dooie boel @ DPC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:06
Elders is 't niet anders, distributed computing lijkt 'dood'.
Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:49
Gewoon. Omdat het kan! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:38

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Is het niet gewoon de doodoener "interesses zijn veranderd" ?
(bij mij is dat namelijk wel het geval)

Dan blijft natuurlijk wel het punt, waar blijft de nieuwe aanwas?

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:15

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Die heeft het veel te druk met facebook, twitter, e.d. ;)
En dan is er de laatste paar jaren natuurlijk ook nog de opkomst van *coin-mining, waarmee je geld kan verdienen, ipv dat je belangenloos onderzoek van anderen helpt en het je geld (stroomkosten/hardware) kost.

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Een naamwijziging dan maar: "Cows" aanpassen naar "Coinminers" ?

-O-

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Ook bij Coinminen kun je stats bijhouden.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Vroeger was een idle CPU gewoon gratis rekentijd, maar ik denk dat iedereen zich tegenwoordig wat meer bewust is van de elektriciteitsrekening. Plus dat heel veel desktops sowieso zijn vervangen door laptops waar je geen DC clients op wilt draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berkeley
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15:13
* Berkeley moest zelfs opzoeken wat distributed computing betekende..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-12-2023

Theadalus

Nostalgist

DC past gewoon niet meer in de huidige wereld van individualisme en narcisme. :r

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:05

DukeBox

loves wheat smoothies

Denk dat het ook komt door bewustwording van stroomverbruik en kosten hiervan. Dit komt mede door de 'betaalde alternatieven' zoals mining.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Chaos schreef op zondag 07 september 2014 @ 12:26:
Vroeger was een idle CPU gewoon gratis rekentijd, maar ik denk dat iedereen zich tegenwoordig wat meer bewust is van de elektriciteitsrekening. Plus dat heel veel desktops sowieso zijn vervangen door laptops waar je geen DC clients op wilt draaien.
Dat ook, inderdaad. De mensen met een losse PC sterven ook zachtjes uit. In zo ongeveer elk huis ligt een tablet "gebruiksklaar". Bij hoeveel mensen is een PC de hele dag aan?

Tja, en stats bijhouden van het minen kun je op je bankrekening...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:15
Daarbij komt dat als de intresse eenmaal afneemt, dat dat steeds erger wordt omdat je minder "lotgenoten" tegenkomt. En mede hierdoor worden zowel de interne als externe competities minder leuk. En haken er nog meer mensen af, en dan is het cirkeltje rond.

Geen idee hoe dat te doorbreken, feit is dat ik nog wel zo'n 24/7 idioot ben, en ook nog een stats-site heb gemaakt waar ontzettend veel tijd in ging zitten, en die ik op eigen centen laat hosten, maar ook ik steeds vaker denk "waar doe ik het nog voor".

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Nou ja, op een begeven moment vond ik het ook wel goed. Ieder moment van de dag dat mijn PC aan stond stond dat folding aan. Maar na een paar maanden is de stroomrekening wel genoeg aangedikt hoor...

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:47

Pyrus

Hardknock life

Yup ken het. Ik ben vroegâh heel actief hier geweest, maar dat is een tijd minder geworden. Daarna weer wat harder PrimeGrid lopen promoten en nu eigenlijk alleen nog daar actief. Zowel crunchend (ook niet meer 24/7 als de volgende SoB unit af) als organisatorisch (ik bemoei me tegen de challenges daar aan). Als je dan ziet dat het steeds dezelfde 5 a 10 mensen zijn hier die reageren (als er al reacties komen) wordt het ook steeds minder interessant om je nog de moeite te nemen. Want ja, die <= 5 mensen meer of minder op 700 - 1000 deelnemers....

Hard, maar waar :/

LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

DigiK-oz schreef op maandag 08 september 2014 @ 16:07:
Daarbij komt dat als de intresse eenmaal afneemt, dat dat steeds erger wordt omdat je minder "lotgenoten" tegenkomt. En mede hierdoor worden zowel de interne als externe competities minder leuk. En haken er nog meer mensen af, en dan is het cirkeltje rond.

