Voor een vriend ben ik op zoek naar een pc voor World of Warcraft. Ik heb online een beetje zitten rondneuzen en las dat WoW vooral een wissel trekt op de CPU en weinig GPU-kracht nodig schijnt te hebben. Ikzelf ben een FPS-gamer en heb totaal geen verstand van WoW en weet dus ook niet wat het spel met de pc doet. Het budget is niet vastgesteld, maar ik wil hem zo goedkoop mogelijk snel hebben (voor een duppie op de eerste rang dus
).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
WoW, beetje Office en internetten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo goedkoop mogelijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis en beeldscherm zijn aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU, Mobo, voeding, geheugen, kast, GPU en SSD.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen bijzondere voorkeur. Ik heb hier en daar begrepen dat een AMD cpu nogal onzuinig omspringt met de stroom, dus misschien een simpele i5. Ik heb in mijn wenslijst gekozen voor een GTX750, maar een AMD 260/270 vind ik ook geen probleem.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem komt in de woonkamer te staan, dus gelieve stil en niet te groot(vandaar de silencio).
Ga je overklokken?
Nee.
Ik heb de BBG van september bekeken en ik heb een aantal onderdelen overgenomen. De GPU en voeding vond ik overkill en dus lager ingeschat, maar mocht ik daar een fout in maken zijn suggerties altijd welkom!
Man bijt hond vraagt u vandaag: "Wat vindt u ervan?".
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
WoW, beetje Office en internetten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo goedkoop mogelijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis en beeldscherm zijn aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU, Mobo, voeding, geheugen, kast, GPU en SSD.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen bijzondere voorkeur. Ik heb hier en daar begrepen dat een AMD cpu nogal onzuinig omspringt met de stroom, dus misschien een simpele i5. Ik heb in mijn wenslijst gekozen voor een GTX750, maar een AMD 260/270 vind ik ook geen probleem.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem komt in de woonkamer te staan, dus gelieve stil en niet te groot(vandaar de silencio).
Ga je overklokken?
Nee.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4440 Boxed | € 154,80 | € 154,80 |
| 1 | ASRock B85M Pro4 | € 55,- | € 55,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING | € 131,05 | € 131,05 |
| 1 | Cooler Master Silencio 352 | € 49,99 | € 49,99 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 67,85 | € 67,85 |
| 1 | Seasonic G-Serie 360Watt | € 50,- | € 50,- |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 89,95 | € 89,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 598,64 | |
Ik heb de BBG van september bekeken en ik heb een aantal onderdelen overgenomen. De GPU en voeding vond ik overkill en dus lager ingeschat, maar mocht ik daar een fout in maken zijn suggerties altijd welkom!
Man bijt hond vraagt u vandaag: "Wat vindt u ervan?".