeld met root toegang) apps op zo'n manier te installeren dat deze na een factory reset blijven staan?
Waarschijnlijk heb je het allang geprobeerd, maar kun je zien welke processen er op dit moment actief zijn, en zijn dit enkel apps door de eigenaar van de telefoon geïnstalleerd zijn, of ook onbekende apps? Evt zou het (tijdelijk) wisselen van telefoon ook nog interessant kunnen zijn om uit te sluiten dat er zaken aanwezig zijn op de telefoon (of sd kaart) die bij een factory reset niet verwijderd worden.
Als je de telefoon reset naar factory default zal de system partitie identiek blijven. Alleen de userpartitie wordt leeggegooid. Wat jij zegt is prima mogelijk, telefoon unlocken, rooten en een APK bestandje in de system partitie gooien. Daarna weer unrooten en locken en je hebt wat jij beschrijft.
Kun je resetten wat je wilt maar de applicatie blijft. Je zou kunnen proberen de telefoon opnieuw te flashen met een "return to stock" guide van XDA afhankelijk van welk merk/model telefoon. Een dergelijke procedure flashed de system partitie opnieuw.
Maar zoals al eerder aangegeven bij een dergelijke situatie lijkt het me zaak om ALLE wachtwoorden te veranderen en waar mogelijk dual factor authentication in te stellen waar mogelijk en tegelijkertijd de telefoon te resetten. Na de reset NIET kiezen voor alle instellingen terug zetten maar handmatig vanuit scratch inrichten.
success.
[ Voor 79% gewijzigd door Bullet NL op 15-09-2014 14:06 ]
Maar heeft TS de betreffende tablet ook al een keer gewist of in ieder geval whatsapp van verwijderd?
en de cache er van leeg gegooid?
je hebt er natuurlijk niks aan om het van 1 ding te gooien als je er 2 hebt met het zelfde.
en verder is whatsapp toch gekoppeld aan het mobiele nummer?
Uit de FP:sjoemie1985 schreef op maandag 15 september 2014 @ 14:09:
ik weet niet of deze vraag al beantwoord is:
Maar heeft TS de betreffende tablet ook al een keer gewist of in ieder geval whatsapp van verwijderd?
"Wat we geprobeerd hebben:
• telefoon terug naar fabrieksinstellingen (en daarna GEEN restore maar opnieuw installeren)"
Nickname does not reflect reality
Hij bedoelt denk ik de iPad, maar gezien die niet van hem is lijkt dat me lastig.Brad Pitt schreef op maandag 15 september 2014 @ 14:19:
[...]
Uit de FP:
"Wat we geprobeerd hebben:
• telefoon terug naar fabrieksinstellingen (en daarna GEEN restore maar opnieuw installeren)"
Anoniem: 483276
Hier hetzelfde. Ook benaderd vanuit Amsterdam terwijl ik om dezelfde tijd met hetzelfde apparaat volgens Google in Leeuwarden (waar ik op dat moment echt was) mijn Gmail heb benaderd. Zou wel zeer bijzonder zijn, op exact hetzelfde moment met exact hetzelfde apparaat exact hetzelfde account benaderen, heb het gevoel dat het niet helemaal klopt. Alsnog voor de zekerheid me password veranderd maar volgens mij is het een bug en had dat van Amsterdam er niet moeten staan. Is het bij jou toevallig ook op 1 september geweest?Pinjataaa schreef op maandag 15 september 2014 @ 13:07:
[...]
Thnx, erg handige link. Ik zie dat mijn account benaderd is vanuit Amsterdam, terwijl ik daar niet geweest ben![]()
Password maar even veranderd.
Worden er niet automatisch foto's geupload naar een Google+ account? Dit had ik ook in het begin, zelfs troep die ik niet op internet hoef die ik met Whatsapp binnen gekregen heb
Zet eens gewoon een foto van haar op je telefoon, zonder tussenkomst van Whatsapp, kijken of ze reageert.
PS: Werkt ze bij de NSA ofzo?
Secsytime schreef op maandag 15 september 2014 @ 14:28:
Je kan natuurlijk ook mac adres van haar iPad bannen in je router
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
3G verbindingen (iig die van kpn) wil nog wel eens Amsterdam als locatie geven.Anoniem: 483276 schreef op maandag 15 september 2014 @ 14:28:
[...]
Hier hetzelfde. Ook benaderd vanuit Amsterdam terwijl ik om dezelfde tijd met hetzelfde apparaat volgens Google in Leeuwarden (waar ik op dat moment echt was) mijn Gmail heb benaderd.
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Dus die ex zou niet mee moeten kunnen kijken alleen als het dus gekoppeld is aan het zelfde telefoon nummer als die van TS.
Als die ex een ander nummer heeft kan zij hooguit de berichten zien van de groep waar beide gebruikers lid van zijn anders niet.
Exact, die locatiemeldingen zijn niet heel accuraat. Ik zit nu in Utrecht en zie dat ik laatst ben ingelogd in Haarlem. Daar werk ik normaal, maar volgens mij staat de server weer ergens anders dus er klopt niet veel van in ieder geval.Nnoitra schreef op maandag 15 september 2014 @ 14:40:
[...]
3G verbindingen (iig die van kpn) wil nog wel eens Amsterdam als locatie geven.
