Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:48
Anoniem: 749737 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 17:31:
Ik ben inderdaad op de hoogte dat deze is gestopt, maar weet natuurlijk niet of ze nog software updates komen in de toekomst..... of is dit ook volledig gestopt?
mijn dochter wil er foto-shoots ermee maken en ook regelmatig ermee filmen.
Ik weet ook dat er een beperking aan lenzen zijn, maar dit kan toch opgelost worden door een adapter, of zijn de resultaten dan minder?
Of moet maar direct voor een tweedehans Canon EOS 7D Mark II kiezen?
Deze maakt ook goede foto's en films (ook goede autofocus)
Samsung Nederland wist mij te vertellen dat na de garantieperiode van twee jaar op nieuwe NX-producten, Samsung geen reparaties meer uitvoert. Houdt je camera of lens er na die periode mee op, dan kun je niet meer aankloppen bij Samsung. Ik verwacht geen firmware-updates meer. Waarom zou Samsung nog geld uitgeven aan producten waar ze geen userbase meer van nodig hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 749737

Ok, bedankt voor jullie reacties!
dan ga ik maar voor de Canon.

greeetzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-06 21:16
Uhm dat zou ik dus niet doen, en zelfs mocht je voor Canon gaan, is de 80D beter geschikt voor filmen dan de 7D Mark II.

Beter nog kijk je ook eens goed naar de Panasonic G7 en GH4 en de Sony A6300. Deze systeemcamera's zijn veel geschikter voor filmen dan DSLR's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALittleTooLate
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-10-2024
Ik zie dat de nx210 voor weinig in de pricewatch staat. Is deze camera een goed idee voor iemand die graag betere foto's wil dan die van zijn mobieltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Hij staat inderdaad voor erg weinig in de Pricewatch :+.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ojugd5RH9IdYzFlnQawm7ngU/full.png

Ik weet niet wat je budget is, maar in elk budget onder de €400 is de Sony Alpha A5000 + 16-50mm kitlens een absolute aanrader!

Als je minder dan €300 wilt uitgeven moet je naar tweedehands gaan kijken. In V&A heb je voor €245 een Fuji X-A1, en voor €150 (of misschien nog minder) een NEX-5N.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALittleTooLate
Balance schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 08:42:
[...]

Hij staat inderdaad voor erg weinig in de Pricewatch :
Dan heb ik gisteren net de laatste gekocht :D

Het is niet zozeer het budget dat ik heb voor een camera maar meer hoeveel camera je krijgt voor het geld. Ik zie om mij heen veel mensen met een dslr die stof ligt te vergaren. Dat is natuurlijk altijd zonde van het geld. Ik wou eerst een handige camera voor het proberen. Als het dan echt heel leuk is zet ik deze gewoon op marktplaats voor half geld ;w

Hopelijk is het deze nx210 wat. (De kit was overigens 179 Euro incl verzendkosten)

[ Voor 3% gewijzigd door ALittleTooLate op 22-03-2016 12:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Eraser-
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-06 18:57
ALittleTooLate schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:17:
[...]

Dan heb ik gisteren net de laatste gekocht :D

Het is niet zozeer het budget dat ik heb voor een camera maar meer hoeveel camera je krijgt voor het geld. Ik zie om mij heen veel mensen met een dslr die stof ligt te vergaren. Dat is natuurlijk altijd zonde van het geld. Ik wou eerst een handige camera voor het proberen. Als het dan echt heel leuk is zet ik deze gewoon op marktplaats voor half geld ;w

Hopelijk is het deze nx210 wat. (De kit was overigens 179 Euro incl verzendkosten)
Was het nog iets? Voor het geld waarschijnlijk wel? ;)

Had hem zelf toen toevallig ook op het oog, vooral vanwege de lage prijs maar zag dat die na een tijdje verdwenen was van de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALittleTooLate
-Eraser- schreef op zondag 17 april 2016 @ 18:02:
[...]
Was het nog iets? Voor het geld waarschijnlijk wel? ;)

