Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

laptop voor 7 jarige op school

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
is verplicht op school voor het soort onderwijs dat mijn zoon volgt . onduidelijk wat ze er precies mee gaan doen en of er nog speciale software op gezet word maar hoogstwaarschijnlijheid voor informatie op internet opzoeken, surfen en filmpjes bekijken van youtube en zeker rekentuin. we hebben geen hoge eisen mbt games. ze spelen wat apps of van spelen.nl of zo

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn. max 400 euro omdat het niet duidelijk is hoeveel ze erop gaan werken en de leeftijd van mijn zoon dus grote kans op vallen etc

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.ja moet elke dag mee naar school en huis dus bij voorkeur 11,6 inch of max 13 denk ik ??

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

sta open voor alles . voorwaarden van school zijn : Hardware
- WiFi support voor 802.11n standard op de 5 Ghz frequentie mag ook 2.4 zijn blijkt nu ??
- Camera
- 4 Gb geheugen
- Scherm resolutie minimaal 1366 x 768 pixels
- Schermdiagonaal minimaal 11 inch
Software
- Windows 7 of Windows 8 (Let op! geen Windows 8 RT)
- Microsoft Live Essentials
- Microsoft Office 2010 of later
Chromebook
Deze worden niet toegestaan omdat ze niet voldoen aan de software eisen die gesteld zijn.

heb deze gezien http://www.amazon.co.uk/A...1&sr=1-26&keywords=laptop

dochter heeft vorig jaar de aspire v5 touch p122 gekocht in de VS en die bevalt haar prima voor thuis en schoolgebruik . ze gaat nu naar de middelbare school.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2014 21:08 ]

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:30

3DDude

I void warranty's

Aha..
en wat heb je zelf 'daadwerkelijk gevonden' ? en tussen welke 'twijfel je'?

Want iedereen kan wat roepen.

Ik heb even wat dingen in de pricewatch ingevuld

http://tweakers.net/categ...Xd0exIlUeryJRwrA9btOUi5zc

Be nice, You Assholes :)

Verwijderd

Topicstarter
ik zie door de bomen het bos niet meer . zit al 2 avonden pricewatches te kijken en reviews te lezen en ik kom tig acers aspire tegen verder vivobook en hp pavillion maar wat is beter??? de thinkpad lees ik hier veel over . maar kom vooral in dit forum met advies vragen adviezen tegen dat de goedkope laptops niet goed genoeg zijn en budget te verhogen. .
het is in mijn geval niet een kwestie van niet meer budget hebben maar vooral niet willen uitgeven wegens het dagelijks transport in de rugtas lopend alleen mnaars chool , mee naar de kinderopvang van een nog erg jong kind dat gaat vergeten dat er een laptop in de tas zit ;(

ik neig naar de v5 puur omdat we die al hebben en heb met verschillende merken ook verschillende negatieve ervaringen . ik ben nu in engeland aan het kijken wegens de prijs

volgens mij zou elke laptop voldoende moeten zijn om mee te kunnen werken op school

deze bv pricewatch: Asus VivoBook X200CA-KX033H

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2014 21:24 ]

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 21:22:

volgens mij zou elke laptop voldoende moeten zijn om mee te kunnen werken op school

deze bv pricewatch: Asus VivoBook X200CA-KX033H
reviews: Asus VivoBook X200: Touchscreenlaptop voor minder dan 400 euro

Op papier geen slechte laptop dus, maar tijdens het gebruik blijkt een aantal tegenvallers. De matige afwerking leidt tot scherpe randjes aan de laptop, terwijl de behuizing tijdens het tikken wel erg diep meeveert. Daarnaast spiegelt het scherm behoorlijk en dat valt niet te compenseren door de helderheid op te voeren.

De opvallendste ontwerpfout vonden we toch wel de uitlaat van de koeling, die je linker handpalm opwarmt. Ook de accuduur van niet meer dan drie uur gooit bij ons geen hoge ogen. Liever sparen we dus nog even door of kijken we in deze prijsklasse naar een convertible laptop zoals de Asus Transformer T100. Daarmee lever je weliswaar aan opslag en processorkracht in, maar werk je veel fijner, dankzij een beter scherm en een accu die het makkelijk een werkdag uithoudt.

Als je in de pricewatch hebt geklikt, heb je meestal bovenaan een knopje reviews? ;)

Maar om een lang verhaal kort te maken:
eigenlijk is alles wel uhm crap in die prijsklasse :P .

- Wat doen andere ouders ?
- Wat geven die hun kids mee?
- Heb je ook gedacht aan een stukje configuratie ? (installeer wat nodig is, zodat er geen rotzooi op kan worden gezet? Kind vriendelijke browser).

