• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 20:47
Als je van deze actie al failliet gaat dan kan je beter al meteen sluiten. Hoe kan een bedrijf zoweinig eigen vermogen hebben? Dan sta je toch al op de rand van omvallen.

Wel een slimme manier om zo op de mensen inpraten, meeste mensen zijn daar gevoelig voor.

• Zane11
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-06-2024
Cyclonic schreef op donderdag 18 september 2014 @ 02:33:
Als je van deze actie al failliet gaat dan kan je beter al meteen sluiten. Hoe kan een bedrijf zoweinig eigen vermogen hebben? Dan sta je toch al op de rand van omvallen.

Wel een slimme manier om zo op de mensen inpraten, meeste mensen zijn daar gevoelig voor.
Gast,

Er zijn genoeg webshops die gewoon vanuit huis naast een normale baan worden opgezet. Die hebben dan ook geen voorraad waardoor ze vaak tegen scherpe prijzen en kleine marges kunnen leveren. Enkel een kwestie van goederen doorschuiven. Door geen opslag en geen personeel in te hebben, zijn er vrijwel geen kosten. Om dan even 100-500 orders van een vergissing a 90 euro verlies per order op te gaan hoesten lijkt me dan logisch dat je dan net zo goed de webshop kan sluiten en weer wat anders kan beginnen. Deze mensen worden van zo'n webshopje in het begin heus niet rijk en moeten eerst rustig de naam opbouwen en het vertrouwen winnen van (potentiële) klanten.

Het is erg netjes dat deze jonge ondernemer zijn tijd neemt om de situatie persoonlijk uit te leggen per telefoon. Dat zie je nog maar weinig tegenwoordig. _/-\o_

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
Zane11 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 03:04:
[...]
Het is erg netjes dat deze jonge ondernemer zijn tijd neemt om de situatie persoonlijk uit te leggen per telefoon. Dat zie je nog maar weinig tegenwoordig. _/-\o_
Goedkoper dan daadwerkelijk uitleveren lijkt mij. Plus naamsbekendheid, plus goodwill. Vind best geniaal.

Nickname does not reflect reality

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 06:46
Het is inderdaad een zeer goede oplossing!

• alxzhu
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-03 20:55
Dit is wel een super marketing strategie voor jonge opstarters. Je bereikt echt snel een grote groep potentiële klanten. Veel effectiever dan google ads en dergelijken.

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 17:17
Heel eerlijk vind ik dat bedrijven zich tegenwoordig steeds makkelijker beroepen op een prijs fout.
Moet dit niet gezien worden als het Risico van ondernemen?

Zie hier elke keer weer een hoop mensen schreeuwen, maar weinig mensen uiteindelijk doorzetten...

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:25
alxzhu schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:51:
Dit is wel een super marketing strategie voor jonge opstarters. Je bereikt echt snel een grote groep potentiële klanten. Veel effectiever dan google ads en dergelijken.
He? Geloof mij, slechte reclame bestaat degelijk wel. Wat heeft hij te winnen met een 100tal potentiele klanten die alleen maar af komen omdat het te goedkoop is? Dat zou de slechtste marketing ooit zijn.
Hij wint met deze heisa niets, en toch doen jullie alsof hij nu ineens rijk kan worden met een potentieel van duizenden klanten.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:04
tc982 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 11:36:
[...]

He? Geloof mij, slechte reclame bestaat degelijk wel. Wat heeft hij te winnen met een 100tal potentiele klanten die alleen maar af komen omdat het te goedkoop is? Dat zou de slechtste marketing ooit zijn.
Hij wint met deze heisa niets, en toch doen jullie alsof hij nu ineens rijk kan worden met een potentieel van duizenden klanten.
Je eerste gedeelte klopt. Ik heb het ook niet zo op klanten die alleen bij je komen omdat jij een "fout" hebt gemaakt. Aan de andere kant, ben ik nu als non-klant wel op de hoogte van zijn website. Dit staat nu met dikke letters op tweakers. Of ik daar iets ga kopen is een ander verhaal.

Maar dit is overduidelijk een bedrijf dat aan dropshipping doet. Ten eerste heeft hij de voorraad van de leverancier en als je van dit bijna ten onder gaat, is het duidelijk dat het een thuiswinkeltje is. Hopelijk zetten de andere tweakers ook niet door, want het zou enorm jammer zijn als elke thuiswinkeltje kapot gaat omdat er een prijsfout is gemaakt.

