Ervaring met Jottacloud? Onbeperkt opslag, Noorse privacywet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-05 12:17
Dropbox, Google Drive en OneDrive zijn gebonden aan de Amerikaanse wetten (oa patriot act). Dat houdt in als de Amerikaanse overheid de cloudaanbieders om data vraagt, ze verplicht om hun data aan de Amerikaanse instanties over te handigen. Tevens beschikt de NSA ook over je data die je in cloud opslaat.

Ander nadeel is dat ik tegen 1 TB limiet aanloop bij Dropbox en Google Drive, terwijl een gemiddelde film algauw 25 GB is. Toen kwam ik Jotta Cloud tegen.

* Valt onder Noorse privacywetten, die veel strenger zijn dan de Nederlandse wetten. In die zin dat niemand behalve jij bij je data kan. :)

* Onbeperkt opslag voor 9,99 euro per maand. Bij Dropbox/Google Drive is dit gelimiteerd 1 TB. Ik heb als proef een abbonement op Jottacloud voor 1 maand geprobeerd. Het heeft dezelfde folder als Dropbox, en synchroniseert probleemloos. Tot nu toe is er al 6 TB gesynchroniseerd in de cloud. Verbaast mij dat ze dat goedkoper kunnen zijn dan grote diensten als Dropbox of One Drive, die kwantumvoordeel hebben. Hoe krijgen ze dat voor elkaar?

Het valt mij op dat Jottacloud nog vrij onbekend is. Zijn er nog Twiekers die ook bij Jottacloud zitten?

[ Voor 28% gewijzigd door Hatsieflatsie op 06-10-2018 17:32 ]

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01:34

Garyu

WW

Hun website is alvast enorm langzaam, als dat een indicatie is voor de transfer-snelheid, nou dan laat maar zitten ;).

Serieus, het ligt vooral aan je business model en natuurlijk aan de garanties die je kan geven. Hoevaak is deze service bereikbaar of niet bereikbaar, hoe snel? Hoe lang bestaan ze al en hoe lang gaan ze nog bestaan? Hoe zit het met de security in de praktijk? etc etc.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Hatsieflatsie
Garyu schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 13:10:
Hun website is alvast enorm langzaam, als dat een indicatie is voor de transfer-snelheid, nou dan laat maar zitten ;).
Hmm, gisteren was de site nog vrij snel.
Serieus, het ligt vooral aan je business model en natuurlijk aan de garanties die je kan geven. Hoevaak is deze service bereikbaar of niet bereikbaar, hoe snel?
Tot nu toe heb ik nog geen downtime ondervonden tijdens synchronisatie. Maar ik gebruik het ook pas een maand. Dus dat zegt niet zoveel.
Hoe lang bestaan ze al en hoe lang gaan ze nog bestaan? Hoe zit het met de security in de praktijk? etc etc.
Daarom dit topic. Ze zijn duidelijk over de privacy en garanties. Maar ik heb nog geen zicht op hun security. Wellicht dat ik m'n licht hier kan opsteken.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

security valt onder het forumdeel Beveiliging, privacy kan daar ook onder vallen. Het is in ieder geval geen SG of GC topic, dus een schopje.

SG >> BV

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:08
Ik denk dat deze dienst geen lang leven beschoren is. Het lijkt me onmogelijk om (tot) 10TB te hosten voor slechts een tientje per maand. Dan kom je in het domein van slechte bereikbaar, downtime, slechte beveiliging tegen schijfcrashes bij Jotta zelf, slechte service.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zo goed als iedere dienst begint met lage tarieven om klanten te winnen. (Of doet dat gratis voor de eerste N GB, zoals Dropbox).
Hatsieflatsie schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 12:21:
Valt onder Noorse privacywetten, die veel strenger zijn dan de Nederlandse wetten. In die zin dat niemand behalve jij bij je data kan. :)
En de Noorse geheime dienst en misschien ook wel die van andere Europese landen :P Waarom is het enkel erg als de VS diensten het kunnen opvragen? (En als jij een verdachte bent natuurlijk nog steeds de Amerikanen, via de Noorse rechter/een MLAT).

