Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogiemachine19
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-02-2023
Hallo Tweakers,

Dit is mijn huidige setup:

gallery: Boogiemachine19

De videokaart is intussen gewijzigd naar een GTX 780 Ti, dikke kaart dacht ik zo.

Ik merk alleen dat ik, wat ik ook aan de settings verander, ik geen 200 fps haal in COD Blackops 2 (even los van of jij dat nodig vindt of niet, of de reden waarom ik die wil halen).

Met deze setup zou je toch makkelijk de 200 fps moeten kunnen halen?

Nu moet er dus ergens een bootleneck zitten, kan het zijn dat dat mijn moederbord is?

Geheugen is meer dan voldoende, videokaart ook, snelle SSD, Krijgt de kaart misschien niet genoeg vouding? geen idee...wat kan een bottleneck zijn?

Wie kan me helpen?

En excuses als ik niet bij het goede topic zit, ik dacht dat dit de beste was.

Groeten,

Robert.

[ Voor 3% gewijzigd door Boogiemachine19 op 05-09-2014 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Nu online

Nemesizz

Untouchable

Misschien is het handig te vermelden hoeveel FPS je nu wél haalt :P Tja, geen 200, maar hoeveel wel.

Voor hetzelfde geldt heb je vsync aanstaan of heeft de game zelf een fps limiet (sommige hebben dat, tenzij je een configfile ofzo aanpast of via een of ander foefje in de console invoert).

Dat je videokaart niet genoeg voeding krijgt krijg je geen lage FPS van. Dan crashed de boel wel of loopt de PC compleet vast of valt uit, dus die kun je al uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogiemachine19
Hey Nemesizz,

Dank voor je reactie!

Ik haal nu tussen de 170 - 180 fps, maar niet stabiel zeg maar...dus het schommelt nogal ingame.
Voor zover ik weet word cod bo2 op 200 fps gecapt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogiemachine19
Voor de duidelijkheid...Ik heb het over de Multi-player...niet de singeplayer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Nu online

Nemesizz

Untouchable

Ik had al even zoiets van "dit komt me bekend voor, was recent ook een topic over".
Even zoeken en: BlackOps2 - FPS Vraag

Is volgens mij een topic van jou ook.
Daar is eigenlijk de hele discussie al gevoerd volgens mij of het wel/niet haalbaar en wel/niet nut heeft, dus durf ik nu zo niet te zeggen waarom die 200FPS niet gehaald word in multiplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogiemachine19
Ben ik niet helemaal met je eens...daar werd het een discussie waarom ik uberhaupt 200 fps wilde...

Geen zin om daarover te discussieren, ik wil gewoon 200 fps halen net zoals mijn game-maten...en dat zou met deze setup toch echt moeten kunnen...dus die vraag blijft overeind..waar zit de bottleneck? ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door Boogiemachine19 op 06-09-2014 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat doen verschillende instellingen als AA en dergelijke ? Dan kan je even kijken waar het mis gaat. Als je alles op low zet kijk even wat je dan haalt en wanneer je het met bepaalde settings niet meer haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogiemachine19
Wat ik hier ook aan verander, alles blijft hetzelfde..ook op laagste settings blijft het 170 fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Wat voor CPU zit er in je machine??? Het klinkt nu meer als een CPU bottleneck.

AMD Ryzen 9 9900X | Minisforum MS-A1 | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogiemachine19
Zie link bovenin deze topic...

Maar deze zit erin:

pricewatch: Intel Core i7-4790 Boxed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
En welke CPU hebben je vrienden?? en op welke kloksnelheid??

AMD Ryzen 9 9900X | Minisforum MS-A1 | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogiemachine19
Dat weet ik niet...maar zou een cpu met 4.0 ghz niet genoeg moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kijk anders ook even of de CPU of GPU op zijn max loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:37

Umbrah

The Incredible MapMan

GHz zegt niks tot weinig...

maar het is een Intel dus. Los van of het feit of het nuttig is of niet (hint: is het 100% niet, je hebt er compleet geen voordeel van, andere framerate dan refreshrate is soms zelfs nadelig). Heb je een 200Hz monitor? Is de PC geaard? Wat zijn je temps? Heb je voltage dips? Hoe werkt het in andere games? Hoe verhoud je PC zich tot collega PC's met gelijksoortige specs? Wat heb je al gemeten?

