Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-06 09:14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboynl
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-06 12:16
Heb heel wat opties en forums afgespeurd maar de specs die je voor 750euro krijgt (als je goed zoekt voor minder) is de NX500 zeker interessant. Jammer dat de filmen in 4K niet de volledige sensor wordt gebruikt wellicht proberen ze daarmee toch de grote broer in te beschermen. Desondanks bevalt de NX500 tot zover prima. Door de compactheid past die gewoon in mijn jas-zak. Op vakantie kon ik tijdens de lichte regen daarom toch af en toe gauw nog een foto schieten. De B-CMOS sensor zou voordeel moeten geven bij weinig licht maar ik kan niet echt een vergelijking maken hoeveel dit scheelt. Heb deze camera juist in huis gehaald om ook te kunnen fotograferen bij donkere situatie waar mijn Lumia 930 en oude compact-camera hard door de mand valt. De automatische focus heeft wel duidelijk moeite met scherpstellen bij weinig licht, dus die moet je soms een handje helpen of geduld hebben. Verder had ik niet gedacht dat de selfie modus (door het schermpje te kantelen) in de praktijk toch wel erg leuk is. In mijn situatie ook jammer dat je een recente Android toestel nodig hebt om alle functies die de Samsung camera manager biedt te kunnen benutten. Voor Iphones wordt een beperkt aantal functies ondersteund, maar voor Windows phone helemaal niks. Maarja, de concurrenten doen het op dat vlak niet veel beter maar is natuurlijk wel jammer dat je op die manier handige functies mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Thnx voor het delen van je ervaring! Als je het leuk vind kan je een review schrijven :).

Zijn er al Tweakers met een NX1? Hij is nu al toch ruim 4 maanden goed verkrijgbaar, en op veel andere fora (zoals DPReview) is ie razend populair. De H.265 / HEVC codec wordt nu al een stuk beter ondersteund dan toen de NX1 uitkwam, en hij wordt elke maand beter doormiddel van firmware updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnikke
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13-01-2021
Hier een gelukkige NX1 bezitter ;)

Nog maar een week hoor ! en dus nog in de ontdekken en zoeken phase.
Na een aantal jaar volledig te hebben stil gelegen heb ik hiermee een nieuwe start genomen, Canon 1D en lenzen ingeleverd (te zwaar voor mijn leeftijd :) ) en dus voor de NX1 gegaan.

Samsung NX1 + 16-50mm f/2-2.8 S + 50-150mm F/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hoe zijn de 16-50 en 50-150 lenzen? Er zijn niet zoveel reviews van de Samsung lenzen in het algemeen te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnikke
Als je op Facebook zit zijn er wel verschillende groepen waar veel info en foto's te zien zijn b.v.b. deze : NX1 User Group

ik zal proberen een foto te plaatsen , en daarvan een 1/1 uitsnede ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Mnikke schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 19:59:
Hier een gelukkige NX1 bezitter ;)

Nog maar een week hoor ! en dus nog in de ontdekken en zoeken phase.
Na een aantal jaar volledig te hebben stil gelegen heb ik hiermee een nieuwe start genomen, Canon 1D en lenzen ingeleverd (te zwaar voor mijn leeftijd :) ) en dus voor de NX1 gegaan.
En aan je handtekening te zien niet zomaar een, maar een met de twee lenzen die elke Samsung NX bezitter ooit hoopt te hebben :). Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen, foto's en misschien zelfs een review ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboynl
Ik ben wel benieuwd welke lenzen donkerder worden in de hoeken. Uit de avond/nacht foto's van de laatste review van de NX1 zie je dat bijvoorbeeld hier terug: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/2000563027.jpeg

Blijft wel opmerkelijk dat de kit-lens van de NX500 bij de continue AF als er weinig licht is zich blijft aanpassen en niet echt houvast krijgt. Verder vind ik het een prima all-around lens voor dat formaat, maar ik sluit niet uit dat ik in de toekomst behoefte krijg aan betere lenzen.

Misschien als ik de tijd ervoor kan vinden dat ik een review schrijf maar zal mij ook niet verbazen als Tweakers mij voor zou zijn ;) . Wou jullie een korte eerste ervaring in elk geval niet onthouden.

[ Voor 6% gewijzigd door tboynl op 02-04-2015 01:00 . Reden: spelling en kleine correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnikke
Hier een onbewerkte jpg foto met er bij een 1:1 uitsnede

Afbeeldingslocatie: http://i222.photobucket.com/albums/dd260/pippenel/Foto/03110355.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i222.photobucket.com/albums/dd260/pippenel/Foto/03110355uit.jpg

1/1000 sec- f/4.5 -iso 100 -150 mm

[ Voor 5% gewijzigd door Mnikke op 02-04-2015 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Dat ziet er goed uit. Ik zou willen dat m'n 100D/60D + 70-200/4 IS zulke scherpe platen kon produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnikke
Bedankt, :) ik ben er dan ook heel blij mee... dit is wat ik ingeleverd heb en ik ga het zeker niet missen, met dit aantal pixels en scherpte bij uitvergroten naar 1:1 heb ik geen behoefte meer aan 300mm of 500mm lenzen ;)

Afbeeldingslocatie: http://i222.photobucket.com/albums/dd260/pippenel/Foto/th_IMG_2651.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-06 09:34
henkie196 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 18:49:
Dat ziet er goed uit. Ik zou willen dat m'n 100D/60D + 70-200/4 IS zulke scherpe platen kon produceren.
Ik weet heel zeker dat die ie dat doet. Tenzij je een slecht exemplaar hebt van de 70-200 f/4 IS.

Over de 50-150: laat eens wat op f/2.8 zien en dan hoekscherpte, want dan wordt het echt interessant als ie daar scherp is.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Universal Creations schreef op donderdag 02 april 2015 @ 19:21:
Ik weet heel zeker dat die ie dat doet. Tenzij je een slecht exemplaar hebt van de 70-200 f/4 IS.
En een slecht exemplaar van de Sigma 17-50/2.8. En een slecht exemplaar van de 10-18. Ik kan er nog meer op noemen. Mijn aanname is daarom maar gewoon dat ik een ranzige 60D en 100D heb, of in ieder geval ranziger dan gemiddeld.

Ik ben verder ook wel benieuwd naar de hoeken en wijd open performance van de 16-50 en 50-150. Op die andere foto die Mnikke ook op dezelfde link heeft staan staan wel de hoeken met details (op 50mm, f8 volgens de exif), alleen is het lastig de hoeken daarop te beoordelen aangezien die net buiten de scherptediepte vallen.

@Mnikke, bedankt voor de voorbeelden in ieder geval, maar ik denk dat ik zelf toch wel nog graag een 70-400 of iets dergelijks zou zien op de NX, zelfs met dit detail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnikke
Morgen ga ik op zoek naar iets met detail in de hoeken ;) en er is een 300 mm op komst ! (niet bij mij hoor ! ) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
De 300mm f/2.8 is toch onderweg? Of nog een andere.
@henkie: ik zal niet ontopic gaan en je verder "ondervragen" via dm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Universal Creations schreef op donderdag 02 april 2015 @ 19:54:
De 300mm f/2.8 is toch onderweg? Of nog een andere.
...
Samsung S 300mm f/2.8 ED OIS
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Boxe0t46dd0tU50syBwYddib/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/9EpwVgyOxAHqjfHcKpNJUkkF/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/H148Q9O7SqsPQFHYGuC8otOt/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/W0YVZcBxHV0QUeMki46Naj4b/thumb.jpg

Jep, dat is ie zeker! :) Sterker nog, DPReview heeft al een sample gallery van een pre-production model, en die zien er best prima uit.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/agb1YpwXRFPMQfAPjhrk1wdN/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnikke
Met wat vertraging, maar hier de gevraagde foto van de 50-150: op f/2.8
Ik heb deze gekozen , omdat door de reclame op de tram je goed de inhoud van de hoeken kan zien :)

