Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game laptop slim of robust, 3k of fullhd max 2000,-

Pagina: 1
Acties:

• Jareish
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-11 15:05
Ik ben een aantal dagen aan het rondkijken naar een nieuwe game laptop ter vervanging van mij Alienware m17x r3. Budget tussen de 1200-2000 euro.

Ik game vrijwel alleen thuis (latest games) en hoef hem zelden te vervoeren. Voor mijn werk zit ik op de macbook. Maar toch de formfactor is iets waar ik over twijfel. Wil ik weer zon lompe 5kg Alienware de hele avond op schoot waar wanneer er visite is, je gelijk bestempelt wordt als een nerd. Of lever ik in van de prestaties (880m gtx-> 870m gtx) en kies ik voor een slank en kleiner model. Iemand die ook dit gevoel had?

De grotere modellen met de 880m GTX die mij opvielen:
- Alienware m17x - 880m GTX, 8gb ram, 500gb hdd hybrid, 17" full hd, 4710 cpu. Prijs: 1885,- (1697,- na korting)
- pricewatch: Asus Republic Of Gamers G750JZ-T4046H

En dan houdt het wel op betreft 880m GTX. De BTO's en de MSI Dominator vind ik niet mooi. En de rest (Origin, Gigabyte, Razer, etc) zijn bijna niet in Nederland te krijgen.

En betreft de kleinere modellen (en dan met de 870m GTX)
- pricewatch: MSI Gaming Series GS70 2PE-290NL Stealth Pro
- pricewatch: MSI GS60 2PE-212NL

De lenovo y50-70 viel af voor mij vanwege zijn slecht scherm, en de UHD versie leek heel cool, maar de gpu trekt het niet en ik zag filmpjes waar software gewoon niet wist wat ze met de resolutie moesten.

Wat ik graag wil weten:
1) Iemand ervaring met de MSI, met name de bouwkwaliteit? Lekker stevig, aluminium of felxibel glanzend plastic. Ik weet dat de asus en alienware erg solide zijn (Asus vlekt wel snel)
2) Weet iemand of er in Overijssel een winkel is die dit soort laptops heeft staan en ik ze een beetje kan aanvoelen (Asus ROG vond ik in de mediamarkt hengelo).
3) De stealth pro en ghost pro zijn er in 3k versies. Is dit het waard of lever je veel performance in?
4) Weet iemand nog iets wat niet in de pricewatch voor komt maar bijv wel via amazon kan bestellen (duitsland is hier ook zo om de hoek). Een andere met 880m GTX (of 780) of een slim versie met 870m
5) Die Alienware heeft een 120hz scherm optie, op zich ben ik geinteresseerd (keer wat anders en zelf ervaren of het beter is), maar stel je haalt de 120 fps niet, ervaar je dat dan ook als lag? Of is alles boven de 60fps winst en maakt het nog soepeler.
6) Hebben de slim versies los van prestaties nog een nadeel? Ik las dat de warmte afvoer niet altijd goed is.

Alvast bedankt O-)

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 07:03
Allereerst een belangrijke heads-up: ik zou nu geen nieuwe game laptop kopen, behalve als je er persé één nodig hebt. De nieuwe Maxwell GPUs staan voor de deur en zullen binnen één a twee maanden op de markt komen. Niet alleen zijn de eerste benchmarks veelbelovend, maar ook de TDP ziet er keurig uit in vergelijk met de 870m/880m die last hadden van veel hitte-gerelateerde problemen.

Alienware en Asus ROG zullen qua behuizing, koeling en geluidsproductie nog steeds de twee voornaamste spelers zijn, al moet Asus echt een beter scherm in de opvolger van de laatste G750 gaan stoppen. MSI is ook prima, maar produceert wel een bak herrie als de fans flink aanslaan.

Het 120hz scherm van Alienware (en vroeger de Dell Studios) is ook top qua kleurweergave en contrast, dus dat is sowieso de moeite waard.

Resumé: ik zou nog twee maanden wachten totdat de nieuwe mobiele GPUs ook in NL op de markt komen. Wil je toch asap iets kopen, dan zou ik zelf wederom voor een Asus ROG of Alienware 17" kiezen met 870m/880m.

• Jareish
Bedankt voor je reactie. Betreft je opmerking over de Maxwell, ik zie topics uit Maart van verschillende bronnen die hetzelfde beweren.

