Stampede2015 en statsbakkers gezocht!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Zoals jullie wellicht al gemerkt hebben, is er dit jaar nog geen stampede georganiseerd. De reden hiervoor is simpel: we hebben hiervoor nog geen statsbakker die, binnen het tijdsframe wat wij als crew in gedachten hadden, ons zou kunnen voorzien van stampedestats. Zonder statistieken is er immers weinig spannends te beleven aan een stampede. De crew wil met alle plezier een stampede organiseren, maar als we geen zekerheid van stats hebben, houdt het helaas op.

DigiK-oz had, als reguliere statsbakker, hier wel een begin aan gemaakt, maar kan vanwege verlenging van zijn werkzaamheden in het buitenland en een aansluitende vakantie dit niet (op tijd) afmaken. Daarom dus nu deze publieke oproep aan iedereen die wil en kan: help ons met het kunnen laten doorgaan van een stampede dit jaar! Daarnaast zijn we op de iets langere termijn sowieso opzoek naar meer mensen die stats kunnen maken, al was het maar voor redundantie van huidige reguliere stats en continuïteit daarvan in de toekomst.

Nou is het opzetten van een statsengine en -database geen simpel werkje, laat staan voor een stampede met z'n virtuele teams en het kunnen aanmelden daarvoor. DigiK-oz heeft daarom ook aangegeven statsbakkers-in-spe best te willen ondersteunen door zijn kennis en ervaring daarmee te delen. Dit kan natuurlijk door 1 persoon worden gedaan, maar misschien dat een groepje van ontwikkelaars via bijvoorbeeld een open-source platform ook een optie is. Denk je ons voor de stampedestats en/of reguliere stats te kunnen helpen, laat het dan weten in dit topic. Dan kunnen geïnteresseerden makkelijker met elkaar in contact komen en zaken gaan afspreken.

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hydrargyrum
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09-2024
Ik kan wel het een en ander helpen bij stats, alleen hoe ik zou moeten beginnen weet ik totaal niet, dus een beetje mentoring kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-09-2023

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

Zelfde hiero! }:O :?

Btw wat is momenteel de bottleneck van de stat-bakcapaciteit van DigiK-oz?

[ Voor 28% gewijzigd door Pwuts op 10-04-2015 23:41 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-09 09:21
MasterPrutser schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 23:38:
Zelfde hiero! }:O :?

Btw wat is momenteel de bottleneck van de stat-bakcapaciteit van DigiK-oz?
De stampede stats werden volgens mij meestal door Dukebox gedaan, hij heeft vorig jaar aangegeven hiermee te willen stoppen. DigiK-oz bakt stats voor verschillende normale hitparades, voor de stampede hebben we meestal virtuele teams (binnen DPC) om de sensatie te vergroten. Zoals al eerder aangegeven heeft hij het op het moment te druk met werk om dit aan te passen/ in goede banen te leiden.

P.S. DigiK-oz stats doen het op het moment even helemaal niet (Runtime Error), dus ik vermoed dat er ergens iets herstart moet worden.

[ Voor 4% gewijzigd door VictordeHolland op 11-04-2015 00:45 . Reden: . ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:31
VictordeHolland schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 00:40:

P.S. DigiK-oz stats doen het op het moment even helemaal niet (Runtime Error), dus ik vermoed dat er ergens iets herstart moet worden.
Nah, ff gekeken, database is traag als dikke jeweetwel, queries duren langer dan 60 seconden 7(8)7 (en nee, de queries zijn niet brak, normaal is subsecond). Leuk, shared database hosting met honderden databases :(

Niet iets waar ik wat aan kan doen, en al helemaal niet vanaf mijn hotelkamer in verweggistan :(

EDIT: Hoster heeft een storing op de database-server...."wordt hard aan gewerkt"

[ Voor 6% gewijzigd door DigiK-oz op 11-04-2015 14:04 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Wij zijn altijd blij met stats, maar een jaar zonder stampede is eigenlijk onmogelijk :/ Ik wil best mee doen aan een stampede zonder stampede stats. Het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:31
Same here. Ik vind de extra "virtuele" teams best leuk, maar kijk primair toch over het algemeen naar hoe wij als DPC het doen t.o.v. de andere teams.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camulos
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-10 12:42

Camulos

Stampert

Ik wil best een gooi doen naar statsbakken.
Belangrijkste om te weten: Is het een BOINC project?

Zo ja: perfect! dan weet ik al waar de stats bestanden staan.