Geen idee hoe dat te doorbreken, feit is dat ik nog wel zo'n 24/7 idioot ben, en ook nog een stats-site heb gemaakt waar ontzettend veel tijd in ging zitten, en die ik op eigen centen laat hosten, maar ook ik steeds vaker denk "waar doe ik het nog voor".
Ik denk inderdaad dat je (helaas) de spijker op z'n kop slaat. Minder interesse, dus minder drukte hier, waardoor minder lezers, dus minder drukte, dus minder terugkomers, etc... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

APClll schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 00:05:
[...]

Ik denk inderdaad dat je (helaas) de spijker op z'n kop slaat. Minder interesse, dus minder drukte hier, waardoor minder lezers, dus minder drukte, dus minder terugkomers, etc... -O-
Dat klopt natuurlijk wel, maar:

Ik heb in de eerste paar JAREN dat ik hier rondloop altijd dit sort topics noot aangeklikt. Of heb een enkele keer de "hitparade" topics aangeklikt om daarna er helemaal geen bal van te snappen.

Dit heeft ook gewoon 0,0 naamsbekendheid, net zoals Bitcoin wat ik toevallig ook heel vroeg heb ontdekt, iedereen die ik erover vertelde verklaarde me voor gek, todat het geneuzel in het nieuws komt omdat hij X waard is, dan ben je opeens wel weer een bestaand persoon voor die mensen.

Zo is dit hetzelfde, alleen zal dit nog minder mensen aanspreken omdat er ook niet duidelijk is wat het is c.q. inhoud.

"Folden" of, "DPC" zegt geen hond iets, "Bitcoin" spreekt al meer aan imo, anyway, hier zal het vaste mubilair het in deze topic ongetwijfelt mee ONeens zijn. Maar dat maakt me niet uit, dit is mijn visie erop :o

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Jay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-06 08:30
DigiK-oz schreef op maandag 08 september 2014 @ 16:07:
Ik ben altijd blij met je website _/-\o_

Ik denk dat er bijvoorbeeld bij tweakers ook meer aandacht zou mogen zijn voor ontwikkelen die mede dankzij folden mogelijk zijn.

Daar doen we het toch uiteindelijk voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enthernal
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-02 10:24
We zijn je er allen dankbaar voor digikoz, zonder jouw site zou het pas helemaal dood zijn.

Zelf doe ik enkel de stampedes mee, en daar zijn natuurlijk redenen voor. Niet alleen wordt de stroom steeds duurder, maar CPU's worden idle ook veel zuiniger. Ik herinner me nog lang vervlogen tijden waar het stoomverbruik tussen idle en full load nauwelijks merkbaar was, en je hem dus even goed altijd kon laten draaien.

Bovendien is de tijd dat een betere CPU altijd een merkbaar verschil gaf ook al een tijdje afgelopen. Voeg daar de hogere prijs aan toe en het aantal echt krachtige bakken daalt snel. En met een middenmotor meedoen aan competities is toch veel minder interessant dan met een echt racepaard :+

Voeg daar dan nog de extra ventilatie en koel vereisten/kosten en de betalende/besparende alternatieven, en je komt al snel tot de conclusie dat het een zeer dure hobby is om het hele jaar door te doen.

Tot slot is de fun er na een paar weekjes ook van, althans voor mij dan. In het begin is het leuk, zaken opzetten, optimaliseren en massa's plaatsen pakken. Maar eens je in de top zit duurt het dan ineens weken/maanden/jaren tot je de volgende in haalt :O Dan is de fun er voor mij vanaf. Daarom, 1 maand per jaar, alles op alles, 1 project. maximale fun die toch betaalbaar blijft.

Als de zaken hier te doods worden, moet er misschien toch maar eens werk gemaakt worden van een tweede/GPU-stampede, october/november zou daar het gepaste moment voor zijn *hint hint*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:36

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Tsja, het is inderdaad zeer jammer dat het hier een dooiere boel is geworden.
Maar op sommige andere fora (Zie bijv. Seti@NL of FreeDC) gaat het crunchen op volle toeren.

Misschien dat we iets kunnen met een of ander team, fuseren of iets dergelijks...
Of vertel ik nou iets erg duivels, haha }) .

Nee, maar het boinc'en mag niet dood gaan, dat zou immens zonde zijn voor onze cows }:O .