Daarnaast zodra maxwell uit is, dan wordt er weer verteld dat je een paar maanden kan wachten omdat er weer iets nieuws aan staat te komen. Ik heb geen haast, maar ik weet dat je in deze business altijd achterloopt zodra je hem gekocht hebt ;) De Alienware R6 zal ook een keer eraan komen (R5 is volgens mij al jaartje uit).

Heb je toevallig ook ervaring met de MSI slim versies? (ghost en stealth) En weet je of die ergens in een winkel in Overijssel staan? Ik ben ook nog niet uit of het een 870m of 880m wordt, de benchmarks zeggen dikke performance winst, maar ingame performance liggen na genoeg gelijk.

• kellhus
Ik snap je scepsis. Maar de nieuwe Maxwell GPUs komen er 100% aan, de eerste laptops (van MSI) zijn eind deze maand al beschikbaar. En ja, je kan blijven wachten op de next best thing, maar in dit geval is het daadwerkelijk nieuwe architectuur ipv een rebrand (zoals bij de mobile 7xx en 8xx GPUs) welke grote performance gains opleveren.

Hands-on ervaring heb ik alleen met de Dominator series van MSI, niet met de Ghost. Maar in zo'n dunne behuizing zou ik nooit comfortabel een power-slurpende GPU duwen als een 870m/880m, gezien de hitteproductie.

Als je perse nu wilt kopen, dan zou ik wederom voor de Alienware gaan icm VIP korting. Of de iets dunnere Asus ROG, welke alleen wel een kwalitatief minder scherm heeft. Als je altijd met een koptelefoon op speelt, of niets geeft om herrie, dan kan je ook de MSI Dominator lijn als goedkoper alternatief aanhouden.

• Jareish
Hmm ok.. Nu hebben ze nog een sale bij de Alienware, maar ik gok dat deze over een maand niet meer geldt? Dat zou betekenen dat ze 150,- duurder komen te liggen (los van de extra prijs op de maxwell gpu).

• kellhus
Mijn ervaring van de laatste 5 jaar is dat er altijd 'korting' is op de verschillende Dell laptops. Gewoon een marketing gimmick. Dat zie je ook terug aan wanneer er een echte actie is, waar je 'additionele' korting krijgt bovenop hetgeen de website al standaard aangeeft.

• Jareish
Na alles te hebben vergeleken, ga ik voor de Alienware. Ik wacht nog een weekje, misschien 2 op die persconferentie van Nvidea (stond volgend mij geplant op 19-9, volgens de geruchten). En dan hopen dat Dell snel die 980m aanbiedt.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Waarom niet een desktop als je toch enkel thuis gamed? Krijg je veel meer performance voor hetzelfde geld.

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-11 12:31
Ik zat een beetje met het zelfde dilemma. Ik had ongeveer hetzelfde budget als jij dus ik weet ongeveer waar je het over hebt.

Van de MSI GS60 staat een review op Hardware.info:
http://nl.hardware.info/r...60-2pc-265nl-ghost-review

Dit is de versie met een GTX860M hierin hebben ze het al over dat deze vrij heet wordt en dat daardoor de prestaties niet helemaal uit de verf komen moet je nagaan als er een 870m inzit. Sommige mensen gebruiken daarom een laptopkoeler maar dat vind ik echt irritant. Dat was een minpunt voor mij. Daarnaast schenen er nog wat wifi problemen de zijn her en der:
M.2 Sata in laptop inbouwen

Dit was voor mijn een reden om hem niet te kopen.

De asus. Tja daar kan ik weinig over zeggen.er is een oude review bij tweakers over de vergelijking:
reviews: Alienware 17 versus Asus G750J: strijd der gamegiganten

Ik heb uiteindelijk een Alienware besteld. De versie met een 4710MQ en een 880m en een 120hz display. Ik wilde dat toch eens gaan proberen. Daarnaast denk ik dat de videokaart 2 keer zoveel kans heeft om een beeld naar je scherm te sturen dus zal alles wel vloeiender lopen. Denk ik. Daarnaast schijnt het contrast en de kleurweergaven beter te zijn dus ja. Mijn lijkt het die upgrade wel waard

Nickname KasPlantje.

• Jareish
Als ik vragen mag wat heb je voor de Alienware betaald? Behalve de VIP korting, werken al die trucjes niet meer.

Misschien handig voor de lezers dat ik mijn keuze ook uitleg:

Een groot deel van mijn keuze is voornamelijk bang voor voor buck en uiterlijk. Betreft uiterlijk viel de MSI Dominator en de Clevo's af. Puur smaak.