Even terzijde,
Valt me op dat bij elke prijsfout iedereen aan het zagen en harken is over juridische termen. Zullen vast en zeker wel kloppen, maar ik heb nu al minimaal 4 a 5 cases meegemaakt op tweakers die uiteindelijk dood zijn gebloed. Niemand had zin om die paar tientjes (eigen risico) voor rechtsbijstand te betalen. Toont toch wel een beetje aan wat voor mensen het zijn. Als je echt op je strepen wilt staan, dan ga je door en haal je je gelijk. Betaal de eigen risico van je rechtsbijstand en laat het bedrijf boeten voor haar fouten. Maar als het geld uit de portemonnee moet komen.....dan laten ze het toch maar bij zitten.

Verwijderd

kx22 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 12:36:
[...]

Even terzijde,
Valt me op dat bij elke prijsfout iedereen aan het zagen en harken is over juridische termen. Zullen vast en zeker wel kloppen, maar ik heb nu al minimaal 4 a 5 cases meegemaakt op tweakers die uiteindelijk dood zijn gebloed. Niemand had zin om die paar tientjes (eigen risico) voor rechtsbijstand te betalen. Toont toch wel een beetje aan wat voor mensen het zijn. Als je echt op je strepen wilt staan, dan ga je door en haal je je gelijk. Betaal de eigen risico van je rechtsbijstand en laat het bedrijf boeten voor haar fouten. Maar als het geld uit de portemonnee moet komen.....dan laten ze het toch maar bij zitten.
Bekend fenomeen. Hoog van de toren blazen en dreigen met zus en zo, het is om moe van te worden. Niemand, maar dan ook echt niemand heeft de ballen om serieus contact te leggen met thuiswinkel of een juridisch loket.
Overigens had ik wrs ook niet doorgezet als ik deze tablet nodig had, onbekend beginnend bedrijfje, die gun ik best een tweede kans. Maar bij bol of wehkamp etc. is het zeker de moeite waard om eens serieus werk van te maken, evt. als collectief. Dat schreeuwen hier levert altijd weer NUL resultaat op.

• Brad Pitt
kx22 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 12:36:
[...]
Niemand had zin om die paar tientjes (eigen risico) voor rechtsbijstand te betalen. Toont toch wel een beetje aan wat voor mensen het zijn. Als je echt op je strepen wilt staan, dan ga je door en haal je je gelijk. Betaal de eigen risico van je rechtsbijstand en laat het bedrijf boeten voor haar fouten. Maar als het geld uit de portemonnee moet komen.....dan laten ze het toch maar bij zitten.
En dat weten de (web)shops terdege en kunnen ze dus ongestraft doorgaan met deze misleidende praktijken.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:14
MikeT80 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 11:27:
Heel eerlijk vind ik dat bedrijven zich tegenwoordig steeds makkelijker beroepen op een prijs fout.
Moet dit niet gezien worden als het Risico van ondernemen?

Zie hier elke keer weer een hoop mensen schreeuwen, maar weinig mensen uiteindelijk doorzetten...
Kijken hoe jij het zal vinden als je een gezin moet onderhouden en even duizenden euro's moet aftikken, vanwege een foutje. Of denk je nou echt dat YourTablet op dit gezeik zit te wachten. Iedereen kon natuurlijk wel ruiken dat er voor deze prijs niet geleverd zou gaan worden.

• Brad Pitt
NotSoSteady schreef op donderdag 18 september 2014 @ 17:23:
Iedereen kon natuurlijk wel ruiken dat er voor deze prijs niet geleverd zou gaan worden.
De aanbieding een dag erna met een korting van 75% was uiteraard ook een foutje, niet bestellen want zielig?

Zal voortaan alleen nog klikken op aanbiedingen met een korting van maximaal 20%, uit empatische overwegingen.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Die algemene discussie hoort hier niet thuis. En wordt er ook niet beter op.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Heropend op verzoek. Gaarne on-topic blijven.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:12
Helaas is voor mij de zaak niet afgesloten, na mijn laatste e-mail van afgelopen woensdag (17 sept.) heb ik niets vernomen van YourTablet. Ze hebben nog altijd niet gereageerd noch hebben ze met mij contact proberen te zoeken.

Ik bestel voor het eerst een tablet en maak zoiets (prijsfout / kennelijke vergissing verhaal) voor het eerst mee. Ik zou dan ook niet precies weten wat de vervolg stappen zijn en weet dan ook niet of het verstandig is om hier überhaupt mee verder te gaan.

Ik ben wel van plan om contact op te nemen met Thuiswinkel Waarborg.

Verwijderd

EN-IS schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 10:50:
Helaas is voor mij de zaak niet afgesloten, na mijn laatste e-mail van afgelopen woensdag (17 sept.) heb ik niets vernomen van YourTablet. Ze hebben nog altijd niet gereageerd noch hebben ze met mij contact proberen te zoeken.

