WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300
Verwijderd
Echt; deze game wordt beter en beter naarmate ik verder kom.
Ook vind ik de crafting en puzzle elementen echt iets toevoegen aan de gameplay. Het is geen erg fijn gevoel om met je rug naar een open zaal te staan en alleen links of rechts te kunnen kijken. Zeker niet als je dan nog een lift moet hacken in 15 sec. terwijl de Alien ergens in de zaal loopt.
Jammer dat ik nog weinig speeltijd heb, de levels zijn lekker groot en valt genoeg te ontdekken.
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
RonaldDesigns schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 13:08:
spoiler:Ben ik de enige die die androids irritant vind? Ik dacht na de cutscene van een kerel die gegrepen wordt door de android, laat ik eens kijken bij de panel van schermen of ik daar die lift moet unlocken? Word ik gegrepen en denk ik leuk deze neer te knallen, niks ervan, die gaan niet kapot. De hint in de schacht zegt dus al genoeg, don't waste your ammo, just hide.
Jammer dat ik nog weinig speeltijd heb, de levels zijn lekker groot en valt genoeg te ontdekken.
Verwijderd
RonaldDesigns schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 13:08:
spoiler:Ben ik de enige die die androids irritant vind? Ik dacht na de cutscene van een kerel die gegrepen wordt door de android, laat ik eens kijken bij de panel van schermen of ik daar die lift moet unlocken? Word ik gegrepen en denk ik leuk deze neer te knallen, niks ervan, die gaan niet kapot. De hint in de schacht zegt dus al genoeg, don't waste your ammo, just hide.
Weg
[ Voor 3% gewijzigd door yinx84 op 23-10-2014 08:31 ]
Even een klein vraagje voor de PC-gamers: het spel loopt prima op Ultra met 60 FPS, maar toch ogen de cinematics wat laggy. Hebben jullie dit ook?
Ik lees hier en daar wat over repetitieve gameplay maar ik heb daar geen moment last van gehad.
Nu snel door naar Crew Expendable.
ah da's dan weer duidelijk, thxMick1990 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 17:40:
Is een mannetje, in de film Aliens zie je wel een vrouwtje voorbij komen (Queen). Die Queens kun je herkennen omdat ze een soort van vleugel op het hoofd hebben:
[afbeelding]
Verwijderd
Het is een Xenomorph drone geen man of vrouw. En zo zijn er meer soorten Aliens zoals een Warrior en een Queen.vj_slof schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 16:41:
De alien is toch een vrouwtje of niet? Iedereen zegt 'hij' maar ik dacht dat het een 'zij' was.
http://avp.wikia.com/wiki/The_Alien_(Xenomorph)
Een kleine 1,5 uur geleden mijn eerste encouter met de Alien gehad en dat was toch wel even een zogeheten 'puntje van mijn stoel-momentje'; helemaal het moment dat volgt in de lobby.
Maar Creative Assembly is er zo onwijs goed in geslaagd om de retro Alien-vibe te vertalen in een geslaagde game. De muziek, de geluiden en het design van de levels en personages zorgen samen voor een geweldig enge sfeer. De adrenaline giert constant door je lichaam, omdat je gewoon niet weet wat er achter elke hoek schuil gaat.
Oh, en dan nog even kort over de 'Working Joe's': wat een creepy ass motherf*ckers zijn dat zeg! 'I have to report this to APOLLO' en je vervolgens genadig bij de strot pakken.
Inmiddels heb ik er zo'n 3 uur speeltijd opzitten en heb nu voor het eerst sinds het EVA-ongeluk contact kunnen leggen met Samuel. Nu maar eens kijken wat mij nog meer te wachten staat.
[ Voor 5% gewijzigd door Yonix op 24-10-2014 15:32 ]
Weg
[ Voor 9% gewijzigd door The_Scratcher op 27-10-2014 21:06 ]
Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280
Ok.Mick1990 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 21:50:
Maakt niet zoveel uit, het heeft niks met de hoofdgame te maken. Die DLC zijn enkel scenes uit de eerste Alien-film.
Gisteravond eens rustig met de hoofdgame begonnen. Nou ja rustig, werd er meteen helemaal ingezogen. Wát een gave sfeer! Echt eindelijk een beklemmende en meeslepende Alien game die deze franchise ook verdiend. Men heeft heel goed gekeken naar de 1e film, chapeau aan de makers wat mij betreft! Ik speel hem alleen wel helemaal in het donker en met koptelefoon op dan komt de game ook pas echt goed tot z`n recht. En ineens was het 02:00 uur. Had ik totaal niet in de gaten zo in op ging ik er, haha!
Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280
Mijn punt is dat de flight recorder wordt gevonden, dan krijgt W-Y het bericht van Sevastapol dat de flightrecorder daar aanwezig is en een aantal dagen later vertrekt Ripley met de Torrens naar de Sevastapol. In de tussentijd is dat space station compleet verloederd geraakt. Ik neem aan dat dat geen kwestie van dagen is, maar eerder maanden tot jaren?
Hoe zit deze tijdlijn in elkaar? Of is dat niet uit te leggen zonder spoilers?
