Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indodraakje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-05 13:45
Hallo,

Ik ben binnenkort van plan om de MSI GS60 - 2PE (Ghost pro) te gaan halen.

Nu wil ik dus de M.2 Sata(128gb) stickje gaan verwisselen met 2x M.2 Sata(256gb) stickjes.

Sinds dit niet gewoon klepje open doen en ruilen is, wil ik dit graag door een ervaren reparateur laten doen. Ik heb verschillende winkels die reparaties aanbieden gemailed (zoals: Mycom en Coolblue) alleen zij doen het helaas niet.

Nu vroeg ik me af of iemand mij er een paar kon aanraden. Als het mogelijk is, wil ik er wel naartoe rijden (vanaf Amsterdam).

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368013

Een M2 Sata (SSD?) inbouwen is helemaal niet zo ingewikkeld hoor! Meestal niet ingewikkelder dan een normale harde schijf in ieder geval. Daar heb je, ook zonder weinig ervaring geen expert voor nodig.

Ik ga er trouwens vanuit dat je de 1x 128GB gaat vervangen door 1x 256GB?

Edit: hier zie je een afbeelding met een M2 SSD met de 2280 formfactor: klik

Als je de bestaande SSD kan klonen naar de nieuwe M2 SSD (of een nieuwe Windows installatie wilt doen) is het in principe een kwestie van schroefje los, oude SSD eruit, nieuwe SSD erin en schroefje weer vast.

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 368013 op 03-08-2014 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indodraakje
Helaas is het niet zo makkelijk als je zegt.

M2 Sata poorten zitten onder het moederbord.

Zie het volgende filmpje:

YouTube: HowTo: SSD or RAM upgrade for MSI Ghost GS60 (GS60-2pci581)

ik verander 1x 128 > 2x 256 gb.

Sinds ik alles dus moet open maken, laat ik dit liever door een professional doen die de juiste tools heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De winkels willen het waarschijnlijk niet doen omdat hun voor de kosten opdraaien wanneer het fout gaat. Stel het moederbord zou kapot gaan dan kost het flink meer geld dan dat het opleverd. Misschien kan je via V&A iemand vinden die het voor je wil doen. De vraag is dan alleen wie het risico neemt.

Met dat filmpje moet ik zeggen dat het er niet heel erg moeilijk uit ziet. Dus misschien toch zelf doen ?

Verder heeft het misschien nut om gelijk voor een grotere SSD te gaan zodat je over anderhalf jaar niet weer met het zelfde probleem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indodraakje
Ik zou nog even doorzoeken dan.

M2 van 512gb moet wel genoeg zijn. Misschien laat ik het wel in taiwan doen (volgende maand). Daar zullen de stickjes waarschijnlijk wel goedkoper zijn en meer risico nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosecret
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-12-2024

Yosecret

Photoshopgoeroe / Gadgetfreak

Even een beetje offtopic, maar mijn GS 60 (MSI GS60 2PE-212NL) heeft echt de slechtste wifi die er maar bestaat. En het lijkt een designfout te zijn. Heel veel mensen hebben dit probleem en klagen er over op diverse fora, MSI geeft toe dat er een probleem is maar komt niet met werkende oplossingen.

Hier het topic: http://dragonarmy.msi.com...hp?t=64718&highlight=wifi
En op notebookreview: http://forum.notebookrevi...ost-ghost-pro-thread.html

Als je een beetje doorleest krijg je wel een goed beeld van de situatie. Mijn GS60 is momenteel terug bij 4launch voor RMA, die hem door hebben geschoven naar MSI. Maar ik twijfel sterk of ze dit kunnen oplossen.

Zal het laten weten als ik hem terug heb. Tot die tijd raad ik je af deze laptop te kopen, tenzij je overal een LAN kabel bij de hand hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indodraakje
Hey Yosecret,

Ik heb hem al gehaald :) alleen de M.2 sata's nog.

En ik heb inderdaad van de wifi gemerkt. Maar ik heb hun tips gevolgd en het is iets zachter geworden. Ze zullen vast wel iets verzinnen ervoor.