Ik bestel voor het eerst een tablet en maak zoiets (prijsfout / kennelijke vergissing verhaal) voor het eerst mee. Ik zou dan ook niet precies weten wat de vervolg stappen zijn en weet dan ook niet of het verstandig is om hier überhaupt mee verder te gaan.

Ik ben wel van plan om contact op te nemen met Thuiswinkel Waarborg.
Beste EN-IS, ik heb getracht iedereen telefonisch te spreken. Bij geen contact heb ik een mail gestuurd, blijkbaar heb je nog niets van ons vernomen wat ik betreur. Kun je me even een PM sturen met je ordernummer en gewenste manier van contact (telefoon / email). Alvast bedankt en we dragen zorg voor een correcte afhandeling.

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 10:59:
[...]

Beste EN-IS, ik heb getracht iedereen telefonisch te spreken. Bij geen contact heb ik een mail gestuurd, blijkbaar heb je nog niets van ons vernomen wat ik betreur. Kun je me even een PM sturen met je ordernummer en gewenste manier van contact (telefoon / email). Alvast bedankt en we dragen zorg voor een correcte afhandeling.
Met respect, maar de enige correcte afhandeling is gewoon leveren.

Thuiswinkel.org benaderen heeft trouwens geen zin...reageren nergens op. Voor zover comsumentenbescherming... 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Medione1210 op 20-09-2014 11:10 ]

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-09 08:39

SpX

Medione1210 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 11:07:
[...]

Thuiswinkel.org benaderen heeft trouwens geen zin...reageren nergens op. Voor zover comsumentenbescherming... 8)7
Correcte afhandeling is in dit geval dus sympathie tonen en de order te laten annuleren?

Persoonlijk vind ik dat YourTablet verplicht is te leveren omdat hier simpelweg geen sprake was van een kennelijke vergissing. Het is een bedrijf dat al ruim 4 jaren een thuiswinkel certificaat heeft, een eigen klantenservice heeft, en men mag verwachten dat jullie een potje hebben opgebouwd om zaken zoals deze te kunnen overleven. Dit is een verlies wat je als gezond bedrijf moet kunnen incasseren naar mijn mening.

• EN-IS
Verwijderd schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 10:59:
Ik heb je een DM gestuurd.
Medione1210 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 11:07:

Kan wel kloppen dat ze niet direct reageren (procedure/termijn?), volgens de Klachten Regeling die staat op de site van Thuiswinkel Waarborg (Artikel 9) dient de shop het in 14 kalenderdagen te behandelen en dan pas vragen ze je contact op te nemen met Thuiswinkel Waarborg..
Artikel 9 – Klachten en klachtenbehandeling
3- Het bedrijf beantwoordt klachten zo spoedig mogelijk doch uiterlijk binnen een termijn van 14 kalenderdagen gerekend vanaf de datum van ontvangst. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, zal het bedrijf binnen de termijn van 14 kalenderdagen antwoorden met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
4- Een klacht over een product, dienst of service van de ondernemer kan eveneens worden ingediend via een klachtenformulier op de consumentenpagina van de website van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie: www.thuiswinkel.org. In dat geval beantwoordt het bedrijf de klacht zo spoedig mogelijk doch uiterlijk binnen 7 kalenderdagen gerekend vanaf de datum van ontvangst. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, zal het bedrijf binnen de termijn van 7 kalenderdagen antwoorden met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

Verwijderd

*knip* zie de topicwaarschuwing.

[ Voor 86% gewijzigd door gambieter op 20-09-2014 15:49 ]

Verwijderd

Bij ons is er een menselijke fout gemaakt, waardoor de prijs verkeerd stond. Wij doen ons best om dit met iedereen op te lossen en het lijkt me niet nodig om meteen te verwijten dat bedrijven hun klanten slecht behandelen. Wie juridisch het sterkst staat doet er in onze ogen niet toe, wij hebben een fout gemaakt en proberen met begrip van twee kanten een oplossing te zoeken. Dat de titel van dit forum "prijsfout?" bevat geeft ook aan hoe veel van de kopers erin stonden bij het plaatsen van de bestelling.

Wij kunnen het helaas niet terugdraaien maar zullen met onze klanten middels persoonlijk contact tot een oplossing komen.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik wil mensen aan de topicwaarschuwing herinneren: GEEN morele discussies hier, dus ook niet over boze webshops, gedupeerden of andere kwalificaties.

• Medione1210
*knip* probeer het eens op een minder aanvallende toon. En laat de 8)7 en vergelijkbare emoticons maar achterwege.

[ Voor 87% gewijzigd door gambieter op 20-09-2014 16:04 ]

Verwijderd

Er is ook al door meerdere klanten op dit forum geschreven dat we klanten hebben gebeld en andere oplossingen bieden. Zoals aangegeven middels persoonlijke communicatie en niet middels de zakelijke mail die afgelopen dinsdag is verstuurd.