Toevallig vandaag een artikel op de FP over alternatieven waar je de privacy nog meer zelf in handen hebt: reviews: Dropbox en iCloud voorbij: veiligere opslag in de private cloud

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:17
Waarom zou je speelfilms in de cloud willen opslaan? Dat spul heb je in no time weer via torrents of usenet binnen getrokken :

Of gaat het om homevideo van een camcorder oid? Dan kan ik het nog begrijpen ;)

[ Voor 24% gewijzigd door ThinkPad op 13-09-2014 13:57 ]

• Hatsieflatsie
ThinkPadd schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 13:56:
Waarom zou je speelfilms in de cloud willen opslaan? Dat spul heb je in no time weer via torrents of usenet binnen getrokken :
Van alle films heb ik lang gezocht naar de beste kwaliteit. Je hebt namelijk ook een wereld van verschil tussen verschillende 1080p bestanden van dezelfde film. Tevens worden niet alle films met juiste ondertiteling meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopleon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-05 13:38
Sorry dat ik een oud topic bump maar dit is actueler dan ooit wat mij betreft. Ben je intussen nog wat wijzer geworden hierover?

Gegeven de (voortdurende) onthullingen van Snowden vind ik het steeds vreemder dat er met voor OS X geen iCloud alternatief is.

Ik zou graag de data op mijn Mac (en iPad en iPhone) synchroniseren en backuppen op een cloud naar eigen keuze. Bij voorkeur op een eigen server of een commerciële partij in Nederland, maar zeker niet op bij een Amerikaans bedrijf. Dit wordt wellicht nog lastig aangezien iCloud blijkbaar diep verweven is met allerlei core diensten van OS X en er geen invulveldje is voor een alternatieve #EUcloud.

Het zou me niets verbazen als Apple dit ook aan ziet komen en daarom datacenters in Europa gaat bouwen, en niet zozeer omdat het zo groen wil zijn en het lokaal werkgelegenheid oplevert, want dat kan elders ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Hatsieflatsie schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 14:54:
Van alle films heb ik lang gezocht naar de beste kwaliteit. Je hebt namelijk ook een wereld van verschil tussen verschillende 1080p bestanden van dezelfde film. Tevens worden niet alle films met juiste ondertiteling meegeleverd.
Kan je dan niet beter gewoon een jaar aan hosting in een HDD stoppen en die bij je ouders/werk/vriendin/vrienden neerleggen?
laptopleon schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 15:50:
Het zou me niets verbazen als Apple dit ook aan ziet komen en daarom datacenters in Europa gaat bouwen, en niet zozeer omdat het zo groen wil zijn en het lokaal werkgelegenheid oplevert, want dat kan elders ook.
Volgens mij kan de Amerikaanse overheid dat soort data gewoon opvragen als het om een Amerikaanse bedrijf of zelfs een dochter gaat, ook als die data zich enkel en alleen in Nederland bevindt. Pin me daar niet op vast, maar de Patriot Act en soortgelijke wetten zijn vrij ingrijpend.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 03-03-2015 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-05 12:18
Iemand hier de laatste tijd nog ervaring mee?

Lijkt mij een goede deal, vooral omdat het eerste jaar nu voor de helft van de prijs is vanwege het hele Crashplan gedoe.

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikerP
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-05 12:05
Gebruik het nu 2 jaar tot volle tevredenheid.
Onlangs de gehele dataset gewist (ruim 200Gb) en dat was in no-time weer ge-upload.
Snelheid zit dus ook wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1095051

Mijn klacht betreft de online back-up Jottacloud. Hierop heb ik een abonnement van euro 75 dat loopt tot en met oktober 2018. Abonnementen op Jottacloud worden beheerd door CloudDrive. Herhaaldelijk heb ik hen er op gewezen dat het back- up mechanisme niet werkt. Voorheen werkte het wel onder Windows 7, nadien niet meer. Ik heb zowel Jottacloud bij monde van Preben Astrup(Noorwegen, USA) als CloudDrive bij monde van Willemjan Roes (NL) hierover benaderd. Er volgt geen oplossing, wel verzoeken van Jottacloud om bepaalde links te downloaden, hetgeen bij mij tot viruswaarschuwingen leidt. Het veiligheidscertificaat van Jottacloud blijkt bovendien onbetrouwbaar te zijn. Verder heb ik ook tal van tickets ontvangen van CloudDrive voor hun ‘behandeling’ zonder dat er een oplossing volgt: sterker nog: CloudDrive doet voor of ze geen ticket van mij hebben ontvangen. Kortom aan het lijntje houden. Inmiddels heb ik voor Google Drive gekozen. Uiteraard wil ik mijn abonnementsgeld van CloudDrive (gedeeltelijk) terug. Aangezien herhaaldelijk CloudDrive en JottaCloud niet op mijn verzoeken ingang, publiceer ik deze beoordeling. Al is het maar om andere mensen te waarschuwen voor CloudDrive en JottaCloud. Ik raad mensen aan eventueel hun rechtshulpverzekering in te schakelen voor schadeclaim.

