Mac op mijn windows pc laten lopen

Pagina: 1
Acties:
  • 646 views

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
Hallo

Ik heb een windows laptop, maar moet voor een opdracht voor school een iOS app gaan maken met 2 vrienden. We willden dit gaan doen met XCode, maar ik heb mac nodig. is het mogelijk om windows en mac tegenlijk te laten lopen op mijn laptop?

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Kan gewoon in bijvoorbeeld VirtualBox :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zoek eens naar Hackintosh

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:33
Als je heel veel tijd over hebt dan kan je aan de slag gaan met hackintosh. Het probleem is alleen dat je daar meestal specifieke hardware voor aanschaft.

Mocht je het in een paar uur willen regelen, klik.

[ Voor 7% gewijzigd door Electromonkey op 04-09-2014 09:04 ]

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:52

OgWok

U.N.C.L.E.

Via VirtualBox gaat dat wel lukken (tegelijk dan). Flink wat ram en een snelle cpu is wel lekker om het vlot te laten draaien, maar dat snapte je waarschijnlijk al.

Draai zelf Win7 op een Hackintosh met VirtualBox en dat gaat als een speer >:)

[ Voor 13% gewijzigd door OgWok op 04-09-2014 09:10 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-10 22:27
Mac OSX kan in ieder geval niet draaien als VM op een Windows machine, althans niet out-of-the-box: https://www.virtualbox.org/manual/ch14.html.

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:33
Stef42 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 09:16:
Mac OSX kan in ieder geval niet draaien als VM op een Windows machine, althans niet out-of-the-box: https://www.virtualbox.org/manual/ch14.html.
Klopt, daarom heb ik ook een link naar de guide hoe-het-wel-moet toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
dank jullie wel voor jullie antwoorden, ga eens wat proberen!

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:17

Ypho

Allround Nerd

Je kunt ook eens naar Appcelerator TitaniumStudio kijken. Dit draait volgens mij gewoon onder Windows. Dit is een IDE/SDK pakket waarbij je voor iOS, Android enz tegelijk kan ontwikkelen.

(Ik draai dit op de Mac, dus weet niet hoe een eventuele iOS emulator draait op Windows)

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
In plaats van te gaan proberen om OS X op je PC te gaan installeren (al dan in een VM) zou je ook kunnen kijken naar http://phonegap.com/

Hiermee kan je voor alle platformen apps maken. Zeg dat tijdens de presentatie op school en je krijgt vast een paar punten extra omdat je daar over hebt nagedacht ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• iantje31
Ramon schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 13:48:
In plaats van te gaan proberen om OS X op je PC te gaan installeren (al dan in een VM) zou je ook kunnen kijken naar http://phonegap.com/

Hiermee kan je voor alle platformen apps maken. Zeg dat tijdens de presentatie op school en je krijgt vast een paar punten extra omdat je daar over hebt nagedacht ;)
haha zal het eens gaan uitproberen, bedankt!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Ramon schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 13:48:

Lijkt me wel dat school iets in die trend zou verwachten. Een hoop gerotzooi met VM's zodat je een app met xcode kan schrijven is teveel van het goede.

Wel leuk als je uiteindelijk het eindresultaat presenteert op een iPhone, en vervolgens andere toestellen erbij pakt en zegt 'Kijk, hier werkt het ook op'. :*)

• iantje31
JustMU schreef op woensdag 10 september 2014 @ 13:24:
[...]

Lijkt me wel dat school iets in die trend zou verwachten. Een hoop gerotzooi met VM's zodat je een app met xcode kan schrijven is teveel van het goede.

Wel leuk als je uiteindelijk het eindresultaat presenteert op een iPhone, en vervolgens andere toestellen erbij pakt en zegt 'Kijk, hier werkt het ook op'. :*)
jep klopt. maar het 2e probleem is dat ik een android en een apple app moet maken, heb een beetje geoefend met de android sdk, maar dit valt voor mij totaal niet te begrijpen, dan zal ik zo'n site wel nodig hebben

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
iantje31 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 15:06:
[...]

jep klopt. maar het 2e probleem is dat ik een android en een apple app moet maken, heb een beetje geoefend met de android sdk, maar dit valt voor mij totaal niet te begrijpen, dan zal ik zo'n site wel nodig hebben
Dan moet je sowieso Phonegap gaan gebruiken. Scheelt meteen een hoop ontwikkeltijd.

• iantje31
JustMU schreef op woensdag 10 september 2014 @ 15:15:
[...]

Dan moet je sowieso Phonegap gaan gebruiken. Scheelt meteen een hoop ontwikkeltijd.
Oke ik ga het proberen als ik thuis ben!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:49

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit hoort natuurlijk niet thuis in CSL. Ik gooi hem naar Macs & Software. Kan zijn dat het daar niet topicwaardig is, en dat je eerst wat meer huiswerk moet doen ;).

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Inderdaad, er is genoeg te vinden in [OSx86] Installatie ervaringen & discussie, dus deze gaat op slot :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.