Afbeeldingslocatie: http://i222.photobucket.com/albums/dd260/pippenel/Foto/04070573.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Top! Lens lijkt goed scherp. Hoeken zijn wat softer, maar ja, dat is bij iedere lens wide-open. Wel nog wat CA en ook dat is niet zo heel vreemd. Ik weet niet wat Samsung standaard al corrigeerd, want vignetting is al wel gecorrigeerd. Daarnaast en dat heeft niets met de lens te maken, vind ik de details op pixelniveau er wat gekunsteld uit zien. Soort van verscherping is al toegepast, maar dat pakt niet zo lekker uit in de delen van die foto die niet helemaal in focus zijn (tegels en blaadjes). Is dit een zelf geconverteerde RAW, of een jpg die uit de camera komt? Ik denk eerlijk gezegd het laatste (vanwege de gecorrigeerde vignetting en toegepaste verscherping).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Ziet er inderdaad goed uit. De lens lijkt linksboven wat minder scherp dan rechtsboven, maar iedere lens heeft over het algemeen wel iets van een afwijking. De voorgrond tegels/asfalt en struik zien er inderdaad een tikkeltje apart uit, maar ik weet niet in hoeverre dat van de lens komt.

Heb je de camera trouwens op een wat platter formaat staan? Volledige resolutie zou volgens mij 6480 x 4320 moeten zijn en dit lijkt 6480 x 3648 te zijn. Heb je zelf de voorkeur voor een wat plattere foto?

Ziet er in ieder geval wel uit als een top lensje. Hoe is de stabilisatie in de praktijk?

[ Voor 3% gewijzigd door henkie196 op 07-04-2015 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
heb van de week ook de NX1 aangeschaft, alleen het lukt mij maar niet om de laatste firmware te updaten.

de NX1.bin file staat op de SD kaart maar ik kan in het menu ---> device information, niet op de knop " software update" klikken omdat deze grijs is ipv wit.

firmware blijft dus nu op 01.10 staan

iemand een idee hoe ik de firmware kan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-06 20:13

Yero

Reviewer
@d-russo: wilde gok: formatteer het sd-kaartje eens in de camera en zet dan de firmware er op. Er gaat blijkbaar ergens iets mis waardoor hij de firmware niet ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
Yero schreef op woensdag 08 april 2015 @ 20:33:
@d-russo: wilde gok: formatteer het sd-kaartje eens in de camera en zet dan de firmware er op. Er gaat blijkbaar ergens iets mis waardoor hij de firmware niet ziet.
heb het via i-launcher gedaan maar inderdaad ook via de sd kaart ook verschillende sd kaarten geprobeerd, maar blijft grijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [m]engineer
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-05-2023
Ik heb nu sinds eind januari een nx3000 en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben. Helaas heb ik alleen mijn 50-200 lens terug gestuurd ter controle. Hij liep op de 130 in eens heel stroef.
Nu heb ik de vraag of het het waard is om voor een zacht prijsje een nx 18-55 lens over te kopen. Denken jullie dat dat de 50 Euro waard is omdat ik ook een 16-50 (pancake) heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Universal Creations schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 18:59:
Top! Lens lijkt goed scherp. Hoeken zijn wat softer, maar ja, dat is bij iedere lens wide-open.
...
Lijkt wel of de focus op het hek voor de tram en niet op de tram zelf staat, waardoor de tram net een tikje onscherper is dan hij zou moeten zijn. Voor de rest ziet de lens er inderdaad prima uit!
Nope, de 18-55 is groot, zwaar, lomp en oud en bied eigenlijk geen voordelen over de nieuwere 16-50mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnikke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Ik wilde hem net posten, maar je bent me al voor ;).

Twee stukjes uit de conclusie
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fRfDGt0AB56eTm5nnhhZ2j3w/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZRWGu5iFfh9uyO0jp4pYrWLy/full.png

Zelden heb ik DPReview zo enthousiast over een mirrorless product, of überhaupt een camera, gehoord! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [m]engineer
Is het normaal dat het diafragma geluid maakt als hij open en dicht gaat? (een redelijk harde bzzzp)

(ja ik ben echt een nieuweling op het gebied van lenzen en camera's :P )

[ Voor 27% gewijzigd door [m]engineer op 17-04-2015 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Welke camera en lens/lenzen gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [m]engineer
Balance schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 13:55:
[...]

Welke camera en lens/lenzen gebruik je?
nx3000 16-50mm (pancake) :)

Als hij het diafragma verstelt (automatisch afstelt) maakt hij een bzt geluid, beetje lastig om te omschrijven :9

[ Voor 25% gewijzigd door [m]engineer op 17-04-2015 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 670988

Wie oh wie weet voor mij de oplossing.
Ik heb twee externe studiolampen welke ik met een NX 20 wil aansturen.
Dit gaat voor alsnog alleen als ik de flitser van de NX gebruik.
Ik heb een hot shoe met X-contact voor de lampen maar zie geen optie in het menu om dit werkend te krijgen.
Is er iemand die de oplossing weet (ervan uit gaand dat ie er is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
zijn er meer mensen met dit probleem van de samsung nx1
de lens lijkt niet goed vast te zitten op de lensmount?

YouTube: IMG 3928

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-06 22:41

the mod man

iets van beeldmaker

Ik kan mijn 70-200 op nikon d800 en d600 iniedergeval wel draaien, aantrekken kan ik niet. Dat aantrekken lijkt me gevalletje terug sturen want dat kan serieus je foto's verpesten. Draaien niet, de lens projecteert toch een cirkel.

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
lastig want de verkoper zegt dat dit bij dit model normaal is, maar vind het zelf nogal een ruime speling.

moet even een goede test doen zodat ik kan zien of de scherpte echt anders is.

dus als er nog andere mensen zijn met ook een NX1 en een 16-50 die dit even kunnen checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Vanmiddag even wat spullen gehaald die ik nodig had voor mijn Sony. Heb een A77 met een stapel lensen en andere zaken. Bevalt hartstikke goed, maar heb steeds meer het idee dat het een beetje dood paard aan het worden is (de A-mount in geheel dus).

Canon en Nikon trekken mij totaal niet om meerdere redenen. Vandaag tijdens het wachten voor het eerst een NX1 in mijn handen gehad, en O+

Hij ligt heerlijk in de hand. Bediening is top, lekker stevig allemaal en een mooie EVF. Ja, mocht ik in de komende maanden gaan wisselen (afhankelijk van Sony's berichten), heb ik de opvolger gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Samsung NX1 + 16-50mm f/2-2.8 voor €1699?! Normaal kost die bundel €2599!

Samsung NX1 price comparison
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/B3Nl9Frtk0PNSKCMv6MDBkbE/medium.pngAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/lhbkzukzxmRyhj4oS2h0pFAB/medium.pngAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/blxCz45NQ5VtfJ7D9eFTjjwW/medium.png

Los kost de NX1 nog steeds €1499 en de 16-50 f/2-2.8 €1199.

Als het een prijsfout is, is het wel bij heeeel veel winkels. Misschien omdat ze hun databases aan elkaar gekoppeld hebben?

En al sinds 9 mei staat hij voor €1699 te koop!

Edit: Iemand heeft EAN nummers door elkaar zitten halen! :(. Dit is de NX1 + Samsung 16-50mm f/3.5-5.6

[ Voor 7% gewijzigd door Balance op 18-05-2015 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Samsung releases NX1 firmware update, with improvements for both photo and video
Samsung has announced yet another firmware update for its flagship NX1 mirrorless camera. The company has been good about providing useful updates for the NX1, and firmware version 1.30 continues this trend. It includes numerous enhancements for still photos, video, and even Wi-Fi connectivity. Notable features include improved autofocus performance (including low light performance) and several usability improvements when shooting video. The full list of updates appears below.

