Beste mede-tweakers,
Ik wil voor op mijn slaapkamer een HTPC aan gaan schaffen.
Het is de bedoeling dat ik deze ga gebruiken icm een 24"-30" monitor, later wil ik er ook nog een versterker met een 2.0 setje op aan gaan sluiten maar dat heeft geen haast.
Ik wil de HTPC gaan gebruiken voor het kijken van films(in 1080p/Full HD), het streamen/luisteren van muziek, beetje browsen op internet en wellicht voor het downloaden via nieuwsgroepen.
Ik heb verder nog totaal geen ervaring met HTPC's maar wil het graag zo goedkoop mogelijk houden.
Ik heb een beetje rond zitten kijken en ben toen de Zotac zbox id18 tegengekomen.
Is deze geschikt voor mijn wensen en compatible met de opstelling die ik wil realiseren?
het is mijn bedoeling om hier XMBC op te gaan draaien, via een losse usb.
Ben me hier nog volop in aan het verdiepen want dit is compleet nieuw voor mij, heb alleen wat ervaring met linux.
Ook ben ik nog opzoek naar een monitor, niet al te duur, mag gerust tweedehands. Heb je nog iets staan dan hoor ik het graag.
Dus kort samengevat waar ik naar opzoek ben:
*HTPC voor films kijken, muziek luisteren, downloaden.
- Zotac zbox 18ID, Zotac zbox ID41 tweedehands
- Iets anders in dezelfde prijsklasse als de zbox id18 (100-150 euro)
- Zelf samenstellen?
*Monitor 24''-30'' liefst met 2 hdmi aansluitingen.
*Afstandsbediening?
Mvg,
Koen
Ik wil voor op mijn slaapkamer een HTPC aan gaan schaffen.
Het is de bedoeling dat ik deze ga gebruiken icm een 24"-30" monitor, later wil ik er ook nog een versterker met een 2.0 setje op aan gaan sluiten maar dat heeft geen haast.
Ik wil de HTPC gaan gebruiken voor het kijken van films(in 1080p/Full HD), het streamen/luisteren van muziek, beetje browsen op internet en wellicht voor het downloaden via nieuwsgroepen.
Ik heb verder nog totaal geen ervaring met HTPC's maar wil het graag zo goedkoop mogelijk houden.
Ik heb een beetje rond zitten kijken en ben toen de Zotac zbox id18 tegengekomen.
Is deze geschikt voor mijn wensen en compatible met de opstelling die ik wil realiseren?
het is mijn bedoeling om hier XMBC op te gaan draaien, via een losse usb.
Ben me hier nog volop in aan het verdiepen want dit is compleet nieuw voor mij, heb alleen wat ervaring met linux.
Ook ben ik nog opzoek naar een monitor, niet al te duur, mag gerust tweedehands. Heb je nog iets staan dan hoor ik het graag.
Dus kort samengevat waar ik naar opzoek ben:
*HTPC voor films kijken, muziek luisteren, downloaden.
- Zotac zbox 18ID, Zotac zbox ID41 tweedehands
- Iets anders in dezelfde prijsklasse als de zbox id18 (100-150 euro)
- Zelf samenstellen?
*Monitor 24''-30'' liefst met 2 hdmi aansluitingen.
*Afstandsbediening?
Mvg,
Koen