• DelinQ
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-03 20:55
Beste mede-tweakers,

Via deze weg wil ik graag jullie hulp vragen bij het maken van de volgende keuze.
Omdat de ruimte bij mij thuis redelijk beperkt is en ik niet aan een iMac wil, wil ik een scherm op de eettafel plaatsen met daar achter een systeem. Zodoende ben ik bij de barebones terecht gekomen.

Wat wil ik er mee gaan doen? Voornamelijk gamen, en dan met name GW 2 en Star Citizen.

Momenteel twijfel ik tussen de aankoop van de volgende barebones;
Gigabyte Gaming Brix I5-760
Gigabyte Gaming Brix A8G-8890
Zotac Zbox EN760
ASROCK M8???

Daar het een barebone betreft ben ik mij er van bewust dat er "aanvullende" kosten bij komen kijken voor HDD en RAM. Mijn budget ligt tussen de 800 a 900 euro voor de hele set.

Gevoelsmatig gaat mijn voorkeur uit naar een systeem o.b.v. Intel. En dan wel de GB-BXi5G-760, mijn grootste bezwaar is de warmteproductie van dit systeem. Zoals op de onderstaande link wordt weergegeven.
http://youtu.be/hGI8iYjk0rc.

De "angst" die ik heb is dat het goedkopere zotac systeem bij het langere gamen toch beter presteerd.
Mocht je andere suggesties hebben sta ik daar zeker voor open.

Aangezien het om een gamesysteempje gaat vind ik geluidsniveau, energie verbruik e.d. van ondergeschikt belang. Ik ben overigens niet van plan het systeem (extreem) te gaan overklokken daar dit extra warmte en performance kan beïnvloeden.

461943

Die Brix 760 heeft problemen met hitte dus vanwege throttlen presteert hij inderdaad minder dan de rest. Je kan dus beter niet voor die gaan.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:19

br00ky

Moderator Harde Waren
Moet het per se een barebone zijn, of is mITX ook een optie?

• DelinQ
br00ky schreef op zondag 14 september 2014 @ 15:58:
Moet het per se een barebone zijn, of is mITX ook een optie?
Een mITX is ook een optie, maar de ruimte is beperkt. De kast mag niet op de tafel staan en moet achter het scherm opgehangen kunnen worden om deze netjes weg te werken.

Toetsenbord en muis worden daar ook op uitgezocht.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Er zijn behuizingen zoals deze die je achter je scherm kan hangen:
pricewatch: Antec ISK 110 Vesa

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:19

br00ky

Moderator Harde Waren
Prop daar maar eens een game pc in MK :P. De gelinkte Zotac's zijn ook VESA mounts maar ja, je betaalt wel de hoofdprijs voor kracht. Kan de case niet onder tafel staan?

[Voor 61% gewijzigd door br00ky op 14-09-2014 16:12]

• DelinQ
br00ky schreef op zondag 14 september 2014 @ 16:12:
Prop daar maar eens een game pc in MK :P. De gelinkte Zotac's zijn ook VESA mounts maar ja, je betaalt wel de hoofdprijs voor kracht. Kan de case niet onder tafel staan?
Dat is niet echt een optie aangezien daar stoelen staan en als er visite is, mensen hun voeten daar moeten plaatsen

• MK_
  • Niet online

MK_

br00ky schreef op zondag 14 september 2014 @ 16:12:
Niet aan gedacht :(

Is het trouwens niet mogelijk dat je het scherm op de kast zet? Zoiets als dit:
pricewatch: Silverstone Milo ML04

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• DelinQ
MK1998NL schreef op zondag 14 september 2014 @ 16:26:
[...]

Niet aan gedacht :(

Is het trouwens niet mogelijk dat je het scherm op de kast zet? Zoiets als dit:
pricewatch: Silverstone Milo ML04
No problem, dat had ik ook gedacht. Maar ik ga mijn vriendin niet nog meer aanleiding geven om frutsels te kopen (om de kast te verbergen).

Misschien nog wat achtergrond. Ik ben onlangs gaan samenwonen (flatje) en merk dat ik af en toe toch nog de behoefte heb om te gamen. Dit zal niet super vaak zijn en niet super intensief. Eis is wel dat het de eerder genoemde spellen draait.

