Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 12:01
Ik werd onlangs door tyfoon_2 in Domotica. Ervaringen en vragen. gewezen op dana locks.

http://www.poly-control.com/

Ik ben benieuwd of iemand daar al ervaring mee heeft in Nederland. Ik heb al een z-wave netwerkje draaien, en had al wel eens eerder gekeken naar sloten, maar kon toen weinig interessants vinden voor de Nederlandse markt. Deze sloten lijken daar verandering in te brengen.

Als ik het goed begrijp moet je bij deze sloten een speciale cylinder kopen. Die cylinder heeft aan de ene kant (de kant die aan de buitenkant van je huis komt) gewoon een normale sleutel ingang, aan de andere kant heeft hij een aansluiting waar de dana-lock op gaat.

Waar ik benieuwd naar ben is of dit goed werkt met meerpunts sloten, ik moet bijvoorbeeld 3 rondjes draaien met mijn sleutel om eerst de "klouwen" uit te draaien, en dan om het "dagslot" te ontgrendelen.

Ook ben ik benieuwd of je meerdere identieke cylinders kan kopen, zodat je niet voor elke deur een andere sleutel bij je moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-04 11:35
Ik heb de producent gemailed een paar weken geleden.

Blijkbaar kun je de 'draaihoeveelheid' instellen. Probleem is echter het dagslot (die dus met de veer terug gaat) ook ingetrokken wordt maar niet direct weer losgelaten wordt. Kortom, als de deur dan weer dicht valt het dagslot nog ingetrokken is en je de deur moet vast houden tot dat hij weer op slot gaat. Je kunt het slot wel zo instellen dat het vanzelf op slot gaat naar x minuten.

Voor mij is dat een no-go.

Danalock melde me wel dat ze nu een slot maken waarbij het dagslot gelijk vrij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

HeroS

SmartHome Nerd

Handige info...wilde er namelijk ook een bestellen maar nu wacht ik wel even.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 635321

AL iets bekend van nieuw slot met dagstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik vind de Goji Smart Lock toch iets beter, in de zin van: telefoon leeg of stuk? Kom je toch lekker je huis in met een sleutel. http://www.gojiaccess.com/home.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-03 20:42
Ik ben ook eens aan het kijken naar een slot, maar die Goji valt bij mij dan juist weer af omdat het allemaal via internet loopt. Ik wil eens slot hebben wat ik lokaal beheer, niet waar iemand aan de andere kant van de wereld bij kan.

Liefst zou ik ook nog zelf een protocol er voor maken (hoe minder standaard hoe slechter meneer de inbreker zonder kennis binnen komt, die gebruiken gewoon tools die te koop zijn).

Misschien er maar een zelf maken :P. Overkom je ook die problemen met dag/nacht slot. Eigenlijk is het niet meer dan een motor. Kun je het ook nog zo maken dat hij gewoon op je huidige slot past.

[ Voor 19% gewijzigd door LOTG op 03-04-2015 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olof2006
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-09-2024
Ik heb ergens eind vorig jaar ge-mailed met Danalock om te vragen welke van hun 2 (ronde, rechthoekige) de sterkere motor heeft. Omdat onze voordeur af en toe wel eens klemt. Volgens hen is het (helaas) de rechthoekige. Nog niet besteld omdat ik twijfel, in Amerikaanse fora wordt veel geklaagd over dit slot, met name ivm slechtwerkende bluetooth en apps.

Die issue van dat de dagschoot niet automatisch terugkomt wist ik niet. Is ook voor mij een no no, maar wellicht al verholpen?

Ook kwam ik dit slot tegen (´Entr´), wordt in NL gelanceerd door Nemef - Assa Abloy op 12 mei a.s. Nemef ken ik van de normale sloten, dus ik neem aan dat zij snappen hoe belangrijk een goed functionerend slot moet werken...
http://www.nemef.nl/nl/site/nemef/Innovaties/Nemef-ENTR/

Een wat ouder slot van NL fabrikaat is Loxx, door de nieuwe eigenaar rebranded (en naar ik hoop ook inhoudelijke verbeterd) naar Invited Smart Lock. Als Loxx was het een batterij-vreter en vrij gehorig apparaat, maar het werkte wel
http://www.nl.invited-smartlock.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
Dat nemef ding zier er erg goed uit (qua werking en qua looks)! Ik vermoed alleen geen Zwave, maar hopelijk ook op een andere manier aan te sturen.