Het juridische aspect is niet zo simpel als u nu schetst, bij een vermoeden van een prijsfout heeft een consument onderzoeksplicht. Als het forum al de titel "prijsfout?" draagt dan moet dit bij alle lezers een vermoeden oproepen.

Zoals ook eerder aangegeven verwachten wij met iedereen tot een oplossing te komen en zal er in onze ogen geen juridische discussie gevoerd worden.

[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 20-09-2014 16:09 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Omdat het intussen over de afhandeling gaat en niet meer over een aanbieding, een schopje naar het Shopping forum.

AK >> SF

• Medione1210
Verwijderd schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 16:08:
[...]

Er is ook al door meerdere klanten op dit forum geschreven dat we klanten hebben gebeld en andere oplossingen bieden. Zoals aangegeven middels persoonlijke communicatie en niet middels de zakelijke mail die afgelopen dinsdag is verstuurd.

Het juridische aspect is niet zo simpel als u nu schetst, bij een vermoeden van een prijsfout heeft een consument onderzoeksplicht. Als het forum al de titel "prijsfout?" draagt dan moet dit bij alle lezers een vermoeden oproepen.

Zoals ook eerder aangegeven verwachten wij met iedereen tot een oplossing te komen en zal er in onze ogen geen juridische discussie gevoerd worden.
Dagaanbieding, aflopende timer, sale... en dan moet de koper onderzoek doen of de prijs wel klopt?
Sorry maar dat klinkt niet erg sterk.

Verwijderd

Medione1210 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 16:11:
[...]

Dagaanbieding, aflopende timer, sale... en dan moet de koper onderzoek doen of de prijs wel klopt?
Sorry maar dagklinkt niet erg sterk.
Het is andere(n) gelukt om het inzicht te hebben dat het om een prijsfout gaat, en met deze reden dit topic dusdanig te betitelen. Iedereen die hier heeft reageert en dit dus heeft gelezen moet de gedachten door zijn hoofd hebben laten dat het om een prijsfout gaat. Bij twijfel? Bij vermoeden? Dan komt de onderzoeksplicht om de hoek kijken en klanten die ons hebben gemaild met de vraag of de prijs klopt hebben te horen gehad dat er een menselijke fout is gemaakt.

Dit doet er nul toe aangezien we met een schappelijke klant altijd wel tot een oplossing komen en wij flink wat water bij de wijn doen. Speciaal voor u; de juridische toelichting.

Verwijderd

Het staat zeker niet vast dat er een koopovereenkomst tot stand is gekomen. Er zijn tal van redenen en omstandigheden te noemen waarom dat niet zo zou zijn. Ik zou me er daarom niet zo stellig over uitlaten als ik jou was, Medione1210. Alleen de rechter kan over zo'n vraag oordelen.

• EN-IS
Verwijderd schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 15:45:
Bij ons is er een menselijke fout gemaakt, waardoor de prijs verkeerd stond. Wij doen ons best om dit met iedereen op te lossen en het lijkt me niet nodig om meteen te verwijten dat bedrijven hun klanten slecht behandelen. Wie juridisch het sterkst staat doet er in onze ogen niet toe, wij hebben een fout gemaakt en proberen met begrip van twee kanten een oplossing te zoeken. Dat de titel van dit forum "prijsfout?" bevat geeft ook aan hoe veel van de kopers erin stonden bij het plaatsen van de bestelling.

Wij kunnen het helaas niet terugdraaien maar zullen met onze klanten middels persoonlijk contact tot een oplossing komen.
Omdat ik in de tussentijd geen reactie van je heb mogen ontvangen, ga ik hier toch even op reageren;
Allereerst, na de tweede e-mail werd mij een en ander duidelijk en heb ik begrip voor de situatie. Er is aan de kant van YourTablet meerdere fouten gemaakt alleen de aangeboden oplossing is in mijn ogen niet de verwachte oplossing.

Als tweede, dat de titel "prijsfout?" bevat betekent niet dat iedereen die een bestelling heeft geplaatst op de hoogte was een prijsfout. Die conclusie kun je naar mijn mening niet zomaar trekken.

De aanbieding is geplaatst op 13 september 2014 14:17:
- Arsenius in "Centraal aanbiedingen topic. V2.0"

Na mijn bestelling zag ik dat de aanbieding was gesplitst in een eigen topic en heb ik er ook in gereageerd met een dank naar de tipgever.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ter verduidelijking: het topic is geopend om 15:12 n.a.v. Arsenius in "Centraal aanbiedingen topic. V2.0" om 14:17.

Ik heb om 16:24 de topictitel aangepast met [prijsfout?] om aan te geven dat het mogelijk om een prijsfout ging. gambieter in "\[Prijsfout?] Galaxy Tab Pro 8.4 \[€ 149] bij YourTablet.nl".

Oftewel: mensen die voor die tijd besteld hebben kan niet verweten worden dat ze konden weten dat het om een prijsfout ging. Zelfs daarna geeft het vraagteken bij [prijsfout?] al aan dat er twijfel was, geen zekerheid.

Ik heb de topictitel opnieuw aangepast om aan te geven dat het nu om de afhandeling gaat.

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 20-09-2014 16:40 ]

Verwijderd

gambieter schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 16:36:
Ter verduidelijking: het topic is geopend om 15:12 n.a.v. Arsenius in "Centraal aanbiedingen topic. V2.0" om 14:17.

Ik heb om 16:24 de topictitel aangepast met [prijsfout?] om aan te geven dat het mogelijk om een prijsfout ging. gambieter in "\[Prijsfout?] Galaxy Tab Pro 8.4 \[€ 149] bij YourTablet.nl".

Oftewel: mensen die voor die tijd besteld hebben kan niet verweten worden dat ze konden weten dat het om een prijsfout ging. Zelfs daarna geeft het vraagteken bij [prijsfout?] al aan dat er twijfel was, geen zekerheid.
Jullie verwijzen naar dit berichtje;
Arsenius schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 14:17:
Dit vind ik wel heel scherp geprijsd, ken de winkel verder niet. Normaal rond de 250 euro.

http://www.yourtablet.nl/...xy-tab-pro-8-4-wifi-zwart

SAMSUNG GALAXY TAB PRO 8.4 WIFI ZWART

€ 149,00

Shopreview niet heel denderend.. Maar wel dik 100 euro goedkoper dan normaal. Dat is onder de inkoopprijs volgens mij. Misschien foutje?

http://tweakers.net/shopreview/8277/yourtablet/shopreviews/

pricewatch: Samsung Galaxy Tab Pro 8,4" WiFi 16GB Zwart

/edit/ link vergeten 8)7
Misschien foutje?

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Maakt het uit wat andere mensen erover aangeven? Wie zegt dat iedereen van Tweakers afkwam en indien dat het geval was, maakt dat uit? Iedereen moet voor zichzelf beslissen of het een echte deal was of dat hij 'te mooi was om waar te zijn'.

Ik heb in ieder geval de kortingsbon geaccepteerd. Voor 90 euro wil ik een ondernemer die z'n best doet voor z'n eigen bedrijfje niet voor de rechter slepen. Volgende keer beter.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:39
Verwijderd schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 16:42:
[...]

Jullie verwijzen naar dit berichtje;

[...]

Misschien foutje?
Na het telefonisch contact wat wat sympathie gekregen. Maar als we nu alsnog "ons" de schuld gaan geven wil ik het nog wel een keer wagen om de "zaak" te heropenen :o

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Verwijderd

Trackerfire schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 17:01:
[...]

Na het telefonisch contact wat wat sympathie gekregen. Maar als we nu alsnog "ons" de schuld gaan geven wil ik het nog wel een keer wagen om de "zaak" te heropenen :o
Goedemiddag!

Ik wil je bedanken voor je sympathie en zonder enige twijfel is het 100% onze fout, er is helaas een menselijke typfout gemaakt.

We waarderen het ontzettend dat 99 van de 100 mensen het begripvol oppakken en we doen er alles aan om iedereen tegemoet te komen.

Ik denk dat je bericht voldoende aangeeft dat het een mooi moment is om de juridische discussie naast ons neer te leggen en doorgaan met de persoonlijke afwikkeling. Het juridische aspect doet er in onze ogen niet toe als we samen met onze klanten tot een goede oplossing komen.

Nogmaals dank voor je sympathie en the wake up call om deze onnodige discussie te beëindigen.

• Medione1210
Verwijderd schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 17:05:
[...]

Goedemiddag!

Ik wil je bedanken voor je sympathie en zonder enige twijfel is het 100% onze fout, er is helaas een menselijke typfout gemaakt.

We waarderen het ontzettend dat 99 van de 100 mensen het begripvol oppakken en we doen er alles aan om iedereen tegemoet te komen.

Ik denk dat je bericht voldoende aangeeft dat het een mooi moment is om de juridische discussie naast ons neer te leggen en doorgaan met de persoonlijke afwikkeling. Het juridische aspect doet er in onze ogen niet toe als we samen met onze klanten tot een goede oplossing komen.

