Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

eenvoudige laptop voor basisschool, dochter van 7 jaar

Pagina: 1
Acties:

• roodoog
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-09 14:49
Wat ga je met je laptop doen?
Mijn dochter van 7 jaar (groep5) zit sinds kort op een school waar ze laptops gebruiken tijdens enkele lessen (niet de hele dag dus). Ze gaan het gebruiken voor eenvoudige dingen: MS office, webbrowsen/google en doen van oefeningen/spelletjes op school sites (zoals op www.yurls.nl )

De school stelt verder nauwelijks eisen aan de laptop;
- toetsenbord is wel handig (ze moeten teksten kunnen tikken voor opstellen e.d.)
- geen zware/grote laptops (onhandig voor de kinderen)
- officepakket (voor teksten en documenten opstellen)
- goede batterij (De laptop wordt thuis opgeladen en moet het op school een aantal uur doen)

Ik denk zelf nog aan de volgende wensen:
- touchscreen: wil mijn dochter graag, dus zou mooi zijn
- 10" lijkt me iets te klein, maar 12" lijkt me een mooie grootte voor op hun eigen tafeltje
- geen Acer, want ik lees veel slechte ervaringen mbt robuustheid
- DVD/bluray niet nodig
- prioriteit: (1) robuuste laptop, (2) goede prestaties

Wat is je budget?
300 a 400 euro. Liefst zo min mogelijk, maar ik zie dat <300 sowieso niets te krijgen is. Vanwege de hoge kans op kapot gaan en de vrij minimale gebruikseisen, wil ik er zo weinig mogelijk aan uit geven.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, mijn dochter dient de laptop elke dag mee naar school te nemen, en thuis op te laden. Ze gaat op de fiets, en de school ligt op 5km afstand. Ze heeft fietstassen waar de laptoptas in gaat.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Wil liever geen tablet, omdat je met een laptop toch gewoon een volwaardige PC hebt met de bijbehorende mogelijkheden. Ik heb al veel gehad aan een eerdere topic: laptop voor 7 jarige op school

Concreet heb ik nu deze 3 laptops, met 11.6" scherm:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus VivoBook X200CA-CT112H€ 349,-€ 349,-
1HP Pavilion Touchsmart 11-e100ed€ 349,95€ 349,95
1Toshiba Satellite Pro NB10t-A-106€ 333,50€ 333,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.032,45

Welke van 3 is de beste keus?

Al vast dank voor de reacties!

Verwijderd

Ik heb zelf de Asus in gebruik. Is een fijn apparaat als je toch wat meer functies wil dan een chromebook. De battery life is echter wel slecht, ik haal gemiddeld 3 uurtjes en dan gebruik ik een lage brightness van het scherm. Dus als er geen stopcontact beschikbaar is op school dan is dat geen goede optie naar mijn mening.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:18

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Er komen binnen een paar maanden zeer goedkope Windows 8.1 Laptops uit, denk dan aan 200 tot 250 euro.

Ik weet natuurlijk niet of die 2 maanden niet te lang zijn, maar dat is aan jou de keus.
Die laptopjes hebben veelal Quadcore Atom's en redelijke AMD's erin zitten icm 2GB RAM en 16-32GB opslag. Ze zijn bovendien tussen de 10 en 14" te verkrijgen als het zover is.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• roodoog
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-09 14:49
heren, dank voor de tips.
2 maanden is inderdaad te lang.

ik ga voor de Toshiba.
Ook omdat de HP op korte termijn niet te krijgen is (en ze heeft de laptop echt al nu nodig)