marcel87 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:24:
@ zzieloks: neem gewoon een G3420, die G3258 heeft niet perse meerwaarde.
[...]
Zou die J1900 niet snel overwegen. Leuk voor de prijs nu, ook nog leuk (lees: werkbaar) over 4 jaar of is het dan verklaart tot dumpvuil zonder dat het nog verkoopbaar is?
De pc die TS zelf al heeft samengesteld bij Azerty is toch bakken sneller dan je systeem hierboven.
Voor de rest eens met bwerg.
[...]
Hoeveel minder dan?
En hoe groot is de boost bij het typen van een email?
Kan TS dan niet net zo goed een 1TB schijf nemen en 4GB RAM? Lijkt me haast nog beter in balans en volgens mij nog steeds rapper dan die J1900, alleen niet met opstarten maar dat doe je maar beperkt.
moah met koffie dik kijken kan ik ook zeggen dat die pentium over 4 jaar zijn werk niet meer kan doen. En als we verkoopbaarheid meenemen laten we dan een i3 pakken verkoopt makkelijker dan een pentium.
het is trouwens niet alleen opstarten. Ik merk zelf dat mijn laptop van 2011 rapper is met chrome, word, excel en een berg andere programa's dan mijn ouders hun splinternieuwe laptop met een nieuwere en snellere i5. Veelal is het wachten op de schijf dat die eindelijk iets opgestart heeft.
Zeg ook niet dat die Pentium verkeerd is, geef alleen een alternatief voor wat ik zou doen. Daar kan iemand natuurlijk niet mee eens zijn. Ik probeer met de link vanuit DeNachtwacht aan te geven dat je geen sterkere processor nodig hebt.
Als ik zit te youtuben of een office document in elkaar zit te tikken, wil ik zelf stilte dit heeft dus overhand gekregen in mijn selectie van de onderdelen.
Zie ook de office PC in mijn signature. Maar alles heeft natuurlijk zijn prioriteiten. Als je voor weinig geld boem voor knaak wilt, is voor TS mischien nog een APU of iets dergelijks te doen.