Ik heb die 2 links ook bekeken... elke pagina =) Tot nu toe ben ik er wel blij mee( hebt op dit moment wel de kabel)

ontopic, heb jij nog extra geheugen erin gestopt?

[ Voor 18% gewijzigd door Indodraakje op 09-08-2014 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosecret

Yosecret

Hey there,

Hoop inderdaad dat ze er iets voor vinden, anders tot die tijd maar zo'n mini wifi usb ontvanger gebruiken oid.
Nee ik heb er geen extra geheugen ingestopt maar heb het wel overwogen. OS + progs gooi ik op de ssd en alle user docs/games e.d. op de hdd. Op die manier werkt het totdusver prima (doe hetzelfde op m'n desktop).

Misschien als de prijzen van ssd's wat zijn gedropt en de garantie is verlopen ik er een extra stick bij in zet maar 1125gb aan opslag is wel even voldoende voor nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosecret

Yosecret

Update; msi heeft m'n laptop atm en heeft er geen oplossing voor. Slechte zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBB
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-07-2024
Op de ceintuurbaan in A'dam zit pchulpnederland. Misschien doen zij het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indodraakje
@Yosecret Ik heb vandaag in de trein mijn laptop gebruikt en het was best stabiel. Ook heb ik mijn instellingen thuis veranderd... AES encryption met WPA2 het lijkt te werken.

@MrBB Thanks! ik zal hun eens een mailtje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosecret

Yosecret

Liep hier per toeval tegen aan, belachelijk hoge prijs maar misschien een optie?
https://www.4launch.nl/sh...kers#p-4-productid-016523

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indodraakje
Hallo Yosecret,

dan moet ik de M.2 bij 4launch bestellen. is tikkie duur. Maar ik vertrek over 2 weken, dus ik neem het resico niet meer. maar thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-05 17:09
Goed dat ik weet dat er wifiproblemen zijn met deze laptop. Ik wilde deze in Nederland bestellen voor mijn werk in China waar het internet toch al slecht is dus als ik dan ook nog tegen problemen aanloop is het niet helemaal zinvol om deze te kopen

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBB
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-07-2024
Ik zag op de site van MyCom dat zij ook SSD's inbouwen. Best vreemd dus dat ze je gezegd hebben, zoals je in je OP schrijft, dat ze het niet willen/kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elaynegalad
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-12-2016
90 euro voor enkel het inbouwen, how about no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosecret

Yosecret

GerGio schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 02:59:
Goed dat ik weet dat er wifiproblemen zijn met deze laptop. Ik wilde deze in Nederland bestellen voor mijn werk in China waar het internet toch al slecht is dus als ik dan ook nog tegen problemen aanloop is het niet helemaal zinvol om deze te kopen
Ik heb vandaag bericht gekregen van 4Launch dat er (eindelijk) weer voorraad is en dat ik een nieuwe GS60 krijg in de loop van de week. Als hij er is zal ik even laten weten of het wifi probleem ook in de meest recent geproduceerde modellen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Elaynegalad schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 15:02:
90 euro voor enkel het inbouwen, how about no.
Als echt de hele laptop open moet dan is het het nog wel waard zodat je gewoon je garantie behoud. Het hele toetsenbord loshalen en allerlei connectoren ontkoppelen en vervolgens weer terug in elkaar zetten is niet voor iedereen weggelegd. Al snel een werkje van 20 a 30 minuten en als ze dan ook nog het OS kopiëren etc. Als het plaatsen van een SSD enkel een latje in een leeg mSATA slot stoppen is dan is het heel erg duur en compleet onzinnig inderdaad :).

Zie: YouTube: HowTo: SSD or RAM upgrade for MSI Ghost GS60 (GS60-2pci581) Dat moet je ongeveer doen :).

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 18-08-2014 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosecret

Yosecret

- update -

Vandaag m'n nieuwe GS60 met de post gekregen, deze heeft precies hetzelfde wifi probleem. Ik ga waarschijnlijk een wifi dongle gebruiken, omdat er voor deze prijs geen vergelijkbare laptops zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indodraakje
Hallo Yosecret,

Dat is jammer, ik heb ook een usb wifi dongle beschikbaar, just in case... anyways thanks voor de info!

topic mag van mij dicht :)
Pagina: 1