Hallo, ik heb op basis van de BBG een basis game pc in mekaar gestoken. Nu zou ik hem nog wat willen optimaliseren specifiek richting video bewerking.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem voor af en toe wat te gamen (niet supper zwaar) en af en toe wat video bewerking (adobe premiere, after effects)
Wat mag het systeem gaan kosten?
ik heb nog een budget over van ca 150 € wat ik nog extra kan spenderen, maar dit hoeft natuurlijk niet
Dit kan ook iets meer of minder zijn of rond de prijs die ik nu heb, ik zou gewoon een goede prijs/prestatie verhouding willen voor video bewerking.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb nog een Nas met 6 TB opslag die ik eraan ga hangen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Specifieke video kaart voor video bewerking, CUDA? Hogere processor i7? meer RAM steken? Het zal waarschijnlijk een keuze worden
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
gewoon een stil goedwerkend systeem wat nog een tijd meekan.
Ga je overklokken?
nee
deze start buildup had ik in gedachte:
Ik heb de voorbije dagen heel wat forum posts liggen lezen om een beeld te vormen, maar ik ben iets te onervaren om de voor en nadelen goed in te kunnen schatten, daarom graag jullie hulp, alvast bedankt
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem voor af en toe wat te gamen (niet supper zwaar) en af en toe wat video bewerking (adobe premiere, after effects)
Wat mag het systeem gaan kosten?
ik heb nog een budget over van ca 150 € wat ik nog extra kan spenderen, maar dit hoeft natuurlijk niet
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb nog een Nas met 6 TB opslag die ik eraan ga hangen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Specifieke video kaart voor video bewerking, CUDA? Hogere processor i7? meer RAM steken? Het zal waarschijnlijk een keuze worden
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
gewoon een stil goedwerkend systeem wat nog een tijd meekan.
Ga je overklokken?
nee
deze start buildup had ik in gedachte:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 157,- | € 157,- |
| 1 | MSI H97M-E35 | € 71,90 | € 71,90 |
| 1 | Club3D Radeon R9 280 royalKing | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Cooler Master Silencio 352 | € 49,99 | € 49,99 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 71,50 | € 71,50 |
| 1 | Seasonic M12II Evo 520W | € 59,80 | € 59,80 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 91,96 | € 91,96 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 701,15 | |
Ik heb de voorbije dagen heel wat forum posts liggen lezen om een beeld te vormen, maar ik ben iets te onervaren om de voor en nadelen goed in te kunnen schatten, daarom graag jullie hulp, alvast bedankt