Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Link werk niet xbox one geluidsoverlast

Pagina: 1
Acties:

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Hallo,

In het nieuwsbericht staat een verwijzing naar het forum van microsoft echter werkt de link niet

De pagina 'http://tweakers.net/forums.xbox.com/xbox_forums/xbox_support/xbox_one_support/f/4269/t/1805665.aspx' kon helaas niet gevonden worden.

Volgens mij hoort het tweakers gedeelte er niet in thuis ;)

Cloud ☁️

• Ossebol
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:09
Gefikst :)

"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:27

Bullet NL

Eigen Wijs

Uit de zelfde tekst;
Diegenen die een Xbox kochten en geluidsoverlast ervaren, kunnen vooralsnog alleen bij retailers terecht voor reparatie.
Dit klopt niet, Medewerkers van Microsoft in Nederland hebben al aangeven dat Xbox-en die een dergelijk geluid maken kosteloos worden omgeruild via het Xbox One service programma en via de retailer waar de console is gekocht.

Tevens is het artikel wat suggestief geschreven, zeker niet alle Xbox-en hebben last van dit probleem, het lijkt gezien het topic op het GoT forum: [XBO] Xbox One - Deel 3, om een beperkt aantal exemplaren te gaan.

Gezien de titel lijkt het alsof "alle" gebruiker van een Xbox One klagen over het geluid, dit is nadrukkelijk niet zo! Zoals het er nu uit lijkt te zien is het gewoon een productiebatch waar slechte ventilatoren in terecht zijn gekomen.

Tevens is gebleken dat het geluid stopt wanneer de Xbox volledig wordt belast.

Cogitationis poenam nemo patitur

• Ossebol
Bullet NL schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 21:33:
Uit de zelfde tekst;

[...]

Dit klopt niet, Medewerkers van Microsoft in Nederland hebben al aangeven dat Xbox-en die een dergelijk geluid maken kosteloos worden omgeruild via het Xbox One service programma en via de retailer waar de console is gekocht.

Tevens is het artikel wat suggestief geschreven, zeker niet alle Xbox-en hebben last van dit probleem, het lijkt gezien het topic op het GoT forum: [XBO] Xbox One - Deel 3, om een beperkt aantal exemplaren te gaan.

Gezien de titel lijkt het alsof "alle" gebruiker van een Xbox One klagen over het geluid, dit is nadrukkelijk niet zo! Zoals het er nu uit lijkt te zien is het gewoon een productiebatch waar slechte ventilatoren in terecht zijn gekomen.

Tevens is gebleken dat het geluid stopt wanneer de Xbox volledig wordt belast.
Heb het een en ander aangepast. Overigens ben ik het niet eens met het suggestieve deel, omdat het hier feitelijk om Xbox One-gebruikers gaat. Of het er veel of weinig zijn, maakt wat mij betreft niet uit. Maar heb het toch aangepast in de kop voor de duidelijkheid nu.

"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:27

Bullet NL

Eigen Wijs

De titel aanpassing kan ik waarderen, legt net de nuance in het verhaal die het nodig heeft.
In dergelijke artikelen is het natuurlijk wel van belang hoeveel kopers problemen ondervinden.
Zoals we dagelijks op het forum merken weet een relatief kleine groep zoveel kabaal te maken dat een probleem veel groter lijkt dan dat het feitelijk is.

Feit is gewoon dat de Xbox een apparaat is, daar kan eens een serie exemplaren tussen zitten met defecten, feitelijk zijn deze niet eens het probleem, het gaat er om hoe deze defecten opgelost worden. Zoals je op het forum kan lezen doen zowel de retailers als Microsoft zelf via het service programma niet moeilijk om de Xbox met uitzonderlijk veel lawaai om te ruilen voor een nieuwe.

Juist met nieuwsartikelen waarbij je als nieuwswebsite min of meer users kan beïnvloeden moet je mijn inziens dan ook heel erg oppassen door met de manier en hoe je iets schrijft. Veel of weinig defecten maakt dan namelijk wel uit. Overigens staat dit natuurlijk los van een gameconsole, dit geld voor Telefoons, auto's of koffiezetapparaten natuurlijk net zo.

Cogitationis poenam nemo patitur

• Ossebol
Bedankt voor je uitleg. Zal het meenemen voor de volgende keer :)

Pagina: 1