Had hem zelf toen toevallig ook op het oog, vooral vanwege de lage prijs maar zag dat die na een tijdje verdwenen was van de website.
Ja, zolang je door hebt dat het een 3 jaar oud model is die in der tijd tegen de nex lijn van sony moest opboksen. Hij maakt heel fatsoenlijke foto's; zeker bij voldoende licht. Mooie camera voor wanneer het een grapje moet blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xstreamdigital
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-04-2024
Heeft iemand een idee of er een teleconverter bestaat voor de Samsung nx1 en zijn s-lenzen? :-)

En waar ik deze kan vinden? Vind er nog al weinig rond wat duidelijkheid geeft. Er zijn er naar het schijnt wel. Maar wil een goede dan ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboynl
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-05 11:43
Kleine firmware update zowel voor de NX1 als de NX500:

NX500
[v1.12]
Fixed Bluetooth connection problem with Smart phone(Android Marshmallow(Android6.0 version)).

※ Update together camera firmware and Samsnung Camera Manager App
- Camera Firm ware : v1.12 or later version
- Samsung Camera Manager App : v1.6.07.160510 or later version

Gelukkig wordt de camera-software nog niet compleet aan het lot overgelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
het powerlampje van m'n nx mini blijft branden (groen). Gaat enkel uit als ik de batterij verwijder. Na terugstoppen lampje meteen weer aan.

Heb de firmware al opnieuw geflashed, een reset uitgevoerd, sd kaartje eruit gehad.
Verder doet de camera het prima overigens.

iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
Heeft hier misschien iemand ervaring met het gebruik van een adapter (voor andere lenzen)?

Ik heb bijvoorbeeld een Pentax K naar NX-mount adapter geprobeerd, in combinatie met een NX3300. Helaas geeft de camera een "No Lens" error. Het lijkt erop dat in de body een knopje wordt ingedrukt door het indraaien van de lens, dus wellicht kloppen de afmetingen van de adapter niet precies (komt uit China via Ebay... ;)).

Geld terugkrijgen via Paypal/Ebay zal wel niet zo'n probleem zijn, maar dan moet ik dus iets anders vinden.
Mocht er iemand zijn die een soortgelijke adapter heeft gebruikt, hoor ik graag van welke type/merk deze is :)

Ik heb zelf deze gekocht: http://www.ebay.com/itm/2...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenzeN
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-01 01:13
Ik heb afgelopen week een nieuwe NX500 gekocht voor 150 Euro via mijn zwager die werkt bij de Mediamarkt.

Nu heb ik wel ervaring met het maken van video's, maar minder met fotografie. Ik vind de foto's die gemaakt worden met deze camera tov mijn Samsung S7 Edge niet zoveel mooier. Ik denk dat het vooral een kwestie is van instellingen en de kit-lens. Welke lens zouden jullie mij adviseren voor het landschap/dierenfotografie? Tevens is er op YouTube helemaal niet zoveel te vinden over deze camera en ook het aanbod van lensen zelf is gering. Zijn er naast Samsung zelf uberhaupt derde partijen die hiervoor lensen ontwikkelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
StevenzeN schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:49:
Zijn er naast Samsung zelf uberhaupt derde partijen die hiervoor lensen ontwikkelen?
Samsung heeft een tijdje terug aangegeven zich terug te trekken uit de cameramarkt. Op dit moment ontwikkelt er dus niemand meer lenzen voor deze camera. De aanwezige voorraad wordt verkocht.
Voor zover ik weet heeft buiten Samsung ook geen andere partij lenzen ontwikkeld voor de NX mount.

Update: Blijkbaar is er wel een aantal andere fabrikanten, weer iets nieuws geleerd.

[ Voor 8% gewijzigd door wouter3 op 29-08-2016 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
wouter3 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:54:
[...]

Samsung heeft een tijdje terug aangegeven zich terug te trekken uit de cameramarkt. Op dit moment ontwikkelt er dus niemand meer lenzen voor deze camera. De aanwezige voorraad wordt verkocht.
Voor zover ik weet heeft buiten Samsung ook geen andere partij lenzen ontwikkeld voor de NX mount.
Naast Samsung zijn er wel wat andere fabrikanten, zie bijvoorbeeld de pricewatch.

Maar veel zijn het er niet. Daarnaast is het ook mogelijk om adapters te gebruiken, maar zoals ik in een eerder bericht zei heb ik dat nog niet werkend (vervangende adapter is wel al onderweg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FortezzA_64
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-06 22:10
[EOSHD] Various Samsung NX1 hacks now available, furthermore NX500 hack enables Super 35mm 2.5K video
Heeft iemand ervaring met deze hacks? Is er een herstel functie o.i.d. mocht er iets niet meer werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FortezzA_64
Naast Samsung zijn er wel wat andere fabrikanten, zie bijvoorbeeld de pricewatch.
32x Samyang Optics
5x Walimex
7 x Samsung

De Samyang Optics en Walimex zijn allen geen zoomlenzen, maar zogenaamde prime's. Dit zijn bijvoorbeeld fisheye-, macro en een tilt-shift typen.
Bij mijn weten hebben alleen samsung's eigen lenzen auto-focus en stabilisatie. Wat bij elkaar helemaal niet betekent dat die andere lenzen geen bestaansrecht hebben, zijn gewoon voor heel andere doeleinden.

Heb zelf onlangs deze Samsung 50-200mm F4-5.6 ED OIS III Zwart via amazon gekocht als aanvulling op de 16-50 Power Zoom. Gebruik ze in combinatie met een NX500. Kwam er in de praktijk achter dat een zoomlens toch een gemis is in sommige gevallen. Het grootste deel zijn landschap foto's en daar is die 16-50 prima voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
FortezzA_64 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 21:18:
[...]

32x Samyang Optics
5x Walimex
7 x Samsung

De Samyang Optics en Walimex zijn allen geen zoomlenzen, maar zogenaamde prime's. Dit zijn bijvoorbeeld fisheye-, macro en een tilt-shift typen.
Bij mijn weten hebben alleen samsung's eigen lenzen auto-focus en stabilisatie. Wat bij elkaar helemaal niet betekent dat die andere lenzen geen bestaansrecht hebben, zijn gewoon voor heel andere doeleinden.

Heb zelf onlangs deze Samsung 50-200mm F4-5.6 ED OIS III Zwart via amazon gekocht als aanvulling op de 16-50 Power Zoom. Gebruik ze in combinatie met een NX500. Kwam er in de praktijk achter dat een zoomlens toch een gemis is in sommige gevallen. Het grootste deel zijn landschap foto's en daar is die 16-50 prima voor.
Ok, ik had er zelf niet in detail naar gekeken, dus zo gezien is het aanbod toch wel wat karig.
Over die 50-200 lens, mag ik vragen wat je ervoor betaald hebt? Het lijkt erop dat de prijzen voor NX lenzen gestegen zijn (logisch, gezien het dalende aanbod). Ik zag bijvoorbeeld laatst bij de Mediamarkt een Samsung 16mm f/2.4 lens voor 349 euro...

Verder, over het gebruik van een lens-adapter: zoals ik in een eerder bericht zei had ik een vervangende adapter besteld, van een ander merk. Wederom komt deze uit China via Ebay, maar deze lijkt gelukkig wel te werken. Ook was die vrij snel bezorgd (besteld 21-8 en vandaag aangekomen) :)
Het gaat om deze: http://www.ebay.com/itm/2...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

De reden dat deze wel werkt is volgens mij de dikte van de "flens", zeg maar het uitstekende randje van het deel wat je in de NX-mount steekt; hierdoor wordt een knopje in de mount ingedrukt en hoor je een duidelijke "klik", net zoals bij een originele Samsung lens.

De enige lens die ik er nu voor heb is een oude Pentax lens (50mm, f/1.7). Ik was niet helemaal zeker wat voor beeldhoek je hiermee krijgt, aangezien de adapter meer afstand toevoegt en de sensor een APS-C is (kleiner dan 35 mm). Ik heb twee foto's vergeleken met de Samsung 16-50 PZ en de Pentax lijkt uiteindelijk op ongeveer dezelfde (slechts iets grotere) beeldhoek uit te komen als de PZ op 50mm.

Overigens werkt deze lens/adapter, net zoals eerder genoemde third-party lenzen, alleen in de manual of aperture-priority stand. Door op het OK-knopje te drukken krijg je een MF-assist, met in het geval van de NX3300 een ingezoomd beeld (5x of 8x).

Hier wat foto's van de camera:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/65Sr2mJSYDh0JoNwRppq0CR7/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aDO7lRFIPavh0WrIUEh2C8E6/full.jpg

• FortezzA_64
Over die 50-200 lens, mag ik vragen wat je ervoor betaald hebt?
Via het account van Amazon die bestelling er bij gezocht; op 28 juni geplaatst voor een bedrag van $190 (= € 170 met huidige koers) incl. verzending.
De verkoper biedt de lens nog steeds aan, maar nu voor $ 305,- Dus;
Het lijkt erop dat de prijzen voor NX lenzen gestegen zijn
Dat lijkt er inderdaad op!
Via marktplaats ook wel een aantal gevonden destijds, maar allen waren gebruikt en met een hogere vraag prijs dan waarvoor ik nu een nieuwe heb.

Even verder kijken via Amazon, dan is er nog een nieuw te vinden voor $ 218,50 (excl. verzending), de volgende in de lijst is al weer duurder $ 280, via dit lijstje op amazon. Wat verder zoeken op Amazon kan je misschien nog wel wat andere resultaten opleveren.
Waarbij je even moet opletten welke versie je hebt gevonden; er zijn varianten met een 'II' en 'III' achtervoegsel in de typenaam. Bij mijn weten is het verschil dat de type 'III' een iFn knop heeft op de lens. Via de knop zijn, afhankelijk van de camera modus, een aantal instellingen via het touchscreen direct aan te passen; diaframa, sluitertijd, iso-waarde, EV, witbalans en een digitale zoom (? die laatste kom ik net achter, nog nooit gebruikt en alleen ervaring met een NX500).

• FortezzA_64
Overigens werkt deze lens/adapter, net zoals eerder genoemde third-party lenzen, alleen in de manual of aperture-priority stand.
Ik vermoed dat onder andere de auto-modus communicatie met de lens nodig heeft voor het instellen van diaframa en autofocus. Daar zijn die contact puntjes op de lens en in de cameramount voor. Zo te zien zitten die niet op de adapter. Maar beide kan je dus via de ringen op je Pentax lens instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
Bedankt voor de uitleg en de tips voor Amazon, ik zal het zeker in de gaten houden ;)
FortezzA_64 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 20:40:
[...]

Ik vermoed dat onder andere de auto-modus communicatie met de lens nodig heeft voor het instellen van diaframa en autofocus. Daar zijn die contact puntjes op de lens en in de cameramount voor. Zo te zien zitten die niet op de adapter. Maar beide kan je dus via de ringen op je Pentax lens instellen.
Klopt, hier was ik ook niet echt vanuit gegaan; meer een bevestiging van wat ik al elders op internet had gelezen ;)
De lens (van Pentax) heeft sowieso geen contactpunten en de adapter ook niet, deze kostte dan ook maar $10. Verder vind ik het handmatig focussen nog best goed werken, in combinate met MF-assist. Je bent iets langer bezig natuurlijk met instellingen, maar er zijn zeker wel goede foto's mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FortezzA_64
Bedankt voor de uitleg en de tips voor Amazon, ik zal het zeker in de gaten houden ;)
Is er in de tussentijd nog wat voorbij gekomen? Zo te zien is er weinig veranderd in het lijstje tov de vorige keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
FortezzA_64 schreef op zondag 11 september 2016 @ 14:39:
[...]

Is er in de tussentijd nog wat voorbij gekomen? Zo te zien is er weinig veranderd in het lijstje tov de vorige keer.
Niet echt, helaas ;) Op Amazon was inderdaad niet veel verandering in de prijzen, verder nog wel op Ebay gekeken. Een veiling leek interessant (stond op iets van 79 euro) maar eindigde op 250, dus ook best duur nog.
Heb wel via Marktplaats een Pentax 135mm f/2.5 voor 20 euro gekocht, dus alvast kijken hoe een telelens bevalt (al is deze natuurlijk zonder AF en OIS, dus qua gebruik niet even vergelijkbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:15
Je kunt ook op amazon.de .es .fr en .it kijken. Al die sites navigeren hetzelfde en bestellen is dus goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FortezzA_64
Nog nooit aan gedacht om eens andere landen te proberen dan amazon.nl en .com. Eens kijken wat dat oplevert;
Amazon.de Wit €249
Amazon.es Wit €510, Zwart €505
Amazon.fr geen resultaten
Amazon.it geen resultaten
Amazon.co.uk Wit £286.80 (€339) niet op voorraad
Amazon niet beschikbaar in België? Het lijkt er op dat ze daar bstore.be hebben? Kan je direct zoeken op de sites van DE, FR, ES, IT, UK, COM, Bol en Coolblue BE. Dat levert dit lijstje op.
Nu wel weer genoeg reclame gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboynl
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-05 11:43
De Samsung 16-50mm F2-2.8 S ED OIS is net flink in prijs gedaald.

