Budget Game pc (Asseto Corsa en Project C.A.R.S @ 1920x1080)

Pagina: 1
Acties:

• FORZAM
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-02 12:25
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag Asseto Corsa, de F1 games en Project Cars kunnen spelen met een goede framerate en de grafische instellingop het (bijna) hoogste niveau. Dit alles moet binnen een zo beperkt mogelijk budget. Stroomverbruik en lawaai en dergelijke maakt me niet zoveel uit. Voor alle andere taken is er een MBP, een HTPC en een NAS.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo weinig mogelijk :)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik ben van plan een tweedehands R290 videokaart te kopen voor +/- €200. Vandaar dat deze niet in het lijstje zit. Indien er een kaart is die op de tweedehands- of nieuwmarkt meer bang for buck levert mag dit steeds aangegeven worden.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat ik alle nodige componenten (+ de graka natuurlijk) in het lijstje staan, maar buiten wat HTPC heb ik nog geen systemen in elkaar gezet, dus misschien vergeet ik wel iets.
(Een OS moet er natuurlijk ook op, maar hier gaat het enkel over de hardware binnen de kast.)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee

Ga je overklokken?
Nee

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 172,50€ 172,50
1MSI H97 PC Mate€ 69,85€ 69,85
1Aerocool V3X Evil Black Edition€ 19,51€ 19,51
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 64,54€ 64,54
1Thermaltake Hamburg€ 41,61€ 41,61
1Intenso Top 128GB€ 55,47€ 55,47
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 423,48

Bij een Duitse shop (Goedkopere verzending naar België dan de Nederlandse shops) kom ik dan op dit totaal uit:
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/25k5yj9.jpg

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:29

br00ky

Moderator Harde Waren
Zeer matige kast, matige voeding, kleine SSD. Budget?

Deze pc gaat niet door?

• ItsShowTimeZ
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-03 18:03
Persoonlijk zou ik een andere SSD nemen, bijvoorbeeld een Crucial MX100 of liever nog en Samsung 840 Evo. Kwa voeding zou ik ook liever kiezen voor een merk als Corsair / BeQiuet. Geheugen Ballistix schijnt populair te zijn? geen idee of dat wat is... ook daar zou ik persoonlijk weer voor Corsair of Kingston gaan.

• FORZAM
br00ky schreef op maandag 08 september 2014 @ 13:57:
Zeer matige kast, matige voeding, kleine SSD. Budget?

Deze pc gaat niet door?
Die PC gaat inderdaad niet door. Ondertussen staat het stuurtje opgesteld aan de TV, en is de beleving op de consoles al goed genoeg. Ik zie momenteel de nood niet om m'n budget bijna te gaan verdriedubbelen voor dat beetje extra beleving. Vandaar dat ik nu ook alles dat geen extra prestaties oplevert zo goedkoop mogelijk wil houden.

Zeer kleine SSD: Inderdaad, maar voor een OS met één of twee games heb ik niet meer nodig.
Matige case: Inderdaad, maar waarom heb ik objectief gezien een betere kast nodig?
Voeding heb ik wel oren naar, welke voeding die niet dubbel zo duur is is objectief beter?

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:49
Persoonlijk vind ik die voeding voor € 43,99 incl. porto ( Conrad.nl ) 530w 80% Plus wel ok ?

Dit --> pricewatch: Thermaltake Hamburg

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
FORZAM schreef op maandag 08 september 2014 @ 14:16:
Matige case: Inderdaad, maar waarom heb ik objectief gezien een betere kast nodig?
Stilte? Koeling? Stoffilters? Bouwkwaliteit?
Voeding heb ik wel oren naar, welke voeding die niet dubbel zo duur is is objectief beter?
pricewatch: XFX TS 550W 80Plus Bronze of de Seasonic van 520W.

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
WiLLoW_TieN schreef op maandag 08 september 2014 @ 14:18:
Persoonlijk vind ik die voeding voor € 43,99 incl. porto ( Conrad.nl ) 530w 80% Plus wel ok ?

Dit --> pricewatch: Thermaltake Hamburg
Nog niet eens 80+ Bronze, 3 jaar garantie, slechte/goedkope secundaire caps (Su'scon) en behoorlijk luid.

Beter 10-15 euro meer spenderen aan: pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W
-> Sterke 80+ Bronze (87%), 5 jaar garantie, intern van top kwaliteit en normaal geluid.

Gevalletje goedkoop is duurkoop in de lange termijn.

[ Voor 8% gewijzigd door SmokingCrop op 08-09-2014 14:35 ]

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:49
@ Above 100% waar ik zal hem nooit meer aanbevelen ;)

• FORZAM
Zo, ik heb het lijstje al wat aangepast met de betere voeding en een andere behuizing. Is dit beter?
Hoe zit het met de basiscomponenten? Past de CPU op het Mobo, werkt het ram hier netjes mee samen, zal de videokaart in deze case passen?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 172,50€ 172,50
1MSI H97 PC Mate€ 69,85€ 69,85
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 30,50€ 30,50
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 64,54€ 64,54
1XFX TS 550W 80Plus Bronze€ 52,50€ 52,50
1Intenso Top 128GB€ 55,65€ 55,65
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 445,54

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/30usgvc.jpg

• Mijnenveger
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-03 21:03

Mijnenveger

Veegt mijnen

FORZAM schreef op maandag 08 september 2014 @ 14:46:
Zo, ik heb het lijstje al wat aangepast met de betere voeding en een andere behuizing. Is dit beter?
Hoe zit het met de basiscomponenten? Past de CPU op het Mobo, werkt het ram hier netjes mee samen, zal de videokaart in deze case passen?
Ik zie geen videokaart in het lijstje.
Maar als ik bij de specificaties van de kast kijk (pricewatch: Cooler Master N300 (KKN1, closed)
Grafische kaart maximum lengte 320mm
CPU koeler maximum hoogte 164mm

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
FORZAM schreef op maandag 08 september 2014 @ 14:46:
Ja, dit is prima zo. Ik zou alleen wel de SSD switchen naar een pricewatch: Crucial MX100 128GB, maar dat is meer omdat ik de Intenso niet ken. Voor zover ik kan nagaan heeft die in ieder geval een Sandforce controller. Niet iets dat je graag wil.

• FORZAM
Mijnenveger schreef op maandag 08 september 2014 @ 14:54:
[...]

Ik zie geen videokaart in het lijstje.
Maar als ik bij de specificaties van de kast kijk (pricewatch: Cooler Master N300 (KKN1, closed)
Grafische kaart maximum lengte 320mm
CPU koeler maximum hoogte 164mm
Crap, mijn fout. Ik zou voor een willekeurige betaalbare 2dehands R290 uit vraag & aanbod gaan. bijvoorbeeld deze: http://tweakers.net/price...-4-edition/specificaties/

Maar dat zou dus geen probleem mogen zijn.

• FORZAM
br00ky schreef op maandag 08 september 2014 @ 14:56:
[...]

Ja, dit is prima zo. Ik zou alleen wel de SSD switchen naar een pricewatch: Crucial MX100 128GB, maar dat is meer omdat ik de Intenso niet ken. Voor zover ik kan nagaan heeft die in ieder geval een Sandforce controller. Niet iets dat je graag wil.
Deze SSD gebruik ik ook in m'n media-pc, en is nu eenmaal de goedkoopste, vandaar de keuze hiervoor.
Ik weet dat de MX100 op zich beter is (In de MBP zit er ééntje, omdat ze in de grotere capaciteiten ook qua prijs nog bijna onklopbaar zijn.) maar die seconde extra laadtijden stoort me niet (Is toch één keer een circuit + auto inladen en daarna steeds hetzelfde rondje afmalen.)

Qua uitval heb ik in het begin toch gewoon garantie, en al m'n systemen worden gebackuped op de NAS.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik zou in ieder geval toch niet een vaag ssd'tje kiezen. Aangezien dat een zeer belangrijk onderdeel is, zou ik daar geen risico nemen. De snelheid is ongeveer gelijk tussen ssd, maar niet de betrouwbaarheid.
Ook al heb je garantie, als je na 6 maanden een reeks blauwe schermen krijgt, of telkens vage vastlopers, en je moet je ssd opsturen en weken zonder computer, vraag je dan af of dit werkelijk die 7 euro waard was.

De controller is een phison controller overigens.

• FORZAM
Reepje schreef op maandag 08 september 2014 @ 15:06:
Ik zou in ieder geval toch niet een vaag ssd'tje kiezen. Aangezien dat een zeer belangrijk onderdeel is, zou ik daar geen risico nemen. De snelheid is ongeveer gelijk tussen ssd, maar niet de betrouwbaarheid.
Ook al heb je garantie, als je na 6 maanden een reeks blauwe schermen krijgt, of telkens vage vastlopers, en je moet je ssd opsturen en weken zonder computer, vraag je dan af of dit werkelijk die 7 euro waard was.

De controller is een phison controller overigens.
Ik volg volledig. Laat ik nu echter met die vage SSD al hands-on ervaring hebben en er tevreden over zijn. Uiteindelijk zal ik toch wel overstag gaan en er een MX100 in zetten omdat het toch maar €10 verschil is.

Verwijderd

Even een vraagje,

Ik kan u voor een aantrekkelijk prijsje volgende set tweedehands kopen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 950 Boxed€ 0,-€ 0,-
1Asus P6T7 WS SuperComputer€ 0,-€ 0,-
3Corsair Dominator CMP4GX3M2A1600C9€ 65,60€ 196,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 196,80

Dit lijkt mij al wat ouder, maar destijds behoorlijk High-end materiaal te zijn. Kom ik hiermee vandaag in combinatie met een R290 videokaart ergens mee, of is die processor ondanks dat het over een behoorlijk geklokte quadcore gaat echt niets meer waard, en is de 12GB geheugen verdeeld over 6 latjes vragen om problemen?
Pagina: 1