In het verleden al eens aan een stats projectje gewaagd voor de PrimeGrid challenges, maar door PHP & UTF8 incompabiliteit niet in productie gezet. Inmiddels overgestapt naar .NET , waarbij deze issues niet bestaan :)

Zelf ben ik vrij sterk in .NET / C# en allerlei back-end oplossingen. JSON output leveren is dan ook geen probleem.. dan komt er natuurlijk altijd nog een stukje front-end, mogelijk kan iemand daarbij helpen?

Als ik dit doe, dan zal mijn code openbaar staan op GitHub (ofc).
Laat maar weten welk project ^^

Not just an innocent bystander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Nu online

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Probleem met de stampede is natuurlijk dat we pas na de stemronde weten of het een BOINC project is. ;)

Nou is die kans wel redelijk te noemen, aangezien er veel projecten zijn die op BOINC draaien, maar het is geen garantie. Dat is dan ook 1 van de redenen dat stampedestats maken niet eenvoudig is. De ervaren statsbakkers wisten het nog wel voor elkaar te boxen om hun engines binnen twee weken aan te passen voor het gekozen project, maar dat konden ze ook alleen maar omdat ze al reguliere stats op dat project draaiden, of omdat het BOINC was en ze daar ervaring mee hadden en de aanpassingen minder groot waren. Maar los van het project zijn er ook nog dingen waar je met een stampede sowieso rekening moet houden: aanmaken van virtuele teams, gebruikers daarin kunnen toevoegen, op een nulpunt beginnen vanaf een specifieke datum, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-09 09:21
DigiK-oz schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 12:06:
[...]
EDIT: Hoster heeft een storing op de database-server...."wordt hard aan gewerkt"
Het lijkt verholpen, hij is nu weer lightning fast! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:28

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Ik wil best helpen.
Echter heb ik alleen verstand van HTML,CSS, PHP en SQL.
Ik weet niet of dat voldoende is om stats te bakken...?

Dus als ik ergens bij kan helpen, hoor ik het graag!
Greets, Rik

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enthernal
  • Laatst online: 08-02 10:24
gezien de problemen die er zijn, zou het niet beter zijn om de beschikbare projecten te beperken tot boinc projecten voor deze editie? Er is zoizo al veel kans dat het een BOINC project wordt en als dat het makkelijker maakt om snel een statsbakker te vinden dan lijkt de beperking me wel aanvaardbaar. Vooral omdat we ondertussen toch al midden april naderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Nu online

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Er zijn wat dat betreft een paar opties die we kunnen doen, maar iedere optie heeft consequenties:

• Geen losse stampedestats, maar dan kunnen we wel gewoon begin mei beginnen (en de reguliere stats van DigiK-oz gebruiken).
• Alleen BOINC projecten in aanmerking laten komen en wel stampedestats daarbij gaan maken. Hier zit een paar punten in: (aldus Dukebox) BOINC heeft niet altijd consequente statsbestanden; er zijn wat projecten die daarin afwijken, en dan moet er ASAP begonnen worden aan een statsengine, maar dat kan nog even duren voordat zoiets werkt. Sowieso starten we dan niet sneller dan over een week of 4: stemtopic en teamvormtopic van ieder zo'n 2 weken.
• Alle projecten mee laten doen en voor het gekozen project stampedestats maken alvorens te beginnen. Hierin zit het probleem dat je het bouwen van een statsengine pas echt goed kan worden begonnen als een project is gekozen (pak hem beet eind deze maand pas). Ga er dan maar vanuit dat we waarschijnlijk niet voor juni kunnen beginnen (en dat is m.i. al optimistisch).
• Dit jaar (voorlopig, misschien in de herfst?) geen stampede. Mensen hebben dan wel de tijd om goed na te denken hoe een statsengine moet worden opgebouwd en deze flexibel maken zodat er makkelijk meerdere soorten projecten ingehangen kunnen worden en hoe een stampedestatsengine hierin gezet kan worden.

(Een deel van) de crew neigt op dit moment naar de eerste optie. Alle andere opties betekenen nog langer uitstel van een stampede, waarbij de lengte van dat uitstel een onbekende factor is (en je die niet moet willen onderschatten!). Als mensen hier daar geen probleem mee hebben, probeer ik zo snel mogelijk een stemtopic in elkaar te zetten (moet denk ik wel binnen een dag of 2 lukken), zodat we in ieder geval aan de rest van de wereld kunnen laten zien dat we nog steeds de beste zijn! }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uitstel lijkt me de minste optie. Optie 1 lijkt mij de meest logische op basis van hierboven beschreven staat. Misschien voor volgend jaar alvast een eerder tijdsstip plannen zodat alles weer kan gaan zoals gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:00

itsalwaysme

Graast voor DB

Ik wil best ondersteunen/helpen.
Alleen:
- qua kennis zit ik meer in c(++), .NET en SQL en niet echt in de web-scripts
- Mijn prioriteit ligt momenteel meer op het updaten/uitbreiden van de WP-stats naar iets wat niet alleen DB kan gebruiken
- iets met gebrek aan tijd.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Nu online