Bij de NX500 heb ik naast de kitlens ook de 50-200mm F4-5.6 lens. Is de bovenstaande lens een aanrader als aanvulling of zijn de verschillen in de praktijk niet heel groot?

Update: Was blijkbaar alleen voor snelle beslissers, na één dag zit het weer op de oude prijs.

[ Voor 17% gewijzigd door tboynl op 19-10-2016 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 726987

iemand nog tips waar ik lenzen kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-06 22:56
Tweedehands enkel volgens mij. Dus marktplaats, ebay, fotoapparatuur.nl, etc.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kldegraaf
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-11-2024
Aangezien er geen nieuwe lenzen gemaakt worden voor Samsung NX wil ik misschien overstappen van mijn NX300 naar de Sony A6000, Slimme keus of niet?

Ik dacht dat de A6000 klein beetje beter is, mist alleen touch screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
kldegraaf schreef op zondag 19 maart 2017 @ 13:19:
Aangezien er geen nieuwe lenzen gemaakt worden voor Samsung NX wil ik misschien overstappen van mijn NX300 naar de Sony A6000, Slimme keus of niet?

Ik dacht dat de A6000 klein beetje beter is, mist alleen touch screen.
Waarin beperkt de NX300 je nu? Wat wil je graag in een nieuwe camera wat je nu niet hebt of kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kldegraaf
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-11-2024
De foto's die ik binnen maak met het weer zoals het vandaag is (bewolkt\regen) zijn niet zo mooi als ik zou willen (heb nu F3.5) en daarvoor wil ik een lichtsterkere lens kopen.
Daarmee verwacht ik beter resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:29

Mr Pingu

Professioneel Prutser

kldegraaf schreef op zondag 19 maart 2017 @ 15:52:
De foto's die ik binnen maak met het weer zoals het vandaag is (bewolkt\regen) zijn niet zo mooi als ik zou willen (heb nu F3.5) en daarvoor wil ik een lichtsterkere lens kopen.
Daarmee verwacht ik beter resultaat.
Je slaat de spijker op z'n kop... Is er toevallig niet ergens een samsung lens die aan deze eisen voldoet voor niet al te veel te vinden? En anders kan je inderdaad overstappen op bijvoorbeeld die Sony, maar dan moet je ook voor de sony nog een lichtsterke lens kopen, want anders haalt het niet veel uit.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-06 22:56
Misschien dat je voor een mooie prijs die samsung f/2-2.8 zoomlens kunt kopen (die hadden ze namelijk eentje). Voor de a6000 bestaat de optie van een lichtsterke standaardzoom geeneens.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joffruy
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-07-2024
-

[ Voor 100% gewijzigd door Joffruy op 01-11-2017 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:21
Ik kwam dit topic tegen na een kleine Google zoekopdracht, en wilde graag eens wat vragen over de NX300. Wij hebben deze camera namelijk een jaar of 3-4 geleden gekocht, maar sindskort start deze gewoon pertinent niet meer op. Ook niet nadat we een nieuwe accu hadden gekocht.

Is er toevallig iemand die dit probleem herkent? Ik kom het online eigenlijk nauwelijks tegen, hooguit dat er dan een reparatie moet worden gedaan, maar eigenlijk nergens of het een bekend euvel is of wát er eigenlijk kapot kan zijn. De camera is namelijk sinds de laatste keer dat hij is gebruikt (ongeveer 2 maanden geleden) niet meer aangeraakt en wordt altijd netjes in een stofvrije meegeleverde tas bewaard... ik kan ook niet goed vinden wat eventuele reparatiekosten zijn verder :)

Weet iemand hier daar misschien iets meer over te vertellen? Misschien wat een nieuw moederbord kost als dat het zou zijn, of dat het sowieso wel of niet waard is om zo'n ding te repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Edit:
17/7 Status: "Shipping to warehouse..." ze zijn wakker in het verre oosten..