Je zult toch echt wat moeite moeten doen voor je dit soort vragen stelt... zet VSync eens aan, is het dan stabiel? Je zou natuurlijk ook in je system diagnostics kunnen gaan tweaken, heb je stalls van bepaalde kernel events? Merk je wat van CPU en/of GPU load? (één core 100% CPU, GPU op 80%), en wat is de impact van je netwerk? Zit je op ethernet/wifi? Complexe routing? IPV6? Teredo tunneling? Andere software impact? Kortom: wat heb je al gedaan? Je topic is, naast dat je doel vrij nutteloos is, verder ook vrij nutteloos.

[ Voor 45% gewijzigd door Umbrah op 06-09-2014 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogiemachine19
@pilatuS: Hoe kan ik dat zien? Zijn daar programma's voor ofzo?

@umbrah Zoals ik al zei, waarom ik de fps wil is verder niet belangrijk...daar wil ik het dus ook niet meer over hebben...De rest van wat je zegt is abracadbra voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogiemachine19
Met vsync aan is hij stabiel op 144 fps,,,op allerhoogste settings..

[ Voor 27% gewijzigd door Boogiemachine19 op 06-09-2014 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polbeer91
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-08 13:00
Daar zijn zeker programma's voor, ik zelf gebruik bijvoorbeeld altijd http://openhardwaremonitor.org/

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogiemachine19
Ik heb een paarf screenshots gemaakt, hoe krijg ik die hierop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogiemachine19
Niemand?

• xeple
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-07 23:52
Nee helaas niet. We hebben onze magische knop uitgezet die ons direct kan vertellen waar het aan ligt. Wel kun je alvast beginnen om verder te gaan met de tips van Umbrah.

• Boogiemachine19
Het rare is, dat als ik een custom game speel, ik ongeveer 600 fps haal....maar alleen in multiplayer blijft hij hangen op 160-170 fps. Maw, aan de hardware lijkt het dan niet te liggen?

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:03
Boogiemachine19 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:31:
Het rare is, dat als ik een custom game speel, ik ongeveer 600 fps haal....maar alleen in multiplayer blijft hij hangen op 160-170 fps. Maw, aan de hardware lijkt het dan niet te liggen?
Singleplayer is altijd veel meer scripted. Multiplayer moet vaak wat meer gerenderd worden dus is je fps vaak gemiddeld lager. Ik weet echter niet of dit ook voor Call of Duty van toepassing is want dat speel ik niet. Ook handig als je de resolutie waarop je speelt doorgeeft.

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogiemachine19
Sn3gG3l schreef op woensdag 10 september 2014 @ 16:21:
[...]

Singleplayer is altijd veel meer scripted. Multiplayer moet vaak wat meer gerenderd worden dus is je fps vaak gemiddeld lager. Ik weet echter niet of dit ook voor Call of Duty van toepassing is want dat speel ik niet. Ook handig als je de resolutie waarop je speelt doorgeeft.
Ik snap dat mulitplayer meer vraagt, maar een verschil van meer dan 400 fps kan ik me niet voorstellen...ik speel op 1920x1080...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
wat voor internet verbinding heb je vergeleken met je vrienden? en ben je ondertussen nog wat aan het downloaden? als er geen nieuwe info komt kan het ook niet getoond worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogiemachine19
DECOY88 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 12:45:
wat voor internet verbinding heb je vergeleken met je vrienden? en ben je ondertussen nog wat aan het downloaden? als er geen nieuwe info komt kan het ook niet getoond worden.
Mijn internet: Down 120 Mbps, Up 12 Mbps..ik download niet ondertussen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
maakt het nog uit welke server je pakt of maakt dat geen verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-10 18:46
Heel leuk hoor je internet down/upstream, maar voor online gaming is ping waar het om draait.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogiemachine19
Umbrah schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 22:41:
GHz zegt niks tot weinig...

maar het is een Intel dus. Los van of het feit of het nuttig is of niet (hint: is het 100% niet, je hebt er compleet geen voordeel van, andere framerate dan refreshrate is soms zelfs nadelig). Heb je een 200Hz monitor? Is de PC geaard? Wat zijn je temps? Heb je voltage dips? Hoe werkt het in andere games? Hoe verhoud je PC zich tot collega PC's met gelijksoortige specs? Wat heb je al gemeten?