Still Photo Enhancements:
  • Enhanced AF performance in low light condition
  • Enhanced AF performance in backlit and spot light
  • Enhanced AF performance in the corners when utilizing 16-50mm PZ lens
  • Enhanced Face Detection AF performance
  • Enhanced AF performance in movie mode
  • Added “Zone AF” mode
  • Increased the size of AF to 5 steps in AF “Area Size”
  • No time limitation in Bulb mode
  • Increased the time-lapse to 3000 shots
  • Includes 4 most popular Pro Suggest presets (Cinematic, Memories, Gorgeous night, & High Speed)
  • Simplified EXIF data preview
Video Recording Enhancements:
  • Larger sensor read out data size with improved FHD quality up to 60P
  • Time code added features:
    • Count Up: Rec run / automatic restart when shooting / Free run
    • Time Notation [Manual time setting (Hour/Min/Sec/Frame), Internal camera time]
    • Internal time / External recorder
    • Drop frame / Non-drop frame
  • “1920x1080 (120)” setting in the Movie Size Menu for easy access
  • Auto Mic Control On/Off
  • Histogram & Digital Level is displayed during standby / recording mode
  • Capture individual 4K frame forward & backward with precision (Embedded EXIF data in jpeg)
  • Added NEW MF Responsiveness mode (Capable of setting to Low, Medium, High focus angle in manual focus mode).
  • Remains in Stand By mode after recording
Connectivity Enhancements:
  • JPEG, RAW (JPEG preview only), & Video transfer via WiFi (RAW files are converted to JPEG thumbnail with Picture Wizard setting embedded and then transfer to smartphone for preview only.)
  • Introducing NEW Samsung Remote Studio software (Download via launcher, Full control of NX1 through USB)
  • Supports Tizen OS TV connection
Firmware version 1.30 for the Samsung NX1 can be downloaded here.
Bron: DPReview

Weer een flinke firmware update voor de NX! De autofocus is verbeterd, de 1080p video is beter en ze hebben veel verbeterd aan de menu's en usability. Ook is de intervalometer voor Time-lapses verbeterd, kan je nu alle bestanden via WiFi versturen (JPEG, RAW & Video) en hebben ze de Samsung Remote Studio software voor volledige controle via USB geïntroduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Ook de Samsung NX500 krijgt software updates! :)

Still Photo Enhancements:
  • Improvements to the overall Auto Focus:
    • Enhanced AF performance in low light condition
    • Enhanced AF performance in backlit and spot light
    • Enhanced AF performance in the corners when utilizing 16-50mm PZ lens
    • Enhanced Face Detection AF performance
    • Enhanced AF performance in movie mode
  • Added “Zone AF” mode
  • Increased the size of AF to 5 steps in AF “Area Size”
  • Increased the Face Detection Area of the sensor
  • Includes 4 most popular Pro Suggest presets (Cinematic, Memories, Gorgeous night, & High Speed)
  • Added “Selfie as Flipped” mode
    • The image is flipped to capture as in the preview.
  • Improved “Selfie” AF function in Timer mode
  • Continuous AF is default in “Selfie Timer."
  • Simplified EXIF data preview
Video Recording Enhancements:
  • Added "Pro" mode in movie quality and increased the bit rates for movie size and quality (up to 70Mbps)
    • Movie Recording Time changed to 25 minutes at FHD 60P/50P
  • Larger sensor read out data size with improved FHD quality up to 60P
  • Remains in Stand By mode after recording
  • "1280x720 (120P)" setting in the Movie Size Menu for easy access
    • Sound recording is available
  • Capture individual 4K frame forward & backward with precision
    • Embedded EXIF data in jpeg
  • Added NEW MF Responsiveness mode
    • Capable of setting to Low, Medium, High focus angle in manual focus mode
Bron: DPReview

Een flink aantal verbeteringen is doorgevoerd! Vooral de autofocus is flink aangepakt, volgens mij mogen een paar reviews herschreven worden. Ook de video is nu veel beter, met meer sensor data die uitgelezen wordt in Full HD (1080p), een 70Mb/s Pro mode en veel nieuwe functionaliteiten.

De update kan gedownload worden via Wi-Fi op de camera, of via Samsung's iLauncher software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Mooi apparaat, als ie een evf had gehad zou ik deze ipv een Fuji gekocht hebben. Goed te zien dat flinke updates via firmware ook bij Samsung gebeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboynl
Sinds ik de NX500 had, zag ik al een aantal keer een nieuwe firmware update voor de NX1 uitkomen maar nu is de NX500 gelukkig aan de buurt. Als ik de verbeteringen zo zie wordt ik daar best wel blij van :) Binnenkort de nieuwe functies testen.

Heb nooit een camera met EVF gehad, misschien weet ik dan pas goed het voordeel daarvan ervaar. Tot nu toe kan ik het beeld altijd goed genoeg zien op het Super Amoled scherm.

Twee weken geleden de 50-200mm lens als aanvulling gekocht. Zeker bij een goede aanbieding valt de prijs best mee gezien de optische beeldstabilisatie en performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 19:48
Ik heb tijdens het Samsung Event wat filmpjes met de NX1 geschoten in 1080p 100fps, en ik kreeg ze maar niet geopend in Premiere.

Nu zijn er converters die de H265 omzetten in H264, maar het was even zoeken naar een gratis converter:

Rocky Mountains Movie Converter
(in elkaar geklust door een hobbyist met een NX camera)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-06 12:03
inquestos schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 17:03:
Ik heb tijdens het Samsung Event wat filmpjes met de NX1 geschoten in 1080p 100fps, en ik kreeg ze maar niet geopend in Premiere.

Nu zijn er converters die de H265 omzetten in H264, maar het was even zoeken naar een gratis converter:

Rocky Mountains Movie Converter
(in elkaar geklust door een hobbyist met een NX camera)
Handbrake werkt ook erg goed, en is ook beschikbaar voor OSX en Linux.
http://handbrake.fr

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboynl
Afgezien van extra functies, hebben deze tools voor de rest meerwaarde ten opzichte van de 'Samsung Movie Converter' die te downloaden is via de ilauncher tool? (De ilauncher tool die je kan openen als je de camera met de PC verbind.) Zijn er verschillen in conversiekwaliteit?

Ik heb vorige week twee 1080p 60fps filmpjes van de NX500 omgezet. Resultaat was niet onaardig. Was wel een tijdje aan het zoeken hoe ik aan de Samsung Movie Converter kon komen aangezien die niet los op internet te downloaden is maar echt per see via de ilaucher gedownload moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
tboynl schreef op maandag 13 juli 2015 @ 15:56:
Afgezien van extra functies, hebben deze tools voor de rest meerwaarde ten opzichte van de 'Samsung Movie Converter' die te downloaden is via de ilauncher tool? (De ilauncher tool die je kan openen als je de camera met de PC verbind.) Zijn er verschillen in conversiekwaliteit?

Ik heb vorige week twee 1080p 60fps filmpjes van de NX500 omgezet. Resultaat was niet onaardig. Was wel een tijdje aan het zoeken hoe ik aan de Samsung Movie Converter kon komen aangezien die niet los op internet te downloaden is maar echt per see via de ilaucher gedownload moet worden.
Ik zou het niet weten, maar het is wel een leuke test denk ik om te kijken of het iets uitmaakt. Helaas heb ik ook de camera alleen vast gehouden tijdens het Samsung event, dus ik kan niet testen hoe het gaat op de Samsung manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-05 23:50
Niet dezelfde vraag in 2 topics plaatsen

[ Voor 87% gewijzigd door Universal Creations op 14-07-2015 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-06 16:14

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Welke tas gebruiken jullie (de personen die een NX300 hebben)? Een van samsung zelf?