Na heel lang zoeken kwam ik in Korea spotgoedkoop spul tegen, origineel, maar kan niet naar NL verzonden worden... en het duurt me te lang eer ik Guus weer tegen kom..
Ik had toen wel de code te pakken

SAMSUNG SCH-B LENS HOOD

En toen daar mee verder gegoogeld, jke zag prijzen waar je naar van wordt, bijn 50 dollar of euro voor ene stukje plastic...
Maar toen kwam ik dit tegen
https://www.yoycart.com/Product/562681511279/

Verzending gaat op gewicht via air mail tot 2 kg, kosten voor 70 g 3.64 dollar erbij.
Total: $15.33 is 13,05 euro omgerekend.
Dat risico is nog prima te nemen.
Duurt meer dan 2 weken,tot max 45 dagen.
Ze zullen nu slapen... ik lees het vast binnenkort.

Voorlopig: dit zoeken on-hold.
Tnx voor mogelijke "lees acties".

PS: nog eens verder snuffelen in die kr winkel of dat wel naar NL versturen (als test)
____________________________________________________________________________________

Ben helaas mijn zonnekap van mijn Samsung NX30 met 18-55 mm OISII lens 58 mm, met bajonet sluiting kwijt. Op de schroef draad zit nu een Hoya uv-filter.
Bij Kamera Express waar ik hem gekocht heb, hebben ze (nog) geen alternatief, dus zelf maar zoeken...

Het gaat om deze lens met de gleuf v/d bajonet zichtbaar bovenaan de buitenkant
Afbeeldingslocatie: https://d2wr8zbg9aclns.cloudfront.net/products/010/281/331/covers/205.jpeg?time=0

De camera EN de lens bevallen me nog prima, dus het loont om een kapje te regelen.
Zoals bekend is Samsung met camera's et al gestopt.

http://www.easyhood.net/i...ac=article&at=read&did=35
Deze kap is universeel, klikt in de schroefdraad waar helaas mijn uv-filter zit, maar kan verder werken, dan moet ik het uv-filter wrs weglaten als de kap erop zit. (kon niet zien of die in de kap te plaatsen is). Te koop bij Bol.com, dus kan hem proberen.....
Afbeeldingslocatie: http://www.easyhood.net/upfile/2013/04/26/20130426175317_380.jpg

Er zijn ze ook met een "indrukbare rubberen kap" (schroeft in de schroef draad vd lens, niet klikken), ook via Bol, maar daar zijn de recensies erg matig van ...
Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/6/5/0/5/9200000010045056.jpg

en nog een schroefbare van 58 mm
https://www.bhphotovideo....58mm_quick_clip_lens.html

Deze 58 mm klikbare moet ik nog verder uitzoeken, nu pitten, 5.30 uur gaat de wekkker...
https://www.amazon.de/JJC...sr=8-1&keywords=JJC+LH-58

[ Voor 120% gewijzigd door route99 op 17-07-2018 07:32 . Reden: verplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Was dus erg moeilijk te vinden, maar heb toch doorgezocht tot ik een originele had voor een redelijke prijs incl verzendkosten.

Heb hem gevonden en net binnen... 8)
Zie Yoycart.com.

Kosten inclusief verzendkosten €13,07
Binnen in 2 weken, de 14e besteld, de 17e in het "warehouse" en toen naar mij.
Link voor een indruk van hun portaal.
Elke actie krijg je een mail van, echt super.

De aanvraag voor een shop review is gehonoreerd, deze week de review doen, maar niet nu...het modem klapt er telkens uit ... :(
Morgen maar eens bellen, uit helpt maar kort en dan blijft ie rebooten...
Full reset helpt helaas ook niet...

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/cL4RWK/IMG_2549_Small.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door route99 op 01-08-2018 07:14 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste