Ik had een systeem gekocht op basis van de BBG van september ( http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1603648 laatste post is mijn uiteindelijke aankoop) en toen ik het gisteren in elkaar zette kwam ik er achter dat de Royal Ace van club 3d niet goed bij elkaar pasten qua ruimte voor de GPU. (zoals elders hier al gemeld http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1604211 , kwam ik echter pas achter bij het installeren).
Ik heb er uit eindelijk voor gekozen de plastic klik dingen van het interne geheugen in te korten en toen paste het verder (nou ja.. met de behuizing en enkele kabels was het ook geen feestje maar met wat buigen van de behuizing ging het wel).
Vervolgens software installeren (Windows 7) en drivers etc
En.. na het installeren van de AMD radeon R9 2xx drivers zijn er problemen: In de meeste gevallen direct na het opstarten zwart beeld, soms even goed beeld en dan na bewegen muis zwart beeld.
Veilige modus is geen probleem, en na deleten videodrivers kan ik ook gewoon in normale modus opstarten.
Ik ga ervan uit dat ik niet de enige ben die deze build (globaal tenminste) gebruikt en ik vroeg me af of anderen vergelijkbare ervaringen hebben... en.. eventueel oplossingen.
(PS ik ben niet zo technisch dus het voorgaande heb ik gedaan met behulp van mijn zwager die dit soort dingen voor zijn werk doet, maar na het fysiek in elkaar zetten van de comp was het laat en moesten we gaan.. we wilden de software thuis doen (oa. via teamviewer) maar dit levert wat problemen op).
Ik heb er uit eindelijk voor gekozen de plastic klik dingen van het interne geheugen in te korten en toen paste het verder (nou ja.. met de behuizing en enkele kabels was het ook geen feestje maar met wat buigen van de behuizing ging het wel).
Vervolgens software installeren (Windows 7) en drivers etc
En.. na het installeren van de AMD radeon R9 2xx drivers zijn er problemen: In de meeste gevallen direct na het opstarten zwart beeld, soms even goed beeld en dan na bewegen muis zwart beeld.
Veilige modus is geen probleem, en na deleten videodrivers kan ik ook gewoon in normale modus opstarten.
Ik ga ervan uit dat ik niet de enige ben die deze build (globaal tenminste) gebruikt en ik vroeg me af of anderen vergelijkbare ervaringen hebben... en.. eventueel oplossingen.
(PS ik ben niet zo technisch dus het voorgaande heb ik gedaan met behulp van mijn zwager die dit soort dingen voor zijn werk doet, maar na het fysiek in elkaar zetten van de comp was het laat en moesten we gaan.. we wilden de software thuis doen (oa. via teamviewer) maar dit levert wat problemen op).
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4590 Boxed | € 169,89 | € 169,89 |
| 1 | MSI H97M-G43 | € 74,55 | € 74,55 |
| 1 | Club3D Radeon R9 290 royalAce | € 332,50 | € 332,50 |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 3TB | € 88,90 | € 88,90 |
| 1 | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 30,50 | € 30,50 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 67,85 | € 67,85 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 13,- | € 13,- |
| 1 | Corsair CS550M | € 63,90 | € 63,90 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 67,99 | € 67,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 909,08 | |
[ Voor 48% gewijzigd door Bolletje op 14-09-2014 14:43 ]