Toon posts:

FAQ over kiezen usernames

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het niet handig om een faq te schrijven over welke soort usernames wel en niet zijn toegestaan

om users met de naam "adolf" (eens op Fok! tegengekomen)

of users zoals:
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/22906]http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/22906[/url]

Die met de lengte van hun username de layout van het forum verneuken (dit gebeurt overigens ook weleens met de ondertitel)

Tis maar weer es een ideetje.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Waarom maak je Topix dan niet zo dat-ie wordwrapping toepast? Vernaggeld je layout ook niet meer...

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
is idd ok een idee ...

maar dan moet deze thread zeker naar TOPIX verplaatst worden !??

niet !?

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op dinsdag 12 juni 2001 08:55 schreef 5chaap2k het volgende:
om users met de naam "adolf" (eens op Fok! tegengekomen)
Wtf is mis met de username adolf dan? Is een vrij normale naam toch?

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op dinsdag 12 juni 2001 10:45 schreef oVRoM het volgende:
Is een vrij normale naam toch?
Nee.

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:49

Jaymz

Keep on moving !

Tis een hele normale naam, alleen hier in Europa kleeft er een nare bijsmaak aan.

Maar dat heeft mijns inziens niks met de naam te maken, maar met de associatie die eraan gegeven wordt dankzij het verleden.

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-02 20:13
Tja, je zult maar echt zo heten...

Verwijderd

Het is naar mijn mening geschiedkundig onverantwoord om je kind Adolf te noemen.

Echter als je toch onverhoopt Adolf heet betekend dat niet meteen dat je een slecht mens bent net zo min als je Bill zou heten iedere dag gepijpt wordt door je assistent. En er zijn genoeg Osama's die gewoon een shoarma tent runnen.

Maar een bewuste keus om voor de lol je te registreren als Adolf vindt ik een beetje fout maar om het te verbieden? Nee. Adolf is en blijft een gewone voornaam.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:51

Cyphax

Moderator LNX
Op dinsdag 12 juni 2001 11:53 schreef sproggle het volgende:
Het is naar mijn mening geschiedkundig onverantwoord om je kind Adolf te noemen.

Echter als je toch onverhoopt Adolf heet betekend dat niet meteen dat je een slecht mens bent net zo min als je Bill zou heten iedere dag gepijpt wordt door je assistent. En er zijn genoeg Osama's die gewoon een shoarma tent runnen.

Maar een bewuste keus om voor de lol je te registreren als Adolf vindt ik een beetje fout maar om het te verbieden? Nee. Adolf is en blijft een gewone voornaam.
Daarnaast kan je er alleen maar vanuit gaan dat iemand Adolf als naam heeft om die associatie te impliceren, je weet niet of het ook zo IS.
Als z'n nick nou Hitler geweest zou zijn, was het een ander verhaal.
Vooralsnog zou het het beste zijn te wachten tot men eens klaagt over namen met een gegronde reden, alvorens actie te ondernemen :)

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Zou het niet praktischer zijn om gewoon een maximale lengte voor usernames in te stellen. Moet je even kijken vanaf hoeveel karakters de layout verrot wordt, en stel je dat als maximum in. Weg probleem. *D

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-02 14:42

E-Rick

I love it :7

Op dinsdag 12 juni 2001 13:09 schreef DaJaN het volgende:
Zou het niet praktischer zijn om gewoon een maximale lengte voor usernames in te stellen. Moet je even kijken vanaf hoeveel karakters de layout verrot wordt, en stel je dat als maximum in. Weg probleem. *D
Bij een fixed-width lettertype zou dat werken ja, maar hier dus niet... Een M is veel breder dan een i. kijk maar:
MMMMM
iiiii

edit:

[code]MMMMM
iiiii[/code]
kijk zo zijn ze wel even breed maar het ziet er natuurlijk niet uit...

Choose life

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op dinsdag 12 juni 2001 13:09 schreef DaJaN het volgende:
Verdana (wat door Topix gebruikt wordt) is een proportioneel font, dus simpelweg een maximale lengte instellen heeft weinig zin.
En om nou een heel forum in Courier te laten zien... neuh ;)

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hmmz... toen ik mijn reply verstuurde stond die van E-Rick d'r nog niet. Ik kreeg na een tijdje weer een mooie HTTP 500 voor m'n neus :(

En ook het versturen van deze reply gaat weer zo traag als dikke stront door een trechter :(

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

Verwijderd

Misschien dat je dan zou kunnen kijken wat met de breedste letter (waarschijnlijk de M) de maximale lengte zou zijn, stel je dat in. Ik gok dat je dan toch nog usernames van ongeveer 15 tekens zou kunnen maken. Lang genoeg IMO.

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 11:53 schreef sproggle het volgende:
Ik ken ook niemand die adolf heet, dus ik denk dat alle ouders die regel wel in hun oor geknoopt hebben!

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op dinsdag 12 juni 2001 13:58 schreef tineau het volgende:

[..]

Ik ken ook niemand die adolf heet, dus ik denk dat alle ouders die regel wel in hun oor geknoopt hebben!
In de jaren '20 - '30 was Adolf een hele populaire naam... Wie zegt dat hier geen tweakers van 80 komen? :P
Pagina: 1