• MK_
  • Niet online

MK_

Zo'n kast onder je monitor is i.m.o mooier dan eentje die achter je scherm hangt. En hierin kan je voor hetzelfde geld als een Barebones een veel sterkere PC maken.

Anders plastidippen in de kleur van de tafel als camouflage :)

Anoniem: 621035

Ik heb sinds een maand een zBox EN760 staan, die was 500 euro toen ik hem kocht. Net als topicstarter ben ik recent gaan samenwonen, en had een wat oudere game-PC. Die ligt nu op de schoothoop, en deze mini-PC is nog eens sneller met gamen ook! Hij is ook erg stil, hij blaast een beetje onder max load, maar als je op de desktop zit dan hoor je hem niet.

Voor mij was de form factor een harde eis: deze PC is kleiner dan een mac mini. Persoonlijk vind ik het een echt game systeem, de videokaart die er in zit is eigenlijk precies een 750Ti zoals in de desktop. Als je een barebone systeem samenstelt met een 750Ti en een simpele dual core ben je ook al snel richting 400 euro kwijt, en dan moet je nog maar kijken hoe klein en hoe stil je het kan krijgen. Behalve BIOS updaten in het begin heb je geen gedoe met dit systeem.

Overigens die gigabyte gaming BRIX werden zeer slecht gereviewed, de zbox kwam er juist lovend door heen.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Raaaawwwrrrr!

Nou, de 860m is toch een stuk minder krachtig dan de 750ti, die zelf al verre van een krachtpatser is. Ook stelt de i5 4200u niet heel veel voor. Natuurlijk wel een lekker zuinige combi, dat wel.

Wat eventueel een oplossing kan zijn, is een kleine mITX kast pakken zoals de Node 304, en er bestaan nog kleinere, en die opruimen zodra er bijv. visite is. Zo'n klein ding prop je makkelijk eventjes ergens in een kast.

Anders die Antec VESA wel een idee als je daarin een AMD A10 ofzoiets in schoenlepeld. Idd niet de meest geweldige prijs/prestatie, maar daarin zit wel een, voor APU's, dikke GPU, waarmee je nog kinda leuk kan gamen.

Beste keuze lijkt mij echt of een kast die klein is en je weghaalt, of iets waar je je scherm op zet.

EventueIle spelingsfautem zijn 100% ironisch bedoeldt.

• MK_
  • Niet online

MK_

Ik had zo straks een lijstje gemaakt, maar ben die zo te zien vergeten te posten.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 157,-€ 157,-
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 66,95€ 66,95
1Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost€ 159,90€ 159,90
1Fractal Design Node 605€ 115,-€ 115,-
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 29,60€ 29,60
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 68,95€ 68,95
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 72,95€ 72,95
1Crucial MX100 256GB€ 89,95€ 89,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 760,30

Nu kan je me niet zeggen dat je vriendin die kast niet mooi gaat vinden, en een NUC die even snel is zal je niet snel vinden.

• DelinQ
Thnx, ik ga het vanavond even bespreken.

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-03 17:02
je kunt ook een lage m-itx kast tegen de onderkant van de tafel hangen.

-specs-

• rimpelwille
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-07-2020
Hoi DelinQ,
Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje. Klein behuisd, toch willen gamen in de huiskamer op de TV of met beeldscherm op tafel. Op zich lijkt de Zbox me wel wat, ik begrijp dat je wat minder "bang" voor je "buck" hebt, maar daar staat weer tegenover dat ik nog nooit een systeem in elkaar gezet heb en dit me als casual gamer een lekker veilige (en mooi ogende) optie lijkt.

Ik ben erg benieuwd waar jij uiteindelijk voor bent gegaan en waardoor je je hebt laten leiden.

• MK_
  • Niet online

MK_

@rimpelwille,
De desbetreffende tweakers is nog online geweest, maar het is zeer onwaarschijnlijk dat hij nog komt kijken naar dit topic. Ik raad je aan een Direct Message te sturen. Dit kan door op zijn profiel te klikken op "Stuur een bericht ". Zo krijgt hij een pushmelding, waarop je meer kans hebt dat hij zal reageren :)

• DelinQ
rimpelwille schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 23:53:
Hoi DelinQ,
Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje. Klein behuisd, toch willen gamen in de huiskamer op de TV of met beeldscherm op tafel. Op zich lijkt de Zbox me wel wat, ik begrijp dat je wat minder "bang" voor je "buck" hebt, maar daar staat weer tegenover dat ik nog nooit een systeem in elkaar gezet heb en dit me als casual gamer een lekker veilige (en mooi ogende) optie lijkt.