Groeten, Ronald, Nederland
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lDDQD
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 02-05 14:30
JottaCloud biedt "onbeperkt toeslag" met een fair-use policy. Oftewel, als je afwijkt van het gemiddelde kom je op hun radar. Bij mij was dat destijds na 10 TB al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-04 13:42
Heb ook 2 vraagjes:

Om mijn fotobibliotheek probleem, die ik hier beschrijf ([Photos] 2 apple id's, 1 fotobibliotheek), op te lossen, dacht ik o.a. ook aan een Jottacloud account. Ik zou 1 individueel plan kunnen aangaan waarbij we alles syncen op die manier.

Heeft iemand ervaring met de foto functie in Jottacloud? Werkt dat goed en handig? Kan je ze ook op de Mac beheren? (bij eerste testen zag ik dat niet direct) Ik zie dat ze voor foto's ook al een Apple TV app hebben, da's al prima.

2e vraagje ivm Jottacloud gaat over volgende situatie bij mij thuis:
- Heb een Mac Mini waar ik alle bestanden op de schijf wil syncen, incl een externe harde schijf van 8TB
- Heb daarnaast nog een Macbook Pro 128GB waar ik liefst enkel de documenten die ik veel gebruik op schijf heb en de rest online (zoals iCloud functionaliteit)
- iPhone SE 64GB waar ik zelfde iCloud functionaliteit wil als mijn MacBook Pro

Ondersteunt Jottacloud die techniek? Op hun website lees ik alleen maar van archiveren, maar als ik het goed voor heb, staan die bestanden dan ook op geen enkel toestel meer. Iets wat ik nu net niet wil op mijn Mac Mini... ;)

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (late 2014) |  Retina MacBook Pro 13" (2017) SG |  Apple TV 4 |  Airport Time Capsule 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

715289

Ik haak toch even af en blijf bij OwnCloud.
Jottacloud reserves the right in its sole discretion to remove content or take any action deemed necessary relating to content that are in violation with applicable laws. Jottacloud reserves the right to conduct virus checks and may block certain files from being uploaded.
If presented with a binding court order from a Norwegian Court, Jottacloud will hand over personal user data to Norwegian authorities in accordance with the court order. Jottacloud will notify the user of such events, to the extent permitted by Norwegian law.
Users with an Individual account may use the Service for normal individual usage. Although Jottacloud does not limit bandwidth or storage on Unlimited subscription plans, we reserve the right to limit excessive use and abuse of the Service. If a user’s total storage and network usage greatly exceeds the normal usage of an average Jottacloud user, and/or indicates that the Service is being uses for other than normal individual use, this may in some cases be deemed as abuse of the Service.

In these abovementioned cases, we reserve the right to offer an alternative Jottacloud subscription, or in some cases delete the user account and/or user data. The user will be contacted by us with a suggested solution or notice of action in such events.
Jottacloud reserves the right to block access and deny use of the Service, delete user data and/or terminate the user account and its content if the user in Jottacloud’s sole discretion violates this agreement.

Storage and/or distribution of data in violation of Norwegian law may be reported to the proper authorities.
Jottacloud reserves the right to transfer this agreement to a third party. Jottacloud will give users notification of such change. The user will be notified 3 (three) days in advance via email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-05 09:57
[verwijderd]

[ Voor 94% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:02 ]

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-05 13:45
Anoniem: 1095051 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 15:40:
Mijn klacht betreft de online back-up Jottacloud. Hierop heb ik een abonnement van euro 75 dat loopt tot en met oktober 2018. Abonnementen op Jottacloud worden beheerd door CloudDrive. Herhaaldelijk heb ik hen er op gewezen dat het back- up mechanisme niet werkt. Voorheen werkte het wel onder Windows 7, nadien niet meer. Ik heb zowel Jottacloud bij monde van Preben Astrup(Noorwegen, USA) als CloudDrive bij monde van Willemjan Roes (NL) hierover benaderd. Er volgt geen oplossing, wel verzoeken van Jottacloud om bepaalde links te downloaden, hetgeen bij mij tot viruswaarschuwingen leidt. Het veiligheidscertificaat van Jottacloud blijkt bovendien onbetrouwbaar te zijn. Verder heb ik ook tal van tickets ontvangen van CloudDrive voor hun ‘behandeling’ zonder dat er een oplossing volgt: sterker nog: CloudDrive doet voor of ze geen ticket van mij hebben ontvangen. Kortom aan het lijntje houden. Inmiddels heb ik voor Google Drive gekozen. Uiteraard wil ik mijn abonnementsgeld van CloudDrive (gedeeltelijk) terug. Aangezien herhaaldelijk CloudDrive en JottaCloud niet op mijn verzoeken ingang, publiceer ik deze beoordeling. Al is het maar om andere mensen te waarschuwen voor CloudDrive en JottaCloud. Ik raad mensen aan eventueel hun rechtshulpverzekering in te schakelen voor schadeclaim.

