Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe router

Pagina: 1
Acties:

• djdaan
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-11 20:12
Hallo mede tweakers

Ik ben opzoek naar een nieuwe router met 802.11AC router die tegelijk 2,4 en 5 Ghz kan. Verder moet hij nog een redelijk ver berijk hebben. Prijs ondnd de 100 euro als het er onder kan zou ik dat fijn vinden

djdaan

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Dit is nu net waar de pricewatch voor gemaakt is ;)
Routers onder de €100 met 802.11ac

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Tip: Asus AC66U helaas iets boven de 100 euro. De N66U doet het ook prima valt binnen je budget. AC heeft weinig meerwaarde als je geen AC ontvanger hebt.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

• djdaan
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-11 20:12
Ik snap dat daar de pricewatch voor is maar ik kan daar niet uit maken of 2,4 en 5 Ghz teglijk kunnen op het apparaat

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-11 12:54
Let daarvoor op de woorden "dual band"...

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

RobbyTown schreef op zondag 07 september 2014 @ 13:13:
Tip: Asus AC66U helaas iets boven de 100 euro. De N66U doet het ook prima valt binnen je budget. AC heeft weinig meerwaarde als je geen AC ontvanger hebt.
AC66U zou ik allerminst doen...

- duur voor wat je krijgt
- geen DFS support in EU, dus je zit per definitie vast in de low-power kanalen 36-48, waarmee je interfereert met elk ander 5GHz apparaat zonder DFS :X

Dan zou ik eerder de TP-Link Archer C7 v2 aanraden. Grootste verschil met v1 is DFS support ;)

Oslik blyat! Oslik!

• cellkuh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-10 23:42

cellkuh

Tesla referral: marcel333963

dion_b schreef op zondag 07 september 2014 @ 20:24:
[...]

- geen DFS support in EU, dus je zit per definitie vast in de low-power kanalen 36-48, waarmee je interfereert met elk ander 5GHz apparaat zonder DFS :X

Dan zou ik eerder de TP-Link Archer C7 v2 aanraden. Grootste verschil met v1 is DFS support ;)
Dat zijn nu net de routers waar ik tussen twijfel. Als ik de forums na lees dan heeft TP-Link problemen met de wifi dekking en bij de ac66u van asus is het blijkbaar nodig om andere firmware (merlin) er op te zetten omdat die van asus brak is

misschien kan iemand mij helpen met deze keuze |:(

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Ik zelf heb de ac66 totaal naar iets anders geflashed namelijk tomato (eerst de shibby versie daarna de advanced tomato versie de laatste is basis op shibby alleen interface ziet er gelikter uit).

Heb asus even gehad maar schijnt dat die delen van merlin geeft gepakt dus is aardig goed. Merlin even gehad miste toch wat vandaar tomato gepakt. Ddwrt niet aan begonnen zag te veel ellende op diverse forums.

Asus en merlin is zonder gekheid zo te flashen. Tomato moet je wat meer voor doen.

Tp link is zover ik weer niet te flashen naar iets anders misschoen ddwrt.

Ben voor de asus gegaan mocht fabrikant stoppen met updates dan gaat community meestal wel verder (met linksys wrt54gl meegemaakt)

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-11 02:27

flipkipse

Google it

dion_b schreef op zondag 07 september 2014 @ 20:24:
[...]

De v2 koop je die tegenwoordig bij elke winkel als je een C7 neemt? of kan het nog zijn dat ze je een v1 leveren?

Certified Google Teacher.

• cellkuh

cellkuh

Ik las op het forum dat mediamarkt ze nog bijde heeft. je kunt het zien aan de sticker op de doos

Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/-CUAV7hWnPzw/Uzj2gD3U3tI/AAAAAAAAEaU/RliFwPAoJOA/s1600/IMG_20140331_125941.jpg

[ Voor 55% gewijzigd door cellkuh op 18-09-2014 20:23 ]

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 31-10 06:42
cellkuh schreef op donderdag 18 september 2014 @ 20:23:
Ik las op het forum dat mediamarkt ze nog bijde heeft. je kunt het zien aan de sticker op de doos
<hier stond een foto maar die ga ik niet quoten>
Ik weet niet of het je eigen idee is geweest om dat nummer achter S/N weg te krabbelen, maar doe het dan fatsoenlijk. 't Is nog prima te lezen.

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-11 10:33
De D-Link DIR-860L is lekker goedkoop bij Wehkamp in vergelijking met de overige webshops, en voldoet aan jouw eisen :)

• cellkuh

cellkuh

Nieknikey schreef op donderdag 18 september 2014 @ 21:15:
[...]

Ik weet niet of het je eigen idee is geweest om dat nummer achter S/N weg te krabbelen, maar doe het dan fatsoenlijk. 't Is nog prima te lezen.
Is gewoon een afbeelding van google geplukt. Ik zit me nog steeds te bedenke
n welke ik moet kopen ;)

• Mr Hackenbacker
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-11 16:10
Ik wil niet het topic kapen, maar een nieuw topic aanmaken vind ik ook overdreven, vandaar dat ik mijn vraag hier plemp.(Eveneens enkele webshops gecontacteerd, maar in afwachting van de reacties boor ik de wijsheid van de tweakers aan)
Ik heb op het moment een Thomson 780 KPN Experiabox, welke ik graag wil vervangen, maar ik lees tegenstrijdige berichten over het wel/niet kunnen vervangen van dit modem. Het online gamen wordt bemoeilijkt door de Experiabox, vandaar de vraag: kan ik de Experiabox vervangen?(zo ja, mogelijk zetje in de goede richting, gaarne)

L.S.
Ik heb de pricewatch bekeken, maar daar word ik niet erg wijs uit.(Google leerde mij wel dat er weinig positieve ervaringen zijn met dit modem)

Gaude et aude

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Mr Hackenbacker schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 11:45:
Ik wil niet het topic kapen, maar een nieuw topic aanmaken vind ik ook overdreven, vandaar dat ik mijn vraag hier plemp.(Eveneens enkele webshops gecontacteerd, maar in afwachting van de reacties boor ik de wijsheid van de tweakers aan)
Ik heb op het moment een Thomson 780 KPN Experiabox, welke ik graag wil vervangen, maar ik lees tegenstrijdige berichten over het wel/niet kunnen vervangen van dit modem. Het online gamen wordt bemoeilijkt door de Experiabox, vandaar de vraag: kan ik de Experiabox vervangen?(zo ja, mogelijk zetje in de goede richting, gaarne)

L.S.
Ik heb de pricewatch bekeken, maar daar word ik niet erg wijs uit.(Google leerde mij wel dat er weinig positieve ervaringen zijn met dit modem)
Heeft eigenlijk weinig te maken met het originele topic maar hierbij een zetje in de goede richting:
internet van KPN experiabox V8 naar eigen router
Er is een blog waarop het precies wordt uitgelegd maar die kan ik zo 123 niet meer vinden.

In de zoekfunctie kan je ook zoeken op vervangen experia modem en vervangen kpn experiabox enz.

[ Voor 7% gewijzigd door MdBruin op 20-09-2014 12:23 ]

• Eric70
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-11 13:04
Mr Hackenbacker schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 11:45:
....
Als je KPN-glas hebt kijk dan eens op http://netwerkje.com; deze is van medetweaker Pogostokje. xDSL versie is geloof ik iets afwijkend, maar het idee zal wel hetzelfde zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Eric70 op 21-09-2014 00:18 ]

• Mr Hackenbacker
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-11 16:10
Bedankt voor de informatie! Ik heb overigens geen glasvezel, maar ik zal een kijkje nemen.

Gaude et aude

Pagina: 1