Gr. Rik
PS. Als ik ergens mee kan helpen voor DPC o.i.d. doe ik dat graag!

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrus
  • Laatst online: 22:47

Pyrus

Hardknock life

CRUNCHEN! Als een malle!
En leven in de brouwerij brengen op het forum! :P ;)

LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

We duiken langzaam onder de kritieke massa voor deze organisatie. Ondanks dat was ik dit jaar toch weer verrast hoeveel mensen er met de Stampede meededen.

Ik denk dat de verschuiving van de CPU naar de GPU de nekslag was voor veel fanatieke dc-ers.
Alleen een gaming pc of een computer met een dure videokaart heeft nog iets in de melk te brokkelen voor de thuiscrunchers. Als dan nog iedereen van school uit een laptop koopt of moet kopen, dan ga je inderdaad niet nog een desktop thuis neerzetten. Dan verlies je niet alleen de snelle videokaart, maar ook de desktop die 24/7 aanstaat.

Gelukkig is het crunchen wereldwijd nog niet in het slop geraakt, dus er valt genoeg te strijden! Al is het soms op individueel vlak, maar in het Vaulthunters groepje wordt nog wel af en toe gepost.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 14:31
Ik denk dat het voor een deel te maken heeft met bewustwording van de electrakosten. Het forum is daarnaast helaas rustig waardoor we minder makkelijk nieuwe leden aantrekken. Het zou mooi zijn als we de groep stoppende miners (nu dat vrijwel niets meer oplevert) kunnen overhalen om DC te gaan doen. Die hebben al ervaring met 24/7 laten draaien van PCs en soortgelijke interesses. Ten opzichte van andere teams zijn we misschien niet meer zo machtig als vroeger, maar dat wil niet zeggen dat we als DPC nog steeds aardig wat power hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Ja, daar zit ik ook aan te denken.
Een soort gratis "marketingcampagne", om toch weer wat leden naar DPC te halen.

Misschien een heel apart forum, met eigen URL, en dus losstaand van Tweakers.
Of gaat dat wel erg ver??

Let op: het zijn maar ideeën die mij te binnen schieten... ;)

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-09 21:47

EektheMan

DPC

Beetje aanhakend op rikdegraaff hierboven: Zijn er projecten die aansluiten bij een NGO als de kankerstichting? Nadeel natuurlijk is dat die het hoogstwaarschijnlijk onder de eigen team naam willen doen, tenzij we een overtuigende reden geven om het niet te doen ;-) . Links op dat soort grote crowdtrekkers is natuurlijk mooi. Zeker als het via een Windows 8 App kan (geen idee of die er al is voor BOINC).

_/-\o_ Enne, dank digik-oz, gebruik het vrijwel dagelijks.

[ Voor 7% gewijzigd door EektheMan op 09-09-2014 18:21 ]

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

EektheMan schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 18:20:
Beetje aanhakend op rikdegraaff hierboven: Zijn er projecten die aansluiten bij een NGO als de kankerstichting? Nadeel natuurlijk is dat die het hoogstwaarschijnlijk onder de eigen team naam willen doen, tenzij we een overtuigende reden geven om het niet te doen ;-) . Links op dat soort grote crowdtrekkers is natuurlijk mooi. Zeker als het via een Windows 8 App kan (geen idee of die er al is voor BOINC).

Er zijn volgens mij wel zulke projecten.
Kijk maar eens naar Rosetta@Home en World Community Grid.
Dat zijn er 2 die tegen ziektes strijden.

Er zijn er misschien meer, maar die weet ik ff niet uit mijn hoofd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:03

hansR

koffie zwart graag

EektheMan schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 18:20:
....

Hoozo vrijwel dagelijks :+

Ik kijk toch wel meerdere keren per dag :o :o :o

Zelf schrijf ik niet veel, ik laat men }:O }:O }:O spreken

[ Voor 10% gewijzigd door hansR op 09-09-2014 19:12 ]

badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

rikdegraaff schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 16:17:
(...)
Misschien een heel apart forum, met eigen URL, en dus losstaand van Tweakers.
Of gaat dat wel erg ver??

