Toon posts:

Budget-PC €250

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een nieuw budget systeem bouwen voor zo'n €250. Het systeem is bedoelt voor de standaard dingen en moet zonder moeite Windows 7 Home Premium draaien.

Ik heb hier zelf al wat in elkaar gezet, maar weet niet of 't allemaal op elkaar kan draaien en of het nog goedkoper/sneller kan.

Alvast bedankt!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Als je gewoon een werk-pc'tje nodig hebt is een moderne pentium met 4GB inderdaad prima. Neem wel een lichtere voeding, 500W voor 30 euro is gegarandeerd crap-kwaliteit terwijl een even dure 300W-voeding vaak een veel betere kwaliteit heeft (je systeem zal zonder zware CPU en videokaart niet boven de 100W uitkomen).

De harde schijf vervangen door een SSD is iets duurder (deze bijvoorbeeld) en je hebt natuurlijk minder opslagruimte, maar als je niet veel ruimte nodig hebt is het misschien interessant. Je systeem voelt er veel sneller mee aan, ook nadat het al een tijdje in gebruik is.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-02 14:19

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Standaard dingen zoals office/internet utub?

eventueel:

#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock Q1900-ITX€ 71,-€ 71,-
1LC-Power LC-1410mi€ 35,30€ 35,30
1Crucial CT51264BF160BJ€ 35,45€ 35,45
1Crucial MX100 256GB€ 89,95€ 89,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 231,70

Dan hebben we een processor met een lager verbruik, kast heeft al een voeding en er zit een SSD in voor snellere gebruikservaring ipv een HDD. Spellekes zoals call of battlefield: blackline 4 kun je er niet op spelen maar voor 'standaard taken' is het voldoende.

Quote van DeNachtwacht indit topic: PC voor email / internet / werk

De processor doet soms twijfels oproepen maar is voor desktopgebruik echt zát. Op Tomshardware staat een mooie vergelijking tussen het nieuwe AM1 socket en Intels J1900 processor. Met in de conclusie:
When I was asked to write about AMD's new AM1 platform, I wanted to do more than just collect benchmark numbers. I wanted to get a real-world sense of Kabini's capabilities beyond the mobile environments it was originally designed to serve. I surfed the Web, did my social networking, worked on documents, played YouTube videos, and tried to use the hardware as I would my own workstation. To my surprise, I didn't notice any difference between the Athlon 5350, Celeron J1900,or my own Core i7 in those common tasks.
3d Gamen moet je er absoluut niet mee willen, maar voor normaal desktopgebruik is dit echt prima spul.

Verwijderd

Topicstarter
@Splitinfinitive

Bij Azerty kom ik op dit bedrag uit (+- €250). Alleen moet er dan nog wel een schijfstation in, past de Samsung SH-224DB dan ook in die kast?

Edit:

Heb het mijn eigen samengestelde PC veranderd met zoals bwerg zei een andere voeding en een SSD.
Kom dan op +- €270 uit.

Ik kom bij beide systemen op ongeveer het zelfde uit, maar welke is dan beter in jullie ogen?

Edit:

Winkelwagen linkjes verwijdert. (Wist niet dat dit niet mocht. Excuses.)

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2014 13:28 ]

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

er past een 5,.25inch drive in dus dat zou moeten passen? maar je had toch al een topic in Componenten aankoop advies? kun je die drive wat daar in zit niet meenemen?

255 euro moah gaat. eerste setting was ook niet verkeerd deze verbruikt alleen minder, en heeft een 256gb SSD wat het systeem gewoon een boost geeft.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:59

br00ky

Moderator Harde Waren
Even een heads-up aan zzieloks. Linkjes naar winkelwagentjes zijn niet toegestaan. Je kan ze weg-editten uit je post door op het knopje "wijzig" te klikken.
4. We zijn voorzien van een hele mooie Pricewatch waar een groot aantal producten in zijn te vinden. Gebruik deze mogelijkheid dan ook om je componenten/producten bijeen te zoeken.

