Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Imho moet het maar 1 keer in de listing staan. Om te duiden dat er een video bij hoort, zou je er een klein video icoon achteraan kunnen plakken.
Technisch zou je wel iets van een 'exclusieve' koppeling tussen een nieuwbericht/review en een video kunnen maken waarmee je op de videopagina kan verwijzen naar het nieuwsbericht of de review voor reacties, en losse reacties daar dan niet meer toestaan. Video's met een dergelijke exclusieve koppeling kan je dan vervolgens ook uitsluiten van de frontpage listing.
Intentionally left blank
Dat klinkt als een prima oplossing hiervoor.crisp schreef op donderdag 04 september 2014 @ 11:46:
Technisch zou je wel iets van een 'exclusieve' koppeling tussen een nieuwbericht/review en een video kunnen maken waarmee je op de videopagina kan verwijzen naar het nieuwsbericht of de review voor reacties, en losse reacties daar dan niet meer toestaan. Video's met een dergelijke exclusieve koppeling kan je dan vervolgens ook uitsluiten van de frontpage listing.
Ik begrijp de oplossing die je schetst en dat zal denk ik juist werken, maar imho is dat niet de juiste oplossing (al is dat waarschijnlijk veel goedkoper te ontwikkelen dan video helemaal aan te pakken
*Dit is denk ik verder ook eerder een discussie die we met een biertje moeten doen vanmiddag
[ Voor 8% gewijzigd door Misha op 04-09-2014 14:19 ]
Tsja, er is toentertijd voor gekozen om video juist een losse bestemming te maken. Ik weet niet of die wens puur redactioneel was of dat daar meer bij speelde. De losse video-pagina's hebben ook voordelen; de focus ligt daar echt puur op de video zelf (die daar ook standaard een groter formaat heeft), en je kan ook video's aanbieden die verder nergens in content gebruikt worden (trailers e.d.).Misha schreef op donderdag 04 september 2014 @ 14:12:
Wellicht liep ik wat vooruit, maar imho heb je dan het daadwerkelijke probleem nog steeds niet opgelost. Video zou imho geen apart contenttype moeten zijn, maar onderdeel zijn van een contenttype. Ik zie video hetzelfde als tekst, plaatjes, grafieken etc. Het is niet meer dan een vorm van een boodschap overbrengen
Ik begrijp de oplossing die je schetst en dat zal denk ik juist werken, maar imho is dat niet de juiste oplossing (al is dat waarschijnlijk veel goedkoper te ontwikkelen dan video helemaal aan te pakken)
Ik ben er vanmiddag niet, en bier drink ik enkel op de MoaM*Dit is denk ik verder ook eerder een discussie die we met een biertje moeten doen vanmiddag
Intentionally left blank
Dat zou nog steeds kunnen.crisp schreef op donderdag 04 september 2014 @ 14:31:
en je kan ook video's aanbieden die verder nergens in content gebruikt worden (trailers e.d.).
Als je het systeem zodanig maakt dat je een video kan koppelen aan een bericht dat ie dan het reactiewidget overneemt van dat bericht. En dat dan de video's eigen reactiewidget uitgezet wordt. Dan heb je het beste van beide werelden.
Mee eens. Video zou een mediatype moeten zijn zoals afbeelding. Als de video zelf nieuwswaardig is kan een redacteur er een nieuwsbericht omheen schrijven of hij kan een video gebruiken er ondersteuning van een artikel. Het is aan gebruikers niet uit te leggen dat we een review of nieuwsfeit in twee vormen - als geschreven tekst met video en alleen als video - op de frontpage zetten.Misha schreef op donderdag 04 september 2014 @ 14:12:
Wellicht liep ik wat vooruit, maar imho heb je dan het daadwerkelijke probleem nog steeds niet opgelost. Video zou imho geen apart contenttype moeten zijn, maar onderdeel zijn van een contenttype. Ik zie video hetzelfde als tekst, plaatjes, grafieken etc. Het is niet meer dan een vorm van een boodschap overbrengen.
Vanuit het oogpunt van vereenvoudiging zie ik ook liever dat we video en downloads integreren in nieuws als aparte artikeltypes. Een download is een nieuwsbericht over een nieuwe versie van een stukje software, een video is een nieuwsbericht over een video. Videoreviews zouden geen aparte status moeten hebben maar onderdeel moeten zijn van een review en goed toegankelijk moeten zijn in de reviewtab van een product.
[ Voor 19% gewijzigd door WoutF op 05-09-2014 07:04 ]
Dat is niet veel anders. Jullie maken een achtergrondartikel of een serie aan achtergrondartikelen over de gebruiker van Tweakers en kiezen video als vorm om de boodschap over te brengen.WoutF schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 07:03:
En hoe zie je dat dan met een videoserie als Gathering of the Tweakers? Embed je dat dan in een nieuwsbericht? in een review? Vergeet niet dat we meer doen met video dan enkel reviews.
De huidige indeling van de contenttypes/artikeltypes is hier niet ideaal voor, ik heb ook nooit begrepen waarom alles altijd onder reviews werd geplakt (een goede oplossing hiervoor heb ik overigens ook niet), en dat maakt dit wat lastiger.