Ontopic: Wat een vreemd verhaal! Enige wat ik nog kan bedenken is een geplande backup van Titanium Backup oid naar de cloud en dat ze die jat, maar dat verklaart niet waarom het binnen 10 minuten steeds lukt om mee te lezen. Een google account backup doet voor zover ik weet niets met whatsapp geschiedenis (althans, zou ik fijn vinden als het wel zo is want dat kan ik wel gebruiken).
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Anoniem: 149800
Een nieuwe nummer aanvragen en of zelf van operator veranderen.
Nieuw Google account maken.
Telefoons en tablets volledig opnieuw installeren en dan pas de nieuwe sim met nummer gebruiken. En je nieuwe Google account.
Dan moet het toch onmogelijk aan wa liggen.
Verander ook alle passwords die je ook maar hebt incl router en WiFi.
Niets met de geschiedenis, maar wel met de 'media'...dus foto's en video's. Dat gaat behoorlijk snel (als je op wifi zit), binnen enkele minuten bij mij.Maardiweb schreef op maandag 15 september 2014 @ 15:10:
[...]
Een google account backup doet voor zover ik weet niets met whatsapp geschiedenis (althans, zou ik fijn vinden als het wel zo is want dat kan ik wel gebruiken).
Alle foute pics die je ooit hebt ontvangen staan dus mogelijk nog op je google account. Zie ook The Fappening
~* Peace, Love & XTC *~
Best kans dat het weg is. Maar het beveiligingslek heb je dan nog niet echt gevondenAnoniem: 149800 schreef op maandag 15 september 2014 @ 15:14:
Wat ik zelf zou doen in deze extreme situatie.
Telefoons en tablets volledig opnieuw installeren en dan pas de nieuwe sim met nummer gebruiken. En je nieuwe Google account.
Dan moet het toch onmogelijk aan wa liggen.
Verander ook alle passwords die je ook maar hebt incl router en WiFi.
IP-adressen verwacht ik niet dat ze die zullen geven (privacy en zo) en MAC-adressen kunnen ze (netwerktechnisch gezien) niet opvragen tenzij ze dat vanuit de app zelf doen.
Ik zou dat nooit kunnen. Als ik zowel mijn Google account als mijn telefoon nummer verander lig ik uit alle groepen en mailinglists, vervallen al mijn accounts overal en weet niemand me meer te bereiken tenzij ik per persoon aangeef dat mijn nummer veranderd is. En natuurlijk al mijn Android apps, gekochte films/muziek, abbo's bij google en andere diensten, kortingsregelingen, elite user accounts, etc etc ben ik dan kwijt. Laat staan al de moeite die ik moet doen om alle accounts die ik wél kan omzetten om te omzetten.Anoniem: 149800 schreef op maandag 15 september 2014 @ 15:14:
Wat ik zelf zou doen in deze extreme situatie.
Nee. Dat zou een ramp zijn.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
En je doet meteen een aanname, die al in het begin ontkracht is... Wel opletten hè, voordat je met een theorie over aannames komt...Chester schreef op maandag 15 september 2014 @ 15:40:
Ik denk dat dit een gevalletje Occam's Razor is. Foto's worden vaak automatisch gebackupped naar een cloud dienst. Als ze gek genoeg is om hem zo te bespioneren, is ze ook gek genoeg om een paar keer per uur te controleren of er iets nieuws staat; zodat ze bijv. binnen 10 minuten kan reageren
Het was helemaal niet ontkracht. Het leek pven onwaarschijnlijk dat er iemand backups zit te bekijken en zo snel kan reageren. Ik zou zeggen dat dat wel kan. In beide gevallen heeft ie een reactie gekregen na het sturen van een foto. Voor zover ik kan zien, is mijn aanname nog steeds van kracht.fredkroket schreef op maandag 15 september 2014 @ 15:53:
[...]
En je doet meteen een aanname, die al in het begin ontkracht is... Wel opletten hè, voordat je met een theorie over aannames komt...
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
was een klein beetje sarcastisch bedoeldChester schreef op maandag 15 september 2014 @ 16:00:
[...]
Het was helemaal niet ontkracht. Het leek pven onwaarschijnlijk dat er iemand backups zit te bekijken en zo snel kan reageren. Ik zou zeggen dat dat wel kan. In beide gevallen heeft ie een reactie gekregen na het sturen van een foto. Voor zover ik kan zien, is mijn aanname nog steeds van kracht.
Overigens, andere optie: Wireshark gewoon eens de verbinding van die telefoon. Dan is meteen duidelijk waar die telefoon allemaal verkeer heen stuurt.
Bij een duo SIM is of de ene actief óf de andere. Nooit beiden tegelijk, een GSM- / 3G- of 4G mast weet dan niet waar het gesprek heen moet en knikkert degene die het slechtste bereik heeft van het netwerk.fredkroket schreef op maandag 15 september 2014 @ 15:36:
Vraag eens na of er een duo SIM geactiveerd is voor zijn nummer? Misschien zo een sessie actief gekregen die ze actief houdt.
Anoniem: 149800
Ik zie het net als een virus op windows._ferry_ schreef op maandag 15 september 2014 @ 15:16:
[...]