Wat we dus niet meer willen zien zijn:•Linkjes naar wenslijsten*
•Linkjes naar boodschappenwagentjes bij winkels
•Afbeeldingen met de genoemde onderdelen.
(bron)

Vervang ze bij voorkeur door een lijstje met behulp van de Handleiding Pricewatch. Wellicht kom je er dan meteen achter of het ergens anders veel goedkoper te krijgen is!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-02 10:36
@ zzieloks: neem gewoon een G3420, die G3258 heeft niet perse meerwaarde.
Splitinfinitive schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 12:33:
Standaard dingen zoals office/internet utub?

eventueel:
Zou die J1900 niet snel overwegen. Leuk voor de prijs nu, ook nog leuk (lees: werkbaar) over 4 jaar of is het dan verklaart tot dumpvuil zonder dat het nog verkoopbaar is?

De pc die TS zelf al heeft samengesteld bij Azerty is toch bakken sneller dan je systeem hierboven.
Voor de rest eens met bwerg.
Splitinfinitive schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:19:
255 euro moah gaat. eerste setting was ook niet verkeerd deze verbruikt alleen minder
Hoeveel minder dan?
En hoe groot is de boost bij het typen van een email?
Kan TS dan niet net zo goed een 1TB schijf nemen en 4GB RAM? Lijkt me haast nog beter in balans en volgens mij nog steeds rapper dan die J1900, alleen niet met opstarten maar dat doe je maar beperkt.

[ Voor 13% gewijzigd door Aardwolf op 09-09-2014 13:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan inderdaad de optische drive van de oude PC in de nieuwe PC doen, Splitinfinitive, goede tip.

Heeft iemand verder nog aanmerkingen over dit systeem van Splitinfinitive?

#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock Q1900-ITX€ 71,-€ 71,-
1LC-Power LC-1410mi€ 35,30€ 35,30
1Crucial CT51264BF160BJ€ 35,45€ 35,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 231,70

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

marcel87 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:24:
@ zzieloks: neem gewoon een G3420, die G3258 heeft niet perse meerwaarde.

[...]

Zou die J1900 niet snel overwegen. Leuk voor de prijs nu, ook nog leuk (lees: werkbaar) over 4 jaar of is het dan verklaart tot dumpvuil zonder dat het nog verkoopbaar is?

De pc die TS zelf al heeft samengesteld bij Azerty is toch bakken sneller dan je systeem hierboven.
Voor de rest eens met bwerg.

[...]

Hoeveel minder dan?
En hoe groot is de boost bij het typen van een email?
Kan TS dan niet net zo goed een 1TB schijf nemen en 4GB RAM? Lijkt me haast nog beter in balans en volgens mij nog steeds rapper dan die J1900, alleen niet met opstarten maar dat doe je maar beperkt.
moah met koffie dik kijken kan ik ook zeggen dat die pentium over 4 jaar zijn werk niet meer kan doen. En als we verkoopbaarheid meenemen laten we dan een i3 pakken verkoopt makkelijker dan een pentium. :)

het is trouwens niet alleen opstarten. Ik merk zelf dat mijn laptop van 2011 rapper is met chrome, word, excel en een berg andere programa's dan mijn ouders hun splinternieuwe laptop met een nieuwere en snellere i5. Veelal is het wachten op de schijf dat die eindelijk iets opgestart heeft.

Zeg ook niet dat die Pentium verkeerd is, geef alleen een alternatief voor wat ik zou doen. Daar kan iemand natuurlijk niet mee eens zijn. Ik probeer met de link vanuit DeNachtwacht aan te geven dat je geen sterkere processor nodig hebt.

Als ik zit te youtuben of een office document in elkaar zit te tikken, wil ik zelf stilte dit heeft dus overhand gekregen in mijn selectie van de onderdelen.

Zie ook de office PC in mijn signature. Maar alles heeft natuurlijk zijn prioriteiten. Als je voor weinig geld boem voor knaak wilt, is voor TS mischien nog een APU of iets dergelijks te doen.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:11
Wel leuk zo een G3258 @ 4,4 GHz :+

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Of neem een NUC op basis van Celeron. Voeg 4GB RAM toe, en een 120 GB SSD'tje en je hebt een snel, klein, hip apparaat dat de dagelijkse office taken makkelijk aan kan.