Zelf vind ik het onzin dat je een kind moet voorzien van een laptop op de basisschool.
Wij hadden altijd computerles in een apart lokaal met een pc of 12 en daar konden we prima op werken.
Wat is het idee dan ? gaan ze hele lessen op de laptop doen ofzo? Of is het 'handig om erbij te hebben?'
Ik zou dat eerst boven tafel willen, waarom is het nu opeens nodig? --> Zodat ook achterhaald wordt, hoe lang er gebruik gemaakt gaat worden van de laptop i.v.m. accuduur.

Als je alles bij elkaar hebt kwa eisen / wensen: Dan kan je daar fatsoenlijk invulling aan geven.

Het merk en type wat je uitzoekt kan je ook door google halen en dan er review achter typen. Om te kijken hoe of wat.

Ik wens je veel succes maar ik kan niet echt iets aanbevelen van 'die moet je echt hebben'.. want het is eigenlijk allemaal traag spul: Vooral de AMD in de budget range (ervaring mee, heb zelf zo'n hp - tablet achtig ding van rond de 300 euro) zelfs met SSD .. is het traag. :/

Ik kan eigenlijk alleen maar afraden om eraan te beginnen.. :+

[ Voor 31% gewijzigd door 3DDude op 12-08-2014 21:54 ]

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:18

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Wel zeer spijtig dat die leermethode's geen rekening houden met hun software icm Chromebooks welke een prikkie kosten, ach ja, waarschijnlijk leven ze nog in 1995, net als hun software :+

Echt een laptop kan ik je niet aanraden, weet persoonlijk niet welke echt stevig gebouwd zijn, ja, mijn Netbook van Asus uit 2010 maar daar heb jij niks aan.
Heeft trouwens wel 1366x768, Windows 7, camera, 12.1" scherm en alle andere meuk behalve 4GB ram, daar heeft ie er 2 van. Erg stevig ook :P

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-11 22:55
Dat je tegenwoordig al een laptop mee moet nemen naar de basisschool. Op de middelbare school kan ik daar nog wel inkomen maar op de basisschool ook al? Nja goed het zal wel.

Ik zou persoonlijk niet te zwaar tillen aan de kwaliteit van een laptop voor een 7 jarige. Denk je in dat deze kinderen rennen over het schoolplein met hun tassen (waarin dan dus ook de laptop zit) dat ze klimmen en klauteren (op hun weg van school naar huis en andersom) Met hun tassen smijten en weet ik wat nog meer.
Daarom vind ik het vreemd dat een leerling op deze leeftijd al een laptop mee moet sjouwen, als een laptop het een jaar uithoudt zou ik het al veel vinden.

Een standaard laptop zal daarom al ruim voldoen gok ik zo.

*sowieso

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:33
Ik zou voor de goedkoopste 'echte' laptop gaan.

Op zich zou de Best Buy Guide voor de budgetlaptop een kandidaat kunnen zijn:
reviews: Laptop Best Buy Guide: juni 2014
(ik heb de voorloper van dat model recent voor m'n 9 jarige nichtje aangeschaft)
Naast Dell heeft ook Lenovo no-nonsense goedkope semi-degelijke modellen.

Er zijn twee potentiele bezwaren:
• beperkte batterijduur - bovengenoemd model is niet echt bedoeld voor langdurig mobiel gebruik. Het hangt er dus vanaf of er een voeding beschikbaar is.
• het is een 15inch en dus groter dan genoemd

Mogelijk kun je met dit als uitgangspunt een kleiner model van Dell of Lenovo vinden met een betere accuduur. Het probleem is dat kleinere laptops duurder worden. Grotere accuduur idem.

Acer zou ik ik vermijden in de goedkope prijsklasse in combinatie met jonge kinderen ivm degelijkheid.

[ Voor 4% gewijzigd door Rukapul op 12-08-2014 22:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
mijn zoon zit op een speciale school voor slimme kinderen waar de eisen veel hoger liggen aan wat ze moeten kunnen en ze bv ook al science spaans engels en denksporten krijgen aangeboden naast projecten waarbij er behoorlijk wat van ze verwacht wordt en ze zelf dingen moeten uitzoeken op de computer .

eerst was een iMac verplicht maar vanaf nu mag het ook een windows laptop zijn ivm de hoge kosten van een iMac.

voor nu is mijn gevoel zo goedkoop mogelijk een laptop waar hij deze dingen mee kan

Verwijderd

Is een tweedehands model uit een hogere klasse geen goed idee? Dan heb je een betere en degelijke laptop binnen je budget die qua specs ongetwijfeld prima past.