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Ik speel zelf ook al langere tijd met de gedachte om stats te bouwen. Daar had ik afgelopen zomer een mooie start mee willen maken, maar dat is om redenen toen niet van de grond gekomen. Daarna heb ik het te druk gehad om daar goed naar te kijken, anders was ik zelf voor deze stampede al wel begonnen. Ik wil nog steeds wel wat in elkaar zetten, maar dat gaat niet op de korte termijn lukken. Punt is dat je voor de eerste opzet gewoon serieus wat tijd moet kunnen vrijmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camulos
  • Laatst online: 07-10 12:42

Camulos

Stampert

Optie 1 lijkt me een logische stap. }:O

Mocht er ondertussen toch een statsengine opgestart worden, dan is dat mooi meegenomen!

Ben gister heel kort bezig geweest om stampede stats genereren (.NET / mvc).

De uitdaging/glow (imo) zit hem in:
1 - Data ophalen, uitpakken, en parsen van XML
2 - Data opslaan in een SQL/no-sql DB, het liefst een beetje effecient
3 - Aggregeren van data specifiek voor STAMPEDE (teams/users)
4 - Stats ophalen uit de database (en liefste ontsluiten via JSON?)
5 - Presenteren van die data (HTML / interactieve charts / tables / server generated images)

Ik vermoed dat ik deze week de eerste 4 punten wel aan de praat kan krijgen voor een willekeurig BOINC project :) ( PrimeGrid O+ ). Pin me er niet op vast, want zoals iedereen is tijdsgebrek een issue :/

Not just an innocent bystander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook voor optie 1. Het is nu half april, dus dan wordt het wel tijd om de stemronde te openen.
Stats zijn mooi, maar uiteindelijk is het mooiste toch om te zien waar wij als DPC toe in staat zijn. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evo155
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-03-2023
Optie 1 heeft ook mij stem. Als er iemand is die nog stats kan bouwen voor die tijd is dat dan verder mooi meegenomen.

Evo155 AKA Uplinksweetlake

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 22:52

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Ik neig ook naar optie 1.

De laatste twee, drie edities was naar mijn gevoel al grotendeels "alle PowerCows verzamelen" en minder "team-tegen-team". Aparte stampedestats vond ik toen minder interessant dan de algehele voortgang op dat project.

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enthernal
  • Laatst online: 08-02 10:24
ik neig ook eerder naar optie 1, hoe eerder de stampede kan starten hoe beter, vanaf juni kan ik de extra hitte gerust missen :+ Bovendien is er tijdens de stampede ook meer van een platform/actieve community om te helpen bij het opstarten van een stampede stats engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Nu online

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Aight. Dan ga ik beginnen met een startpost voor het stemtopic in elkaar te draaien. Zal ergens vandaag of anders morgen wel online komen (ik heb ook nog gewoon werk wat gedaan moet worden. ;) )

[ Voor 5% gewijzigd door Bubbles op 14-04-2015 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peregrine
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-09 11:31
Phew. Ik zat me net in alle schaamte te bedenken dat ik dit jaar te laat aan de stampede heb gedacht. Ben druk met andere dingen die mijn jaarritme een beetje op de kop gooien. Maar ben gelukkig toch nog niet te laat.

Maar wel vervelend dat het nu lastig van de grond komt. Heb wel wat XML kennis en hoe het te verwerken, maar verdere stappen (en vooral de tijd om er wat mee te doen) ontbreken mij 200%. Maar ik zal zeker meestampen.

Nee, ik ben GEEN hobbit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Jay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-06 08:30
Vraagje voor andere statsbakkers....

Na mijn stampede code, ben ik deze aan het uitbreiden, wat is de 'gebruikelijke' manier om users van verschillende projecten aan elkaar te koppelen. Voor zover ik nu kan zien is de enige overeenkomst tussen alle projecten waar ik aan mee doe mijn NickName.

Iemand een idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:51

DukeBox

loves wheat smoothies

Bij stampede stats gaat dat indelen handmatig. In mijn stats was het zo dat een aantal super users dat ook kunnen en de user zelf initieel alleen de 1e keuze kan maken.

Met andere statsbakkers werd er middels XML gesynced (weet niet of dat ooit met stampede stats gedaan is) maar i.i.g. met projecten waar er geen name tags waren (SoB o.a.).

[ Voor 34% gewijzigd door DukeBox op 05-06-2015 15:16 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1