Ik ben er vrij zeker van dat Sevastopol niet al te ver verwijderd is van de die planeet. Waarom kan ik niet zeggen omdat ik dan met spoilers kom.
Verwijderd
De vlammenwerper die je later in het spel krijgt doet een beetje af aan de spanning maar zorgt er ook voor dat je roekelozer wordt wat betreft lopen naar de volgende tafel als de alien in de buurt is. Dat hebben ze wel goed gedaan. Je moet jezelf dan echt herpakken om niet de hele tijd gepakt te worden.
De cutscenes zien er wel een beetje raar uit. De mimiek en mondbewegingen lopen niet gelijk met de gesproken tekst en de gezichten zien er een beetje bezweet uit. Voor de rest zijn de graphics top.
Een ander puntje is dat de alien altijd anders loopt. Dat is heel cool en je moet dus echt opletten en kan dus niet het patroon herkennen omdat het er niet is. Aan de andere kant, ik weet niet of het daardoor komt, maar de alien hapert soms wel wat betreft vloeiende bewegingen.
Heb 2x HD6950 Dirt3 Editie in mn systeem zitten. Als ik controleer door middel van dxdiag.exe, staat er ook dat ik dirextx11 heb.
Zijn er meer mensen met een soort vergelijkbaar probleem?
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Haha, exact. Het is gefixt inmiddels.Audione0 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 12:23:
Even de driver opnieuw installeren?
Verder vond ik hem erg gaaf en echt een aanrader. Origineel en een van de betere games van de laatste tijd.
Maar mijn algemene beeld is dat ik erg genoten heb van de game en het was voor mij het geld dubbel en dwars waard. Ik heb ook nooit eerder meegemaakt dat een game zo eng kon zijn.
Het toppunt is natuurlijk het einde, dat alleen nog maar een gescripte sequentie is van acties. Head crabs op dezelfde plek, metro's, liften en de meerdere Aliens.
Overigens vond ik missie 12 tot en met 18 veel sneller gaan dan de missies daarvoor. Maar dat komt natuurlijk ook omdat er een flink stuk is zonder Alien bedreiging.
Ps4, setting Hard
Ik vond dit soms ook frustrerend. Ik dacht dat de kleur van hun ogen aangaf of ze kwaadaardig waren maar weet dat niet meer zeker.
Wat zeggen de experts hier?
Ik heb nu ook dat ik in ruimtes kom waar in eerste instantie niemand is, maar als ik na wat rondneuzen terugkeer daar, dan ineens wemelt het van de mannetjes die me neerknallen. Ik heb geen idee waarom en wie ze zijn en wat ik moet doen.
[ Voor 23% gewijzigd door bram1984 op 21-04-2017 15:23 ]
Je kunt personen van achter neerhalen met die moersleutel en daarna het pisool pakken. Nooit zomaar schieten, want dan lok je de alien direct naar je toe. Enkel als het niet anders kan en na je schietpartij direct onder een tafel duiken of een kastje in oid.
Het is idd vrij open wereld in de zin dat je kunt lopen waar je wilt, maar er zijn volgens mij nooit side-missions dus veel nut heeft het niet echt. Over het algemeen geldt trouwens: alles wat beweegt is vijandelijk
Ik heb in ieder geval alle achrive logs al binnen, nu nog enkele ID tags en nog 1 Nostromo log.
Ik heb ook de code van Mike Tanaka gevonden op het internet. Ik vraag me echter af of dat een echt persoon is of uit Alien Isolation?
Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i
Easter egg? IMDB: Alien (1979)Gekke Jantje schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 20:10:
Ik ben ook maar weer eens begonnen met Alien Isolation op maximaal hard want een map is wel fijn als je alle logs en ID tags terug wil vinden. Ik kwam bij de Engineering nog een deur code tegen en een bord maar ik weet niet voor welke deur de code is, iemand hier enig idee. Het gaat om code 1979, ook hier te zien op een YouTube filmpje?
[YouTube: Alien Isolation - Mission 17 w/ Backtracking Cleanup - Archive Logs, ID Tags & Nostromos Logs]
Ik heb in ieder geval alle achrive logs al binnen, nu nog enkele ID tags en nog 1 Nostromo log.
Ik heb ook de code van Mike Tanaka gevonden op het internet. Ik vraag me echter af of dat een echt persoon is of uit Alien Isolation?
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i
Alweer wat jaartjes geleden dat ik hem heb gespeeld. Inderdaad, de spanning stress, dit kon ik niet lang achter elkaar spelen op een groot scherm met goed geluid in het donker4acesNL schreef op donderdag 25 april 2024 @ 23:21:
Zo! Deze game stond voor eeuwig op mijn te spelen lijst. Eindelijk aan begonnen. Maar wat een prachtige game zeg. Ziet er indrukwekkender uit dan meeste modernere games. De game is wel freaking stressvol zeg. Ik kan het bijna niet aan. Haha. Ik speel hem op de Steam Deck Oled.

Design is ook erg gaaf, retro sci fi zoals de eerste films waren.
Awesome game!