Ik betwijfel op ze het dagschot issue hebben opgelost omdat er wordt gesproken over deuren met een slot onder de klink. Maar goed laten we even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Nu online

HeroS

SmartHome Nerd

Kijk eens op mijn website voor een review van de Invited.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:10

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Zijn er eigenlijk sloten die wel een status teruggeven, maar verder gewoon met een sleutel werken? Ik wil eigenlijk alleen zien of de deuren op slot zijn, niet perse bedienen. Of ben je dan aangewezen op hobby projectjes met reed contacten enzo?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-04 15:48
Wat wil je weten van de status van de deur:
- is de deur dicht
- is de dagschoot op zijn plaats
- is de nachtschoot uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik moest even googlen naar dag/nachtschoot, maar ik wil dus weten of de nachtschoot uit is, dwz de deur (bv voordeur, maar ook de achterdeur of de deur van de garage) is op slot met de sleutel.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
Volgens mij zul je dan toch gebruik gaan maken van een reed contact. Magneet in nachtschoot en reed contact in opening van nachtschoot moeten wegwerken. Het betekent altijd nogal wat boor en vreeswerk. Er zijn electrische sloten die de diverse standen kunnen weergeven, maar ik vraag me echt af of je je doel niet voorbij schiet. Maar dat is natuurlijk niet relevant en is jouw beslissing.
En ik hoop dat er hier nog andere slimme ideeën worden aangedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:41
Dit ga ik zeker volgen. Ik heb nu een hoop spul draaiend op de kaku (verlichting, gordijnen, wtw) en de garagedeur opener via Chamerlain MyQ. Een voordeur openen via app of ast.bediening lijkt me prachtig, alleen wordt het wel een wirwar van appjes zo… Zeker als straks ook nog eens de slimme thermostaat wordt geleverd .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

sunnybird schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 15:25:
Volgens mij zul je dan toch gebruik gaan maken van een reed contact.
Ik zou graag zien dat als ik mijn telefoon op de lader hang, dat hij de deuren checkt of ze op slot zijn zodat ik met een gerust hart kan gaan slapen zonder alle deuren langs te hoeven (iets wat toch wel eens vergeten kan worden). De deur open bliepen met een AB zie ik niet zo zitten (al werkt dat bij de auto wel handig) of het moet iets zijn wat onzichtbaar in de deur/kozijn zit en niet zo'n afzichtelijk opbouwplaat met batterijen. Misschien ga ik iets knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
Een mooie uitdaging. Ik gebruik een VeraEdge en die kun je in de stand nacht zetten. In die stand kun je het systeem laten controleren of de deuren dicht en vergrendeld zijn. Je zult dan een z-wave contact moeten wegwerken in de nachtschoot. En echte uitdaging dus. Als je telefoon in de lader zet, wel even moeten aanleren om de controller in de nachtstand te zetten. Ik zou dat niet doen
als je de telefoon in de lader zet, want als je tussendoor oplaadt krijg je waarschijnlijk een melding, deuren niet dicht en vergrendeld.
Je kunt als melding voor alarm deuren niet dicht en vergrendeld, dat het licht in de slaapkamer niet uit kan. Een hele toestand, ik zou me zelf aanleren om even alle deuren te controleren en dan rustig te gaan slapen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olof2006
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-09-2024
tyfoon_2 schreef op maandag 20 april 2015 @ 20:08:
Dat nemef ding zier er erg goed uit (qua werking en qua looks)! Ik vermoed alleen geen Zwave, maar hopelijk ook op een andere manier aan te sturen.
Ik ben wat verder gaan zoeken en op YouTube een programmeervideo gevonden. Geen indicatie dat er z-wave op zit. Wel dat het oplaadbare batterijen gebruikt. Oplaadfrequentie mij onbekend maar gezien hun creatieve oplossing (zie video vanaf 3.30) vermoed ik dat het best wel regelmatig zal moeten zijn..
https://www.youtube.com/watch?v=V1WPYThVt6I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:37

Sabbi

je denkt aan mij.

Die ENTR ziet er inderdaad erg mooi uit.