Omdat ik al eerder een Alienware heb gehad, en omdat ik hoorde dat ze overpriced waren, besloot ik rond te kijken. Ik kan je nu vertellen, voor wat je krijgt is Alienware een van de goedkopere. Alleen de upgrades zijn heel duur. Koop gewoon zelf een harde schijf en geheugen. Het is een kwestie van een paar schroefjes en er is niets engs aan. Bij AW bijhoudt je je garantie, Bij MSI vervalt de garantie als je hem open maakt (in ieder geval de software garantie).

Laptops die mij vooral op het oog vielen waren de

Asus g550jk, scherp geprijst, maar "slechts" een gtx 850m. De gx500 zou een optie kunnen wezen maar is helaas niet in nederland te vinden (de g500jk was al vrij onmogelijk te vinden)

Lenovo Y50-70, scherp geprijst, op zich mooi uiterlijk, alleen slecht scherm en ik was niet bereid deze te vervangen.

Lenovo Y50-70 met UHD scherm. Veel beter scherm alleen de 870m gtx trek 4k niet, daarnaast zag ik veel reviews klagen hoe slecht de driver support is. Zo zag ik iemand Assassins creed spelen, in een 1920x1080 beeld waar de rest erom heen zwart was.

MSI Ghost Pro en Stealth Pro, mooi uiterlijk, maar ik had het gevoel dat ik in dezelfde prijsrange zat als de Alienware, alleen kreeg ik er een 870m gtx ipv 880m gtx voor terug. Ik twijfelde of de formfactor het waard maakte, maar ik reis nooit met de laptop. Daarnaast omdat het zo klein is, heb je meer last van warmte afvoer en kleinere fans die harder moeten draaien.

Er komt binnenkort een nieuwe MSI, die qua formfactor op de Alienware lijkt (bij bto noemen ze hem de Turbine). Maar de prijs lag daar ook hoger.

Asus g750. Mooi uiterlijk, gevoelig voor vlekken. Je betaald 300 euro meer dan de alienware, maar krijgt er 2 ssd's, grotere harde schijf en meer geheugen voor terug. Hij stond op gelijke voet voor mij naast de Alienware. Toen was het een kwestie van afstrepen. De Alienware bood een 120hz scherm aan, en de g750 niet (athans niet in nederland). Daarnaast had ik nog een nieuwe ssd liggen, en geheugen modules. Dus ik kon kiezen, 300 euro meer betalen voor geheugen een ssd's die ik heb, of 150 euro meer en 120hz scherm kopen. Zodoende heb ik mijn keuze gemaakt voor Alienware (voor nu ;)).

Deze zoektocht heeft mij wel doen realiseren, hoe beperkt het aanbod is in Nederland in vergelijking met bijv Amerika. Geen Razer, geen Gigabyte, beperkt aanbod Asus, geen Origin, etc

Trouwens ik gebruikte bij mijn oude Alienware, deze: http://www.bol.com/nl/p/b...n-bruin/9000000005652974/

Er zit een klein metalen plaatjes onder de m17x R3 en deze werd altijd gloeiheet. Dus ik vond zo'n kussen wel fijn voor op schoot :)

• kellhus
Je hebt exact dezelfde zoektecht als mijzelf doorlopen, grappig om te lezen :D

Ik wacht nog wel even de prijzen in NL van de Asus ROG G551 af (ziet er erg fraai uit), maar waarschijnlijk gaat het voor mij ook de 17" AW worden met een GTX970/980m.

• GerGio
Jareish schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 21:57:
Als ik vragen mag wat heb je voor de Alienware betaald? Behalve de VIP korting, werken al die trucjes niet meer.
Uiteindelijk heb ik er 1835 voor betaald. Dat is dan met 4710mq, 880m en een 120hz display.
Ik hang er zelf wek een 500gb ssd in. Daarnaast mocht ik echt geheugen te kort komen kan ik dat er ook nog altijd inhangen.
Misschien handig voor de lezers dat ik mijn keuze ook uitleg:

Een groot deel van mijn keuze is voornamelijk bang voor voor buck en uiterlijk. Betreft uiterlijk viel de MSI Dominator en de Clevo's af. Puur smaak.