Groeten, Ronald, Nederland
:(
Oef, ik herken je bevindingen niet. Jottacloud werkt onder Windows 7, maar wel de 64-bit uitvoering. Dat hun certificaat onbetrouwbaar is lijkt mij erg onwaarschijnlijk (uitgegeven door DigiCert tot eind 2018). Verder is het best een betrouwbaar bedrijf waar velen van tweakers.net tientallen terabytes hebben opgeslagen. Opmerkingen over het verspreiden van virussen ga ik maar niet op in.

Ik zie je mail meer als van een gefrustreerde gebruiker waar JottaCloud helaas niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
Ik ben inmiddels oud klant van Jottacloud en gebruik op dit moment G Suite Business voor de opslag van bestanden. Benieuwd ben ik naar de huidige ervaringen van mensen op het gebied van snelheid en betrouwbaarheid.

Inmiddels is mij ook opgevallen dat Rclone ondersteuning heeft gekregen voor Jottacloud, dus dat lijkt mij een mooie toevoeging!

Benieuwd naar de ervaringen :)

[ Voor 2% gewijzigd door Mundatin op 04-02-2020 16:25 . Reden: Duidelijker gemaakt dat is zelf ben overgestapt naar G Suite ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 767041

Ik heb tot nu toe goeie ervaringen met jottacloud, had een mailtje gestuurd van hoe en wat

Antwoord is:
Hi,
We cannot go into details of our architecture, but we have avery high redundancy in our servers, and contantly use the newest hardware and security standards to be in the top-most segment of marketstandard.

As long as the files you intend to store is strictly personal and not of commercial value or use, you can store as much as you want

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:59

jurroen

Security en privacy geek

Jannick schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 17:18:
Ik ben inmiddels oud klant van Jottacloud, welke op dit moment G Suite Business gebruikt voor de opslag van bestanden. Benieuwd ben ik naar de huidige ervaringen van mensen op het gebied van snelheid en betrouwbaarheid.
Waar haal je dat uit? Puur de interface? Ik heb net de help doorzocht en kan daar geen informatie in vinden over deze "bewering". Als het daadwerkelijk zo is, zou het wel heel jammer zijn; dan verliest Jottacloud een beetje zijn meerwaarde (privacy respecterende cloud opslag in het noorden).

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
jurroen schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 09:11:
[...]

Waar haal je dat uit? Puur de interface? Ik heb net de help doorzocht en kan daar geen informatie in vinden over deze "bewering". Als het daadwerkelijk zo is, zou het wel heel jammer zijn; dan verliest Jottacloud een beetje zijn meerwaarde (privacy respecterende cloud opslag in het noorden).
Ik heb mijn post aangepast. Ik bedoelde dat ik zelf ben overgestapt naar G Suite Business, niet dat Jottacloud alle data daar onderbrengt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
Valt mij nu wel op dat Jottacloud snelheidslimieten is gaan hanteren voor het 'Personal' pakket. Je uploadsnelheid wordt vanaf 5TB omlaag geschroeft. Voor mij zal Jottacloud dus totaal niet meer interessant zijn hierdoor:

Afbeeldingslocatie: https://downloads.intercomcdn.com/i/o/150731890/b83c089828d9356d46fcb9f6/speed-table.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:59

jurroen

Security en privacy geek

Jannick schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 16:26:
[...]

Ik heb mijn post aangepast. Ik bedoelde dat ik zelf ben overgestapt naar G Suite Business, niet dat Jottacloud alle data daar onderbrengt ;)
Dankjewel voor de opheldering! De reden dat je overgestapt bent, ligt die bij Jottacloud?

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
jurroen schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 08:06:
[...]

Dankjewel voor de opheldering! De reden dat je overgestapt bent, ligt die bij Jottacloud?
De reden dat ik ben overgestapt ligt zeker bij Jottacloud. Mijn gevoel was dat zij accounts met een grotere omvang controleren op wat er precies allemaal opgeslagen wordt.