Volgens deze link werkt hij met BLE en zou het 300 euro gaan kosten.

Zou je hem dan via BLE aan een domitica systeem kunnen koppelen? Dan kan je bv detecteren of je telefoon bij de voordeur is, en dan als er op de bel gedrukt wordt ipv de bel laten gaan de deur open doen. Hoef je je telefoon niet meer uit je zak te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
Sabbi schreef op woensdag 22 april 2015 @ 11:44:
Die ENTR ziet er inderdaad erg mooi uit.

Volgens deze link werkt hij met BLE en zou het 300 euro gaan kosten.

Zou je hem dan via BLE aan een domitica systeem kunnen koppelen? Dan kan je bv detecteren of je telefoon bij de voordeur is, en dan als er op de bel gedrukt wordt ipv de bel laten gaan de deur open doen. Hoef je je telefoon niet meer uit je zak te halen.
Bluetooth is standalone leuk maar wel lastiger om op te nemen in je huisautomatisering. Mijn Vera kan dit in ieder geval niet en ik heb weinig behoeft te switchen. Wifi of zwave was veel simpeler geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
Introductie Nemef ENTR: 12 mei
Met genoegen willen wij u melden dat op 12 mei aanstaande de eerste Nemef ENTR cilinders beschikbaar zullen zijn en alle remmen los gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
wienesroa schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 10:59:
Introductie Nemef ENTR: 12 mei
Met genoegen willen wij u melden dat op 12 mei aanstaande de eerste Nemef ENTR cilinders beschikbaar zullen zijn en alle remmen los gaan.
Ongeveer 2 maanden verder. Iemand al ervaringen met de ENTR?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tyfoon_2
Ja, inmiddels heb ik een ENTR met fingerprint reader. Al met al redelijk tevreden en zeker de fingerprint reader is een topper.

Ik heb wel wat feedback gemailed naar zowel de shop waar ik gekocht hebt (Mijn ijzerwaren) als Nemef maar van beiden geen antwoord gehad welk nogal teleurstellend is.

Montage was overigens simpel en eea is heel solide. Gaat ook direct op slot als de deur weer dicht gaat (zie wel ernstig issue hier onder als laatste punt). Ook opengaan is keurig en hij trekt ook netjes het dagschot open.

Onderstaande waren mijn eerste bevindingen:
  • Berichtgeving en/of logging; Het zou voor de hand liggen als het slot/fingerprint reader een pushbericht zou sturen naar de telefoon als er een code wordt ingevoerd (cq vinger gelezen wordt). Minimaal zou het mogelijk moeten zijn om de (succesvolle) pogingen opgeslagen worden zodat je deze achteraf kunt bekijken (via het web en/of app).
  • Geluiden: Nu moet je het geluid van het slot of aan/of uit zetten. Graag zie ik meer varianten. Zo zou ik bv het geluid dat de deur open blijft staan wel willen kunnen uitzetten maar het bevestigingsgeluid van het slot als het dicht gaat niet willen uitzetten.
  • Toegangsrestricties; Ik zou verwachten dat je gebruikers op de fingerprint reader deel toegang kunt geven. Dus bv gebruiker 'x' alleen op woensdag tussen 8:00 en 12:00 (als voorbeeld)
  • ENTR als onderdeel van domotica opstelling/API; ENTR zou onderdeel moeten kunnen worden van een bestaande domotica opstelling en niet alleen stand alone moeten werken. In het slechtste geval zou er minimaal een API moeten komen waarbij je bv de status van het slot kunt pollen (cq 'ben je dicht') lieft natuurlijk ook op slot zetten etc.
  • De App: Deze is een raadsel voor me. Het slot open en dicht doen is helder (als kwam ik een ander probleem tegen , zie punt hieronder). Echter
  • Het uitgeven van sleutels is me gelukt maar hoe dan de ander de sleutel moet activeren in zijn app is mij een raadsel. De functie 'ontvang een sleutel' is in elke situatie grijs en kan niet worden gebruikt. (Android en IOS getest)
  • In principe kan ik niets met de app als ik niet naast het slot sta, dat is bizar. Het lijkt me logischer als je een sleutel kunt uitgeven waar je ook bent. Dus bv ik ben op mijn werk en ik wil klusjesman x toegang geven
  • Ik zou verwachten dat je de gebruikers (en andere zaken zoals instellingen) van de fingerprint reader kunt beheren via de app
  • Er zou een instelling moeten komen die het mogelijk maakt dat de deur vanzelf opengaat als je (heel dicht) in de buurt van het slot komt met je telefoon. Ik snap het risico maar het zou wel een optie moeten zijn (technisch niet erg ingewikkeld).
  • Probleem/bug(?); nadat ik een telefoon werkend had (Android) wilde ik een Iphone ook gaan gebruiken. Deze kreeg geen verbinding met het slot maar ik kon wel het slot 'restoren' op de iphone. Vervolgens werkte het wel op de Iphone maar niet meer op de Android; die kreeg wel netjes verbinding maar als ik het slot bediende via de app trilde de telefoon alleen maar weigerde de deur te openen. Ik krijg ook de situatie niet terug naar de oude situatie.
  • Tweede en meer ernstige probleem: Als de deur meer als 10minuten open staat gaat het slot in een soort slaap modus. Als dan de deur dicht gaat herkent het slot dat niet en gaat dus niet op slot terwijl je dit natuurlijk wel veracht. Hierdoor kom je dus onverwacht in een situatie waarbij het slot er niet is opgegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• overhyped
  • Laatst online: 26-04 22:18
LOTG schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 10:17:
Ik ben ook eens aan het kijken naar een slot, maar die Goji valt bij mij dan juist weer af omdat het allemaal via internet loopt. Ik wil eens slot hebben wat ik lokaal beheer, niet waar iemand aan de andere kant van de wereld bij kan.

Liefst zou ik ook nog zelf een protocol er voor maken (hoe minder standaard hoe slechter meneer de inbreker zonder kennis binnen komt, die gebruiken gewoon tools die te koop zijn).

Misschien er maar een zelf maken :P. Overkom je ook die problemen met dag/nacht slot. Eigenlijk is het niet meer dan een motor. Kun je het ook nog zo maken dat hij gewoon op je huidige slot past.
Ik zou nog maar eens een basis lesje beveiliging/cryptografie nemen: Een willekeurig persoon is in staat een beveiligingssysteem te bedenken dat hij zelf niet kan kraken, het enige dat je dus nodig hebt is een slimmer persoon. Wanneer je de methode vrij geeft kunnen alle slimme personen er naar kijken, en zullen fouten dus eerder opvallen.

Ben het wel weer roerend eens met m'n sloten niet aan internet hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-03 20:42
Ik hoef geen basis lesje cryptografie, ik weet wel wat meer dan wat ze mij daar gaan vertellen. Mijn punt is juist dat ik een systeem wil dat offline is en wat iemand die voor de deur staat niet kan kraken.

Als je gebruikt maakt van gestandaardiseerde protocollen, met de daar bij behorende publiek bekende zwakheden, ben je vat baar voor een geautomatiseerde aanval. Zie ook de problemen met de automatische garage poorten. Nu zijn die misschien zwak beveiligd maar het punt is dat iemand zonder kennis een blackbox koopt die dat allemaal voor hem doet.

Als jou garage poort nou een even slecht niet standaard protocol gebruikt ben je al veilig, want tenzij je echt iets extreem waardevols hebt loont het niet om uit te gaan zoeken wat jij gebruikt, hoe het werkt en hoe je het omzeilt. De persoon die wilt inbreken gaat en kan echt niet uitvogelen hoe hij binnen komt, want als hij dat wel kon verdiende hij meer met minder risico door die methode te verkopen.

Je vind wel sneller fouten als je de boel publiceert en ik ben ook niet voor security through obscurity, maar in dit geval is het gewoon veiliger dan een publiek bekende methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
tyfoon_2 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 22:39:
Ja, inmiddels heb ik een ENTR met fingerprint reader. Al met al redelijk tevreden en zeker de fingerprint reader is een topper.
Goed om t ehoren, al lijken er dus nog wel wat kleine kwaaltjes te zijn. Ook enig idee of dit een continue geupdate app gaat worden? Of is het zoals het is...