Je zult toch echt wat moeite moeten doen voor je dit soort vragen stelt... zet VSync eens aan, is het dan stabiel? Je zou natuurlijk ook in je system diagnostics kunnen gaan tweaken, heb je stalls van bepaalde kernel events? Merk je wat van CPU en/of GPU load? (één core 100% CPU, GPU op 80%), en wat is de impact van je netwerk? Zit je op ethernet/wifi? Complexe routing? IPV6? Teredo tunneling? Andere software impact? Kortom: wat heb je al gedaan? Je topic is, naast dat je doel vrij nutteloos is, verder ook vrij nutteloos.
De GPU load en CPU load zijn prima, temperaturen CPU rond de 35-40 graden, GPU rond de 70. Ik heb een ethernetverbinding (kabel dus). Mijn geheugen word maar voor max. 20% aangesproken tijdens gaming. Rare is wel dat mijn bios aangeeft dat ik 1333 mhz ram heb, terwijl het 1600 mhz is. Een check bij FutereMark 3d zegt zelfs dat mijn geheugen op 667 mhz loopt. Lijkt me niet te kloppen. Wat betreft mijn pc in verhouding met anderen is dat mijn pc stukken beter is, maar slechter presteert, en dan bedoel ik beter qua videokaart, meer geheugen en betere (ik zeg niet snellere) cpu.

Van system diagnostics, kernel events, complexe routing, ipv6, teredo tunneling heb ik nog nooit gehoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogiemachine19
BeefHazard schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 12:51:
Heel leuk hoor je internet down/upstream, maar voor online gaming is ping waar het om draait.
Mijn ping is vaak de beste (laagste) in de gamelobby...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogiemachine19
DECOY88 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 12:50:
maakt het nog uit welke server je pakt of maakt dat geen verschil?
Hoe kan ik servers kiezen dan? Geen idee hoe dat werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-10 17:45

BLACKfm

o_O

Boogiemachine19 schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 22:36:
Dat weet ik niet...maar zou een cpu met 4.0 ghz niet genoeg moeten zijn?
De bewuste CPU is 'maar' 3.6ghz. de Turbo is 4.0ghz, maar de vraag is dan of je cpu dat ook loopt.

Ik zou zeggen, laat je cpu wat langzamer lopen (underclock) en kijk of de FPS ook omlaag gaan, en geeft het een kleine overclock om te kijken of het beter wordt. Als dat tenminste mogelijk is met dat bord.

Heb je de videokaart in het 16x slot (bovenste) zitten en niet in de 4x.

En het is een andere discussie, maar 200fps? Krijg je dan geen last van tearing?
Gezien je een 144hz scherm hebt zou ik kijken of het mogelijk is daar de cap te leggen, lijkt me niet dat je aan meer FPS enig voordeel ondervind gezien je die frames toch niet ziet.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogiemachine19
BLACKfm schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 13:26:
[...]

De bewuste CPU is 'maar' 3.6ghz. de Turbo is 4.0ghz, maar de vraag is dan of je cpu dat ook loopt.

Ik zou zeggen, laat je cpu wat langzamer lopen (underclock) en kijk of de FPS ook omlaag gaan, en geeft het een kleine overclock om te kijken of het beter wordt. Als dat tenminste mogelijk is met dat bord.

En het is een andere discussie, maar 200fps? Krijg je dan geen last van tearing?
Gezien je een 144hz scherm hebt zou ik kijken of het mogelijk is daar de cap te leggen, lijkt me niet dat je aan meer FPS enig voordeel ondervind gezien je die frames toch niet ziet. Geen idee, heb niet gekeken naar de verschillende pci-slots, zal thuis eens kijken straks!
Het is geen K-versie, dus overclocken kan niet. Het gaat me er ook niet om of 200 (of 144 fps) beter is. Ik wil gewoon weten hoe het komt dat anderen het makkelijk halen en ik niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Boogiemachine19 op 12-09-2014 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogiemachine19
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Nu online

Nemesizz

Untouchable

Mijn geheugen word maar voor max. 20% aangesproken tijdens gaming. Rare is wel dat mijn bios aangeeft dat ik 1333 mhz ram heb, terwijl het 1600 mhz is. Een check bij FutereMark 3d zegt zelfs dat mijn geheugen op 667 mhz loopt. Lijkt me niet te kloppen.
Even terug komen op dit stukje:

Dat 667Mhz klopt opzich wel, die 1333Mhz is de effectieve snelheid, en de 667Mhz is de échte snelheid.
DDR is Double Data Rate, dus er word 2x zoveel data verwerkt per Mhz en fabrikanten marketen dat dan mooi als '1333' (of 1600 of wat dan ook) Mhz, terwijl de echte snelheid dus maar de helft is.