Ik ben erg benieuwd waar jij uiteindelijk voor bent gegaan en waardoor je je hebt laten leiden.
Best rimpelwille,

Ik ga uiteindelijk voor een kast met wat meer kracht.
De voornaamste reden is dat deze waarschijnlijk langer mee zal gaan met betrekking tot het gamen, en dat ik deze kan upgraden zonder een geheel nieuw system te kopen.

Als kast kijk ik momenteel naar een Aerocool DS Cube, deze zal dan op de verwarming komen te staan die aan de eethoekzijde toch nooit aanstaat. Mijn eerder overweging was om iets te maken om een case onder de tafel te laten hangen zodat deze niet zichtbaar is. Je zou ook kunnen overwegen.

Qua scherm ben ik er nog niet echt uit.
Aangezien het scherm op tafel komt te staan moet het (volgens het vrouwtje) een "mooi" scherm zijn, zoals de S27B750. Maar de hoogte moet ook aanpasbaar zijn.

Om de kosten eventueel te drukken kijk ik zelf naar 2dehandse kasten en voedingen. Daar ik dat wel vertrouw en minder aan slijting heeft. Bovendien ga ik voor de MX100 128GB SSD omdat ik dat voldoende acht. Scheelt weer 2 tientjes die je aan andere spulletjes kan besteden.

Overigens ik woon in Rotterdam en mijn vriendin in de buurt van Oss, dus als je hulp nodig hebt met het in elkaar zetten van die kast en je in de buurt woont dan kan ik je uiteraard even komen helpen.

Gr,
Johan

[Voor 5% gewijzigd door DelinQ op 28-10-2014 11:59. Reden: hulp aanbod :)]

• DelinQ
Na een flinke poos nadenken, een vakantie ben ik tot de conclusie gekomen dat ik toch voor een desktop wil gaan. Hoewel de eis dat het zo klein mogelijk blijft van mijn vriendin blijft staan. De reden is dat als ik kies voor een barebone hier over drie/vier maanden op terug kom als dingen niet soepel blijken te gaan.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen (Star Citizen / Evolve? / GW2?), live streamen en werken

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal €700,- aan componenten aangezien een fors deel al op gaat aan het beeldscherm:
pricewatch: Eizo Foris FS2434 Zwart

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
ik heb niet echt een voorkeur, maar ben geen AMD fan.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Snel, koud en stil. In die volgorde.

Ga je overklokken?
Nee

Op basis van eerder advies en andere topics ben ik tot de volgende lijst gekomen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 164,-€ 164,-
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 66,-€ 66,-
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 348,95€ 348,95
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 31,95€ 31,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 65,95€ 65,95
1Crucial MX100 128GB€ 60,91€ 60,91
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 737,76

Ik kies hierbij bewust voor de 128 SSD omdat ik al een NAS heb staan voor bulk opslag. En een SD voor documenten.

Voeding ben ik reeds in voorzien:
1Sharkoon WPM600€ 0,-€ 0,-

Over de kast ben ik nog niet uit, mijn gevoel neigt naar de volgende kast:
http://tweakers.net/product/350936/aerocool-ds-cube/

Tot slot is mijn vraag doe ik er goed aan de GTX 970 te nemen ik zie namelijk een heleboel Sapphire Radeons in topics voorbij komen. En gezien de compatibiliteit issues tussen het bord en de Sapphire kaart van andere tweakers ben ik er redelijk huiverig voor.

Alvast hartelijk dank.

Gr,
Johan

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-03 22:00

Tribits

Onkruid vergaat niet

Als je voor die Aerocool DS Cube kast kiest zal je in ieder geval een micro ATX bord moeten nemen in plaats van de ATX Gigabyte G1.Sniper B5. Voeding is van redelijk goede kwaliteit en aan de ruime kant maar niet de moeite waard een andere te kopen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee