Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royced
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-07 16:31
Beste Tweakers,

Ik denk dat het is tijd wordt om een baantje te vinden, maar nu ben ik niet opzoek naar een standaard baantje in de supermarkt hier om de hoek. Maar naar een baantje waar ik ook echt daadwerkelijk wat aan heb, en dat aansluit op mijn ICT opleiding. Ik zit nu in het 1e jaar van mijn MBO ICT-Netwerkbeheer Niveau 3/4 opleiding. Iets in de richting van PC's assembleren, heb daar ervaring mee. Ook kon ik kiezen om te werken bij een Callcenter, maar dat is niet echt mijn ding. Het liefst in de regio Flevoland. Op google veel dingen opgezocht, maar kan maar niet de baan vinden die precies bij mij past.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Een baantje op niveau ga je niet snel vinden. Je hebt geen kennis en geen ervaring. Wellicht wat bijklussen in een lokale computerwinkel maar meer zou ik niet verwachten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-07 17:09
Ik ben als zestienjarige begonnen bij een lokaal bedrijfje dat pc support deed. Gewoon via Google een lijst opzoeken van bedrijven in die sector en ze allemaal aanschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royced
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-07 16:31
creator1988 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 21:52:
Ik ben als zestienjarige begonnen bij een lokaal bedrijfje dat pc support deed. Gewoon via Google een lijst opzoeken van bedrijven in die sector en ze allemaal aanschrijven.
En wat moet ik me daarbij voorstellen? Wat voor taken had je zowel bij dat bedrijfje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-07 08:19

thorgal21

Forum Noob

Student aan huis (Google even)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:09
Het klinkt mij in de oren alsof je al direct allerlei eisen hebt, maar je moet beseffen dat dit je allereerste baantje ooit zal worden en je dus 1. letterlijk géén ervaring hebt, en 2. 16 jaar oud bent. Dus al is het niet direct het droombaantje wat je voor ogen hebt, overweeg toch de dingen die je tegenkomt (of nog beter, probeer het) ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 03-09-2014 22:02 ]

The devil is in the details.

Verwijderd

Call Center werk is ideaal voor jou..
Met jou opleiding zul je op een (skilled)-servicedesk beginnen. Elke vorm van communicatie training zal je een stuk sneller op weg helpen.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:56
Hahn schreef op woensdag 03 september 2014 @ 22:02:
Het klinkt mij in de oren alsof je al direct allerlei eisen hebt, maar je moet beseffen dat dit je allereerste baantje ooit zal worden en je dus 1. letterlijk géén ervaring hebt, en 2. 16 jaar oud bent. Dus al is het niet direct het droombaantje wat je voor ogen hebt, overweeg toch de dingen die je tegenkomt (of nog beter, probeer het) ;)
PC's assembleren/repareren achter in een computerwinkeltje noem ik nou niet echt hoge eisen. Sterker nog: ik deed dat toen ik 15 was. Dit heb je zo geregeld hoor, gewoon eens binnenlopen op een rustig moment en vragen of er nog behoefte is aan nieuwe collega's.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Alleen dat is niet echt een baantje waar je wat aan hebt mbt een opleiding. Dat is ongeschoold werk en voornamelijk schroefjes aandraaien en kabeltjes klikken ;)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-07 13:51
En toch staat GoT vol met tips over die schroefjes en kabeltjes. ;)

Callcenter lijkt mij juist op jonge leeftijd wel handig voor de communicatievaardigheden. Let wel, je hebt met 16 geen ervaring en eigenlijk vrij weinig te eisen. De vakkenvullers in de supermarkt staan er in de regel ook niet voor hun carrière, maar voor een zakcentje.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:08
Je komt net kijken op de arbeidsmarkt dus je begint uiteraard onderaan.

Voor zover ik zie heb je 2 opties die beide al genoemd zijn.

- Lokale computer winkel, pc's in elkaar zetten en storingen oplossen. Nog leuk werk ook vind ik zelf...
- Servicedesk/Callcenter. Met een beetje geluk krijg je ook een communicatie training en dat kun je de komende jaren altijd aanvoeren bij solliciatie gesprekken.

In mijn ogen een goed begin.

• Tim.k
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Dat baantje in een call center is ideaal voor jouw. Als ICT'er zijn communicatieve vaardigheden echt super belangrijk, die kun je daar mooi opdoen en dat zal je goed van pas komen bij het zoeken van een stage of baan.

Werk vinden als 16-jarige bij een ICT bedrijf is nagenoeg onmogelijk, misschien dat de lokale computerboer een hulpje voor zaterdag zoekt maar ook daar hebben ze vaak niemand nodig.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-07 01:20

curry684

left part of the evil twins

Tsurany schreef op donderdag 04 september 2014 @ 11:07:
Alleen dat is niet echt een baantje waar je wat aan hebt mbt een opleiding. Dat is ongeschoold werk en voornamelijk schroefjes aandraaien en kabeltjes klikken ;)
In het 1e jaar van je MBO 3/4 opleiding ben je ongeschoold.

Ik ben zelf directeur van een ICT-bedrijf en onderschrijf wat er hier wordt gezegd. Cru gezegd zitten 'wij' serieuze bedrijven volstrekt niet om je te springen: je hebt ervaring noch kennis om je op serieuzere klussen om serieus geld te kunnen storten, hebt daar ook simpelweg de uren niet voor beschikbaar, en op je 16e heb je nog niet de representativiteit om met B2B-relaties of collega's van 35+ te kunnen werken.

Carriere bouw je onderaan de ladder, dus haal vooral de neus niet op voor dat call center of beetje PC's repareren bij bejaarden. Staar je ook niet blind op 'ICT werk', op je 16e is vrijwel al het beschikbare werk dom ongeschoold handjewerk tot je een tijd ervaring hebt. Ik ben zelf ook begonnen als vakkenvuller bij AH en afwasser in restaurants. Op m'n 23e was ik onderdirecteur. Geef het tijd.

Professionele website nodig?

Anoniem: 359157

Je lokale computer winkels aanschrijven. Zou een combinatie zoeken in af en toe verkopen in de winkel en reparatie aan huis of op de zaak.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:46
Met alle respect, maar als eerstejaars MBO 3/4 gaan ze je niet zomaar aannemen. Bedrijven moeten namelijk in jou investeren om je op te leiden naar het benodigde kennisniveau. Waarschijnlijk is het goedkoper om je dan aan te nemen nadat je studie klaar is :P

Als 16 jarige moet je volgens mij heel blij zijn met een baantje als vakkenvuller of winkelmedewerker. Of in een callcenter. Denk aan je CV die je over een paar jaar wil voorschotelen aan je toekomstige werkgever. Die zien liever dat je naast school nog gewerkt hebt, dan dat je eigenlijk nog helemaal geen werk en sollicitatie-ervaring hebt.
Bovendien is communicatie bij veel IT'ers niet het sterkste punt, dus misschien dat je als callcentermedewerker juist wel laat zien dat je over die vaardigheid beschikt. Of juist als je er moeite mee hebt, kan je er van leren ;)

De eerste échte baanmogelijkheid in je IT-carrière is naar mijn mening je stage. Je komt dan makkelijk in contact met veel IT-bedrijven die bovendien bereid zijn om je dingen te leren, om je op te leiden. Als je dan laat zien dat jij het in je hebt, en ze hebben een plekje voor je vrij, ben je binnen.

Wat je ook kan doen is voor jezelf wat opdrachtjes aannemen en daarmee werkervaring opdoen. Bouw een portfolio op.
Rond mijn 14e heb ik ook PC's gebouwd voor familie en kenissen, rond m'n 16e ben ik websites gaan bouwen. Op m'n 19e ben ik aangenomen bij m'n stagebedrijf als webdeveloper :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Callcenter moet je liggen. Ik zou er zelf nooit voor kiezen. Mensen zitten niet op je te wachten. De mensen die ik ken die het gedaan hebben gebruikten allemaal een alias als ze mensen belden. Dat zegt genoeg denk ik :X

Als jij richting netwerkbeheer gaat: check je omgeving even op bedrijven die iets in netwerkaanleg doen. Een bedrijf dat ik uit het verleden ken (maar niet in de regio zit) is http://www.a2-networks.com/ Als je een dergelijk bedrijf kunt vinden kun je daar vast wel wat ervaring op doen.
Ook heb ik mensen tijdens mijn studie (dan praat je wel over 1e jaars HBO'ers) nachtwerk zien doen bij KPN, systeemmonitoring taken. In die hoek kun je het ook zoeken.