Ik ben er nog steeds over aan het twijfelen om het aan te schaffen, al is de nood iets lager aangezien ik nu de garagepoort ook via app kan openen en dus niet perse sleutelbos hoef mee te nemen als ik ga hardlopen of fietsen. GSM altijd bij me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:43
Met de app vanaf mijn werk de ENTR locken en unlocken (of controleren) gaat niet he dacht ik?

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
philipperosier schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 15:52:
Met de app vanaf mijn werk de ENTR locken en unlocken (of controleren) gaat niet he dacht ik?
Nee dat gaat (nog) niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tyfoon_2
wienesroa schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:43:
[...]

Goed om t ehoren, al lijken er dus nog wel wat kleine kwaaltjes te zijn. Ook enig idee of dit een continue geupdate app gaat worden? Of is het zoals het is...

Ik ben er nog steeds over aan het twijfelen om het aan te schaffen, al is de nood iets lager aangezien ik nu de garagepoort ook via app kan openen en dus niet perse sleutelbos hoef mee te nemen als ik ga hardlopen of fietsen. GSM altijd bij me...
Ik heb nu eindelijk wat contact met ze. Het lijkt erop dat ze aan de meeste punten (die ik noem) al werken.

Mijn belangrijkste issue is echter wel dat het slot -na 10 min- in een soort slaap stand gaat als de deur open staat. Als je hem daarna dicht doet gaat hij niet meer automatisch op het slot. Dit is echt een probleem aangezien hij bij mij op de achterdeur (naar de tuin) zit en die staat als het mooi weer is veel open. Het idee is met name 'piece of mind' en als je niet zeker weet of ie op het slot is gegaan helpt dat niet echt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-04 20:06

Shapeshifter

Get it over with

tyfoon_2 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 22:39:
Onderstaande waren mijn eerste bevindingen:
Ik zit al een tijdje te kijken of ik een slot met API kan vinden en vooralsnog kun je eigenlijk alleen de Nemef Radaris Evolution via een speciale module met RS-485 in je domotica krijgen. Als de ENTR een API zou hebben ben ik overtuigd, de meeste gebreken die jij noemt (waarschuwingen, logs, toegang op afstand e.d.) zijn dan niet meer relevant, want die kun je zelf gewoon programmeren.

Wat ik me wel afvroeg, ik heb zo'n deur waarbij je de klink omhoog moet doen voordat je hem op slot kunt draaien (door de kruk omhoog te bewegen schuif je een aantal schoten in de sluitpost, met het slot draai je vervolgens de nachtschoot dicht). Hoe gaat zo'n ENTR daar mee om, lijkt me niet te kunnen, of wel?

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:43
tyfoon_2 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 12:52:
[...]

Ik heb nu eindelijk wat contact met ze. Het lijkt erop dat ze aan de meeste punten (die ik noem) al werken.

Mijn belangrijkste issue is echter wel dat het slot -na 10 min- in een soort slaap stand gaat als de deur open staat. Als je hem daarna dicht doet gaat hij niet meer automatisch op het slot. Dit is echt een probleem aangezien hij bij mij op de achterdeur (naar de tuin) zit en die staat als het mooi weer is veel open. Het idee is met name 'piece of mind' en als je niet zeker weet of ie op het slot is gegaan helpt dat niet echt.....
Heb je misschien al news over de ENTR? Zie dit ding als enige oplossing met fingerprint....

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:24

timovd

Voorsprong door techniek

https://danalock.com/?page_id=773
Danalock heeft v2 aangekondigd. Met de eerste versie waren er problemen dat het nogal traag reageerde. Iemand daar ervaring mee? Ik ben benieuwd hoeveel er verbeterd is met de volgende versie.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
Misschien nog eens een schopje, iemand ondertussen de stoute schoenen aangetrokken en geprobeerd?

Of een ander type slot? Ik wil graag iets wat over mijn bestaande slot te gebruiken is, zodat ik niet alle sleutels/sloten hoef te vervangen. Heb nu overal in huis dezelfde sloten. Voordeur, achterdeur, balkon etc etc

EDIT: Sorry ik bedoel de nemef entr

[ Voor 5% gewijzigd door wienesroa op 15-12-2015 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyminer
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-04 22:17
bump

iemand ervaring met de danalock v2 inclusief z-wave?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin325
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23-02-2023
heeft er iemand danslock V2 in gebruik desnoods met alleen bluetooth?

heb een mail gestuurd of ze nog van plan zijn om er 1 te maken met homekit.
vandaag nog contact gehad met 'august' ( die wel homekit hebben) maar die hebben Europese sloten niet in de planning..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:43
tyfoon_2 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 12:52:
[...]