Best kans dat het weg is. Maar het beveiligingslek heb je dan nog niet echt gevondenNet zoiets als een nieuwe auto kopen omdat je maar niet kan vinden waar dat ene piepje vandaan komt
Het kan best zijn dat je virusscanner het heeft gevonden en gefixt heeft.
Maar je zult je nooit veilig voelen tot je windows opnieuw installeert.
Ja je bent wat shit kwijt maar als je het goed voorberijd kan dit wel meevallen.
En je kunt dan meteen uitsluiten dat het door WA komt.
Voor de zelfde geld hangt er ergens een camera of heeft hij toegang tot iets wat je niet weet.
Op android kun je screencapture software draaien IOS niet.
Dan kan haar online backups gehackt zijn.
Ik zou eerst liever het probleem oplossen, ze wordt gevolgd.
Er schoot me wel een TV programma in het hoofd van een meisje met de zelfde problemen.
Maar dat bleek achteraf toch wat anders te zijn.
Dikke kans dat die inlog in A'dam dan gewoon een inlog vanaf je mobieltjes is via het mobiele netwerk.Pinjataaa schreef op maandag 15 september 2014 @ 13:07:
[...]
Thnx, erg handige link. Ik zie dat mijn account benaderd is vanuit Amsterdam, terwijl ik daar niet geweest ben![]()
Password maar even veranderd.
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Daarmee isoleer je de telefoon en het Google-account.
[ Voor 37% gewijzigd door CH4OS op 15-09-2014 17:27 ]
Een dergelijke beveiliging begint bij je zelf.
Beginnende met een deugdelijke wachtwoord op je lockscreen.
Hetzelfde gaat ook op voor alle gebruikers accounts.
Wissel of wijzig deze van tijd tot tijd.
Geef dergelijke gegevens nooit uit handen.
Laat nooit je toestel ergens slingeren.
Een toestel wat langere tijd uit het zicht is geweest moet je beschouwen als zijnde niet betrouwbaar.
Sla compromitterende items nimmer op in de Cloud of op een sd kaart.
Vertrouw niemand op zijn of haar blauwe ogen.
Immers je beste vriend of vriendin kan een week later je ergste nachtmerrie worden.
Wijzig bij een dergelijke heftige inbreuk van nummer en accounts om er vervolgens nooit geen gebruik meer van te maken.
Laat ze maar graven ze vinden dan alleen maar hetgeen wat ze al wisten.
Als ik het topic zo doorgenomen heb dan zie ik al verscheidene fouten in je beveiliging.
Trek er lering uit en begin opnieuw.

Als dat met 10 minuten gebeurt weet je genoeg.
Bron en uitleg
Scorp schreef op maandag 15 september 2014 @ 13:04:
Haha, wat een topic. Briljant hoe iedereen zich hierbij betrokken voelt als het gaat om een situatie als deze.
Misschien heeft ze Cerberus geïnstalleerd bij je en is het een kwestie van printscreen om de zoveel seconden oid. Leek mij de meest voor de hand liggende optie. Rest is veul te technisch
Ik was in de veronderstelling dat de APK in de telefoon flashen de app behouden blijft: link, teminste vaker mijn telefoon opnieuw geïnstalleerd maar dan staat Cerberus er toch altijd weer mooi op.Bullet NL schreef op maandag 15 september 2014 @ 13:09:
[...]
Ik heb Cerberus ook draaien, deze installeert alleen niet automatisch wanneer een telefoon helemaal leeg wordt gegooid. Google Play zou hem misschien wel installeren indien je dit hebt ingesteld, maar werken doet hij niet. Je zal hem de eerste keer eerst expliciet toestemming moeten geven om dingen als locatie, printscreens e.d. mogelijk te maken.
Of bedenk ik me dit nu? Iemand een idee want dit zou het misschien dan nog wel eens kunnen zijn.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Overigens valt dit volgens vraaghetdepolitie.nl onder stalking. Aangeven dat het gedrag onwenselijk is, naar die persoon is dan dus eigenlijk afdoende. THouder is de Politie Haaglanden, je kan er dus vanuit gaan dat deze informatie klopt, mits dit in NL afspeelt, uiteraard. Wellicht dat mijnstalker.nl ook uikomst kan bieden.
[ Voor 23% gewijzigd door CH4OS op 15-09-2014 18:12 ]
Anoniem: 621278
Dit programma kan het volgende (en waarschijnlijk zijn er meerdere apps die een zelfde functionaliteit hebben):
- Op afstand screenshots van de telefoon maken;
- (Met roottoegang) na een 'hard reset' aanwezig blijven op de telefoon;
- (Met roottoegang) verborgen worden op de telefoon. Hij staat dan niet in de lijst met apps.
Dus als de ex deze app (of een andere app met dezelfde functies) ooit geïnstalleerd heeft, heeft de ex vanaf dat moment voortdurend alles kunnen meekijken.
Het helpt dan niet om:
- 'Hard reset' van de telefoon te doen;
- Whatsapp te deïnstalleren van de telefoon;
- Whatsapp de deactiveren en opnieuw te activeren;
- Na te gaan of r een tweede SIM-kaart met het nummer in omloop is;
- Een ander 06-nummer te nemen.
Als de betreffende telefoon geen roottoegang heeft, kan het nog steeds zo zijn dat die geroot is, daarna de app geïnstalleerd is, en vervolgens de root weer ongedaan gemaakt is, al is dat natuurlijk minder waarschijnlijk.
Als dit het geval is, kun je allerlei anti-theft-apps zelf op je telefoon installeren in de hoop dat je degene installeert die al op je telefoon staat, waarna je daar een melding van krijgt (of deze methode zou werken, weet ik niet).
Een betere optie zou zijn om een nieuw ROM te installeren, dan ben je er wel vanaf.
Ik denk dat als de telefoon van een nieuwe ROM voorzien wordt en alle wachtwoorden van alle accounts gewijzigd worden (en indien mogelijk alle accounts worden voorzien van two-factor authentication) het probleem verholpen is, wat het lek ook was.
Succes!
Daarnaast kan je zelf instellen hoeveel reacties je per pagina hebt op het forum. Bij mij heeft dit topic dan ook 'slechts' twee pagina's, 100 posts per pagina.
Stel dat je lokaal gehackt bent, dan heeft het weinig met WhatsApp te maken en moet je het daar ook niet zoeken, ditto voor netwerktaps. Uiteindelijk valt dit hoe dan ook onder computervredebreuk en kan je het beste gewoon aangifte doen.
- Plaatjes die binnenkomen via Whatsapp worden opgeslagen in je album.
- Google kan je album back-uppen naar Google Drive, waarschijnlijk staat deze optie aan.
- Vriendin logt in op de Google account met een iPad en bekijkt de Google Drive.
Tip: verander het Google account wachtwoord en zet two-factor authenticatie aan. Helpt dat niet dan is er meer aan de hand.
/dev/null
[ Voor 66% gewijzigd door reyals op 15-09-2014 21:23 ]
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Google Play: SMS Backup +
deze kan ook whatsapp berichten back-uppen. dit word dan als mail verstuurd naar het ingestelde account. (inclusief media en dergelijke..).
[ Voor 20% gewijzigd door demonic op 15-09-2014 21:40 ]
Daar zou ik het probleem dus ook niet gaan zoeken, zoals ook door anderen al aangeven.
Reageert ze alleen op foto's of ook op teksten?
A. die werkt niet meer met whatsappdemonic schreef op maandag 15 september 2014 @ 21:39:
Je hebt ook de app "sms-backup" van een nederlandse ontwikkelaar.
Google Play: SMS Backup +
deze kan ook whatsapp berichten back-uppen. dit word dan als mail verstuurd naar het ingestelde account. (inclusief media en dergelijke..).
B. dat programma staat niet standaard, ingesteld, op je telefoon na een herinstall
Wel een interessant vraagstuk. Ik kan bevestigen dat ik whatsapp op meerdere toestellen (zonder spannende hacks / tweaks) op meerdere toestellen tegelijk actief heb gehad (+- 3 maanden geleden voor het laatst). Je kunt het als je een ander toestel hebt prima reproduceren door simkaart uit oude toestel, toestel aan laten staan, simkaart in nieuwe toestel - whastapp starten op nieuwe toestel, activatiesms en whatsapp wordt (of werd bij mij iig) niet gedeactiveerd op oude toestel.
Aangezien je niet zeker weet of bovenstaande wordt opgeheven door verwijderen account weet je niet zeker of dit een oplossing is. Heb je de devs van whatsapp dit bijzondere probleem al voorgelegd. Denk dat zij ook wel geinteresseerd zijn in een eventueel beveiligingslek?
Kun je het nogmaals reproduceren, bijvoorbeeld door de suggestie van JD hieronder iets aan te passen
door de primaire telefoon uit te zetten (incl batterij eruit indien mogelijk) en dan te wachten op de vinkjes. Zo ja, dan heb je bevestiging van het feit dat er remote direct toegang is tot whatsapp en niet via een backup of remote-meekijk-achtige oplossing.J-D schreef op maandag 15 september 2014 @ 18:04:
Als je WhatsApp helemaal verwijderd en iemand dan een bericht naar je laat sturen, kan je dan niet achterhalen dmv de vinkjes ([afbeelding])of het bericht afgeleverd wordt? Zo ja, dan is er ergens nog een account actief op een toestel.
Als dat met 10 minuten gebeurt weet je genoeg.
Bron en uitleg
Om inderdaad lokatie te achterhalen linkje via whatsapp sturen met zoiets als
En dan IP afvangen en vergelijken met die je op de iPad inlog hebt gezien vs het thuisadres. Inlog op iPad lijkt mij verder irrelevant voor dit probleem, echter wel even een totale wachtwoordreset doen.Het was super leuk gister avond en ook best spanned zo op een eerste date. Heb nog wat leuks voor jehttp://www.kijkiswateenle...nserver.nl/fotos/foto.jpg
Ben wel heel benieuwd hoe madame meekijkt, zelfs na een factory reset.
-----
Edit: Na het lezen van een paar hacks zie ik hoe makkelijk het is om via een mac-adres spoof toegang te hebben en te houden. Als ze al toegang heeft tot het AP waarmee je verbonden bent heeft ze het mac adres en dan heeft zelfs een nieuw nummer geen zin.
[ Voor 5% gewijzigd door SharpY op 15-09-2014 22:38 . Reden: Informatie hack toegevoegd ]
i9-9900K@5GHZ - Gelid Solutions Tranquillo Rev. 4 - Z390-A PRO - 32GB Crucial RAM - 870 EVO Plus NVME 256GB Bootdrive- MSI RTX3080 - O11 Dynamic
Nnoitra schreef op maandag 15 september 2014 @ 13:42:
[...]