Omdat ik al eerder een Alienware heb gehad, en omdat ik hoorde dat ze overpriced waren, besloot ik rond te kijken. Ik kan je nu vertellen, voor wat je krijgt is Alienware een van de goedkopere. Alleen de upgrades zijn heel duur. Koop gewoon zelf een harde schijf en geheugen. Het is een kwestie van een paar schroefjes en er is niets engs aan. Bij AW bijhoudt je je garantie, Bij MSI vervalt de garantie als je hem open maakt (in ieder geval de software garantie).

Laptops die mij vooral op het oog vielen waren de

Asus g550jk, scherp geprijst, maar "slechts" een gtx 850m. De gx500 zou een optie kunnen wezen maar is helaas niet in nederland te vinden (de g500jk was al vrij onmogelijk te vinden)

Lenovo Y50-70, scherp geprijst, op zich mooi uiterlijk, alleen slecht scherm en ik was niet bereid deze te vervangen.

Lenovo Y50-70 met UHD scherm. Veel beter scherm alleen de 870m gtx trek 4k niet, daarnaast zag ik veel reviews klagen hoe slecht de driver support is. Zo zag ik iemand Assassins creed spelen, in een 1920x1080 beeld waar de rest erom heen zwart was.

MSI Ghost Pro en Stealth Pro, mooi uiterlijk, maar ik had het gevoel dat ik in dezelfde prijsrange zat als de Alienware, alleen kreeg ik er een 870m gtx ipv 880m gtx voor terug. Ik twijfelde of de formfactor het waard maakte, maar ik reis nooit met de laptop. Daarnaast omdat het zo klein is, heb je meer last van warmte afvoer en kleinere fans die harder moeten draaien.

Er komt binnenkort een nieuwe MSI, die qua formfactor op de Alienware lijkt (bij bto noemen ze hem de Turbine). Maar de prijs lag daar ook hoger.

Asus g750. Mooi uiterlijk, gevoelig voor vlekken. Je betaald 300 euro meer dan de alienware, maar krijgt er 2 ssd's, grotere harde schijf en meer geheugen voor terug. Hij stond op gelijke voet voor mij naast de Alienware. Toen was het een kwestie van afstrepen. De Alienware bood een 120hz scherm aan, en de g750 niet (athans niet in nederland). Daarnaast had ik nog een nieuwe ssd liggen, en geheugen modules. Dus ik kon kiezen, 300 euro meer betalen voor geheugen een ssd's die ik heb, of 150 euro meer en 120hz scherm kopen. Zodoende heb ik mijn keuze gemaakt voor Alienware (voor nu ;)).

Deze zoektocht heeft mij wel doen realiseren, hoe beperkt het aanbod is in Nederland in vergelijking met bijv Amerika. Geen Razer, geen Gigabyte, beperkt aanbod Asus, geen Origin, etc

Trouwens ik gebruikte bij mijn oude Alienware, deze: http://www.bol.com/nl/p/b...n-bruin/9000000005652974/

Er zit een klein metalen plaatjes onder de m17x R3 en deze werd altijd gloeiheet. Dus ik vond zo'n kussen wel fijn voor op schoot :)
Grappig ik had een beetje hetzelfde. Ik denk wel dat je het beste voor alienware kan gaan. Aangezien je die formfactor gewend bent is het misschien het beste dat je gewoon dat je daarbij blijft. Als je nu iets minders zou kopen dan zou je misschien hebben van had ik maar.
Ik zelf heb nu een alienware gekocht. De kaarten worden nu misschien wel uitgebracht maar de vraag is hoelang alles duurt voordat het daadwerkelijk in een laptop zit en ik had niet echt zin om te wachten.
Ik zit nu namelijk in china en zoveel mogelijkheden om spullen hier te krijgen heb ik niet.

Nickname KasPlantje.

• Jareish
kellhus schreef op zondag 14 september 2014 @ 09:58:
Je hebt exact dezelfde zoektecht als mijzelf doorlopen, grappig om te lezen :D

Ik wacht nog wel even de prijzen in NL van de Asus ROG G551 af (ziet er erg fraai uit), maar waarschijnlijk gaat het voor mij ook de 17" AW worden met een GTX970/980m.
Ben je niet bang dat de 860m niet de 4k resolutie kan trekken? Moet je nog veel op medium spelen (Al zie hij er bruut uit). Laatste reacties op notebookcheck zijn van juni, iedereen wacht nog.
GerGio schreef op zondag 14 september 2014 @ 11:12:
[...]