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-11 10:56

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Zoals als eerder gezegd: Acer vermijden. Naar ik hoor is het een "na 1 jaar valt je scherm eraf" merk. Ik kan me ook nog wel Acers herinneren die bijzondere slijtages hadden. Zo was er een bij waar na een jaar of zo de oplader niet goed meer pastte. Er was teveel speling ontstaan.

Verwijderd

Topicstarter
dank je voor de tips mbt de acer en ga me verdiepen in lenovo . via de site van dell krijg ik alleen dure modellen voor een 11,6 inch en een 15 inch is echt te groot en zwaar voor hem buiten dat het nog op zijn tafel moet staan en hij ook nog ernaast moet kunnen werken op papier

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 21:59:
mijn zoon zit op een speciale school voor slimme kinderen waar de eisen veel hoger liggen aan wat ze moeten kunnen en ze bv ook al science spaans engels en denksporten krijgen aangeboden naast projecten waarbij er behoorlijk wat van ze verwacht wordt en ze zelf dingen moeten uitzoeken op de computer .

eerst was een iMac verplicht maar vanaf nu mag het ook een windows laptop zijn ivm de hoge kosten van een iMac.

voor nu is mijn gevoel zo goedkoop mogelijk een laptop waar hij deze dingen mee kan
Een iMac neem je niet zo een 1-2-3 mee.. ?
Verder zou ik wat ^hierboven genoemd wordt doen, je budget mag wel iets opgeschroefd.
Anders krijg je iets wat daadwerkelijk langzaam is, even 'snel iets opzoeken'.. wordt dan 'iets opzoeken' wat rustig een kwartier duurt. :X *ok lichtelijk overdreven, maar je snapt mijn punt hoop ik :+ *

[ Voor 3% gewijzigd door 3DDude op 12-08-2014 22:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
2e hands vind ik moeilijk omdat je ook niet weet wat de staat is wat je koopt. accu , snelheid en geen garantie . moet ik me even in verdiepen maar ben geen fan van 2e hands wat nog 5 jaar mee moet .

de acer van mijn dochter ziet er na 1 jaar nog als nieuw uit. heb er echt geen problemen mee . in tegendeel waren mijn duurdere laptops allemaal kapot binnen een jaar . mijn hp is zelfs 5x teruggestuurd ter reparatie binnen de garantie . het blijft een kwestie van geluk hebben lijkt het wel

ik heb veel aan de tips.. ga even wat gerichter zoeken ,met jullie tips

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:33
3DDude schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 22:03:
Verder zou ik wat ^hierboven genoemd wordt doen, je budget mag wel iets opgeschroefd.
Dat geld gaat dus extra door het putje wanneer het onvermijdelijke moment komt dat er een stuk valt.
Anders krijg je iets wat daadwerkelijk langzaam is, even 'snel iets opzoeken'.. wordt dan 'iets opzoeken' wat rustig een kwartier duurt. :X
Onzin. Elke reguliere PC (bv de gelinkte budget laptop) is snel zat. Dan heb je namelijk al snel een i3, 4GB. Beperkende factor is de disk, maar daar is prima overheen te komen.

Verwijderd

Topicstarter
3DDude schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 22:03:
[...]

Een iMac neem je niet zo een 1-2-3 mee.. ?
Anders krijg je iets wat daadwerkelijk langzaam is, even 'snel iets opzoeken'.. wordt dan 'iets opzoeken' wat rustig een kwartier duurt. :X *ok lichtelijk overdreven, maar je snapt mijn punt hoop ik :+ *
de imacs zijn in 4 jaar zelden gebruikt ( wat ik heb gehoord) vandaar de onvrede van de ouders :( de kids spelen er minecraft op en kijken youtube filmpjes en daar houd het ong mee op tot nu toe

snelheid is geen hoge prio omdat de kids zelf ook langzaam zijn met lezen en scannen welke informatie/link heb ik nodig . moet dan ook altijd op mijn tong bijten als ik ze moet helpen met zoeken om het niet alvast aan te wijzen waar ze moeten zijn :)

• Tom.Gerritse
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Toshiba is een prima merk, de laptop die je hier noemt is iets wat precies alles heeft wat je nodig hebt.