Zelf heb ik al mijn bestanden encrypted en ik kan mij voorstellen dat zij bij zo'n 30TB aan encrypted bestanden mij gaan weigeren als klant.

G Suite was minder vaag in dat opzicht en zij zijn ook groter. Als ik 30TB aan encrypted bestanden in Drive op sla dan zal, naar mijn gevoel, Google een stuk minder snel gaan piepen dan dat Jottacloud dat zou doen.

Als laatste punt vond ik de snelheden van Jottacloud voor deze snelheidslimieten al bedroevend slecht. Wat de exacte cijfers zijn weet ik niet meer, maar met G Suite benut ik altijd mijn volledige verbinding. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 767041

Jannick schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 09:03:
[...]

De reden dat ik ben overgestapt ligt zeker bij Jottacloud. Mijn gevoel was dat zij accounts met een grotere omvang controleren op wat er precies allemaal opgeslagen wordt.

Zelf heb ik al mijn bestanden encrypted en ik kan mij voorstellen dat zij bij zo'n 30TB aan encrypted bestanden mij gaan weigeren als klant.

G Suite was minder vaag in dat opzicht en zij zijn ook groter. Als ik 30TB aan encrypted bestanden in Drive op sla dan zal, naar mijn gevoel, Google een stuk minder snel gaan piepen dan dat Jottacloud dat zou doen.

Als laatste punt vond ik de snelheden van Jottacloud voor deze snelheidslimieten al bedroevend slecht. Wat de exacte cijfers zijn weet ik niet meer, maar met G Suite benut ik altijd mijn volledige verbinding. O-)
als het niet commercieel gebruik of illegaal gebruik is mag je gewoon uploaden hoeveel je wil

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mundatin
Anoniem: 767041 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 15:42:
[...]

als het niet commercieel gebruik of illegaal gebruik is mag je gewoon uploaden hoeveel je wil
Het is zowel niet commercieel of illegaal, maar het voelde uiteindelijk, met deze hoeveelheid opslag, prettiger om het onder te brengen bij Google.

Heb je nou minder dan 5TB opslag nodig, dan is Jotta een prima optie :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:12
Vind het best bijzonder dat Jottacloud niet populairder is. Vind het eigenlijk het beste alternatief voor Google Drive/Google Photo's.

Ik had een G-suite account. voor 12,50 per maand nog best betaalbaar voor onbeperkt. Maar met de nieuwe Workspace-accounts zou dat 20 euro per maand worden, EX btw... Toch wel wat te gek.

Backup
Heb zelf momenteel 3TB aan persoonlijke data, and growing. Geen backups van hollywood-films dus. Puur foto's en videos van de afgelopen 15 jaar (and growing, druk met inscannen oude foto's/digitaliseren oude video's). De 5TB speed limit is dus geen issue hier (en tot 10TB zou die uploadsnelheid nog altijd geen issue zijn overigens, 8 mbit * 24 uur = ~86GB per dag. Zoveel nieuwe foto's/video's komen er niet bij dagelijks gelukkig.

Software
De software werkt op zich prima. Maar ik wilde het toch wel via de NAS laten lopen. Netwerkschijven worden wel ondersteund door de software overigens... Maar wilde een wat aparte mogelijkheid (waarover later meer), dus gekozen voor Rclone op mijn NAS. Instellen is prima te doen, en als het eenmaal draait werkt het top. Jottacloud is standaard ondersteund door Rclone, en upload direct naar je Archive. Dus een échte backup ipv de Sync van de standaard software.

Google Photos alternatief
Het Google-Photo's alternatief werkt goed. Het lijkt enorm op Google Photos, minus de zoekfunctie. Op zich jammer, maar wel een stuk privacy-vriendelijker. De "upload" functionaliteit van Jottacloud gebruik ik niet, aangezien ik alles éérst naar de NAS wil sturen. Deze upload het vervolgens naar Jottacloud en dus de Photos-app.

Maar daar zit nog een dingetje: Momenteel pakt de Photos-app ALLE foto's en video's van je backup. En dat wil ik niet. Ik wil enkel de foto's in mijn /Foto's map. Niet die in de /Originelen map. Zoals de app nu is ingericht kan dit niet. Dan moet je de foto's handmatig gaan hiden.