Let op: het zijn maar ideeën die mij te binnen schieten... ;)
Dat was er toch? WDO en FDO heb ik nog ergens in m'n bookmarks zweven. http://www.dutchpowercows.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Ik vind het wel goed zo. Kan Division Brabant tenminste wat overall rankings aanvoeren :+

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Hee dames en heren, ik zat even te kijken op de DPC pagina op Facebook.
Misschien daar wat aan opknappen/bijwerken?
Wil ik evt. ook wel proberen... ;)

• Witlof
Ik zag het :D

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Ander punt is ook dat je vroeger nog wat had aan je CPU, terwijl bij de meeste projecten je er letterlijk 50x wordt uitgeblazen met een GPU ;)

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 08:48
Douweegbertje schreef op donderdag 11 september 2014 @ 01:37:
Ander punt is ook dat je vroeger nog wat had aan je CPU, terwijl bij de meeste projecten je er letterlijk 50x wordt uitgeblazen met een GPU ;)
Dat merk je inderdaad erg. Daarom heeft het vrijwel geen zin om nog wat te doen. Dat is op zich wel erg jammer.

Voor de rest veranderd de tijd gewoon, wat mij elk jaar weer plezier doet is het succes van de stampede.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

• Witlof
Er zijn toch nog genoeg CPU only projecten?

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Rosetta@home en ook alle projecten onder World Community Grid zijn momenteel cpu-only. Bij WCG vind ik het zo leuk dat je zelf je "goede doel(en)" kunt kiezen waar je aan bij wilt dragen. Zoek maar uit zou ik zeggen! ;)

De laatste tijd zijn er ook wel wat projecten gestopt door bezuinigingen. Ik weet niet of die mensen zijn overgestapt naar andere projecten of gewoon zijn gestopt. Maar ik kan me voorstellen dat je erg teleurgesteld bent als er een project eindigt waar je met veel passie en toewijding aan deelgenomen hebt.

En zo'n hele dooie boel is het nou ook weer niet. Bij WCG is er nu de mogelijkheid om je ARM-smartphone/tablet voor FightAIDS@Home in te zetten bijvoorbeeld. Nu mobiele cpu's steeds krachtiger worden zou uit die hoek nog wel wat power kunnen komen, wellicht komt hier de "nieuwe generatie" uit voort. Misschien kunnen we een ARM-only competitie houden?

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• the-dark-force
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 31-05-2022
Ik draai zelf ook rosetta@home naast gpugrid en wat andere gpu intensieve projectjen simpelweg omdat de cpu anders toch maar staat te idlen naast een volledig belaste gpu en dat is zonde.
(al heb ik bij een unlocked sempron 145 toch 1 core nodig om de gpu fatsoenlijk te kunnen belasten)

'k huur all incl. dus de stroomkosten zijn geen probleem :)
Alleen de warmte is op dit moment nog een probleem tot ik iets van een diy rack heb gemaakt om de airflow iets beter te controleren en meer fans te plaatsen anders had ik direct nog een paar van m'n oude pc's bijgeplaatst en een paar 2ehands videokaarten aangeschaft.
Uiteindelijk verdien ik er niets mee (itt bijv. cryptocurrency) maar ik denk distributed computing meer helpt als een paar euro doneren zodat er "leuke" projectjes mee gesponsord kunnen worden..
"Naast Alpe d’HuZes-oprichter Coen van Veenendaal hebben nog twee andere vrijwilligers van het sponsorevenement tienduizenden euro’s aan vergoedingen gekregen."
KWF geld...

Ik zal alleen niet erg actief zijn in dit subforum want het is toch redelijk saai om getalletjes te bekijken en meer als stats zijn er ook niet, geen recente show je DPC rig topics o.i.d. en waarschijnlijk komen er ook weinig leden bij door de onduidelijkheid van dit subforum (de wiki is neer, teamnummer moet je googlen etc... en ik vind het ook wel zonde want als er iets meer duidelijkheid was dan was ik waarschijnlijk al veel eerder begonnen met distributed computing)

Maar goed, bedankt voor de verwelkoming in de statsposts en de felicitaties voor mijn behaalde milestones maar ik draai gewoon m'n systeempjes en zal verder weinig toegevoegde waarde hebben in dit subforum :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Niets staat je in de weg om een eigen 'show je eigen DPC rig-topic' te openen. :)
Bij mij is het niet zo spectaculair meer sinds ik het casemodden heb opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Laatst online: 12-09 20:19

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Op dit moment ben ik de beheerder van de FP-pagina. Ik heb na mijn retirement nog wel wat berichten geplaatst maar omdat ik wat minder (lees: weinig) in /5 kom zijn de berichten ook wat minder. Ik wil best iemand toevoegen, het liefst iemand die al een paar jaar stabiel bij DPC zit om ook naar de toekomst toe door te gaan.

