Beste Tweakers,
Ik ben van plan een budget gamesysteem aan te schaffen met als doel WoW spelen (op Ultra settings). Het systeem hoeft niet meer dan dat te kunnen en ik wil er graag achterkomen hoe ik dit met minimale kosten kan bereiken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem hoeft niet veel te kunnen behalve het volgende: World of Warcraft op Ultra draaien met minimaal 60 fps (het liefst zo min mogelijk dips hieronder). Als het systeem hieraan voldoet, voldoet het ook aan de andere dingen waarvoor ik hem zou gebruiken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem dat ik hieronder toon kost ~€560,-. Ik zou hier graag nog wat vanaf schrapen en richting de €450,- gaan. Volgens mij is deze lijst hardware al ruim voldoende voor WoW, dus ik hoop dat dat mogelijk is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik zal spelen op een Syncmaster 2443BW bij 1920x1200 resolutie.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede cpu, videokaart en ssd zijn vooral belangrijk voor het systeem.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Liefst een Intel processor, verder geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen verdere eisen. Het doel is om een Wow-specifiek systeem in te richten, iets dat volgens mij tegenworodig niet zoveel meer hoeft te kosten.
Ga je overklokken?
Nee.
Dit is de lijst die ik tot nu toe heb samengesteld:
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met beoordelen of dit systeem voldoet aan mijn eisen en of er zelfs nog wat te besparen valt om aan die eisen te voldoen. Zijn er mensen die ervaring hebben met een soortgelijk systeem en WoW? Het liefst zou ik nog wat onderdelen vervangen voor net wat goedkopere varianten die ook goed gaan presteren in WoW, zo deed mijn HD5850 dat een aantal jaar terug ook al, dus ik denk dat dat wel mogelijk is. Welke suggesties hebben jullie voor het drukken van de kosten?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Ik ben van plan een budget gamesysteem aan te schaffen met als doel WoW spelen (op Ultra settings). Het systeem hoeft niet meer dan dat te kunnen en ik wil er graag achterkomen hoe ik dit met minimale kosten kan bereiken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem hoeft niet veel te kunnen behalve het volgende: World of Warcraft op Ultra draaien met minimaal 60 fps (het liefst zo min mogelijk dips hieronder). Als het systeem hieraan voldoet, voldoet het ook aan de andere dingen waarvoor ik hem zou gebruiken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem dat ik hieronder toon kost ~€560,-. Ik zou hier graag nog wat vanaf schrapen en richting de €450,- gaan. Volgens mij is deze lijst hardware al ruim voldoende voor WoW, dus ik hoop dat dat mogelijk is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik zal spelen op een Syncmaster 2443BW bij 1920x1200 resolutie.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede cpu, videokaart en ssd zijn vooral belangrijk voor het systeem.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Liefst een Intel processor, verder geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen verdere eisen. Het doel is om een Wow-specifiek systeem in te richten, iets dat volgens mij tegenworodig niet zoveel meer hoeft te kosten.
Ga je overklokken?
Nee.
Dit is de lijst die ik tot nu toe heb samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4440 Boxed | € 154,89 | € 154,89 |
| 1 | ASRock H81M-HDS | € 37,- | € 37,- |
| 1 | Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost | € 159,90 | € 159,90 |
| 1 | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 30,50 | € 30,50 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 64,05 | € 64,05 |
| 1 | XFX 550W Pro | € 52,- | € 52,- |
| 1 | Crucial MX100 128GB | € 59,79 | € 59,79 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 558,13 | |
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met beoordelen of dit systeem voldoet aan mijn eisen en of er zelfs nog wat te besparen valt om aan die eisen te voldoen. Zijn er mensen die ervaring hebben met een soortgelijk systeem en WoW? Het liefst zou ik nog wat onderdelen vervangen voor net wat goedkopere varianten die ook goed gaan presteren in WoW, zo deed mijn HD5850 dat een aantal jaar terug ook al, dus ik denk dat dat wel mogelijk is. Welke suggesties hebben jullie voor het drukken van de kosten?
Alvast bedankt voor jullie reacties!