Ik heb nu eindelijk wat contact met ze. Het lijkt erop dat ze aan de meeste punten (die ik noem) al werken
Hoi, ben benieuwd of er na je contact met Nemef al wat verbeteringen zijn doorgevoerd en hoe het slot nu na een tijd bevalt.
Zou je dit eens willen laten weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
thunder68 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 22:08:
[...]

Hoi, ben benieuwd of er na je contact met Nemef al wat verbeteringen zijn doorgevoerd en hoe het slot nu na een tijd bevalt.
Zou je dit eens willen laten weten?
Nope! Geen updates tot op heden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:43
Bevalt hij wel nog bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin325
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23-02-2023
reactie terug gehad op de vraag of er nog homekit ondersteuning in zit.

Hi Robin,
Sometime late Q2 we expect to support HomeKit!

Best regards
Ebbe Måberg

dan wachten we nog maar even met aanschaffen:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattMax
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-04 08:03
Ik gebruik zelf ook een Nemef Entr slot in combinatie met fingerprint reader. Werkt perfect, maar het is praktisch onmogelijk om het slot te integreren met een domoticasysteem vanwege ontbrekende API. Onderstaande reactie kreeg ik vanuit Nemef (Assa Abloy) naar aanleiding van vragen hierover:
Er zijn verschillende fabrikanten welke een integratieproces hebben opgestart om de ENTR technologie te integreren, 1 daarvan is b.v. RWE, http://www.rwe-smarthome....ome/geraete-apps/geraete/ . Deze oplossing zal binnen afzienbare tijd ook in Nederland beschikbaar komen. De communicatie welke fabrikanten hiermee bezig zijn kunnen we helaas niet noemen, dit is aan de desbetreffende fabrikant zelf, dit gezien de verschillende doorlooptijden van de integratie.

Een open/gesloten API is op dit moment niet beschikbaar, of dit beschikbaar komt is nog niet geheel duidelijk. AA wil grip houden op de partijen die een dergelijke koppeling willen gaan maken, dit omdat we niet willen dat elke willekeurige oplossing de deur kan openen, vaak genoeg houdt men wel rekening met de veiligheid maar er zijn echter ook partijen die veiligheid wat minder hoog achten.
Ik kan het argument m.b.t. veiligheid deels begrijpen, maar een API die uitsluitend terugkoppeling geeft over de status van het slot (ontgrendelen/sluiten en timestamp) en de invoer op de fingerprint reader (login succes/fail) zou het leven al een stuk makkelijker maken. In dat geval hoeft de API het daadwerkelijk openen of sluiten van het slot niet eens te ondersteunen.

Tot slot werd openen op afstand een tijd lang aangegeven als "work in progress", maar vandaag de dag moet je nog steeds naast het slot staan met je telefoon om de deur open te kunnen doen. Mocht je ook eigenaar zijn van een Nemef Entr slot, laat het even weten, zodat we gezamenlijk met Nemef kunnen samenwerken als het gaat om input voor productontwikkeling en updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:24

timovd

Voorsprong door techniek

offtopic:
Wat een amateuristisch taalgebruik

Het Danalock werkt over Z-Wave gelukkig wel. Al is het niet probleemloos.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattMax
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-04 08:03
Ik was idd ook aan het kijken naar de Danalock (v3), maar idealiter ook met een fingerprint reader. Dat zou eventueel kunnen met een stand-alone fingerprint reader en een universe Z-Wave zender, maar zou mooi zijn als het direct geïntegreerd is.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:54

paQ

FYI

Danalock heeft onlangs een nieuwe FW uitgebracht, waarmee het probleem is opgelost dat soms de veer niet krachtig genoeg was om de schoot terug te duwen na ontgrendelen.
De nieuwe FW draait dus de schoot als het ware terug.

Dit kan bij te goed afgestelde en te soepel lopende schoten de schoot dus ook wel weer vroegtijdig het slot in drukken.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Pagina: 1