Nogmaals dank voor je sympathie en the wake up call om deze onnodige discussie te beëindigen.
*knip*

ik vraag me trouwens af wat de juiste prijs dan volgens u had moeten zijn? De witte versie werd door uw bedrijf al voor 255,00 of 259,00 aangeboden en diverse andere webshops leveren ook voor rond de 250,00

een dagaanbieding, sale of wat u het wilt noemen van 149,00 vind ik dan nog zo gek niet, zeker als je ziet dat u vaker dagaanbiedingen heeft met kortingen van meer dan 50%

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 20-09-2014 17:57 ]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:46

Quad

Doof

Om vervolgens de andere klanten, die eerst akkoord gingen met een compensatie, met groots kabaal terug te zien bij je voordeur en alsnog de tablet eisen?

[ Voor 24% gewijzigd door gambieter op 20-09-2014 17:57 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alxzhu
Na standaard mailtje van 15 sept geen enkele reactie van yourtablet, ondanks de belofte van een bericht de morgen erop.
#ORD-232785

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 18:20

Ardana

Moderator General Chat

Mens

@b.wingens: kun je ons laten weten wat de beoogde prijs was voor de tablet? Dat maakt dat we ons wellicht wat beter kunnen inleven.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ardana schreef op zondag 21 september 2014 @ 03:49:
@b.wingens: kun je ons laten weten wat de beoogde prijs was voor de tablet?
Dit vind ik ook interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@winkel
Je trekt een aantal conclusies die je niet zonder meer kan trekken. Er is vervolgens iemand die contactgegevens doorgeeft en dan geen reactie krijgt terwijl er wel tijd is om in het topic te reageren. De stelling is daarna dat de juridische discussie niet interessant is.

Ik zou heel voorzichtig zijn verder met dat soort claims, en vooral focussen op contact en goede afhandeling met mensen die bedteld hebben. Anders heb je zo kans dat de juridische discussie ineens wél heel relevant gaat worden.

Tot dusverre lijkt het allemaal niet over te houden kwa zowel correcte afhandeling als juridisch inhoudelijke kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Laatst online: 28-07 09:44
*knip* flame en op de man spelen

Het is een feit dat de meeste mensen geen nee durven te zeggen als ze persoonlijk worden benaderd.

[ Voor 58% gewijzigd door gambieter op 21-09-2014 23:00 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De tablet kost nu 242 euro bij Belsimpel en kostte 150 euro in de dagaanbieding bij YourTablet.

Ik vind het op zijn zachtst gezegd twijfelachtig om te stellen dat men had moeten weten dat deze aanbieding een prijsfout zou zijn geweest. Dat een mod van Tweakers dit in de topic titel zet, is natuurlijk geen reden om iedereen hier maar over een kam te scheren. Ikzelf was en ben het hier namelijk niet mee eens aangezien ik 150 euro nog steeds een vrij normale aanbiedingsprijs vind (~40% korting).
Bovendien werd over het product dat de volgende dag in de dagaanbieding kwam, eenzelfde kortingspercentage of zelfs hoger, gerekend.

Ik vind het wat anders als er bijvoorbeeld een nulletje vergeten is of de komma op de verkeerde plek staat. Dan is het echt een duidelijke typfout, maar dat is hier in mijn ogen zeker niet het geval. Het is een ander bedrag dat totaal niet lijkt op het oorspronkelijke bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Mensen, die meningen over wat wel en niet een goede aanbieding is, zijn compleet off-topic. Ik heb wat opgeruimd om te voorkomen dat men toch blijft doorgaan daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Update: ik heb nog altijd geen reactie ontvangen, ook niet na het sturen van mijn order nummer per DM.
Quad schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 17:29:
Om vervolgens de andere klanten, die eerst akkoord gingen met een compensatie, met groots kabaal terug te zien bij je voordeur en alsnog de tablet eisen?
Groots kabaal? Ik vind het dan ook niet gek dat Trackerfire daar zo verontwaardigd op reageert, b.wingens/winkel spreekt zichzelf eerst tegen, probeert de schuld van zich af te schuiven en bij anderen neer te leggen.
alxzhu schreef op zondag 21 september 2014 @ 00:00:
Na standaard mailtje van 15 sept geen enkele reactie van yourtablet, ondanks de belofte van een bericht de morgen erop.
#ORD-232785
Ik begin er steeds meer mijn twijfels bij te krijgen of [Verwijderde gebruiker] wel echt voor YourTablet werkt.
Verwijderd schreef op zondag 21 september 2014 @ 11:51:
@winkel
Je trekt een aantal conclusies die je niet zonder meer kan trekken. Er is vervolgens iemand die contactgegevens doorgeeft en dan geen reactie krijgt terwijl er wel tijd is om in het topic te reageren. De stelling is daarna dat de juridische discussie niet interessant is.

