Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• jorrit91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-05-2024
Hi
Sinds en tijdje ben ik op zoek naar manieren om NFC tags echt handig te maken. Ik geloof dat de mogelijkheden eindeloos zijn, maar dat de tags pas nuttig worden als je ze ergens aan koppelt; je kan natuurlijk een nfc tag in je auto plakken zodat je bluetooth aan en je wifi uit gaat e.d. maar het zou pas echt gaaf zijn als je dmv een tag je licht aan doet, of je deur ontgrendelt.
Hiervoor moet je NFC tag dus als trigger fungeren voor andere apparaten of koppelingen. Ik kan nergens echt vinden hoe zoiets zou kunnen, iemand enig idee of nog meer useful toepassingen voor NFC, al dan niet toekomstmuziek...?

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Wat je dus min of meer wilt is het koppelen aan een domotica systeem. Moet prima uit te voeren zijn.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 18:05
combineren met tasker (en het liefste root access hebben)

Compromises are for the weak

• jorrit91
Er zijn redelijk veel systemen waarin dit gebruikt wordt, je hebt een nfc doorlock bijvoorbeeld. Maar hoe het "houtje-touwtje" uitgevoerd zou moeten worden, geen idee...? Hoe koppel ik zo'n tag aan een lamp bijvoorbeeld, dat de nfc tag dient als switch

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:00
Wellicht dat het met Domoticz - Open source domotica systeem kan (evt. icm 'Tasker' app zoals hierboven gezegd).

[ Voor 21% gewijzigd door ThinkPad op 08-09-2014 07:31 ]

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:52

Rmg

http://www.bypos.nl/acr12...qrwiwTE_rblrfgaAhft8P8HAQ

Uitlezen, naar wat je ook wilt en er wat mee doen

[ Voor 13% gewijzigd door Rmg op 08-09-2014 08:09 ]

• jorrit91
@Rmg, ik kan niet helemaal wijs worden hoe dit werkt, ik ben eigenlijk op zoek naar een technische oplossing om een NFC tag te gebruiken in een circuit, waarmee de tag de trigger is om bijvoorbeeld een lichtknopje aan te doen. Ik had eigenlijk wel gedacht dat er meer mensen in geinteresseerd waren, maar goed, alle hulp is welkom!

• Theelichtje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-11 12:06
Je zou misschien tasker kunnen gebruiken ;) als je al je lampen vanaf je android kan bedienen is dat geen probleem, dan kun je zodra je je telefoon tegen de NFC tag houd, die instellen dat hij de task "licht aandoen" uitvoert, deze kun je zelf aanmaken.

Zoek het maar eens op ;)

Verwijderd

jorrit91 schreef op zondag 07 september 2014 @ 19:25:Sinds en tijdje ben ik op zoek naar manieren om NFC tags echt handig te maken. Ik geloof dat de mogelijkheden eindeloos zijn, maar dat de tags pas nuttig worden als je ze ergens aan koppelt; je kan natuurlijk een nfc tag in je auto plakken zodat je bluetooth aan en je wifi uit gaat e.d. maar het zou pas echt gaaf zijn als je dmv een tag je licht aan doet, of je deur ontgrendelt.
Kwam een tijd lang niet verder dan dat NFC iets was dat op mijn smartphone zat. Totdat ik toevallig tegenkwam waar het voor staat, nml. Near Field Communication! Eens in verdiepen, klinkt iig handig :Y

Via NFC-Nederland.nl kwam ik er al snel achter dat je tags in de meest uiteenlopende uitvoeringen hebt ... als 'sticker', 'on-metal', 'pasjes', 'sleutelhanger', enz. maar dankzij het NFC-Nederland Forum was ik snel een heel eind wijzer.

Dus ik heb 5 tags in creditcard-formaat gekocht ... laat het experimenteren maar beginnen!!! Het (eind)resultaat is dat ik er eentje op mijn sleutelrekje heb zitten, die idd bluetooth aanzet, volume harder zet & FlitsMeister opstart |:(

Ben dus 'gestrand' op hetzelfde punt als Jorrit :-(

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:00
Plak er eentje op je nachtkastje: > Geluid automatisch op stil
Eentje bij/op de voordeur: Licht aan als je thuiskomt (heb je wel domotica voor nodig).

Maar dat soort dingen doe ik met Google Play: Llama - Location Profiles
Die ziet aan de hand van de GSM-masten waar je bent (je moet hem een poosje trainen zodat hij weet welke GSM-mast bij welke locatie hoort) en kan aan de hand daarvan acties uitvoeren.

Zo gaat:
  • bij mij m'n geluid uit als ik thuis ben, en het is na 23:00.
  • Automatisch de WiFi uit als ik de deur uit ga & automatisch weer aan als ik thuis ben
  • Op m'n werk de telefoon automatisch op trillen, buitenshuis met volume op max.
  • Op m'n werk automatisch de WiFi aan & als ik vertrek weer automatisch uit
Werkt heel goed. Maar je moet dan niet vlakbij je werk wonen, dan heb je kans dat de GSM-masten overlappen.

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 26-10-2014 08:51 ]

Pagina: 1