Ik zag op samsung.com dit model staan: CC3N90N, een schoudertas met plaats voor extra lenzen. voor 29 dollar. Nu kijk ik op de Nederlandse site en staat deze er voor 79 euro :S

Oplichters daar bij Samsung. Welke is fijn in gebruik?

[ Voor 16% gewijzigd door Chrosser op 21-07-2015 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Samsung NX1 Firmware 1.40
  1. Increased continous maximum shot counts
  2. 15fps JPEG : 70ea → 90ea
  3. 15fps RAW : 20ea → 25ea
  4. Added Video DIS (except 120p, VGA size video)
  5. Added AEL at M mode, ISO Auto setting
  6. Added Focus Peaking menu in button setting menu
  7. Improved AF to work during zooming
    (6 Supporting Lens: 16-50mm S, 50-150mm S, 16-50mm PZ, 18-55mm Ⅲ, 12-24mm, 50-200mm Ⅲ)
    ※ Please updated Lens together with Latest version. Lens Firmware can be updated by iLauncher
  8. Add Flash Exposure info. display on Live view Live view (when Flash is ON)
  9. Improved battery display to show both internal & external remains together when vertical grip is mounted
  10. Improved Playback speed of photo
  11. Improved sound quality of external Mic. (only for Auto MIC Control OFF)
  12. Overall fixed minor bugs

Samsung blijft doorgaan met hun software update's voor de NX1, dit keer met 1.40 met als grootste toevoeging DIS (Digital Image Stabilization) voor video! Door ongeveer een cropfactor van 1.1x toe te passen hebben ze ruimte over om de video's digitaal te stabiliseren, met behoud van uitstekende kwaliteit.

Ook zijn de buffers vergroot, is de autofocus tijdens het zoomen verbeterd en zijn er vele handigheidjes in de bediening toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 639074

Chrosser schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 09:58:
Welke tas gebruiken jullie (de personen die een NX300 hebben)? Een van samsung zelf?
Ik zag op samsung.com dit model staan: CC3N90N, een schoudertas met plaats voor extra lenzen. voor 29 dollar. Nu kijk ik op de Nederlandse site en staat deze er voor 79 euro :S
Welke is fijn in gebruik?
Een schoudertas voor deze kleine camera lijkt mij aan de overdreven kant. ;)

Heb zelf een klein CaseLogic snuittasje waar mijn NX300M ruim genoeg inpast.
Jammer genoeg staan er op CaseLogic tassen geen type aanduidingen, ik heb dus helaas geen nummer voor je paraat.
Waarschijnlijk is het de Case Logic SLRC-200.

Als je nog iets strakkers zoekt, neem dan je camera even mee naar een goedgesorteerde winkel om te passen.
De Samsung zit nml. "losjes" in deze tas, wel handig als je extra accu's wil meenemen, misschien niet zo handig als je iets zoekt dat echt als een strakke handschoen past.

Voor m'n Sony RX100-II heb ik wel een tightfit tasje en dat scheelt aardig in volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:48
Ik heb deze tas gekocht:
http://www.ebay.com/itm/C...ageName=ADME:L:OC:NL:3160

De NX300M past er samen met 16-50 lens in. Er passen niet nog andere lensen tegelijk in, wat gesuggereerd wordt op de foto. Tas heeft wel voldoende ruimte voor een extra batterij en sd kaartjes.

Tip voor lenzen: amazon.it / amazon.es amzon.fr. Vooral de pancakes zijn een stuk goedkoper daar. Met een amazon account en even kijken op b.v. amazon.co.uk kom je er zo aan uit waar je moet klikken om te bestellen. Ik heb net op monclick.fr de fisheye gekocht en bij kenissen in Frankrijk laten leveren. Erg goedkope winkel, 285,- voor de Samsung 10mm Fisheye :9 , maar de verpakking voor verzending was zeer slecht. Retail doos was los in de verzenddoos gestopt, maar gelukkig was de lens nog heel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sodela
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:16
Ernstige geruchten doen de ronde dat Samsung met de hele camera business op gaat houden, ook met de NX-serie met alles erop en eraan. Iemand meer info of zelfs bevestigingen hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik heb enkel maar geruchten gehoord. Maar ook het gerucht dat het enkel gaat om de compactcamera's waar ze mee gaan stoppen en niet de NX-lijn. Dat is op zich ook logisch, aangezien compactcamera's enorm beconcurreerd worden door telefooncamera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 670812

Voorlopig inderdaad geruchten die elke keer weer ontkracht lijken te worden. Al snap ik niet dat Samsung ook gewoon niet duidelijk is in hun roadmap zoals Fujifilm dat bijvoorbeeld laat zien met dit zijn de nieuwe lenzen die er binnenkort aankomen. Dat geeft toch wel vertrouwen zeker als je nog aan de weg aan het timmeren bent en deze geruchten de ronde doen.

Ze hebben een jaar geleden die 300mm F/2.8 laten zien maar is nog steeds niet uit en sinds dien ook helemaal niets nieuws verder laten zien of nieuwe prototypes laten zien van andere lenzen die op de roadmap staan.

Ergens eind 2014 wat geruchten van nieuwe lenzen maar ook daar nog weinig van te zien.
– Samsung 16-80mm f/4 OIS
– Samsung S 24mm f/1.4 ED
– Samsung S 11-24mm f/2.8 ED OIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Het is inderdaad wel angstvallig stil met nieuwe lenzen en bodies dit jaar, en je vraagt je inderdaad ook af waar die 300/2.8 nou blijft.

Maar het lijkt aan de andere kant ook weer niet zo logisch om nu te stoppen met de NX mount, lijkt een boel weggegooid geld van Samsung als dat zo zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sodela
Het zou op zich jammer zijn, want het leek wel mooi wat ze hadden. Duidelijk meer commitment dan Canon met zijn EOS-M serie. Maar aan de andere kant staat Samsung flink onder (financiële) druk en lijkt de camera-tak (inclusief de NX-serie) nog niet echt winstgevend te worden op de middellange termijn. Goed geld achter kwaad geld aangooien lijkt dan geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wordt afwachten misschien is het een stilte voor de storm en komen ze volgend jaar met behoorlijk wat nieuw spul. Zelfde misschien voor Canon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
Sodela schreef op maandag 02 november 2015 @ 19:06:
Ernstige geruchten doen de ronde dat Samsung met de hele camera business op gaat houden, ook met de NX-serie met alles erop en eraan. Iemand meer info of zelfs bevestigingen hierover?
Niks ernstigs aan 1 koreaanse website die wat online heeft gezet, las ook een reactie van iemand die uit korea komt en nog nooit van die site gehoord had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Samsung kennende komen ze ergens volgend jaar 3x zo hard terug. Niemand had verwacht dat ze een APS-C BSI sensor konden maken, die ook nog eens de volledige sensor op 240fps kon uitlezen, en van die 6.5K videostream vervolgens een 4k 30fps H.265 bestand van maakt. Oh en 15 28MP foto's per seconden. Met de beste noise en dynamic range performance van alle APS-C camera's. En de beste connectiviteit (wifi 802.11ac, USB 3.0) die ooit in een camera heeft gezeten. En een paar uitstekende lenzen.

Samsung moet je niet onderschatten. Ze hebben resources en een enorme semiconductor tak. Waarschijnlijk gooien ze IBIS in de camera, 4k60 en 1080p240 opname modussen, 10-bit video, nog snellere autofocus, hogere resolutie viewfinder en scherm, sneller SD kaart slot, grotere DDR4 buffer, 14nm FinFet processor, ze zouden het allemaal kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Het probleem van Samsung is m.i. niet zozeer de bodies en de hardware en software die daar in zit, maar het glas. Als ze naast die 50-150/2.8 nou eens met een 80-400 en een optisch wat betere UWA (lichtsterker hoeft van mij niet zo erg) zouden komen, zou het al een stuk aantrekkelijker worden voor mij. En die 16-50 S is een prachtig stukje glas, maar persoonlijk zou ik liever iets met de prijs en prestaties van bv. een Sigma 17-50/2.8 zien.

En zoals ik al eerder zei, het zou mooi zijn als ze de AF algoritmes beschikbaar zouden maken voor 3rd party lenzen makers, dan zou de grens voor een Sigma of Tamron om lenzen voor de NX mount om te bouwen waarschijnlijk ook een stuk lager zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door henkie196 op 04-11-2015 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Balance schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 22:54:
Samsung kennende komen ze ergens volgend jaar 3x zo hard terug. Niemand had verwacht dat ze een APS-C BSI sensor konden maken, die ook nog eens de volledige sensor op 240fps kon uitlezen, en van die 6.5K videostream vervolgens een 4k 30fps H.265 bestand van maakt. Oh en 15 28MP foto's per seconden. Met de beste noise en dynamic range performance van alle APS-C camera's. En de beste connectiviteit (wifi 802.11ac, USB 3.0) die ooit in een camera heeft gezeten. En een paar uitstekende lenzen.

Samsung moet je niet onderschatten. Ze hebben resources en een enorme semiconductor tak. Waarschijnlijk gooien ze IBIS in de camera, 4k60 en 1080p240 opname modussen, 10-bit video, nog snellere autofocus, hogere resolutie viewfinder en scherm, sneller SD kaart slot, grotere DDR4 buffer, 14nm FinFet processor, ze zouden het allemaal kunnen doen.
Dat is ook allemaal het probleem niet zo denk ik. Die techniek is goed inderdaad en ze laten ook zien dat ze qua Firmware support goed bezig zijn.

Alleen als ze ondanks dit nog geen potten kunnen breken dan moet je toch wat meer open kaart spelen zoals Fujifilm doet denk ik en niet een jaar lang maar 1 body uitbrengen en 0 lenzen. Met 2 S-lenzen en een paar goede primes zoals de 85mm F/1.4 is de rest voornamelijk een stapje lager in de markt.

De camera markt is toch heel anders en totaal niet te vergelijken met een Smartphone of TV markt. Samsung dacht er ook even in de springen en dan rond deze tijd de grootste te zijn maar dat lijkt toch heel anders uit te pakken. Samsung moet ook de markt niet onderschatten en denk ik toch meer open kaart spelen om potentiële klanten een beetje warm te maken. Samen met deze geruchten die zeer waarschijnlijk niet waar zijn helpt dat niet natuurlijk.

Ik zou dan ook op het moment niet snel instappen bij Samsung met weinig activiteit op dit moment vanuit Samsung en deze geruchten en toch wat onzekerheid, ook al is de niet waar.

Maar we zullen moeten afwachten en we kunnen niet in de toekomst kijken. Zoals ik inderdaad ook al zei is het misschien een stilte voor de storm en komen ze volgend jaar met allemaal mooie nieuwe dingen. Maar daar is wel meer nodig dan alleen een grote Semiconductor tak en moeten ze toch ook wel wat meer goed glas in hun S-lijn gaan uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sodela
Op zich is er inderdaad niets mis met de techniek die ze op de mat leggen, die is zelfs uitstekend, in ieder geval op papier. Maar niet iedereen heeft dat nodig en wil daar voor betalen. Het is echter de vraag of zij genoegen nemen met een niche-positie, dat past immers niet in hun normale gedrag van "wereldheerschappij" op hun terreinen. Samsung is gewoon nog geen sterk merk in het speelveld.
Daarnaast is de camera markt al redelijk verzadigd en krimpende, ook bij systeemcamera's/ dslr's. Het enige om snel marktaandeel te krijgen is een fantastische propositie in de vorm van veel, mooi spul tegen een hele lage prijs. Dat zie je al bij de NX1 terug. Daar is in luttele weken iets van 1000,= van de setprijs afgegaan en dat schept geen vertrouwen bij kopers, want dan zit je snel in de ramsj -hoek waar je heel snel op af moet schrijven. Nog meer stunten zal bij de meeste potentiële kopers het merk gewoonweg vroegtijdig kapot maken.
Tevens mis je dan je marges om je investeringen (oud/ nieuw) terug te verdienen en dat gaat dan onherroepelijk ten koste van je nieuwe productontwikkelingen. Met het ontbreken van echte cashcows in het concern zal de cameratak waarschijnlijk zelf de broek moeten ophouden. De TV-tak heeft het immers al moeilijk net als de smartphone hoek die al enkele jaren de targets steevast naar beneden toe moet bijstellen (in ieder geval van de S-serie die voor de marge moet zorgen). Samsung is dan soms eerder marktlijder..
Nieuwe klantengroepen komen er nauwelijks bij en de geïnteresseerde amateur zal een dure overstap moeten maken van zijn bestaande merk naar iets als Samsung. De leegloop (=krimpende markt) bij de dslr's richting de systeemcamera's gaat niet hard genoeg om de ambities van het NX-systeem waar te kunnen maken, los van de kapers op de kust in de vorm van Olympus/ Panasonic, Sony en Fuji als we alleen al de systeemcamera-markt nemen. Die maken namelijk ook goede spullen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yourt
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik heb de set, net omdat de DSLR markt van de gevestigde waardes met oudere technologie blijft werken, en hun systeemcamera's allerlei prachtige opties onthoudt uit angst voor interne concurrentie. Daarop mikt Samsung volgens mij, en ze zijn aardig op weg. Alleen wat meer naamsbekendheid (nu ja, van hun camera's dan hé) zou op zijn plaats zijn. En de release van die fameuze 300mm uiteraard. trek je eer een boel klanten mee over de streep. Nog AF opengooien voor Tamron / Tokina / Sigma... en ze zijn mee vertrokken. Denk maar aan de start van Olympus met zijn M4/3... daar werd ook een hele tijd schamper over gedaan, en nu... (zie voorgaande post). :)
Ik geloof er nog in. Alleen de prijs al! Nog los van de kwaliteit die je krijgt. Die 50-150 verslaat de 70-200 van Canon, en dat wil al iets zeggen. En ja, ik heb niet alleen reviewervaring. Ik had de 70-200L2.8ISII op een 5DII. De 5DII is gebleven met primes en vintage glas op adapters. De 70-200 is ingeruild...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
yourt schreef op maandag 09 november 2015 @ 00:05:
Ik geloof er nog in. Alleen de prijs al! Nog los van de kwaliteit die je krijgt. Die 50-150 verslaat de 70-200 van Canon, en dat wil al iets zeggen.
Show me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens EOSHD is officieel de Samsung NX1 nu gediscontinued in Europa door dat er betere camera's te krijgen zijn. In het bericht wat ze van Samsung Europe hebben gehad (of in ieder geval een member van het forum) geen bericht over stoppen met Camera's en dat ze verder gaan, zie quote. Ik moet zeggen het wordt er allemaal niet beter op qua berichten en geruchten.

Zie link: http://www.eoshd.com/2015...iscontinuation-in-europe/
Samsung are telling potential buyers in Europe that the flagship NX1 is discontinued, less than a year after it was released. The timing is very odd given the peak sales period (Christmas) is just a few weeks away. Say Samsung:

“We quickly adapt to market needs and demands. In Europe, we will be discontinuing sales of NX1 cameras for now since there is already much better and upgraded cameras. This is specific to the region – and is not necessarily reflective of conditions in other markets. We will continue to thoroughly evaluate market conditions and will make further adjustments to maintain our competitiveness in emerging Camera categories.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Raar. Ik ben benieuwd naar welke camera's ze refereren als much better and upgraded.

Je zou denken dat voornamelijk hun interne camera's relevant zouden zijn daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sodela
Dat lijkt het dan geweest te zijn of heb ik de "much better upgrades" camera's van Samsung ook gemist, een NX2? Er zal wel geen Samsung op staan ;).
Kennelijk gooien ze het bijltje in Europa erbij neer, op naar Korea om de laatste exemplaren te halen..

Eigenlijk wel jammer, maar zo werkt de markt nu eenmaal. Het is ze kennelijk niet gelukt snel genoeg marktaandeel te kopen. Ondanks de aantrekkelijke aanbiedingen voor sommigen gewoon links laten liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-06 20:13

Yero

Reviewer
De geruchten worden steeds sterker dat het deze kant op gaat en dat geldt ook voor andere fronten (het is erg stil wat betreft productnieuws, roadmaps, etc. bij Samsung). Echter, Samsung heeft het tot nu toe officieel steeds ontkend. Bij het citaat bij EOS HD staat dat Samsung dit zegt, maar er staat geen bron bij (wie zegt het, wat is zijn/haar functie bij Samsung).

Het blijven wel allemaal geruchten van onbekenden zonder ook echt sources inderdaad. Maar ze worden inderdaad wel steeds sterker. Er lijken ook steeds meer verhalen vanuit winkels te komen waar ze ook aangeven dat Samsung er mee gaat stoppen. Zie: http://photorumors.com/20...-hong-kong-and-australia/

Ik moet zeggen die berichten over dat Samsung officieel ontkend vind ik wat dat betreft net zo vaag als de berichten die je nu overal ziet. Ook dat was een citaat van iemand bij Samsung, maar geen bron en was vaag in de zin dat je het op vele manieren kan opvatten. Als Samsung het echt wilt ontkennen moet ze gewoon op hun websites een nieuws bericht plaatsen en daar ontkennen dat ze gaan stoppen. Maar dat lijkt ook niet te gebeuren. Blijft allemaal wazig via via berichten zonder bron (Wie zegt het, wat is zijn/haar functie bij Samsung).

Nog maar even afwachten tot er meer zekerheid is. Ondanks dat dit allemaal niet waar hoeft te zijn is het zonde om nu (zwaar) te investeren in Samsung glas en een body die mogelijk daarna niets meer waard is als je het weer wilt verkopen.

Nog een quote van de EOS HD redacteur over berichten vanuit de Media Markt in Duitsland.
This is from Andrew Reid (Editor) at EOSHD:

Just been into Media Markt in Berlin, biggest electronics retailer in Europe

The manager said Samsung contacted them this week saying they were pulling out of the camera market in its entirety.

He told me this as a customer who was just about to buy the 16-50mm F2 for 920 euros. Why would someone lie about that at the point of sale?

PS I'll open a thread in January 2016 called "Apologies owed to Andrew" where the rude posters can say "sorry, turns out you were right".

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 670812 op 12-11-2015 08:45 ]

• elhopo
*Wishfull thinking* Samsung gaat samen met Canon een nieuwe mirrorless lijn opzetten onder de Canon vlag...

Ik ben benieuwd wat er van deze geruchten waar is, het blijft maar aanhouden. Samsung heeft in het verleden wel eens vaker gewoon de stekker uit een productlijn getrokken, dus het zou zomaar kunnen natuurlijk.

Die zie je inderdaad vaker langs komen. Of dat Canon Samsung zijn sensors wil gaan gebruiken maar wel als eis stelt om dan de stoppen met camera's maken.

Zelfs DPReview heeft nu een "nieuws"bericht op hun site gezet over deze geruchten van EOS HD en hopen een antwoord te krijgen vanuit Samsung over al deze geruchten. Ik ben benieuwd.
DPReview:
So, at this point we're taking a guarded approach to this rumor. Only an official statement from Samsung will confirm or deny this rumor, and we've reached out to the company for just that. Stay tuned.
Bericht: http://www.dpreview.com/a...-in-europe-rumors-say-yes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
Anoniem: 670812 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 08:12:

Nog een quote van de EOS HD redacteur over berichten vanuit de Media Markt in Duitsland.

[...]
Andrew Reid loopt wel vaker wat te praten, sinds zijn ge-Canon bash vorig jaar ergens vind ik hem niet echt geloof waadig meer, alles wat canon heet de grond in boren

Anoniem: 708651

Vandaag een NX500 met PZ kitlens aangeschaft voor 480 euro (nieuw). Erg onder de indruk van deze camera.

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:42
Anoniem: 670812 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 12:09:
Die zie je inderdaad vaker langs komen. Of dat Canon Samsung zijn sensors wil gaan gebruiken maar wel als eis stelt om dan de stoppen met camera's maken.

Zelfs DPReview heeft nu een "nieuws"bericht op hun site gezet over deze geruchten van EOS HD en hopen een antwoord te krijgen vanuit Samsung over al deze geruchten. Ik ben benieuwd.

[...]

Bericht: http://www.dpreview.com/a...-in-europe-rumors-say-yes
Het antwoord staat er nu ook bij:
In Germany we have been observing for some time a gradual decline in the demand for digital cameras, camcorders and accessories. We have to adapt to the requirements of the market and have therefore decided to gradually phase out sales and marketing of these products in Germany. This decision only affects the German market.
Dat laatste geloof ik niet echt, waarom zou je slechts in één land stoppen?

Volgens mij als je de geruchten moet geloven stoppen ze in veel meer landen, alleen nog niet "Officieel" zoals in Duitsland. Australie en Hong Kong lijken ook al alles te verdwijnen of het is heel moeilijk te krijgen. Mogelijk nog wel in meer landen.

Met de laptops ging het ook zo volgens mij. Ze zijn daarmee bijvoorbeeld niet meer te koop in Nederland en andere delen van Europa als ik me niet vergis. Maar Samsung maakt en verkoopt nog steeds Laptops. Dus misschien gaan ze met de camera's hetzelfde doen. Al is dat niet te vergelijken met de Laptop markt. Als ze op meer plekken gaan stoppen gaan mensen mogelijk ook op de plekken waar het nog wel verkocht wordt ook minder kopen waardoor het nog slechter gaat.

In Nederland lijkt de NX het nog redelijk te doen, ook veel winkels hebben het meeste op voorraad. Maar denk dat het nog steeds beetje afwachten is tot begin volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toch ook in Nederland nu officieel dat ze gaan stoppen.

Zie Tweakers nieuwsbericht: nieuws: Samsung stopt met de verkoop van camera's in Nederland
Wij passen ons snel aan de marktvraag aan. In Nederland zien we een geleidelijke en aanhoudende daling van de vraag naar digitale camera's, camcorders en bijbehorende accessoires. Daarom hebben wij besloten de sales- en marketingactiviteiten voor deze producten af te bouwen. Dit is een lokale beslissing op basis van de lokale marktomstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sodela
Oké, einde oefening. Nu zaak voor de enkelen die wel een Samsung hebben aangeschaft nog snel alles te kopen wat er is aan objectieven en accessoires of een overstap maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8819

Humm
Denk dat je via ebay nog makkelijk lenzen kan aankomen
En lenzen van anderen merken (als die er zijn) zal je hier wel kunnen kopen
Denk niet dat zo hard zal gaan

Zelf heb ik deze camera niet maar vind het wel jammer voor de personen die er wel een hebben aangeschaft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Erg jammer, veelbelovende lijn die de andere fabrikanten hopelijk een beetje wakker heeft geschud. Ik heb na overwegen gekozen voor Fuji (en dat primair vanwege het lensaanbod, niet vanwege de tech in de camera's), maar volgde Samsung's producten met interesse.

