X99 gaming-pc bouwen geen verstand van !

Pagina: 1
Acties:
  • 373 views

• filou
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-03 20:03
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Met mijn nieuwe pc wil ik gamen, full hd video kijken, video branden, dreamweaver heel snel kunnen gebruiken en lightroom zeer snel en heel soms Photoshop.

Ook surfen en mailen en word, excel etc.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Maximaal 2100 euro minder kan geen kwaad.

Assemblage inbegrepen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Ik heb een toetsenbord, scherm, muis die ik meeneem.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Ik heb een videokaart nodig, voeding, genoeg geheugen, Intel core i7- processor liefst.
x99-moederbord vanwege toekomstgericht. SSD en harde schijf voor genoeg opslag.

Zo stil mogelijk de pc maken ook. Behuizing moet gewoon stevig en goed zijn. Zeker geen licht maken in het donker ofzo. Is niet noodzakelijk.

Pc moet snel, zeer snel zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Ik ben verzot van asus, nvidia en Intel.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Zo stil mogelijk en zo snel mogelijk.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Niet overklokkken en maximum prestaties wssch he.

Ik wil zelf een lijstje maken maar ken eigenlijk weinig tot niets Van de hardware.

Weet eigenlijk alleen iets over de moederbord can asus liefst een asus x99-deluxe

En als processor Intel core i7-5930k wssch.

Voor videokaart de asus nvidia GeForce gtx780ti of de nieuwere die nog moeten voorgestelde worden.

Hoop goeie hulp te gebruiken hiervoor want zou er graag meer over leren.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Bijna goed!

Het is wel de bedoeling dat je met een eigen lijstje/voorstel komt.
En hoe maak je nu zo'n leuk lijstje?

De Best Buy Guide is een goed uitgangspunt.

Succes!

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
En stap af van het idee van x99 want daar ga je weinig aan hebben. Je draait nauwelijks software die baat er bij heeft. Sowieso is als je niet gaat overclocken een systeem met een 4790k een betere en snellere keuze.

specs

• filou
Maar op welke socket moet ik me dan wel baseren voor goed toekomstgericht te zijn?

Want diene ddr4 ging sneller zijn dan ddr3 werd gezegd en alles wat uitkomt is toch voor de x99 of niet?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

DDR4 is niet merkbaar sneller, en alleen echt high-end meuk komt uit op x99, gewoon consumentenspul op 1150.

People as things, that’s where it starts.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Toekomstgericht is bijna niks, je moet zeker bij elektronica kijken naar wat je NU, op dit moment nodig hebt. DDR4 is het geld op het moment niet waard, niet veel sneller. Daarnaast is een 4790k voor jouw werk meer dan genoeg.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Niet alleen genoeg, maar ook sneller. Er is geen x99 cpu die uit de doos op 4ghz met een turbo van 4,4ghz werkt. Een 4790K is voor wat jij wilt doen gewoon vaak beter.

Je gaat voor X99 als je écht meer dan 4 cores nodig hebt, meer dan 32GB ram, de bandbreedte van quad channel, of meer dan 2 videokaarten wilt. Of als je wilt patsen natuurlijk, en dat mag, maar dat is niet slim met je geld omgaan :)

specs

• filou
OW ok bedankt dan ga ik eens een systeem bouwen met een 1150 en dan plaats ik het lijstje hier morgen.

Juist 1 vraagje: voor het moederbord zou ik asus maximus Hero nemen? Goed idee?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Nee, duur ding, Ggiabyte Gaming 5 als je wilt overklokken, anders een leuk H97 plankje, die van Gigabyte van 90 euro is erg goed.

People as things, that’s where it starts.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:29

br00ky

Moderator Harde Waren
Beste filou, dit is nu al je 3e topic in en paar dagen. Tevens ontbreekt er zoals hierboven gezegd een fatsoenlijke build. Vandaar dat ik dit topic sluit. Je kan uiteraard verder in pc samenstellen 1ste keer hulp gevraagd.

Voor nu gaat deze op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.