Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

nieuw huis hulp nodig bij uitzoeken pv systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een bestaande woning gekocht en krijg binnenkort de sleutel. Nu heb ik een potje van €4400,-- om er een pv systeem op te leggen. Nu is alleen het dak nogal lastig en heb graag jullie mening over hoe en wat. //http://www.funda.nl/koop/zwijndrecht/huis-48079259-westerwijk-16/[/img]

al aardig wat offertes thuis liggen maar iedereen zegt wat anders.

alvast bedankt,

michael

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:58
Wat verwacht je dat wij voor je willen doen met de gebrekkige informatie die je aanlevert?

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor het reageren neyluzz,

Ben benieuwd naar jullie mening wat voor pv systeem en waar de panelen ten opzichte van mijn nieuwe woning.

Welke informatie heb je allemaal nodig ik zal het je graag geven alleen weet nu zo niet wat. (helaas geen verstand van pv-systemen en hoe meer ik lees hoe meer opties)

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:38

DjVe

Hatsaflats!

Waarom nodig je dan niet wat bedrijven uit om een offerte op te maken?

Verwijderd

Topicstarter
inmiddels negen offertes binnen en allemaal zeggen ze wat anders en ben benieuwd naar jullie mening.

• FreestyleFrl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:47
Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 15:34:
inmiddels negen offertes binnen en allemaal zeggen ze wat anders en ben benieuwd naar jullie mening.
Wat zeggen ze zoal, wat adviseren ze ?

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:38
Wat voor andere dingen zeggen ze? Wij kennen je dak niet, woonsituatie, verbruik etc. Zo kunnen we er niks mee.

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 19:21

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Ik zou er eerst eens gaan wonen, voor dat je dat helemaal voor mekaar hebt ben je wel een tijdje verder. Als je er dan woont kan je met wat foto's en maten van het dak prima terecht in het pv topic, daar zijn altijd mensen die je helpen daar mee.
Nu we richting winter gaan is het toch ook minder interessant, als je tegen het voorjaar alles weet en de keuze gemaakt hebt is het vroeg zat voor dat avontuur.

Bedenk al vast wat je wilt:

Welk type paneel, mono, poly, cis?
Welke kleur , gewoon of zwart?
Hoeveelheid, wat is je verbruik?
Werk, laten doen of zelf doen?
Kwaliteit, nieuw of gebruikt?
Elektra, apparte groep aanwezig?
Enz enz

Succes iedergeval, met je woning en pv. :)

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 15:34:
9 offertes....pfff. Waarom maak je niet een selectie van diegene die je het beste advies hebben voorgelegd en vraag ze om een goed onderbouwd verhaal?

Verwijderd

Topicstarter
10x byd 260 wp tl2000 omvormer------achter op huiz
10x trina 260 wp tl2000 omvormer-------------achter op huis
10x 250wp poly/mono-------------achter op huis
9x 255 wp poly/mono---------voor op huis
14x 250wp poly --------------9 voor en 5 achter op huis
10x trina smart 265wp met ingebouwde optimizer--------- heeft niet aangegeven welke kant
10x sunrise 250 wp met solaredge se2200 omvormer en 10 optimizers---------achter op huis
9x 255 wp----------achter huis
9x 260 wp---------achter op huis
12x 250 wp-----------achter op huis
6x 260 wp----------niet aangegeven
9x 260 wp-------------niet aangegeven
11x 250 wp poly met 11 optimizers----------achter op huis

en dan heb ik het nog niet over de verschillende plekken van de panelen achter op het huis dat loopt ook sterk uit een.

vandaar dat ik jullie mening kom vragen

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://cloud.funda.nl/valentina_media/043/437/335_grotere.jpg

Zo lastig is dat dak toch niet? Je moet alleen niet boven de schoorsteen gaan leggen, dan zit je met schaduw.

Tussen het dakkapel en het rechter raam is prima te doen, eventueel nog een paar rechts naast het raam.