[ Voor 17% gewijzigd door Bundin op 21-11-2015 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:13

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Het is ook erg jammer dat de Samsung NX1 van de NL markt gaat. Was/is toch wel super camera... Samsung had ook twee mooie zooms neergezet. Wie weet komt men er op terug in de nabije toekomst.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sodela
Ik betwijfel of er nog wat terugkomt. Met deze mededeling ben je als potentiële koper gewaarschuwd hier zeker niet meer in te stappen. Samsung geeft immers zelf kennelijk aan dat je gedurende de garantieperiode nog onderhoud/ support krijgt maar ik lees dan dat het daarna afgelopen is... Oftewel, over 1-1,5 jaar is een te repareren Samsung rijp voor de prullenbak....

De NX1 was een technisch erg interessante camera (en is dat nog steeds) maar dat is natuurlijk niet voldoende om potentiële klanten massaal over te halen om over te stappen. Dat is namelijk wel vooral de markt waar je je klanten vandaan moet halen. Ik verwacht niet dat veel Canikonezen of Fujianen hun spullen inruilen voor een mooie camera met een EOL/ EOS status en met maar 2 "mooie" objectieven zonder perspectief op nieuw spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:13

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Zelf mijn Fuji spullen niet weg gedaan voor Samsung. Ben zelf naar Sony gevlogen.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:59
Je krijgt kip-ei verhaal. Samsung moet heel veel geld smijten aan de ontwikkelingen om mee te kunnen doen met Canon/Nikon/Sony. Zelfs Sony krijgt kritiek dat er onvoldoende lensaanbod is. Ik begrijp de keuze van Samsung. Ze investeren hoogstwaarschijnlijk in een product waar ze een betere positie hebben (denk aan smartphone camera's) maar mogelijk ook andere camera gerelateerde producten. DSLR markt is moeilijk te doordringen. Canon en Nikon hebben gewoon een dominante positie waarbij Fuji en Sony proberen marktaandeel te winnen. Echter zijn ze zo lange na niet populair (voor de doorsnee consument) als Canon en Nikon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudicolo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:01
Interessant gerucht: Nikon zou de NX lijn van Samsung hebben overgenomen en van plan zijn een eigen professionele systeemcamera lijn op te zetten gebaseerd op Samsung tech. Dit zou ook de reden zijn waarom Samsung is gestopt met de verkoop van hun NX camera's

http://www.mirrorlessrumo...msung-nx-mirrorless-tech/

[ Voor 14% gewijzigd door Rudicolo op 02-12-2015 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sodela
Blijft even de constatering dat de Samsung-lijn nu even "dood" is en dat er verder in investeren niet zinvol is..

Als Nikon de boel echt overneemt zal dat nog even gaan duren voordat je daar wat merkt en is het ook zeer de vraag of Samsung-met-NX wel zo blijft. Het gerucht (dat blijft het immers voorlopig) spreekt zich immers ook niet uit wat Nikon nu met de Samsung kennis zou doen. De kans is natuurlijk zeer aanwezig dat Nikon met een eigen variant van een bajonet komt in plaats van Samsung te re-badgen. Dat zou immers weinig bestaande klandizie over de streep trekken, zeker niet als je er een "professionele" systeem camera van wilt/ moet maken.

Het is natuurlijk de vraag of Nikon niet een beetje te laat komt op deze markt. Ze zullen tegen dezelfde problemen aanlopen als Samsung en zullen alle objectieven moeten redesignen als het een beetje geloofwaardig moet worden. Anders krijg je het Canon effect waar er wel een op papier fraaie adapter is, maar die toch maar een beetje halfbakken werkt vergeleken bij het origineel.
Dat ontwikkelen van een mooie portfolio kost tijd en een heleboel geld en Nikon heeft het economisch al erg moeilijk en eigenlijk geen geld in kas. Een ander bajonet is natuurlijk wel nodig aangezien het F-bajonet geen kleine camera's mogelijk maakt.

Een gokje: ze willen zich onafhankelijker maken van Sony qua sensoren. Voldoende techniek voor het maken van een goede camera hebben ze immers zelf al.

Als de huidige bezitters van een Samsung heel, heel erg veel geluk hebben kunnen ze over een jaar of anderhalf zich weer bij de kassa's melden, maar die kans is dus klein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou waar kunnen zijn natuurlijk. Zou ook nog Canon kunnen zijn, daar waren ook al geruchten over dat ze nieuwe tech aan het aantrekken waren om verder te groeien. Daar word alleen de Samsung naam (nog) niet genoemd. Zie: http://www.canonrumors.co...companies-for-growth-cr2/

Echter lijken alle geruchten allemaal niet te helpen voor de huidige NX gebruikers. Denk gewoon dat het systeem dood is en blijft.

Ze kunnen de meeste tech wel verkopen maar mogelijk komt de koper van die tech dan toch wel met een nieuwe mount met een kortere flange distance en mogelijk ook groot genoeg voor FF (Dacht dat de NX mount te klein is daarvoor). De te lange huidige flange distance van Samsung NX zorgt er voor dat 3th party support niet ideaal is. Dit door dat andere partijen als Sony, Fujifilm, Canon en in zeker mate ook M43 een stuk kortere flange distance hebben die allemaal ergens rond de 18mm zitten. Dus voor 3th party hoeven ze maar 1 lens te ontwerpen die compact is en op die 4 mirrorless systemen werkt met minimale wijziging in flange distance. De 3th party lenzen die wel werkte op Samsung NX waren voornamelijk de grotere DSLR lenzen bedoelt voor A-mount, EF-mount en Nikon mount.

We gaan het allemaal zien. Het zijn inmiddels geen geruchten meer dat ze in Nederland gaan stoppen en meer landen (UK, Duitsland, Canada en het worden er met de dag/week meer). NX1 wordt nu al voor €849 + cheapo kitlens aangeboden. De rest blijven nog geruchten en kan nog vele kanten op gaan. We zullen toch nog even tot begin volgend jaar moeten (af)wachten.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 670812 op 02-12-2015 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Eigenlijk is het zonde dat Samsung nu uit de (Nederlandse) markt is gestapt, net nu Adobe met Première Pro de H.265 codec volledig support. De laatste software (2015.1) is nu twee weken uit, en bevalt erg positief.

Tried and tested – Premiere CC now supports H.265 natively
BY ANDREW REID (EOSHD) ON DECEMBER 2, 2015

Samsung NX1 users are in for a treat with the latest release of Adobe Premiere CC. The NLE has been updated with hardware accelerated 4K H.265 (HVEC) support. This means NX1 users no longer have to transcode clips to an editable format like ProRes.

I have just tried out H.265 support in Premiere, so a brief word on this now…

First a note about hardware. I am running Mac OS X on a PC with Nvidia GTX 970.

H.265 is demanding on the GPU and I have not tried it on my Macbook Pro yet.

For me the official Mac route with the new Mac Pro wasn’t very attractive and not just due to the pricing. I have no idea if the mediocre ATI cards in the Mac Pro have built in hardware support for H.265 like the latest Nvidia 9xx cards.

So on performance I can only speak for the GTX 970 for now. This is a £250 card, so certainly not the most expensive.

Playback of the NX1’s 4K H.265 on the timeline is snappy and responsive. Realtime. Only very occasional lagging, mainly when you scrub the playhead around a lot. So in this respect it behaves EXACTLY like 4K H.264 from the GH4. This makes the NX1 a whole lot easier to work with as you no longer need to transcode to ProRes and pad out your hard drive with the larger file sizes.

You can of course set the Premiere timeline monitor to 1/2 or 1/4 for even smoother playback.

Clips import almost instantly, again the same as with H.264.