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Haribo112 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 16:08:
Of neem een NUC op basis van Celeron. Voeg 4GB RAM toe, en een 120 GB SSD'tje en je hebt een snel, klein, hip apparaat dat de dagelijkse office taken makkelijk aan kan.
Vorige week nog in elkaar gezet met een 120GB SSD, W8.1 pro met office e.d.
Let wel op, alle drivers van de NUC zelf installeren ipv die windows zelf installeert. Dingetje werkt als een trein :)
Met een 256GB:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel NUC Kit DN2820FYKH€ 113,75€ 113,75
1Kingston ValueRAM KVR16LS11/4€ 35,59€ 35,59
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 239,29

2x BambuLab H2C 3D printer - Elegoo Saturn 16K Resin printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

• Aardwolf
Wel leuk inderdaad, gewoon omdat het kan!
Ik adviseerde dit niet omdat TS eerder een H97 bord in zijn lijst had staan. Z97 zal allicht te duur zijn voor zijn budget en daarmee vervalt dan meteen het nut van die G3258. :)

• WiLLoW_TieN
marcel87 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:24:
[...]

Wel leuk inderdaad, gewoon omdat het kan!
Ik adviseerde dit niet omdat TS eerder een H97 bord in zijn lijst had staan. Z97 zal allicht te duur zijn voor zijn budget en daarmee vervalt dan meteen het nut van die G3258. :)
Wrong....een G3258 kan je tegenwoordig al op menig simpel H81 bordje OC'en ;)

( Zie weblink oa in mijn eerdere post )

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-02 17:54
Wat is er mis met het budgetsysteem uit dfe BBG? reviews: Desktop-BBG: september 2014
Dat is stukken sneller dan die J1900/N2820 "celeron" (voormalig atom!) processors. En LC-power voedingen schijnen behoorlijk bagger te zijn.

Dan hebje nog €25 over voor een andere kast en een dvd speler

edit> even de passmark scores opgezocht van de genoemde cpu´s

G3258 3951 €56
G3240 3295 €47
G1840 2953 €30
J1900 1921 (deze is dus 33% trager dan de cpu uit de BBG)
N2820 1005 (deze slak zit dus in die NUC!)

[ Voor 21% gewijzigd door Rrob op 11-09-2014 14:15 ]

• WiLLoW_TieN
Geen gekke setup die BBG Sept. 2014 maar dan met een G3258 @ 4,4 GHz

Wel mobo dan voorzien van minimaal Bios 1.80 --> http://www.asrock.com/mb/...HDS/?cat=Download&os=BIOS

Verwijderd

Topicstarter
Ik hou die desktop BBG in m'n achterhoofd. Bedankt voor de tip.

De oude PC met kapotte moederboard staat nu nog bij de lokale PC boer hier. M'n vader wacht af of die man nog een oud moederboard met processor ergens heeft van een andere PC wat een paar tientjes kan kosten.
Maar heb al gezegd dat een nieuwe PC kopen misschien slimmer is.

• Aardwolf
WiLLoW_TieN schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:26:
[...]

Wrong....een G3258 kan je tegenwoordig al op menig simpel H81 bordje OC'en ;)

( Zie weblink oa in mijn eerdere post )
Hm dat is wel interessant, zo leer je weer eens wat. :)
Maar is die BIOS standaard zo en op meerdere borden, of is het weer een modvariant zoals we dat al eerder zagen bij eerdere chipsets (was het nou H81/H87/B85 of eerder?) en daarna opeens officieel niet meer ondersteund werd?

• WiLLoW_TieN
Jij doelt op het kunnen OC van een i5 ( met K ) op een normaal B85 bord dat GAT heeft Intel dichtgemaakt.

Asus / Asrock en nog wat merken hebben middels Bios update de G3258 vrijgegeven tbv OC neem aan iom Intel ? Het werkt in ieder geval feilloos op mijn bord. Zie de post achter mijn weblink en de info die zich daarin bevindt.

[ Voor 30% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 11-09-2014 20:28 ]

Pagina: 1