De laptop heeft een (voor dit gebruik) prima processor
4GB werkgeheugen zoals gevraagd
500 GB hardeschijf wat waarschijnlijk genoeg is en voldoet aan de voorwaarden
11.6"zal voor je zoon groot genoeg zijn
De resolutie van 1366x768 (WXGA Wide) voldoet ook
Het scherm heeft LED backlight wat zorgt voor prima helderheid etc.
Laptop heeft VGA en HDMI uitgangen om eventueel later aan te sluiten op een groter scherm
2 USB 2.0 en 1 USB 3.0 aansluiting
Beschikt ook over Bluetooth
Windows 8
Weegt maar 1.5 kilogram

Voor dit geld een prima laptopje dus!

[ Voor 3% gewijzigd door Tom.Gerritse op 12-08-2014 22:34 ]

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:08
Wellicht een gekke gedachte, maar is een Asus Transformer T100TA geen optie? Ik heb voorheen een Asus TF201 tablet met dock gehad, die weliswaar iets beter was qua bouwkwaliteit (volledige aluminium tegen de meer plastic build van de T100), maar die tablet is/was een van mijn beste aankopen in jaren. Deze tablets liggen in menig elektronicazaak (Mediamarkt b.v.), dus je zou deze kunnen bekijken mocht je twijfelen. Een groot pluspunt van deze tablet/laptop hybrid is dat hij ook direct een volledige versie van Office 2013 meegeleverd krijgt. In de review van Tweakers is men er in ieder geval zeer over te spreken.

Er is ook versie die naast 64GB SSD/Flash storage nog een 500GB harddisk in het dock heeft zitten. Deze gaat helaas wel wat over het budget heen.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Verwijderd

Topicstarter
mooi maar mag helaas niet . moet minimaal 11 inch zijn

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

Rukapul schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 22:06:
[...]

Dat geld gaat dus extra door het putje wanneer het onvermijdelijke moment komt dat er een stuk valt.

[...]

Onzin. Elke reguliere PC (bv de gelinkte budget laptop) is snel zat. Dan heb je namelijk al snel een i3, 4GB. Beperkende factor is de disk, maar daar is prima overheen te komen.
Ja dat snap ik, de gelinkte laptop is een i3, maar een 15 inch en valt daarom af.
De link die ik eerder postte: http://tweakers.net/categ...Xd0exIlUeryJRwrA9btOUi5zc
Staan de eisen /wensen van TS in: zoek jij hiertussen is de kleinere variant van de bestbuy guide laptop? ik zie m niet? >:) ;)

En dan niet - het budget verhogen he ;) http://tweakers.net/categ...YaWBgUt5gI1hZGqWKOkiWV5AQ

Ga je naar een kleiner formaat in dezelfde serie kijken met vergelijkbare specs == increase price.

Mijn punt was vooral over de 300 - 400 range laptopjes die je kunt aanschaffen met een AMD weetikwat processor, dat spul is niet vooruit te branden. Ik weet het - want ik heb zelf zo'n soort apparaat :X
Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 22:09:
[...]

de imacs zijn in 4 jaar zelden gebruikt ( wat ik heb gehoord) vandaar de onvrede van de ouders :( de kids spelen er minecraft op en kijken youtube filmpjes en daar houd het ong mee op tot nu toe

snelheid is geen hoge prio omdat de kids zelf ook langzaam zijn met lezen en scannen welke informatie/link heb ik nodig . moet dan ook altijd op mijn tong bijten als ik ze moet helpen met zoeken om het niet alvast aan te wijzen waar ze moeten zijn :)
/me 3DDude's mening :+ :
TLDR: iMacs die zelden worden gebruikt, als ze worden gebruikt worden er spelletjes op gespeeld. en die iMacs staan daar nog op school.. ik zie allemaal redenen om -juist niets aan te schaffen... de voorzieningen zijn er al, worden alleen onvoldoende ingezet? :F

[ Voor 18% gewijzigd door 3DDude op 12-08-2014 23:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
de imacs zijn allemaal aangeschaft door ouders niet door de school ;) op school hebben ze alleen alleen 2 desktops staan voor de kinderen die nog zonder computer zaten . de besluitvorming om over te gaan van iMac naar wat je wil dus ook windows heeft een jaar geduurd . niet aanschaffen is dus geen optie

ik snap je wel heel goed , wil best wat aanschaffen en betalen ervoor ook als het maar gebruikt wordt. we hebben al 2 laptops in huis , een tablet , 2 smartphones en een desktop en we zijn maar met zijn 3en en daar komt nu een 3e laptop bij .... gekkenwerk eigenlijk

heb gedacht om de laptop te sharen tussen beide kinderen maar dat levert praktische problemen op maar blijft ook nog steeds een optie in mijn achterhoofd

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2014 23:19 ]

Pagina: 1