Daarnaast, is vaak geheugen zoals dat 1600Mhz alleen maar die snelheid als je dat handmatig of via een XMP profile instelt. Standaard loopt het geheugen dan gewoon op 1333Mhz (via de SPD, een chipje op het geheugen dat uitgelezen word door je BIOS waardoor het BIOS weet van: "oh, dat is dit en dat geheugen, die moet op die snelheid, met die timings en die voltage lopen").

Om je gerust te stellen, het verschil tussen 1333 en 1600Mhz merk je niks van (enige uitzondering zijn synthetische benchmarks en AMD APU's waar je daadwerkelijk de on-chip GPU gebruikt).
Niemand?
Zo lang we niet weten wat voor systeem je vrienden (of 'anderen' ) hebben en qua settings kan niemand zeggen van "daardoor komt het". Kan zijn dat ze wel iets overgeklokt hebben, of een setting in de driver anders, setting ingame anders....

Zet bijvoorbeeld hyperthreading eens uit, kijk of dat invloed heeft (positief/negatief) op je framerate.
Sommige games/programma's werken beter met hyperthreading uit.

Coreparking is ook zoiets, sommige mensen krijgen beter/stabielere performance als coreparking uit staat (is ook een progje voor geloof ik, maar weet niet zo hoe/wat/waar....gebruik het zelf namelijk niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:21
Het is natuurlijk wel handig als je de gestelde vragen ook wel beantwoord.

De vraag van BLACKfm is dan ook een hele goede:

Als je reageert kan je onderin de quick reply gebruiken en doormiddel van tags plaatjes plaatsen: Overzicht van UBB-codes
Als je echter op 'Bekijk reactie' of de blauwe 'Reageer' klikt knop krijg je meer opties. Een feite een uitgeklede versie van Word.

We kunnen je moeilijk helpen als je niet op alle vragen antwoord geeft of soms zelfs een reactie negeert en zelf weer nieuwe vragen stelt :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogiemachine19
Nemesizz schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 19:44:
[...]

Even terug komen op dit stukje:

Dat 667Mhz klopt opzich wel, die 1333Mhz is de effectieve snelheid, en de 667Mhz is de échte snelheid.
DDR is Double Data Rate, dus er word 2x zoveel data verwerkt per Mhz en fabrikanten marketen dat dan mooi als '1333' (of 1600 of wat dan ook) Mhz, terwijl de echte snelheid dus maar de helft is.

Daarnaast, is vaak geheugen zoals dat 1600Mhz alleen maar die snelheid als je dat handmatig of via een XMP profile instelt. Standaard loopt het geheugen dan gewoon op 1333Mhz (via de SPD, een chipje op het geheugen dat uitgelezen word door je BIOS waardoor het BIOS weet van: "oh, dat is dit en dat geheugen, die moet op die snelheid, met die timings en die voltage lopen").

Om je gerust te stellen, het verschil tussen 1333 en 1600Mhz merk je niks van (enige uitzondering zijn synthetische benchmarks en AMD APU's waar je daadwerkelijk de on-chip GPU gebruikt).

[...]

Zo lang we niet weten wat voor systeem je vrienden (of 'anderen' ) hebben en qua settings kan niemand zeggen van "daardoor komt het". Kan zijn dat ze wel iets overgeklokt hebben, of een setting in de driver anders, setting ingame anders....

Zet bijvoorbeeld hyperthreading eens uit, kijk of dat invloed heeft (positief/negatief) op je framerate.
Sommige games/programma's werken beter met hyperthreading uit.

Coreparking is ook zoiets, sommige mensen krijgen beter/stabielere performance als coreparking uit staat (is ook een progje voor geloof ik, maar weet niet zo hoe/wat/waar....gebruik het zelf namelijk niet).
Dank voor je reactie, en sorry voor mijn late reactie. Ben een tijdje niet online geweest.