Zelf ben ik afgekickt van DC. Het was bij mij achteraf toch dwangmatig de PC aanzetten als ik thuis kwam van het werk en maar van alles in de gaten houden. Nu komt de PC zelfs soms een dag niet aan! (pak ik gewoon de tablet ;) )

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Tja; ik was vroeger ook vrij fanatiek thuiscruncher, maar goed geprepareerde, krachtige desktops zijn inmiddels ingeruild voor zuinige HTPCs en laptops. Dat nog even los van de stroomrekening-implicaties ...

Ben wel recent weer met Majestic-12 verder gegaan; CPU-load is te verwaarlozen anno 2014 en ook de bandbreedte thuis is tegenwoordig meer dan voldoende om het ongemerkt op de achtergrond te kunnen doen.

}:O 4 Life :)F

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
  • Laatst online: 13-06-2024
Misschien een goed moment om met DC-pensioen te gaan.

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Je gaat een koe toch niet achter de geraniums zetten? Dat hoort niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
  • Laatst online: 13-06-2024
In de PC-active van november 2014 staat v.a. pag. 16 overigens een artikel over DC: Doneer je processorkracht. GIMPS, SETI&Folding@home worden genoemd.

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Volgens mij lusten koeien helemaal geen geraniums. Zeer slecht idee dus :)

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Laatst online: 12-09 20:19

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Weet je, ik drink er gewoon eentje op DPC! Afbeeldingslocatie: http://www.losalcoholicos.nl/forum/images/smilies/icon_pidu.gif

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikerepairman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-05 10:40
Ik ben zelf sinds gisteren na een afwezigheid van bijna 6 jaar weer aan het crunchen geslagen. Daar het team waar ik bij zat erg inactief is, heb ik me bij de DPC aangesloten voordat ik deze topic zag.

Ik heb twee servers 24/7 aanstaan die gemiddeld 80% idle hebben, dus de resterende cycles, 6+3 xeon cores, worden gedoneerd. ik draai seti@h, rosetta@h en einstein@h. Meer cores kunnen nog volgen als ik uit heb gezocht wat de gemiddelde belasting is van de overige servers.

Veni Vidi Foetsie
Hit 'em up, Moooh 'em out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Welkom! :w :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikerepairman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-05 10:40
Dank je. Ik heb, meen in 2008, mee gedaan aan de stampede. Ben toen even geswitcht naar dpc hiervoor.
De groep waar ik deel van uitmaakte is tegenwoordig uitgecrunched.

Veni Vidi Foetsie
Hit 'em up, Moooh 'em out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:03

Blord

Hello Kitty !

Ik ben nog steeds actief in DC met name de World Community Grid. Daar sta ik steevast in de dagelijkse lijst. Het is toch jammer dat het minder en minder wordt.
Ik was ook verbaast dat dit jaar helemaal niets is op de DPC Stampede. Normaal was april de maand voor de Dutch Cows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 16:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

* Ultraman zit ook nog steeds te wachten op de jaarlijkse stampede.

Ik mag dan wel al jaren niet meer 24/7 crunchen. Met de stampede doe ik elk jaar weer mee. :Y

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-09 21:47

EektheMan

DPC

stampede begint waarschijnlijk pas in Mei

Ik hoop zelfs op 2 stampedes dit jaar. 1 CPU en 1 GPU. Zeker op GPU gebied zijn er tekorten, alhoewel we sinds kort nummer 1 staan in de DC Vault *O* :)F :)B

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-09-2023

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

Stampede, kan je dat eten? :+

Is dat een 24-uur crunchmarathon ofzo?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasermen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-08 15:21
Al draai ik niet 24/7, zorg ik wel voor de nodige opschudding toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

