h100I welke koeler en pasta

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-09 20:22
Ik heb een H100I koeler gekocht. daar zit standard al cpu pasta op. is het verstandig die te vervangen? Word de boel er koeler van? De standard koelers maken nog al veel lawaai welke kan ik er het beste op zetten om zo min mogelijk lawaai te hebben en de beste koel prestatie om ook te kunnen Overklokken.
Ik heb een 5960X met een x99delux moederbord asus . Als ik aan het overklokken ben zegt core temp op 100% belasting wel eens dat er tussen sommige cores wel 8 a 9 graden zit is dit normaal? zit er ook een houdbaarheid op cpu pasta? Wie kan me hier bij helpen. Hoe kan je in realtemp de temperaturen van meer dan 4 cores zien?

[ Voor 5% gewijzigd door Egbert Jan op 06-09-2014 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAPPLE
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-12-2024
Als je met de lawaaierige koelers de ventilatoren bedoelt, zijn er genoeg opties om deze te vervangen. Ik weer dat noctua fans erg stil zijn, maar heb zelf voor scythe gentle typhoon ap15's gekozen, deze verplaatsen enorm veel licht en zijn op 7v onhoorbaar in mijn systeem.
De standaardkoelpasta is vaak prima, wanneer je deze vervangt door aftermarket pasta, kun je misschien wel een kleine winst behalen, maar dan hebben we het over enkele graden. Hiervoor kun je in het koelpasta topic terecht.
De verschillen per core zijn vaak op hoge belasting het grootst, dat merkte ik op mn q9550 al en mn 4770k vertoond hetzelfde, die zijn Max 7gr per core, de 4770k is wel gedelid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
Moeten het perse fans met 4 pins zijn of mogen 3 pins ook. Zit er op past ook een houdbaarheidsdatum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarw
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-09 15:52

oscarw

Better be a geek than an idiot

Egbert Jan schreef op zondag 07 september 2014 @ 00:21:
Moeten het perse fans met 4 pins zijn of mogen 3 pins ook. Zit er op past ook een houdbaarheidsdatum
3 pins fans kunnen ook, maar met 4 pins (PWM) heb je meer controle over de snelheid.
Koelpasta kan na een tijdje uitdrogen, maar dat is niet iets waar je je nu al zorgen over hoeft te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:52
oscarw schreef op zondag 07 september 2014 @ 12:26:
[...]

3 pins fans kunnen ook, maar met 4 pins (PWM) heb je meer controle over de snelheid.
Koelpasta kan na een tijdje uitdrogen, maar dat is niet iets waar je je nu al zorgen over hoeft te maken.
Al droogt de koelpasta van corsair bij mij niet uit na 1 a 2 jaar. I.t.t. bijv pasta van Amd die de koeler als cement plakte aan de cpu.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
Ik bedoel pasta dat ik in een tube heb zitten hoe lang dat houd baar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:52
Totdat het uitgedroogt is.. Dus mits goed bewaard is het oneindig houdbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
De bijgeleverde pasta is best goede als ik me niet vergis. Als fans zijn er een aantal fans die bekend staan om geschiktheid voor waterkoeling (radiatoren).

De Scythe Gentle Typhoons, maar die hebben geen 4 pins.
De Cougar Vortex is ook een goede fan voor radiatoren, maar ook die heeft geen 4 pins.
Noctua SF-12 schijnen ook goed te zijn en die hebben wel PWM.

De genoemde fans zijn overigens niet echt cheap.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-10 16:40
Gentle typhoons zijn niet zomaar meer te krijgen... Scythe en nidec servo hebben geen contract meer en nidec levert niet zonder dat er per jaar iets van 10.000 worden afgenomen :/

Ben zelf ook al een tijdje aan het kijken naar goede alternatieve radiator ventilatoren, maar ik kan gewoon niks vinden wat aan de ap 15's kan tippen :/
Zal eens kijken naar die Cougar Vortex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
DCG909 schreef op maandag 08 september 2014 @ 13:14:
Gentle typhoons zijn niet zomaar meer te krijgen... Scythe en nidec servo hebben geen contract meer en nidec levert niet zonder dat er per jaar iets van 10.000 worden afgenomen :/

Ben zelf ook al een tijdje aan het kijken naar goede alternatieve radiator ventilatoren, maar ik kan gewoon niks vinden wat aan de ap 15's kan tippen :/
Zal eens kijken naar die Cougar Vortex.
Pfoe dat wist ik niet, stond op het punt om mijn reserve AP-15 te verpatsen, die laat ik dan mooi nog even liggen.

flickr - WOT Profile - Game PC

Pagina: 1