Het systeem van een vriend van me is het volgende:

Processor:
Intel(R) Core(TM) i7-3930K CPU @ 4.30GHz (12 CPUs)

Memory:
G.SKILL 1866mhz RipjawsZ 16GB (4 x 4GB)

Hard Drive:
128GB Samsung 830 SSD
2 x WD Black 2TB HDD

Video Card:
EVGA NVIDIA GeForce GTX 680

Monitor:
BenQ XL2420T 24inch 120hz

Motherboard:
ASUS Sabertooth X79

Het uitzetten van hyperthreading maakt geen verschil, de instellingen ingame zijn exact hetzelfde. Ik merk zelfs dat als ik mijn resolutie erg laag zet, ik totaal geen fps winst heb, wat eigenlijk al raar is. Of de settings ingame op ultra of low staan maakt totaal geen verschil in fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogiemachine19
Fleximex schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 23:36:

Als je reageert kan je onderin de quick reply gebruiken en doormiddel van tags plaatjes plaatsen: Overzicht van UBB-codes
Als je echter op 'Bekijk reactie' of de blauwe 'Reageer' klikt knop krijg je meer opties. Een feite een uitgeklede versie van Word.

We kunnen je moeilijk helpen als je niet op alle vragen antwoord geeft of soms zelfs een reactie negeert en zelf weer nieuwe vragen stelt :z
De videokaart zit in de goede slot inderdaad, excuses dat ik daarop niet gereageerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogiemachine19
Fleximex schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 23:36:

Hierbij dan een poging om 2 screenshots te uploaden, deze zijn gemaakt terwijl ik ingame was..

https://www.facebook.com/...14069&type=1&l=d4cd2dc7c4

Heb ze ff op facebook gezet, geen idee hoe ik het anders moest doen...

[ Voor 13% gewijzigd door Boogiemachine19 op 29-09-2014 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogiemachine19
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Het is heel moeilijk te zeggen. Ik neem aan dat je Black Ops 2 op een van je WD Green HDD's hebt staan. Je vriend heeft WD Black HDD's. Die zijn meer gericht op prestatie terwijl de Green meer gericht zijn op energiebesparing.
Dus als de game misschien een texture wil laden duurt het even voordat jouw HDD 'wakker wordt'. En krijg je mogelijk frame drops. Maar dat is speculeren.

Waar staat bij jouw CoD geïnstalleerd? En bij jouw vriend? Op de SSD of HDD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogiemachine19
Fleximex schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 15:02:
Het is heel moeilijk te zeggen. Ik neem aan dat je Black Ops 2 op een van je WD Green HDD's hebt staan. Je vriend heeft WD Black HDD's. Die zijn meer gericht op prestatie terwijl de Green meer gericht zijn op energiebesparing.
Dus als de game misschien een texture wil laden duurt het even voordat jouw HDD 'wakker wordt'. En krijg je mogelijk frame drops. Maar dat is speculeren.

Waar staat bij jouw CoD geïnstalleerd? En bij jouw vriend? Op de SSD of HDD?
Nee, hij staat op mijn 250 GB SSD...staat ook bij mijn vriend op de SSD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 12:29
Boogiemachine19 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 17:45:

Met deze setup zou je toch makkelijk de 200 fps moeten kunnen halen?
Waar baseer je dat op? Als ik naar benchmarks kijk zie ik geen 1 vergelijkbare setup die boven de 200 fps komt.
Zijn je verwachtingen wel correct?

[ Voor 5% gewijzigd door ChojinZ op 01-10-2014 16:50 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Had laatst ook zoiets, kerel beweerde iets van 120fps te halen met een GTX770, wat ook waar was alleen niet vermeld welke resolutie 720p vs 1080p is nog al een verschil. hebben die andere die 'beweren' 200fps te halen wel dezelfde settings? Zowel driver settings als ingame settings?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogiemachine19
ChojinZ schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 16:49:
[...]