Ik zou heel voorzichtig zijn verder met dat soort claims, en vooral focussen op contact en goede afhandeling met mensen die besteld hebben. Anders heb je zo kans dat de juridische discussie ineens wél heel relevant gaat worden.

Tot dusverre lijkt het allemaal niet over te houden kwa zowel correcte afhandeling als juridisch inhoudelijke kennis.
In de tussentijd heb ik niet gereageerd omdat ik tot en met vandaag wel een reactie had verwacht, alleen is er wederom geen reactie van b.wingens/winkel.

Ik denk dat het tijd is om de procedure te volgen van Thuiswinkel Waarborg. Ook lijkt het mij beter om de klacht direct op de site van Thuiswinkel Waarborg in te dienen in plaats van bij de winkel, dit staat er in de Gedragsregels;
4 - Een klacht over een product, dienst of service van de ondernemer kan eveneens worden ingediend via een klachtenformulier op de consumentenpagina van de website van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie: thuiswinkel.org. In dat geval beantwoordt het bedrijf de klacht zo spoedig mogelijk doch uiterlijk binnen 7 kalenderdagen gerekend vanaf de datum van ontvangst. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, zal het bedrijf binnen de termijn van 7 kalenderdagen antwoorden met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 16:21:
Het staat zeker niet vast dat er een koopovereenkomst tot stand is gekomen. Er zijn tal van redenen en omstandigheden te noemen waarom dat niet zo zou zijn. Ik zou me er daarom niet zo stellig over uitlaten als ik jou was, Medione1210. Alleen de rechter kan over zo'n vraag oordelen.
Het staat zeker WEL vast dat jij gebruik maakt van dezelfde verbinding als Yourtablet. We hebben zeer zeer strikte regels ten aanzien van bedrijfsaccounts en openheid van reageren als je een een bepaald belang hebt. Gezien je de wet zo goed denkt te kennen, zoek eens op aannemen van een valse identiteit en weefsel van verdichtsels.

Alle andere accounts dan [Verwijderde gebruiker] die betrokken zijn bij de winkel zijn bij deze geblokkeerd.

[edit]Aanvulling nav mail: Het is prima om 'als bekende van' te reageren, maar dan is het wel zinnig dat kenbaar te maken. Je komt niet met toeval hier het topic binnen. Overigens is er inhoudelijk niets mis met je stelling. Maar doe dat dan met open vizier.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2014 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Zojuist een klacht ingediend via Thuiswinkel Waarborg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
EN-IS schreef op maandag 22 september 2014 @ 22:07:
Zojuist een klacht ingediend via Thuiswinkel Waarborg.
Same here. Zo bizar is een korting van 40% niet, zeker niet bij dagaanbiedingen. Nu maar afwachten wat Thuiswinkel hier aan gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alxzhu
Brad Pitt schreef op maandag 22 september 2014 @ 23:10:
[...]

Same here. Zo bizar is een korting van 40% niet, zeker niet bij dagaanbiedingen. Nu maar afwachten wat Thuiswinkel hier aan gaat doen.
Geen reactie gehad! :(
Ook hier net een klacht via Thuiswinkel.org aan Yourtablet verstuurd.
Heeft Yourtablet dus nu 14 dagen om te reageren voordat ik bij Thuiswinkel.org mag klagen?
Of hebben jullie direct jullie klacht doorgespeeld naar klachten@thuiswinkel.org?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
alxzhu schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 00:00:
[...]
Of hebben jullie direct jullie klacht doorgespeeld naar klachten@thuiswinkel.org?
Eerst naar de verkopende partij zelf weer, was tenslotte eerste stap die je moest volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:25
*knip* moderatie wordt niet in het topic besproken, daar is DM of een feedbacktopic voor.

[ Voor 112% gewijzigd door gambieter op 01-10-2014 18:49 ]

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alxzhu
Is er al nieuws? Ik heb geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
alxzhu schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 18:36:
Is er al nieuws? Ik heb geen reactie.
Om eerlijk te zijn verbaast het mij niet dat ze niet gereageerd hebben. Ik denk dat niemand een reactie heeft ontvangen. Ik vraag mij dan ook af wat YourTablet denkt te bereiken door niet te reageren, het gaat zeker niet vanzelf weg.

Als je de klacht via de website van Thuiswinkel Waarborg hebt ingediend (klachtenformulier), kun je, wanneer je geen reactie hebt ontvangen na 7 kalenderdagen Thuiswinkel Waarborg inschakelen (verzoek tot klachtenbemiddeling). Dit heb ik zelf dan ook vanavond per e-mail gedaan.

