Computer bouwen voor moederlief.

Pagina: 1
Acties:

• spanjool
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-01 23:31
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag een computer bouwen met jullie hulp, ik heb het een en ander ervaring van computers bouwen, en heb ook vrienden de mij kunnen helpen. Deze computer gaat naar mijn moeder die wel toe is aan een nieuwe desktop!
Deze computer wordt voornamelijk gebruikt voor te internetten "Bubble witch saga, candy crush etc."

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb €200,- tot mijn beschikking incl. verzendkosten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord & Muis worden meegenomen, ook hebben we al een monitor. Eventuele hardeschijf kan ook omgeruild worden, mocht dit de snelheid verminderen van de computer?? Kan er een nieuwe aangeschaft worden.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb niet zoveel verstand van een computer, graag hoor ik van jullie welke componenten ik echt nodig heb, en wat vooral gekocht moet worden.. veel werkgeheugen? of juist een goeie processor? beide? of een goede videokaart?.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur aan een merk.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Energieverbruik maakt niet uit. Het geluid is ook niet erg, zolang het geen stofzuiger is of een opstijgende vliegtuig.

Ga je overklokken?
Mocht het nodig zijn om over te klokken zal ik dit doen. Mits anders aangegeven

Alvast bedankt Tweakers! Mochten er vragen zijn kunnen jullie deze natuurlijk vragen.

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 28-03 22:22

Koenvh

Hier tekenen: ______

🠕 This side up

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Bijna goed!

Het is wel de bedoeling dat je met een eigen lijstje/voorstel komt.
En hoe maak je nu zo'n leuk lijstje?

De Best Buy Guide is een goed uitgangspunt.

Succes!

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-03 00:25

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Mag ik je een tip geven? De beste computer die je voor je moeder kan kopen is een iPad. Internetten, compact, netflix als ze dat wil, alle spelletjes die ze maar kan bedenken en voor jou: NIET SOFTWAREMATIG TE SLOPEN :P

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:07

D4NG3R

kiwi

:)

sebastius schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 22:54:
Mag ik je een tip geven? De beste computer die je voor je moeder kan kopen is een iPad. Internetten, compact, netflix als ze dat wil, alle spelletjes die ze maar kan bedenken en voor jou: NIET SOFTWAREMATIG TE SLOPEN :P
Misschien is ze wel gek van al die mooie balkjes in IE. :+

Maar een iPad is voor deze eisen inderdaad een goede, al denk ik dat het voor €200,- lastig word om een beetje een recent model in goede staat te vinden (2e hands natuurlijk).

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:02

br00ky

Moderator Harde Waren
200 euro inclusief verzendkosten en OS? Ik zou tweede hands gaan...

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-03 12:11
Sowieso tweedehands, simpel desktopje zoeken. Daarnaast is een tablet eigenlijk inderdaad wel een veel betere optie.
Voor 180 euro mag je mn ipad mini overnemen (geen geintje, zie Vraag&Aanbod) :).

• Eric70
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-03 18:51
Hier alvast wat zoek resultaten gefilterd bij V&A: http://tweakers.net/categ...OXUMdpZLKgtRiJatopUSl2FoA

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:52
#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock Q1900-ITX€ 70,-€ 70,-
1LC-Power LC-1320mi€ 45,86€ 45,86
1Kingston KVR13S9S8/4€ 34,92€ 34,92
1Samsung 840 EVO 120GB€ 62,02€ 62,02
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 212,80

Iets over budget, maar je hebt er een prima werkend systeem mee voor moeders wensen. Zelf de oude Window 7 serial gebruiken en herinstalleren via een USB stickje, en je hebt nog een verbazingwekkend snel systeempje voor dat geld. Omdat processor en koeler onboard zitten is ook het bouwen van de pc zelfs voor de leek te doen met een beetje hulp of een goede handleiding.

[ Voor 3% gewijzigd door DeNachtwacht op 07-09-2014 09:26 ]

• dutchmartin
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:02
Ben zelf even op de lijst van hierboven verder gegaan en heb er dit van kunnen maken:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G1820 Boxed€ 29,50€ 29,50
1ASRock H81M-HDS€ 39,49€ 39,49
1Spire CoolBox 202€ 32,-€ 32,-
1Crucial CT51264BA160BJ€ 34,42€ 34,42
1Crucial MX100 128GB€ 58,49€ 58,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 193,90

Ssd is goedkoper, cpu is beter en mobo en kast erop aangepast, eventueel nog een duurdere kast nemen, maar dat is het probleem niet.

Ik zou zelf er linux mint of elementary os op zetten indien je geen win7 key hebt.

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:52
Dat klopt toch niet helemaal dutchmartin; de CPU is anders. Wat jij aanraadt is een dual core cpu, die onboard cpu is een quad core. Dat kan bij steeds meer software voordeliger uitpakken (maar idd niet op alles, dat klopt). Voor desktop werk ga je echt geen verschil merken tussen die twee processoren. Zo'n benchmark site is trouwens ook niet echt heel betrouwbaar, de cijfers zijn alleen maar gebaseerd op de specs van de fabrikant en bovendien is ook heel onduidelijk wát ze nu op die site vergelijken. Misschien is een belangrijk onderdeel van die vergelijking wel een score voor gamen, en ja als je dat toch niet doet heb je dus ook niet zoveel aan een hoge score. Liever heb je een goede review van tomshardware of anandtech (of tweakers natuurlijk :> ). Maar helaas zijn die er niet van dit bordje.

En er zijn ook gewoon 3 nadelen aan zo'n aparte cpu:
1. jouw processor heeft actieve koeling dus geluidsproductie & hitteproductie
2. stroomverbruik is 50W ipv 10W
3. Installeren is een stuk lastiger als je zelf geen ervaring hebt met pc's. Ram erin klikken kan iedereen nog wel, maar juist met de CPU moet je oppassen en is een fout zo gemaakt.

[ Voor 28% gewijzigd door DeNachtwacht op 07-09-2014 15:28 ]

• spanjool
D4NG3R schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 22:59:
[...]

Misschien is ze wel gek van al die mooie balkjes in IE. :+

Maar een iPad is voor deze eisen inderdaad een goede, al denk ik dat het voor €200,- lastig word om een beetje een recent model in goede staat te vinden (2e hands natuurlijk).
Haha, nee ik heb dr al zover dat Chrome gebruikt wordt!.. Enkel die leuke extensies....

• spanjool
DeNachtwacht schreef op zondag 07 september 2014 @ 09:24:
#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock Q1900-ITX€ 70,-€ 70,-
1LC-Power LC-1320mi€ 45,86€ 45,86
1Kingston KVR13S9S8/4€ 34,92€ 34,92
1Samsung 840 EVO 120GB€ 62,02€ 62,02
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 212,80

Iets over budget, maar je hebt er een prima werkend systeem mee voor moeders wensen. Zelf de oude Window 7 serial gebruiken en herinstalleren via een USB stickje, en je hebt nog een verbazingwekkend snel systeempje voor dat geld. Omdat processor en koeler onboard zitten is ook het bouwen van de pc zelfs voor de leek te doen met een beetje hulp of een goede handleiding.
Thanks!! Bedankt voor je reactie

• spanjool
br00ky schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 23:15:
200 euro inclusief verzendkosten en OS? Ik zou tweede hands gaan...
Ik heb al een licentie voor W7. Sorry, ik denk dat tweedehands dan wel het beste is
Pagina: 1