Verwijderd

Topicstarter
ok dank je voor het mee denken ik zit ook nog met het schaduw verhaal de schoorsteen en de schoorsteen van de buren geven op de plek waar jij het over hebt tot 12;00 volop schaduw hoe denk je daar over

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Nou ik ziet toch aardig wat schaduwpunten (schoorsteen/dakkapel). Kan je aangeven op welke richting je dak ligt?

Edit: West-Zuid-Westen dus. Die schoorsteen zal op het hoogtepunt dan de dag op het bovenste deel van je dak schaduw gaan werpen. Daar moet je voor uit kijken.

Volgens mij heb je zo'n 5 meter vanaf de goot tot aan je dakraam aan de achterzijde en een breedte van 2,5 meter. Daar kan je dus 6 panelen kwijt van 165 bij 100 in portret. Dan aan de rechterkant nog een rij omhoog trekken op dezelfde manier van 3 panelen hoog. Zit je zonder schaduw al op 9 panelen.

[ Voor 67% gewijzigd door DjVe op 13-09-2014 16:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
op het zuidwesten.

in de ochtend tot 12 uur heb ik dan schaduw dan de 2 grote schoorstenen op de foto de schaduw gaat dan tot aan het dakkapel van mijn buren links.

Nu zegt de een gewoon een pv string neerleggen
heb ook die met optimizers willen werken
en ook met micro omvormers

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Lees mijn edit nog even.

Als je het zo neer legt zoals ik het aan geef, moet je schaduwvrij zitten. Echter weet ik niet of er nog bomen of gebouwen in de buurt staan die schaduw werpen. Optimizers zijn leuk, maar als je schaduwvrij kan leggen, is de winst zeer minimaal. Datzelfde geldt voor micro omvormers. Ik zou in jou situatie gaan voor 9 panelen met een mooie omvormer.

Panelen op je voorkant zou ik niet zo snel doen, of je dakhelling moet echt heel laag zijn.

Verwijderd

Topicstarter
de ruimte tussen het dankkapel van de buren links en mijn 2 dakramen rechts ligt tot 12;00 uur in de ochtend vol in de schaduw. helaas is mijn telefoon opgestuurd voor reparatie anders had ik er een foto van kunnen maken.

daarna ben ik volgens mij idd schaduw vrij. de vraag is nu eigenlijk wegen b.v optimizers enz. op tegen het verlies van een string zonder die verlies heeft tot 12:00

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Dat is ook vrij logisch als je dak op het westen staat. Daar gaan optimizers verder niets aan veranderen.

Verwijderd

Topicstarter
ok dank je voor het mee denken.

heel kleine vraag je nog poly of mono?

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Poly is over het algemeen iets beter in het oppakken van diffuus licht, maar de verschillen zijn maar heel klein. Je kan ook nog kijken naar CIS panelen van bijvoorbeeld Solar Forntier. Die werken echt beduidend beter met instraling vanaf de zijkanten. Ze zien er daarnaast ook super uit.

Verwijderd

Topicstarter
de forntier lever minder wp op per paneel. dus dan moeten deze wel heeel veel beter presteren om hetzelfde wp te halen toch?

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:33

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Ze zijn vooral kleiner.
Overigens, wat wil je?
Zo snel mogelijk terugverdienen of zo veel mogelijk kWh?
Voor het eerste doe je een paar goedkope panelen rechtsonder de schoorsteen en hou je budget over, voor het tweede kan je aan optimizers of micro omvormers gaan denken

[ Voor 84% gewijzigd door Proton_ op 13-09-2014 19:05 ]

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Je zal er iets meer moeten plaatsen, maar ze werken op Oost-West opstellingen echt beduidend beter dan traditionele silicium panelen.

Verwijderd

Topicstarter
dus dan zou ik er voor en achter kunnen leggen. omdat het kan worden meegenomen in de hypotheek is zo veel mogelijk kwh keuze 1. maar het moet niet koste wat kost. omdat het in de hypotheek zit voel ik het niet athans een soort van niet. dus maandelijkse lasten drukken word nr 1. kosten van 4400 in de hypotheek betekenen 20 euro per maand dus alles daarboven per maand aan terug leveren maakt de investering het waard.
Pagina: 1