Waar baseer je dat op? Als ik naar benchmarks kijk zie ik geen 1 vergelijkbare setup die boven de 200 fps komt.
Zijn je verwachtingen wel correct?
Omdat mijn systeem sneller/nieuwer zou zijn als de zijne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogiemachine19
prutser001 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 17:07:
Had laatst ook zoiets, kerel beweerde iets van 120fps te halen met een GTX770, wat ook waar was alleen niet vermeld welke resolutie 720p vs 1080p is nog al een verschil. hebben die andere die 'beweren' 200fps te halen wel dezelfde settings? Zowel driver settings als ingame settings?
Ingame settings zijn hetzelfde, driversettings niet gecheckt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Welke Windows versie draai jij, en je vriend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogiemachine19
Ik draai windows 8.1, zal eens navragen welke hij draait...Maar kan dat het verschil maken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Nou Windows 8.1 heeft t.o.v. Windows 7/8 gemiddeld genomen betere prestaties in-game. Maar als jij al 8.1 hebt zit je al goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogiemachine19
Fleximex schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 10:20:
Nou Windows 8.1 heeft t.o.v. Windows 7/8 gemiddeld genomen betere prestaties in-game. Maar als jij al 8.1 hebt zit je al goed.
Aha, ok...thanx! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-09 22:15
Als eens geprobeerd met een .cfg van iemand die het wel haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogiemachine19
kever678 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 13:27:
Als eens geprobeerd met een .cfg van iemand die het wel haalt?
Wat bedoel je daarmee? Wat is een .cfg? :/
En hoe werkt dat? Hoe kan ik die dan op mijn pc gebruiken?
En welke .cfg-file moet ik dan aan hem vragen?

[ Voor 18% gewijzigd door Boogiemachine19 op 08-10-2014 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Boogiemachine19 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 12:38:
[...]

Wat bedoel je daarmee? Wat is een .cfg? :/
En hoe werkt dat? Hoe kan ik die dan op mijn pc gebruiken?
En welke .cfg-file moet ik dan aan hem vragen?
Nou, als je je daar niet om bekommert maar wel om je framerate dan is er misschien in je doelstelling wel wat mis. Een gamer z'n config/UI setup is z'n grootste troef en z'n grootste geheim soms. Speel (gelukkig) geen BF/COD of andere van die spellen die de jeugd tegenwoordig speelt, maar in m'n CS tijd waren al die parameters divers, in m'n WoW tijd had je je eigen UI, Keybindings en settings als "pro"-raider (pro tussen aanhalingstekens, speelde dan wel in vanilla en TBC high-end PVE maar daar betaalde je de huur niet van, kan me niet voorstellen dat het nu anders is, m'n filmpjes stonden toen al online en werden veel bekeken maar rijk? Neuh), hield je geheim, paar die het deelden, en dan zag je idd een lading "casuals" die "ik gebruik de Umbrah UI" gingen lopen schreeuwen en dan scholomance met 2 man ineens konden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogiemachine19
Umbrah schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 13:05:
[...]

Nou, als je je daar niet om bekommert maar wel om je framerate dan is er misschien in je doelstelling wel wat mis. Een gamer z'n config/UI setup is z'n grootste troef en z'n grootste geheim soms. Speel (gelukkig) geen BF/COD of andere van die spellen die de jeugd tegenwoordig speelt, maar in m'n CS tijd waren al die parameters divers, in m'n WoW tijd had je je eigen UI, Keybindings en settings als "pro"-raider (pro tussen aanhalingstekens, speelde dan wel in vanilla en TBC high-end PVE maar daar betaalde je de huur niet van, kan me niet voorstellen dat het nu anders is, m'n filmpjes stonden toen al online en werden veel bekeken maar rijk? Neuh), hield je geheim, paar die het deelden, en dan zag je idd een lading "casuals" die "ik gebruik de Umbrah UI" gingen lopen schreeuwen en dan scholomance met 2 man ineens konden...
Hahaha, Umbrah...wat moet ik nou met dit verhaal...;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Dat je moeite er in moet steken om te leren wat hier bedoeld wordt. Het is geen helpdesk. Ga je eigen CFG eens na en vergelijk die met die van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogiemachine19
Umbrah schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 22:05:
Dat je moeite er in moet steken om te leren wat hier bedoeld wordt. Het is geen helpdesk. Ga je eigen CFG eens na en vergelijk die met die van anderen.
Zal ik doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogiemachine19
Dit probleem eindelijk opgelost....windows 8 was het probleem, weet niet waarom, maar op windows 7 haal ik 200 fps met gemak in een multiplayer game.
Pagina: 1