Samsung UE48H6400 vs LG LB670V

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 619111

Topicstarter
Ik ben aan het twijfelen tussen de Samsung UE48H6400 en de LG 47LB670V.

De prijs is ongeveer gelijk tussen de 2 modellen, de samsung geeft 200 Hz Clear Motion Rate op, waarschijnlijk 100 paneel hertz? De LG geeft 700 hz Motion interpolation frequentie op, 200 paneel hertz.

Mij gaat het uiteindelijk om de betere kwaliteit van de 2 qua beeld. Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Ik vind dat je niet goed hebt uitgezocht wat de frequentie van de LB670V is. Dit is namelijk een 100Hz paneel. De Clear Motion Rate en de Motion Clearity Index zijn twee dingen waar je niet naar hoeft te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dimens schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 12:52:
Ik vind dat je niet goed hebt uitgezocht wat de frequentie van de LB670V is. Dit is namelijk een 100Hz paneel. De Clear Motion Rate en de Motion Clearity Index zijn twee dingen waar je niet naar hoeft te kijken.
Ik heb het juist wel goed opgezocht. Nadat bijna niemand het bij de winkels wist (MM etc) heb ik LG opgebeld. Die hebben mij uiteindelijk na onderzoek bij de technische dienst verteld dat het om een 200 HZ paneel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Anoniem: 619111 schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 13:34:
[...]

Ik heb het juist wel goed opgezocht. Nadat bijna niemand het bij de winkels wist (MM etc) heb ik LG opgebeld. Die hebben mij uiteindelijk na onderzoek bij de technische dienst verteld dat het om een 200 HZ paneel gaat.
Zij hebben je verkeerd ingelicht. Waarschijnlijk omdat ook dit model gebruik maakt van Black Frame Insertion waardoor het een pseudo 200Hz paneel wordt zullen zij zeggen dat dit paneel 200Hz is. Vorig jaar deden zij dit ook nog hun modellen toen ze eigenlijk 50Hz waren.

Blijft een feit dat het paneel zelf een frequentie van 100Hz heeft. En zelfs met het 100Hz paneel zou het niet veel voorstellen. Maar de H6400 lijkt ook niet je van het te zijn. Er zijn betere Panasonic en Sony modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dimens schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 13:46:
[...]

Zij hebben je verkeerd ingelicht. Waarschijnlijk omdat ook dit model gebruik maakt van Black Frame Insertion waardoor het een pseudo 200Hz paneel wordt zullen zij zeggen dat dit paneel 200Hz is. Vorig jaar deden zij dit ook nog hun modellen toen ze eigenlijk 50Hz waren.

Blijft een feit dat het paneel zelf een frequentie van 100Hz heeft. En zelfs met het 100Hz paneel zou het niet veel voorstellen. Maar de H6400 lijkt ook niet je van het te zijn. Er zijn betere Panasonic en Sony modellen.
En bij de sony zou ik dan moeten denken aan een Sony KDLW705B?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Anoniem: 619111 schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 14:02:
[...]

Eerder de W8 maar die is momenteel vrij duur zie ik. De Panasonic AS640 is een stuk goedkoper met een zeer goede kwaliteit. pricewatch: Panasonic TX-48AS640E Zilver

Komt trouwens redelijk vaak bij iBOOD langs voor een lage prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Die Samsung werd best goed getest op hdtv en avforums, had 'em ook aangeraden aan iemand (n.a.v wensen) en inmiddels een paar weken in bezit daar. Pas vorige week langs geweest en wat me vooral opviel is dat het bij deze best veel uitmaakt of je er recht voor zit. Een kleine afwijking van het midden en je ziet eigenlijk al meteen verschil maar met goede content en een goede zitpositie is ie zeker niet slecht. Alleen nog tv op gekeken en niet al teveel voorbij gekomen toen met goede beeldkwaliteit, 42 op HBO zag er dan nog wel uit zoals je mag verwachten van HD.
Volgende keer maar eens uitgebreider aan de tand voelen ... Smart Remote is wel relaxed nog verder moet ik zeggen :D . En hoewel ik voorheen deze voet van Samsung niet om aan te zien vond zag ie er op deze tv een stuk hogere kwaliteit uit; tv ziet er verder fysiek ook best strak uit.

Toevallig hebben ze het er hier ook over, de kijkhoek:

De LG is inderdaad een 100Hz volgens de paneelcode en bijbehorende info maar is in tegenstelling tot de Samsung een IPS scherm wat weer een stuk betere kijkhoeken zou moeten opleveren iig.
LC470DUH-PGF1 FHD 55.0INCH 1920X1080 450CD COLOR 72% 16/9 1300:1 120Hz Inverter N LED 3D(FPR) W/O T-con, 72.4W, 8bit, 10000K, 178/178 8ms LG Display Co., Ltd.

[ Voor 23% gewijzigd door apis29 op 08-09-2014 03:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-06 11:05

FeaR

In GoT we trust

LCD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Anoniem: 619111 schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 14:02:
[...]

Ik denk dat jij, en veel mensen hier, zich laten inpakken door de Herzen. Het gaat er uiteindelijk om dat je een goed/mooi/prettig beeld hebt. En dat alles naar behoren werkt...!
Ik heb zelf, na rijp beraad, een Sony Bravia tv gekocht: KDL-32W705B. En daar heb ik geen spijt van.
Nu een paar maand in gebruik. Ik durf je gerust een Sony aan te raden. Zie mijn review.
In dit topic melden zich alleen al de afgelopen week minstens 2 spijtoptanten die hun pas gekochte TV weer terug brachten naar de winkel en toch maar liever een Sony namen: http://gathering.tweakers...ist_messages/1587681/last
Pagina: 1