All in all the H.265 codec is beginning to show the advantages it was designed for. Files sizes for 4K on the NX1 are closer to the 1080p file sizes from some cameras. Image quality is superb and when I overlaid the ProRes 422 file converted in EditReady from H.265 over the original H.265 file in Premiere, image quality was identical between the two. It seems Adobe have cut no corners in delivering great H.265 performance in Premiere considering this is the first roll out.

Even more of a surprise is that Premiere handles the 120fps H.265 files out of the NX1 without a hitch. These are full 1080p and even at the high frame rate posed no issue in the edit. These can be conformed to 24p for slow-mo either in-camera or in post.

You can read more user experiences of the codec on a range of hardware, by glancing at the EOSHD forum thread below.

Zie hier ook wat ervaringen van het EOSHD forum:
Adobe Premiere Pro CC was updated today to support H.265 files I imported several NX1 H.265 clips directly into Premiere and they play and edit beautifully without any glitches or lag. I even tried multiple transitions and LUTs on my clips and it slowed it down a little, but still no problem editing.

I have a Windows 10 PC, I7-4770K, 16GB ram, GTX970 4GB, separate SSD system, work and render drives.

Adobe After Effects and Media Encoder were also updated to support H.265.

Thank you and great job Adobe!
Big news for us nx1 users indeed! Dare I say the native h.265 files look better/more detailed than the transcoded ones? ;) I'll have to do a side by side comparison. But wow yeah these files play super smooth and edit perfectly on my system.
Playback is smoother than with 4K ProRes even with adjustments. This is amazing.
Playback is as smooth as ProRes on my early 2015 iMac 5K. Getting rid of all my "4K H.265 converted to 4K ProRes" files was like Adobe buying me a hard drive!
Playback actually seems smoother with H.265 than with ProRes (probably due to easier disk reads).
Just installed it on my 2015 mbp. All is good.
Installed and quickly tried it with a clip. Flawless. I'll soon try with a grading routine to see how it handles it. The fury is a very powerful card, btw.
Tot zover dus erg positief, de H.265 codec brengt hier dus echt een verbetering! Het is zo zonde dat Samsung niet meer doet met de technologie die ze hebben, of het nu camera's maken is of sensoren/processoren/software verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-06 20:25
Ik weet niet hoe zeker het al was/is maar op Adorama worden de Samsung producten met closeout aangegeven. Lijkt echt het einde zijn, erg zonde met zo'n goeie camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sodela
Oké, de VS wordt in het rijtje opgenomen. Dat zou dus uiteindelijk betekenen dat men zich zo'n beetje van alle belangrijke markten terug trekt en dus eigenlijk helemaal stopt. Eerdere berichten spraken eigenlijk vooral over Europa of zelfs "enkele landen" hier. Ik gok even dat Zuid Korea als laatste overblijft met alle restanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 726987

vandaag maar even een lens gekocht want de 50-200 lens was nog maar moeilijk aan te komen. Hopelijk een goede keus. Ik baal zo heb net 8 maanden geleden de camera gekocht. Ik kan echt niet ineens veel lenzen gaan aanschaffen. Veel te duur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martindeman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-06 16:54
echt heel jammer dat dit stopt. Ik ben heel erg onder de indruk van de nx1, zeker op het gebied van video.
Ik ga ook maar eens kijken of er nog leuke aanbiedingen komen voor die kleine primes en dan misschien nog een nx500 erbij halen. De 45mm is zelf wide open bizar scherp iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19701

Heb net contact gehad met de Samsung chat maar die wisten het niet...
De NX30 heeft een A-TTL flitschoen en de Canon flitser 430EX II een E-TTL

A-TTL-modus (Advanced Through The Lens)
E-TTL Wikipedia: Through the lens
E-TTL is een methode van Canon om ook bij digitale fotografie een goede belichting te verkrijgen met behulp van een flitser. Bij E-TTL wordt er een korte flits gegeven vlak voor de werkelijke foto wordt genomen
De NX 30:
p112
Er zit een korte tijd tussen twee flitsen. Beweeg de camera niet totdat de
tweede flits is geactiveerd.
Dat is imho ook een voorflits..

Maar zijn daarmee de schoentjes elektronisch compatibel?

Tnx..

Anders maar naar een vakwinkel...

Edit:
http://www.metz-mecatech....mecablitz_EN_web_2015.pdf

Kwam bij Metz uit met Metz Mecablitz 44 AF-2 Samsung ~ 175 euro) (richtgetal 44 waarschijnlijk wel ok voor mijn gebruik)
of een dure Samsung (~400 euro) Samsung ED-SEF580A

Geen haast... dus kan er nog even over slapen, dus suggesties blijven welkom.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 19701 op 20-02-2016 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 742241

Hallo,

Weet iemand of de Samsung NX300 18-55mm F3.5-5.6 IOS II lens op de NX3000 kan? En kan er op die lens een voorzetlens?
Of wat zijn anders lensmogelijkheden voor mijn NX3000?

Alvast bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
De NX3000 heeft een NX-mount, dus al deze lenzen passen erop: http://tweakers.net/categ...XRZYo6SVbSSsYWlqVJsbW0tAA
En wat wil je met die voorzetlens doen? Zit er trouwens niet al een 16-50 bij die camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor je antwoord. Er zit inderdaad een 16-50 bij de NX3000. Het is geloof ik niet mogelijk om op die lens een (macro) voorzetlens te bevestigen. Ik zou dat wel willen, mijn budget is niet groot genoeg voor een macrolens. Op de 18-55 lijkt dat wel te kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Je zou eens kunnen kijken naar een set tussenringen. Zodra je zo'n ring tussen je body en lens zet, kan je niet meer ver weg focussen maar wel veel dichterbij. Zoiets bijvoorbeeld, ze zijn ook vast wel goedkoper te krijgen bij buitenlandse webwinkels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb even gekeken naar de tussenringen, dat is ook een goede optie. Zijn tussenringen beter dan voorzetlenzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 749737

Hi allemaal, ik wil een Samsung NX1 kopen, maar zit met het kopen van een lens.
Welke kan ik het beste kopen....
de samsung 16-50mm f2-2.8 s of Samsung 18-200mm.
Ik wil er mee fotograferen en filmen.

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
De Samsung NX1 is een uitstekende camera, maar je bent je ervan bewust dat het NX systeem niet meer doorontwikkeld wordt?

Voor de rest: De 16-50 f/2-2.8 en 18-200 zijn twee compleet verschillende lenzen. Vertel eens wat meer waar je de camera voor wilt gaan gebruiken en wat je eisen/wensen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben inderdaad op de hoogte dat deze is gestopt, maar weet natuurlijk niet of ze nog software updates komen in de toekomst..... of is dit ook volledig gestopt?
mijn dochter wil er foto-shoots ermee maken en ook regelmatig ermee filmen.
Ik weet ook dat er een beperking aan lenzen zijn, maar dit kan toch opgelost worden door een adapter, of zijn de resultaten dan minder?
Of moet maar direct voor een tweedehans Canon EOS 7D Mark II kiezen?
Deze maakt ook goede foto's en films (ook goede autofocus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Om wat voor foto-shoots gaat het? En wat wil je filmen? Met een adapter heb je geen autofocus meer (er is volgens mij geen enkele adapter voor NX-mount met autofocus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Portret van personen, dieren(paarden). Kleine stukjes film, mijn dochter noemt dat "een paarden serie" gaan maken hahahahaaa.....
Nu filmt ze met mijn oude Panasonic GS400 videocamera, maar de DV bandjes worden erg duur.
En soms film ze met de Iphone 6s/Samsung S6 maar dat is ook niet ideaal. En om een aparte videocamera te kopen is ook weer zo'n gedoe.
Pagina: 1 2 3 Laatste