Uiteindelijk heb ik er 1835 voor betaald. Dat is dan met 4710mq, 880m en een 120hz display.
Ik hang er zelf wek een 500gb ssd in. Daarnaast mocht ik echt geheugen te kort komen kan ik dat er ook nog altijd inhangen.

[...]

Grappig ik had een beetje hetzelfde. Ik denk wel dat je het beste voor alienware kan gaan. Aangezien je die formfactor gewend bent is het misschien het beste dat je gewoon dat je daarbij blijft. Als je nu iets minders zou kopen dan zou je misschien hebben van had ik maar.
Ik zelf heb nu een alienware gekocht. De kaarten worden nu misschien wel uitgebracht maar de vraag is hoelang alles duurt voordat het daadwerkelijk in een laptop zit en ik had niet echt zin om te wachten.
Ik zit nu namelijk in china en zoveel mogelijkheden om spullen hier te krijgen heb ik niet.
Ik weet ook niet hoelang het duurt, maar volgens allerlei geruchten zou volgende week nvidea het preseteren en meestal is bij de presentatie ook de launch. Dan is het de vraag hoe snel Dell er mee is. Ik kan nog wel even wachten.

• kellhus
Er is een model aangekondigd met een 980m als ik me niet vergis, las het in de Maxwell thread @ notebookreview.com. Het was me nog niet opgevallen dat er een 4k scherm in zit, daar heb ik inderdaad geen behoefte aan. 4k gaming op een laptop trekt me totaal niet, aangezien het bij de meeste games al een hele opgave is om dit op een desktop voor elkaar te krijgen met een fatsoenlijke framerate.

Het lijkt er heel erg op dat de nieuwe 9xx mobility gpus qua power usage teruggaan naar de waardes van de 6xx serie, wat goed nieuws is voor de slankere laptops. Maar dan nog vind ik Asus ROG en Alienware de enige twee merken die een dual cooling setup goed voor elkaar hebben, en aangezien ik nogal een zeikerd ben als het om geluid/hitte gaat wat laptops betreft blijven dat mijn enige twee opties tot nu toe.

Er blijven trouwens heel erg indrukwekkende benchmarks uitkomen voor de 970m/980m in vergelijk met zijn voorgangers. De 980m komt gewoon in de buurt van een desktop GTX780, wat erg indrukwekkend is.

[ Voor 7% gewijzigd door kellhus op 14-09-2014 11:29 ]

• Jareish
Klopt, die 30% boven de 880m GTX (+ minder warm = minder geluid) is wel de moeite waard om te wachten. Maargoed, ik wacht dit nog af http://game24.nvidia.com/info Als ze dan niet de 980m GTX aankondigen, dan haal ik alsnog de 880m GTX versie.

Enig idee hoe snel Alienware erbij is? Hoe lang duurde dat met de voorgaande versies?

• kellhus
De verwachting van veel Notebookreview gebruikers is dat - op basis van historie - de 970m en 980m in oktober te vinden zullen zijn in de nieuwe G72 modellen van MSI en dat Dell de 980m op zal nemen in hun 17" AW modellen voor het eind van november.

Grote vraag momenteel is of dat de 14" Alienware de 970m gaat krijgen, of dat ze wachten op de release van een 960/965m vanwege een nog lagere TDP. Zelf denk ik dat de 970m prima in de 14" kan, aangezien de TDP al lager ligt dan de huidge 765m als ik me niet vergis.

Zelf geef ik het tot maximaal eind november. Als er dan geen AW 17" met nieuwe gpu is, dan switch ik naar Asus.

• GerGio
kellhus schreef op zondag 14 september 2014 @ 19:53:
De verwachting van veel Notebookreview gebruikers is dat - op basis van historie - de 970m en 980m in oktober te vinden zullen zijn in de nieuwe G72 modellen van MSI en dat Dell de 980m op zal nemen in hun 17" AW modellen voor het eind van november.

Grote vraag momenteel is of dat de 14" Alienware de 970m gaat krijgen, of dat ze wachten op de release van een 960/965m vanwege een nog lagere TDP. Zelf denk ik dat de 970m prima in de 14" kan, aangezien de TDP al lager ligt dan de huidge 765m als ik me niet vergis.

Zelf geef ik het tot maximaal eind november. Als er dan geen AW 17" met nieuwe gpu is, dan switch ik naar Asus.
De 980m is volgens mij nu nog niet aangekondigd ja. Ik had het ook wel interessant gevonden als er een alienware 14 met een 870 was geweest dat was dan zeker een hele goede optie voor me geweest en die had ik dan naar alle waarschijnlijkheid gekocht. ik vind het jammer dat ze die 14 een beetje hebben laten verstoffen inplaats van hem gewoon bij de tijd te houden. Hier hebben ze kansen gemist. Een nieuwe 14 op een 13 in de toekomst is misschien ook wel interessant.

Nickname KasPlantje.

• Jareish
Er is inderdaad niets over de 980m of 970m verteld. Is het realistisch dat deze binnen een maand komt, of is het een compleet andere tak die nog verzonnen moet worden? Het begint nu een beetje te kriebelen :P

Ik las een gerucht op http://www.tweakpc.de/new...70m-fuer-oktober-geplant/

Maar die is van voor de release van gister dus niet echt betrouwbaar.

Misschien totaal unrelated, maar ik heb voor mijn vriendin een Asus N550JK (identiek aan G550JK) met IPS scherm gekocht, maar wat een super ding zeg. Ik heb nog nooit zo'n mooi beeld en geluid uit een laptop gezien. ik had een totaal ander beeld van een IPS scherm. Ik dacht, dat is net als geluid, hoe "professioneler" het wordt, hoe saaier. Kleuren zijn super vibrant en diep

[ Voor 31% gewijzigd door Jareish op 19-09-2014 21:01 ]

• Jareish
Na weken wachten, is het er eindelijk van gekomen :)

http://www.alternate.nl/h...=57&product_code=96891707

Ik heb hem besteld MSI GT72 met de 980m GTX :) Hopelijk morgen in huis!

Als iemand nog twijfelt. Dit filmpje YouTube: Cage Match between ASUS G750JX - Alienware 17 - MSI GT72 DominatorPro Gaming Laptops Heeft geholpen voor mij. Ik kon maar niet kiezen tussen de formfactors. Het zal morgen een lange dag worden hehe

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-11 16:58
Mooie laptop hoor. Zal ongeveer de eerste laptop zijn met deze gfx kaart. Ikzelf heb een medion (zelfde laptop, maar dan ander merkje erop) en ben er zeer tevreden over, koeling maakt wat herrie, maar verder perfect.

Medion biedt ongeveer hetzelfde als msi voor een paar honder euro minder, maar je moet daar zeker nog een paar maanden op wachten! Ik vind het onterecht dat medion bij de laptops nooit ergens genoemd wordt op tweakers.

Veel plezier ermee, ongetwijfeld lekker gamen: ga je de nieuwe middel-earth game spelen? Ik vind hem geweldig (shadow of mordor), mooi ook...

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:47
Heb je al ervaringen met de geluidsproductie? In het verleden hoorde je daar wel eens mindere verhalen over.

• fakeyluke
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-10 23:09
Als je nog even had gewacht had je voor deze kunnen gaan.

Gigabyte P35Xv3

Goeie prestaties net als de jouwe. Ook de nieuwe GTX980, maar wel de volgende voordelen:

- betere schermkwaliteit (WQHD+ Ultra-high 2880x1620 res. Display ipv Full HD)
- 1.5 kilo lichter
- maar liefst 2.4cm dunner
- en nog wat voordelen moet je zelf maar even lezen.

Dan had je de prestaties gehad die je wou hebben en dan kun je toch op de bank zitten zonder dat je word aangekeken al een nerd :*)

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:47
fakeyluke schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 09:24:

Gigabyte P35Xv3

Goeie prestaties net als de jouwe. Ook de nieuwe GTX980, maar wel de volgende voordelen:

- 1.5 kilo lichter

Dan had je de prestaties gehad die je wou hebben en dan kun je toch op de bank zitten zonder dat je word aangekeken al een nerd :*)
De afmetingen voor zo'n laptop komen natuurlijk ergens vandaan. Koeling heeft gewoon massa en oppervlak nodig...

De tests zullen moeten uitwijzen of dezelfde hardware in een veel compactere opstelling ook goed werkt..

• fakeyluke
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-10 23:09
Ruud schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:13:
[...]

De afmetingen voor zo'n laptop komen natuurlijk ergens vandaan. Koeling heeft gewoon massa en oppervlak nodig...

De tests zullen moeten uitwijzen of dezelfde hardware in een veel compactere opstelling ook goed werkt..
"The innovative Supra-Cool technology features dual heat pipes plus dual fans for the CPU & GPU, ensuring excellent thermal conductivity for outstanding cooling. Stunning performance and superior stability has always been and will always be a GIGABYTE standard for gaming laptop, which is once again demonstrated on P35X v3."

Ik geloof er wel in, maar ik wacht uiteraard ook nog af tot ie daadwerkelijk uit is.

• rodebest
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-11 10:07
ikzelf heb een msi ghost pro met een 870m en heb tot nu toe geen klachten erover.
snel genoeg. goede bouwkwaliteit, buigt wel door als je er hard op duwt.

Is stil wanneer je niets doen met goed geluid voor games, niet voor muziek.

je zou hem kunnen uitproberen bij alternate. daar is alleen wel de 860m versie als het goed is.

• Liber8
  • Laatst online: 01-05 17:46
fakeyluke schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 09:24:

Gigabyte P35Xv3

- 1.5 kilo lichter

Haha, de Gigabyte P35Xv3 is gewoon een XMG C504 van schenker.

Link: http://www.mysn.eu/shop/x...tore=default#!prettyPhoto

Ik vind de foto's van dichtbij, vooral het plastic erg cheap uitzien. :/

EDIT: Met die resolutie zal je FPS zeker niet omhoog gaan tijdens het spelen van BF4 o.i.d.
En het verschil is volgens mij minimaal op een scherm van nog geen 20inch. Misschien dat het interessant is wanneer je een 50"+ tv hebt en 3k naar je tv kunt knallen. Dit kan met de MSI GS60/70 en andere series al wel.

[ Voor 14% gewijzigd door Liber8 op 17-10-2014 01:38 ]

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

• Jareish
Ruud schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 22:10:
Heb je al ervaringen met de geluidsproductie? In het verleden hoorde je daar wel eens mindere verhalen over.
Sorry voor mijn late reactie. Ik dacht dat het topic dood was ;p

Tot zover mijn bevindingen van de MSI:

Uiterlijk
Ik had hem op de product foto's als 1 van de mindere ingeschat in vergelijking met ASUS G750 en de Alienware. Vooral de fotos waar rood, groen, blauw led verlichting aanstond. Maar in het echt is hij een stuk strakker. Als je de ledverlichting uit doet, is het enige wat verraad dat het een game laptop is, het rode MSI "ferarri" logo. Standaard heb de verlichting wel aanstaan, maar op subtiel zachtrood. De foto's doen in ieder geval de laptop geen recht. Achterkant wordt wel iets vlekkerig.

Prestaties
Gewoon een beest :) Battlefield 4, op Ultra terwijl je met alt+f9 via shadowplay je gameplay opneemt zonder onder de 60fps te komen. Witcher 2 met alles op max en ubersampling, geen probleem.

Audio
Voor een laptop, mooi geluid. Er zit een subwoofertje onder die je voelt. Ik heb zelf altijd de koptelefoon op, maar daar merk ik zelfs dat het geluid voller klinkt dan op mijn Alienware, maar dat kan softwarematig zijn.

Warmte en geluid
Een stuk koeler dan mijn Alienware. Ik zit Idle op 30 (gpu) en 37 (cpu). De onderkant voelt zelfs koud aan En met gamen zit tussen 60 en 65C. Alleen achteraan bij de fans is het dan warm. Onderkant en bovenkant bij de toetsen is het koel. Tijdens full load, hoor je de fans wel, maar om nu te zeggen heel luid en storend, nee.

Enige nadeel, en waar ik aan moet wennen, is het toetsenbord. Ik heb het gevoel dat ik steeds met mijn toetsen ernaast zit. Wil ik 1 drukken om te swappen naar mijn geweer, druk ik te vaak op ~. Dit zal deels gewenning zijn. Daanraast is de windows toets verplaatst. Ik ben gewend om snel naar desktop te gaan met cmd + D en dat kan ik nu niet meer zonder dit software matig op te lossen.

Verder hadden ze de toetsen aan de zijkant ook mogen highlighten. Niet dat je er vaak bij moet, maar ik zie nu helemaal niet wat ze doen ;p

Ik mis verder nog een windows CD, mocht ik een complete reinstall willen doen. Zit er nogal wat bloatware op (Norton, registratiesoftware en nog dingetjes).

Een dikke plus vind ik dat ik gewoon de laatste drivers van nvidia kan gebruiken. Bij mijn Alienware kon je alleen de laatste van Dell gebruiken, die 2 jaar achterliepen. Als je andere gebruikte, had je kans op BSOD of bepaalde display features die het niet deden. Of werkte switchen naar integrated display niet.

Bij de MSI als je naar de integrated gpu wil, moet je rebooten.

Verder nog vragen?

• innocent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-07-2024
Ja :), sta op het punt om de MSI GT72 2QE-222NL te gaan bestellen.

Doe echter heel veel met virtualization. En heb in het verleden wel meegemaakt dat dit via bios hidden was uitgezet en niet meer aan kon worden gezet.

Wil dus graag weten of vmx enabled is op deze laptop alvorens ik een behoorlijk bedrag ga uitgeven.

EDIT:
denk dat ik morgen zelf het antwoord ga geven op deze vraag. Hij is namelijk inmiddels al besteld bij alernate. :)

[ Voor 16% gewijzigd door innocent op 22-10-2014 21:00 ]

• Jareish
Bedoel je VT-x?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
Processor 1         ID = 0
    Number of cores     4 (max 8)
    Number of threads   8 (max 16)
    Name            Intel Core i3/i5/i7 4xxx
    Codename        Haswell
    Specification       Intel(R) Core(TM) i7-4710HQ CPU @ 2.50GHz
    Package (platform ID)    (0x5)
    CPUID           6.C.3
    Extended CPUID      6.3C
    Core Stepping       C0
    Technology      22 nm
    TDP Limit       47.0 Watts
    Tjmax           100.0 °C
    Core Speed      3491.7 MHz
    Multiplier x Bus Speed  35.0 x 99.8 MHz
    Stock frequency     2500 MHz
    Instructions sets   MMX, SSE, SSE2, SSE3, SSSE3, SSE4.1, SSE4.2, EM64T, VT-x, AES, AVX, AVX2, FMA3
    L1 Data cache       4 x 32 KBytes, 8-way set associative, 64-byte line size
    L1 Instruction cache    4 x 32 KBytes, 8-way set associative, 64-byte line size
    L2 cache        4 x 256 KBytes, 8-way set associative, 64-byte line size
    L3 cache        6 MBytes, 12-way set associative, 64-byte line size
    FID/VID Control     yes

Turbo Mode      supported, enabled
    Max non-turbo ratio 25x
    Max turbo ratio     35x
    Max efficiency ratio    8x
    O/C bins        +2
    Ratio 1 core        35x
    Ratio 2 cores       34x
    Ratio 3 cores       33x
    Ratio 4 cores       33x
    TSC         2494.5 MHz
    APERF           3323.2 MHz
    MPERF           2445.7 MHz
    IA Voltage Mode     PCU adaptive
    IA Voltage Offset   0 mV
    GT Voltage Mode     PCU adaptive
    GT Voltage Offset   0 mV
    LLC/Ring Voltage Mode   PCU adaptive
    LLC/Ring Voltage Offset 0 mV
    Agent Voltage Mode  PCU adaptive
    Agent Voltage Offset    0 mV

• innocent
ja, dat is de vmx cpu flag.

Kan nu zelf inmiddels ook bevestigen dat die netjes enabled is :)

Verwijderd

Heb zelf de MSI Ghost Pro,

Ik moet zeggen dat wanneer ik een lange tijd game deze behoorlijk heet word. echter met een laptop koelertje eronder is dat probleem zo opgelost. geluid uit het systeem is prima voor gaming maar ik moet eerlijk bekennen dat ik 90% van de tijd een headset gebruik. Ik heb deze laptop vooral gekozen omdat ik naast prestaties ook iets wilde waar ik geen hernia van zou krijgen en voor mij was de keus toen of een razer Blade of de Ghost Pro van MSI. ben vooralsnog steeds blij met de keuze. Wel irritant vind ik de behuizing. deze vlekt enorm dus dat zul je blijven zien (heb er nu zelf wel een 3D vinyl wrap omheen gedaan).

• Jareish
innocent schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 08:41:
ja, dat is de vmx cpu flag.

Kan nu zelf inmiddels ook bevestigen dat die netjes enabled is :)
Bevalt hij een beetje :) Ik heb er in ieder geval geen spijt van.

• innocent
Echt een super apparaat. :)

Heb hem nog niet heel intensief gebruikt, ben voornamelijk bezig geweest met het installeren van de software/apps die ik normaal gebruik.

Hij is voorals nog erg stil, wordt zeker niet warm en is wel heel erg rap.

Enige minpunt tot dusver is Windows 8.1 daar kan ik nog niet echt aan wennen maar daar kan de laptop niks aan doen :)
Pagina: 1