Als je de klacht niet via de website van Thuiswinkel Waarborg hebt ingediend, dan heeft YourTablet 14 dagen (na ontvangst van de klacht) om te reageren. Na deze 14 kalenderdagen kun je Thuiswinkel Waarborg inschakelen (verzoek tot klachtenbemiddeling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Ook geen reactie ontvangen inderdaad, maar binnenkort verwacht ik deze wel wanneer deze zaak wordt voorgelegd aan de geschillencommissie Elektro ;) Wordt vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
objectief2 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 19:44:
Ook geen reactie ontvangen inderdaad, maar binnenkort verwacht ik deze wel wanneer deze zaak wordt voorgelegd aan de geschillencommissie Elektro ;) Wordt vervolgd...
Begrijp ik het nu goed dat het nog niet aan de geschillencommissie is voorgelegd? Heb jij al contact met Thuiswinkel Waarborg met betrekking tot klachtenbemiddeling?

Dit staat er op de site van Thuiswinkel Waarborg:
Stap 1 - Klacht voorleggen aan webwinkel
Stap 2 - Verzoek om klachtenbemiddeling
Stap 3 - Geschillencommissie of rechter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Dat heb je goed begrepen ;) Ik verwacht van Yourtablet dat ze tijdens de wachttijd goed nadenken en met de enige juiste oplossing komen. Aangezien hier mee wordt gelezen houd ik het hier voorlopig bij tot de uitspraak er is:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
objectief2 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 20:01:
Aangezien hier mee wordt gelezen houd ik het hier voorlopig bij tot de uitspraak er is:)
Denk niet dat je iets gaat horen. Was hier ook het geval en dus de klacht doorgezet naar Thuiswinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Telefonische terugkoppeling van de jurist van Thuiswinkel Waarborg;
e-mail ontvangen, wordt nog opgepakt en verwerkt - ivm de drukte/aantal e-mails kan reactie van TW even op zich laten wachten.

Was een goed gesprek, heb er alle vertrouwen in dat Thuiswinkel Waarborg het in goede orde zal afhandelen (conclusie/resultaat even buiten gelaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Krijg ik net deze mail van yourtablet:

YourTablet
Bedankt voor je recente aankoop bij YourTablet.
Het is inmiddels een aantal weken geleden dat de bestelling is geleverd en wij zijn erg benieuwd hoe de bestelde producten bevallen. Wij zouden het leuk vinden als je in dit even in het kort kan toelichten, op deze manier help je anderen bij het maken van een keuze. Plaats je beoordeling hieronder:

Overigens niks gehoord van mijn klacht bij thuiswinkel.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Medione1210 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 08:43:
Overigens niks gehoord van mijn klacht bij thuiswinkel.org
Vandaag reactie gehad van Thuiswinkel.

"Geachte heer, mevrouw,

Naar aanleiding van uw klacht het volgende. Wij hebben deze voorgelegd bij ons contactpersoon met het verzoek dit zo spoedig mogelijk op te pakken en u van een reactie te voorzien.

Met vriendelijke groet,
Mvr. Dxxxxx Bxxxxx

namens
Axxxxx Kxxxxx
Jurist"

We will see :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Brad Pitt schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 17:07:
Vandaag reactie gehad van Thuiswinkel.
En na nog een paar mails heen en weer van-en naar Thuiswinkel is er één ding gewoon zeker:

Dit is puur een wassen neus. Laat je niet beïnloeden te kopen bij een winkel die is aangesloten bij dit "keurmerk" aangezien het, letterlijk, niets voorsteld en gewoon puur in het leven is geroepen om vertrouwen te kweken.

Vertrouwen dat achteraf misplaatst blijkt te zijn aangezien zij (TW) niets regelen voor de gedupeerde klant. Je kan alsnog gewoon alles zelf oplossen, TW doet niets voor je. Zou eigenlijk uit principe nooit meer iets willen kopen die bij deze organisatie staat ingeschreven. Ga nu de klacht escaleren naar de Geschilencommissie. Just saying :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:04
O spannend, ik blijf dit volgen met interesse. Ik heb ook al meermaals met dat zogenaamde keurmerk te maken gehad, maar ze zijn er inderdaad niet voor de consument. Belangenbehartiging voor de webshop lijkt mij eerder kloppen.

Heel benieuwd wat de geschillencommissie gaat opleveren...

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alxzhu
Niks gehoord van zowel thuiswinkelwaarborg en yourtablet. Heb nu een mipad gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ondernemer betaal je een vermogen aan tw, die gaan dus niet hun eigen glazen ingooien door bedrijven lastig te vallen met boze klanten ;)
Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Dit is geen plek voor discussies over moraliteit van webshop of kopers. Blijf on-topic.