EektheMan schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 20:08:
stampede begint waarschijnlijk pas in Mei

Ik hoop zelfs op 2 stampedes dit jaar. 1 CPU en 1 GPU. Zeker op GPU gebied zijn er tekorten, alhoewel we sinds kort nummer 1 staan in de DC Vault *O* :)F :)B
De stampede begint niet als we er geen statsbakker voor hebben. En aangezien we die er nu niet voor hebben, moet je er niet op rekenen dat we in mei kunnen beginnen.
MasterPrutser schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 23:31:
Stampede, kan je dat eten? :+

Is dat een 24-uur crunchmarathon ofzo?
Stampede is een maand lang op een, door de community gekozen project door zoveel mogelijk mensen crunchen, waarin men in virtuele teams tegen elkaar strijd, en bovendien voor een flink verhoogte output op het project in z'n algemeenheid zorgt. Er zijn projecten geweest waar de stampede op was gevallen waarbij DPC voor 1/3e tot zelfs de helft van de totale (wereldwijde) output verzorgde.

[ Voor 29% gewijzigd door Bubbles op 11-04-2015 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-08 08:24

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Na mei wordt het wel erg laat. :(
We zouden voor de verandering ook eens mee kunnen doen met de Boinc Pentathlon.

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Net dat stuk over die Pentathlon eens gelezen. Is inderdaad wel wat voor het geval er geen stampede komt.

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:46

Andy

rm -r

Volgens mij is het al misgegaan door de versnippering. Wat begon als rc5 only waarbij iedereen hetzelfde doel had. groeide naar steeds meer projecten en bijbehorende statistieken. En inderdaad de stroomkosten en GPU concurrentie deden de boel ook geen goed.

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Die verspreiding heeft eerder juist veel goeds gedaan. Door je te beperken tot 1 enkel project, krijg je ook alleen maar mensen binnen die dat project interessant vinden. Daarnaast maakte die verspreiding het ook mogelijk om dingen als een Stampede te kunnen doen: even van je eigen project af en een maandje met iedereen meehelpen op 1 ander project. We hadden nooit zulke klappen kunnen uitdelen als DPC alleen maar RC5 was blijven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 14:31
Andy schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 19:55:
de stroomkosten en GPU concurrentie deden de boel ook geen goed.
De stroomkosten in Nederland en Belgie zijn veel hoger dan in bijvoorbeeld de USA. Hardware is een stuk duurder door de BTW en rekening houdend met het aantal inwoners doen we het zo slecht helemaal niet :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:52

jeroenathome

Een regel tekst

De pentathlon heeft voor de DPC nog een voordeel. We kunnen de beruchte Megaflush gebruiken om te winnen. Er wordt alleen gekeken wat er aan punten wordt behaald binnen de gestelde start en eind datum.

Het is wel jammer dat er alleen team stats zijn. Voor deelnemers onderling zijn we dan aangewezen op de normale statslijsten.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook al is het forum niet zo actief, op de achtergrond draaien nog heel wat koetjes actief mee; anders zouden we inderdaad niet de #1 in de DC-Vault veroverd hebben.

Ten aanzien van de stampede: is het echt nodig om subteam stats bij te houden? Mijn ervaring over de afgelopen stampedes is dat een team er binnen een week toch wel bovenuit steekt en dat dan de spanning wel weg is. We kunnen toch gewoon met z'n allen naar een project overstappen en daar rake klappen uitdelen onder ons DPC account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evo155
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-03-2023
Helemaal mee eens. Voor mij zijn die subteams een bijzaak. Belangrijkste statistiek is voor mij het aantal plaatsen dat we als DPC op een bepaald project kunnen winnen gedurende de stampede. Onderlinge verhoudingen worden wel zichtbaar in de dailies van het gekozen project.

Evo155 AKA Uplinksweetlake

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
DPC is trouwens verre van dood. 365 dagen per jaar worden hier stats gepost! Hulde aan iedereen die dat mogelijk maakt! d:)b

Aan de stats kun je elke dag weer zien dat er nog vele crunchers actief zijn en actief blijven. Ook komen er nog regelmatig nieuwe leden bij 8)

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Pagina: 1