Heb een gmail/google account op je mobiel en een KPN mobiel abonnement?
Zo ja; dat is dan de amsterdam inlog.
Immers het enige wat ze kan afvangen is het inkomende gedeelte.
Dus heeft betrokkene maar een gedeelte van de berichten.
Ook ik heb wel eens geëxperimenteerd met een gekloonde wa account.
Uiteraard die van mij zelf.....
De berichten kwamen onsamenhangend binnen de ene keer op toestel a en de andere keer op toestel b.
Uitgaande berichten waren en zijn alleen te zien op het toestel waar de berichten geschreven zijn.
Persoonlijk begin ik steeds meer en meer te twijfelen aan het hele gebeuren.
Als.er daadwerkelijk sprake is geweest van een bepaalde inbreuk dan had ik het toestel meegenomen naar het eerste de beste politiebureau.
Ook al zullen ze niet 123 adequaat handelen, er is dan in ieder geval wel een dossier gevormd.
Dossiervorming en bewijzen zijn in dergelijke zaken rete belangrijk.
Zonder aangifte geen zaak.
Langs gaan is niet nodig, ze wonen nog onder hetzelfde dak.Gallant schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 02:55:
Ik zou er overigens al langs zijn gegaan.

Na het wijzigen van het Google-wachtwoord en het aanzetten van de 2-traps-raket lijkt er niet meer mee te worden gekeken. Gisteravond heb ik een inkijk-foto geGoogled en verzonden, daar is vanuit haar geen enkele reactie op gekomen. Ook is er niet geprobeerd om in te loggen vanaf een vreemd toestel op het Google-account. Met enige voorzichtigheid lijkt het dus alsof het op is gelost.
Dat er naar foto's werd gekeken is zeker, aan het meelezen van teksten beginnn we te twijfelen. Wel heeft ze naar de locatie-historie gekeken, daar is uiteraard ook veel uit af te leiden. Zoals bv dat hij bij een vrouw op visite is geweest die ze beiden kennen.

Voorlopig opgelost dus, maar we houden het in de gaten.
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
Dit gaat echt veeel te ver. Tegen stalking, danwel cyber stalking, is er stevige wetgeving hoor!pven schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 07:11:
Wel heeft ze naar de locatie-historie gekeken, daar is uiteraard ook veel uit af te leiden. Zoals bv dat hij bij een vrouw op visite is geweest die ze beiden kennen.
Ik hoop dat het is afgelopen. Het had dus toch met de Google account te maken.
Kleine vraag, kent ze jou GoT nickname? Je bent wel een vaak geziene gast hiero, en bijna alle nerds van de Benelux zijn hier te vinden. Misschien heeft ze het topic gelezen en houdt ze zich nu koest maar kijkt ze nog mee...

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Eind deze week heeft hij een afspraak op het politiebureau staan om oa dit te bespreken. (Ze heeft wat rare dreigementen geuit ('kijk maar uit wat je hier eet!'), daar wil hij de politie ook over spreken.)XanderDrake schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 08:07:
[...]
Dit gaat echt veeel te ver. Tegen stalking, danwel cyber stalking, is er stevige wetgeving hoor!
Ooit met haar over gehad: ze kent de FP en het forum, maar het forum vond ze maar niets. Mijn nick heb ik niet genoemd, maar die kan ze zelf wel bedenken. En als het door alleen dit topic is gestopt: prima toch. We hebben in ieder geval nu het gevoel dat het voorlopig over is.Kleine vraag, kent ze jou GoT nickname? Je bent wel een vaak geziene gast hiero, en bijna alle nerds van de Benelux zijn hier te vinden. Misschien heeft ze het topic gelezen en houdt ze zich nu koest maar kijkt ze nog mee...?
Voor het geval ze toch meeleest: hoi

[ Voor 3% gewijzigd door pven op 16-09-2014 08:15 ]
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
Als ze meeleest dan weet je ook meteen wat voor wereldvreemd figuur dat ze is uit onze reacties

Uit technisch/nerd oogpunt, jammer dat het 'maar' via het google account was en niet met een hack.
Het lijkt er sterk op dat ze op basis van foto's en locatie-historie diverse goede aannames heeft gedaan waar de Whatsapp-chat over zou kunnen gaan.Pinjataaa schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 09:18:
Mooi dat het is opgelost.
Uit technisch/nerd oogpunt, jammer dat het 'maar' via het google account was en niet met een hack.
Je kan voor de zekerheid nog de telefoon echt helemaal opnieuw flashen. Dus niet terugzetten naar fabrieksinstellingen, maar helemaal opnieuw flashen.pven schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 09:39:
[...]
Het lijkt er sterk op dat ze op basis van foto's en locatie-historie diverse goede aannames heeft gedaan waar de Whatsapp-chat over zou kunnen gaan.
Dan weet je zeker dat er geen verborgen programma'tjes onder root meedraaien op de achtergrond.
En ik hoef denk ik niet te zeggen dat er ook andere accounts weg kunnen zijn. Zeker op sites waar hij geregistreerd is met zijn emailadres en hetzelfde wachtwoord. Even alle relevante dingen nalopen en een nieuwe wachtwoord instellen. Denk ook aan inloggegevens bij banken en dergelijke. Als haar bankrekening nog onder de "vertrouwde" rekeningnummers staat, ook even verwijderen aldaar.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Dit word op afstand geïnstalleerd door bijv een sms, whatsapp of mail te sturen. Zodra je bijv de foto bekijkt word het gelijk geïnstalleerd en heb je volledige remote over het device.
Enige oplossing is alle accounts verwijderen en het toestel weg te gooien.
Ook is het mogelijk dat het op de sim geïnstalleerd word, je dient dus een nieuwe sim aan te vragen + nieuw toestel te kopen
Nieuwe rom, reset etc helpt hier niet tegen.
@TS ja het is mogelijk, enige oplossing is dat geen wat ik hierboven aangegeven heb.
Foto's van Whatsapp kunnen dan ook idd automatisch gesynct worden. Die worden dan ook naar Drive gebackupt omdat ze in je gallery staan.CptChaos schreef op maandag 15 september 2014 @ 19:25:
Dat er ook is ingelogd op het Google account geeft aan dat de kennis van de TS een simpel / voorspelbaar wachtwoord heeft. Aanpassen dus. Daarnaast doet Whatsapp niets met Google-accounts, tenzij vanuit Google-account de synchronisatie naar Drive aan staat.
Daarnaast kan je zelf instellen hoeveel reacties je per pagina hebt op het forum. Bij mij heeft dit topic dan ook 'slechts' twee pagina's, 100 posts per pagina.
Lijkt goede en volledige verklaring dus. Lang leve tweetraps ook
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Dit zijn nogal bold claims. Leg eens uit hoe dat werktJeroenC schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 09:52:
Enige oplossing is alle accounts verwijderen en het toestel weg te gooien.
Ook is het mogelijk dat het op de sim geïnstalleerd word, je dient dus een nieuwe sim aan te vragen + nieuw toestel te kopen
Nieuwe rom, reset etc helpt hier niet tegen.
I call B.S. Zonder fysieke toegang tot het toestel om een spy-app te installeren lijkt het mij nogal lastig.XanderDrake schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 10:13:
Dit zijn nogal bold claims. Leg eens uit hoe dat werkt
Niet. Het bestaat niet. Bedrijven die je dit zeggen te verkopen, verkopen je gebakken lucht.XanderDrake schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 10:13:
[...]
Dit zijn nogal bold claims. Leg eens uit hoe dat werkt
QFT ; Totale onzin dit.Brad Pitt schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 10:28:
[...]
I call B.S. Zonder fysieke toegang tot het toestel om een spy-app te installeren lijkt het mij nogal lastig.
Overigens, WhatsApp gebruikt 'onder water' een variant van Yabber ( XMPP ) en die kan prima met meerdere clients overweg. het systeempje dat WhatsApp er zelf omheen heeft geklooid, dat is op zijn zachts gezecht niet solide.
Voor meer info: kijk even naar het protocol ( dat is redelijk goed gereversed )
Dank. Dit soort topics duikt eens in de zoveel tijd op, en dan worden er al snel allerlei (relatief) complexe technische oorzaken gesuggeereerd, terwijl dat vrij onealistisch is gezien de kennis van een gemiddelde gebruiker.Chester schreef op maandag 15 september 2014 @ 15:40:
Ik denk dat dit een gevalletje Occam's Razor is. Foto's worden vaak automatisch gebackupped naar een cloud dienst. Als ze gek genoeg is om hem zo te bespioneren, is ze ook gek genoeg om een paar keer per uur te controleren of er iets nieuws staat; zodat ze bijv. binnen 10 minuten kan reageren
Zoals iemand anders al opperde, bij een factory reset worden alle apps verwijderd of ontoegankelijk. Wat wel goed kan is dat apps worden geherinstalleerd, een feature van Google om het wisselen van device te vergemakkelijken. Dat kun je ergens in je Google-settings aan- of uitzetten als het goed is.True schreef op maandag 15 september 2014 @ 18:04:
Ik was in de veronderstelling dat de APK in de telefoon flashen de app behouden blijft: link, teminste vaker mijn telefoon opnieuw geïnstalleerd maar dan staat Cerberus er toch altijd weer mooi op.
Of bedenk ik me dit nu? Iemand een idee want dit zou het misschien dan nog wel eens kunnen zijn.
Ik meen dat Cerberus daarnaast wel features tbv. persistence bood, maar dan heb je eerst write access tot de systempartitie nodig. Praktisch gezien betekent dat, dat je het device zult moeten 'rooten'.
Dat zal een prijzig APK'tje zijn welke vrijwel gegarandeerd verdwenen is na een factory reset. Persistence is prima mogelijk, maar niet met dat budget.JeroenC schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 09:52:
Er zijn bedrijven in nl waar je voor ongeveer 200 € spy software kan kopen.
Niet zonder gebruikersinteractie. Je zult je target moeten social engineeren om de spyware te installeren.Dit word op afstand geïnstalleerd door bijv een sms, whatsapp of mail te sturen. Zodra je bijv de foto bekijkt word het gelijk geïnstalleerd en heb je volledige remote over het device.
Het scenario dat je schetst is prima mogelijk, maar niet voor €200 (of de salesafdeling is gek).
Ter vergelijking, de politie heeft (naar het schijnt) €400.000 uitgegeven aan FinFisher, en ook de mobile RAT daarvan komt vziw. niet met een unlimited stash remote code exec zerodays, maar leunt eveneens op social engineering.
Overigens vind ik installatie van Cerberus (of de RAT van €200) ook niet realistisch voor de gemiddelde ex. Too sophisticated.
Kun je iets meer toelichten hoe die afbeeldingen dan toch gesynced werden? Omdat de beginpost aangaf dat dat niet gebeurde, is er dus blijkbaar een automatische functie daarvoor, of is het per ongeluk handmatig aangezet? En jullie hebben dus zelf inderdaad whatsapp foto's gezien online, maar waar dan precies? Ben benieuwd hoe dit nou precies zit!pven schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 07:11:
[...]
Langs gaan is niet nodig, ze wonen nog onder hetzelfde dak.
Na het wijzigen van het Google-wachtwoord en het aanzetten van de 2-traps-raket lijkt er niet meer mee te worden gekeken. Gisteravond heb ik een inkijk-foto geGoogled en verzonden, daar is vanuit haar geen enkele reactie op gekomen. Ook is er niet geprobeerd om in te loggen vanaf een vreemd toestel op het Google-account. Met enige voorzichtigheid lijkt het dus alsof het op is gelost.
Dat er naar foto's werd gekeken is zeker, aan het meelezen van teksten beginnn we te twijfelen. Wel heeft ze naar de locatie-historie gekeken, daar is uiteraard ook veel uit af te leiden. Zoals bv dat hij bij een vrouw op visite is geweest die ze beiden kennen.
Die balk staat er ook als je auto backup niet wilt gebruiken, aanzetten is dan 1 tap. En dan synct 'ie alles naar je Google+ photos, inclusief media van overige apps (bv. WhatsApp).
[ Voor 75% gewijzigd door Bullet NL op 16-09-2014 15:10 ]
Die staat per default uit.Thralas schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 15:02:
Misschien niet de issue in kwestie, maar wel een goed voorbeeld; de Google Photos app (onderdeel van Google+) is moeilijk vervelend qua cloud backup.
[afbeelding]
Die balk staat er ook als je auto backup niet wilt gebruiken, aanzetten is dan 1 tap. En dan synct 'ie alles naar je Google+ photos, inclusief media van overige apps (bv. WhatsApp).
Bij mijn telefoon stond hij default aan.
Topic suddert door over allerlei technische oplossingen en oorzaken terwijl het allereerste wat je zou moeten doen is wachtwoorden wijzigen?
Vertel eens, hoe doe je het wachtwoord van je Whatsapp account (wat in eerste instantie de hoofdverdachte was) aanpassen?Pakjebakmeel schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 17:20:
Ik zit met enige verbazing dit topic te volgen. Misschien ligt het aan mij hoor maar als je vermoed dat iemand toegang heeft tot je data/accounts dan is toch het aller aller eerste wat je doet het wijzigen van AL je wachtwoorden? En optioneel dual factor authenticatie aanzetten?
Topic suddert door over allerlei technische oplossingen en oorzaken terwijl het allereerste wat je zou moeten doen is wachtwoorden wijzigen?
In eerste instantie niet maar sowiezo doen omdat het onduidelijk was waar het punt van toegang nou was.
WA password is lastig natuurlijk ja. Maar bij twijfel, als het niet baat dan schaadt het niet?
Zou ik ieder geval doen.
[ Voor 60% gewijzigd door Pakjebakmeel op 16-09-2014 18:38 ]
Ja, maar hoe dan?Pakjebakmeel schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 17:46:
WA password is lastig natuurlijk ja. Maar bij twijfel, als het niet baat dan schaad het niet?
Zou ik ieder geval doen.
Nee whatsapp snap ik dat dat niet kan maar als ik zou vermoeden dat mijn data ergens lekt zou ik alle andere passwords uit voorzorg resetten en daarna verder zoeken.
Dan weet je in ieder geval waar het niet vandaan komt.
461943
Tja, Blackshades kostte ook zo'n 30 euro oid. Het zou me niets verbazen als dat linkje wel werkt. En ik moet het even zeggen, maar die vrouw moet wel redelijk knetter zijn als ik het zo lees.Snelle Henkie schreef op woensdag 17 september 2014 @ 19:08:
Wat ik me nu wel afvraag is of dat progje wat 6 euro kost in dat ene linkje nu werkelijk werkt. Simpelweg kopen en een nummer invoeren en meelezen? Dat zal toch niet?
[ Voor 10% gewijzigd door 461943 op 17-09-2014 19:24 ]
[ Voor 98% gewijzigd door Bullet NL op 18-09-2014 12:27 ]
[ Voor 82% gewijzigd door Bullet NL op 18-09-2014 12:28 ]
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
[ Voor 95% gewijzigd door Bullet NL op 18-09-2014 12:27 ]
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin
[ Voor 95% gewijzigd door Bullet NL op 18-09-2014 12:27 ]
Inderdaad, dat is precies dezelfde kick die motivatie die de "dader" erbij voelt waarschijnlijk.Liberteh schreef op donderdag 18 september 2014 @ 09:48:
Ja ja, spanning en sensatie... Uiteindelijk heeft het jou ook een kick gegeven om die kerel aan het lijntje te houden
Eigenlijk een win-win situatie dus.
Lijkt het wel op, op honingpotjes wordt niet gereageerd.sp4gs schreef op donderdag 18 september 2014 @ 11:10:
Maarrrrrr om weer even terug ontopic te gaan... Is het probleem inmiddels verholpen of niet?
[ Voor 101% gewijzigd door Bullet NL op 18-09-2014 17:29 ]
Pushbullet? www.pushbullet.com
[ Voor 3% gewijzigd door Bullet NL op 18-09-2014 12:31 ]
Cogitationis poenam nemo patitur
Anoniem: 426269
Er is ook al meerdere keren gezegd om de WA-account echt te deleten (en daarna weer aan te maken). Ik geloof dat dat al op pagina 2 was en het is nog een aantal keer teruggekomen. Maar we zijn nu op pagina 9 en het enige dat ik gelezen heb is dat WA een keer is ge-uninstalled en weer is teruggezet. Maar dat is dus absoluut niet hetzelfde als de WA-account echt deleten.
Maar goed, succes ermee...
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 426269 op 18-09-2014 14:55 ]
We krijgen geen berichten meer?
Een leek kan dit topic lezen en het antwoord noemen.
iPad logt in op Google Account.
Slachtoffer heeft geen iPad, verdachte wel...
serious?
Edit:
TS heeft wéér zijn afbeelding gewijzigd.. zo wordt het wel moeilijk volgen
Eind goed al goed.
Prutsers, wijzig eerst eens al je wachtwoorden voordat je zo diep gaat zitten zoeken.
Dat moet echt stap 0 zijn..
Het was een leuk verhaal om te lezen, op zoek naar een ander:

[ Voor 36% gewijzigd door NepGangster op 18-09-2014 17:29 ]
Hoeveel gegadigden laten hun toestel zonder afscherming rondslingeren
of geven hem zo af ter reparatie zonder eerst de inhoud e.d. te deleten.
Er zijn niet zoveel die de boel echt dicht hebben of er bij nadenken.
Onverschilligheid, onwetendheid of vul zelf maar in.
Er zijn inderdaad tools in omloop die het eea gewoon kunnen aftappen.
Maakt niets uit van wat, maar er is nog steeds fysieke toegang nodig om het eea te installeren.
Het is niet zo dat ik mijn huisgenoten ed niet vertrouw, maar ben toch blij dat ik op een aardig gesloten platform zit.
Even vlug wat installeren gaat daar niet echt op.
pven schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 07:11:
[...]
~* Peace, Love & XTC *~
Daar heb je gelijk in, dit kun je gewoon als volwassenen bespreken en zo oplossen.Douweegbertje schreef op maandag 15 september 2014 @ 10:18:
Laat lekker dat technische gebeuren achterwegen.
[...]
Sowieso een kansloze situatie van je vriend. Laat hem alsjeblieft wat meer ballen groeien. Heel erg offtopic ik weet het, maar dit lijkt net een actie van 2 kleuters.
Maar... het is ook interessant om te weten hoe dit kan gebeuren, even afgezien van deze context met ex'en.
Het kan namelijk ook jou overkomen (zonder dat je het weet), en dat is niet leuk ivm "privacy en zo".
De hamvraag is uiteindelijk: hoe kom je er van af?
men hoeft niets te installeren... Kan ook gewoon via wifi onderschept worden. Heeft dan ook weinig met open of gesloten platform te maken.Amadeus1966 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 17:37:
Tja alles staat of valt met een stukje discipline.
Hoeveel gegadigden laten hun toestel zonder afscherming rondslingeren
of geven hem zo af ter reparatie zonder eerst de inhoud e.d. te deleten.
Er zijn niet zoveel die de boel echt dicht hebben of er bij nadenken.
Onverschilligheid, onwetendheid of vul zelf maar in.
Er zijn inderdaad tools in omloop die het eea gewoon kunnen aftappen.
Maakt niets uit van wat, maar er is nog steeds fysieke toegang nodig om het eea te installeren.
Het is niet zo dat ik mijn huisgenoten ed niet vertrouw, maar ben toch blij dat ik op een aardig gesloten platform zit.
Even vlug wat installeren gaat daar niet echt op.
http://www.opgelicht.nl/dossiers/detail/7551/
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Anoniem: 778127
Aan wat kan je merken dat iemand je whatsapp berichten meeleest?
Blijkbaar is het kei gemakkelijk om whatsapp account van iemand anders te hacken?!
Dat zou ook nog een goede functie zijn.Brad Pitt schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 23:39:
Derde vinkje (rood) achter de berichten = wordt meegelezen.
Succes!
Ik zie wat opmerkingen en geen enkele onderbouwing of wat dan ook. Want is er precies aan de hand?Anoniem: 778127 schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 23:00:
Hey
Aan wat kan je merken dat iemand je whatsapp berichten meeleest?
Blijkbaar is het kei gemakkelijk om whatsapp account van iemand anders te hacken?!
Graag ff een nieuw topic aanmaken voor je eigen probleem /vraag aub, niet hier een oud topic kicken.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Dit topic is gesloten.