De oplossing was met Rclone gelukkig simpel. Alle mappen op de NAS die ik niet wil zien upload ik encrypted. Daardoor is het niet leesbaar voor Jotta. Alle mappen die ik wél in het overzicht wil upload ik unencrypted en die worden meegenomen in de app. Het enige wat je mist is dat Google Photo's ook kleinere versies van je foto's en video's maakt. Handig omdat mijn eigen home-video's soms 30GB zijn (video's van een uur met 4K60p) en dat is wat lastig om even te laten zien nu...

Standaard laat de app álle foto's op je device zien. Dat is niet zo handig, want dat betekend dus ook Whatsapp enzo. Maar bij de Backup-optie kan je mappen uitzetten. Dan zie je ze niet meer er tussen staan. Zelfs als je dus géén backup gebruikt moet je het daar aanpassen. Dat duurde wat langer dan ik wil toegeven voor ik daar achter was.

Conclusie
Voor 7,50 per maand (7 euro als je in Noorse Kronen betaald) vind ik het geen gekke prijs van 5TB onbeperkte snelheid backup.... en zelfs meer als je geen problemen hebt met een lagere snelheid. Ja het is jammer dat er een snelheidslimiet is, maar de manier waarop ze het doen is IMHO best fair (veel providers gaan bij 1KB over je limiet meteen naar 64kbit/s of andere onredelijke snelheden) en tot nu toe elk "unlimited" pakket dat ik ken, is binnen enkele jaren gestopt omdat het een onhoudbaar business-model is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CartmanMMA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-05 13:10

CartmanMMA

Fallus Giganticus

Waah schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:30:
Vind het best bijzonder dat Jottacloud niet populairder is. Vind het eigenlijk het beste alternatief voor Google Drive/Google Photo's.
Ik twijfel tussen Jottacloud en https://internxt.com

Iemand ervaring met internxt? Enig idee wat de grote verschillen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djdejong.nl
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-12-2020
Ik heb enkele jaren gebruik gemaakt van Jottacloud en zij hebben zonder opgaaf van reden mijn account stopgezet. Ik had ca. 8tb aan foto's op hun dienst staan en had downloadlinks naar de mappen gemaakt voor mensen die op die foto's stonden (ca. 30 links). Dit was volgens jottacloud een commerciële handeling maar dat was het niet, gewoon de foto's van een etentje met familie, Ik had een maand mijn data bij heb te downloaden maar door de traagheid ben ik niet eens tot 1 terabyte gekomen. Een kennis van mij had ook een jottacloud abonnement en bij haar was alles encypted door ransomwware en bij jottacloud gewoon verwijderd dus alle data kwijt en jottacloud was niet thuis.

Mijn advies NIET gebruiken het is traag niet veilig en ze zeggen gewoon je abonnement op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potterkop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-01 21:39
Hatsieflatsie schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 12:21:
Dropbox, Google Drive en OneDrive zijn gebonden aan de Amerikaanse wetten (oa patriot act). Dat houdt in als de Amerikaanse overheid de cloudaanbieders om data vraagt, ze verplicht om hun data aan de Amerikaanse instanties over te handigen. Tevens beschikt de NSA ook over je data die je in cloud opslaat.

Ander nadeel is dat ik tegen 1 TB limiet aanloop bij Dropbox en Google Drive, terwijl een gemiddelde film algauw 25 GB is. Toen kwam ik Jotta Cloud tegen.

* Valt onder Noorse privacywetten, die veel strenger zijn dan de Nederlandse wetten. In die zin dat niemand behalve jij bij je data kan. :)

* Onbeperkt opslag voor 9,99 euro per maand. Bij Dropbox/Google Drive is dit gelimiteerd 1 TB. Ik heb als proef een abbonement op Jottacloud voor 1 maand geprobeerd. Het heeft dezelfde folder als Dropbox, en synchroniseert probleemloos. Tot nu toe is er al 6 TB gesynchroniseerd in de cloud. Verbaast mij dat ze dat goedkoper kunnen zijn dan grote diensten als Dropbox of One Drive, die kwantumvoordeel hebben. Hoe krijgen ze dat voor elkaar?

Het valt mij op dat Jottacloud nog vrij onbekend is. Zijn er nog Twiekers die ook bij Jottacloud zitten?
toon volledige bericht
Heb al sinds het prille begin een abbo op deze dienst - heb zo'n 4 TB permanent opgeslagen en diverse malen teruggehaald , alles zonder problemen - heb nooit uitval gehad van deze dienst. Ik backup en synchroniseer meerdere laptops, mac mini ,foto's , nas.
Pagina: 1