Dat gezegd hebbend: Ik wens je veel success. Flevoland is groot, zoveel ICT zit er nou ook weer niet, en jij zult echt geen 20km willen gaan fietsen voor een bijbaantje ;)
Persoonlijk zou ik gewoon bij de lokale AH solliciteren. Kom je ook nog eens tussen de stoffige IT'ers vandaan en maak je misschien zelfs kans op een leuk kassamutsjemeisje :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-07 23:14

AMDFreak

Intel is zo..

Ga tomatenplukken.. doe iig iets, dan laat je zien dat je WILT werken.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-07 19:58

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Bij mijn ouders wordt soms zelfs aangebeld omdat mensen mijn broertje van 15 willen inhuren als programmeur/web designer. Als je dat kan of bijleert kan je mogelijk ook een paar goede knaken bijverdienen. Die heeft qua papieren niets meer dan een basisschool (en over een paar jaar een VWO diploma). Helpt hem wel dat hij een bedrijfskundige tik heeft.

[ Voor 26% gewijzigd door Amanoo op 04-09-2014 13:19 ]

• Facenoise
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-06 17:27
Een goede optie is om de uitzendbureaus af te gaan, ik heb hier vroeger toen ik 16-18 was ook aardig wat ICT gerelateerde klussen gedaan.

Het varieerde van, nieuwe PC's plaatsen en installeren der mate van image, PC's bouwen, en zelfs soldeer werk(printplaat van printer upgrade). Allemaal redelijk simpel werk als je een beetje van ICT afweet.

En aangezien je aangeeft nog op school te zitten, dit werk valt soms ook in het weekend, vooral het PC park vervangen.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Ik herinner me nog 1 naam van een uitzendbureau en dat is Start.

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:57
royced schreef op woensdag 03 september 2014 @ 20:53:
Beste Tweakers,

Ik denk dat het is tijd wordt om een baantje te vinden, maar nu ben ik niet opzoek naar een standaard baantje in de supermarkt hier om de hoek. Maar naar een baantje waar ik ook echt daadwerkelijk wat aan heb, en dat aansluit op mijn ICT opleiding. Ik zit nu in het 1e jaar van mijn MBO ICT-Netwerkbeheer Niveau 3/4 opleiding. Iets in de richting van PC's assembleren, heb daar ervaring mee. Ook kon ik kiezen om te werken bij een Callcenter, maar dat is niet echt mijn ding. Het liefst in de regio Flevoland. Op google veel dingen opgezocht, maar kan maar niet de baan vinden die precies bij mij past.

Alvast bedankt :)
Ik neem aan dat je een "stage" plek, of een baantje voor extra geld te verdienen wilt. Het probleem dat je hebt is dat bedrijven sluiten in het weekend en de avond. Enkel winkels en callcenters zijn rond de uren dat je wilt werken open.

Dus veel opties heb je niet vrees ik.

Als je echt iets zoekt, en je ook overdag kan vrijmaken. raad ik je aan om gewoon de grote firma's bij jouw in de buurt te bellen, die hebben allemaal wel een informatica afdeling waar ze misschien stagiairs/jobstundenten aannemen voor de vakanties.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-07 16:30
Ik werkte op mijn 16e in een computer winkel, Vobis, gewoon als verkoper. Een jaar later werkte ik bij een andere computerwinkel alwaar ik computers repareerde, software installeerde en advies gaf. Leuk en leerzaam!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2014 @ 08:11:
Met jou opleiding zul je op een (skilled)-servicedesk beginnen. Elke vorm van communicatie training zal je een stuk sneller op weg helpen.
opleiding? 1e jaars MBO 3/4 is hij, dat betekend dat ie dus net 3 dagen begonnen is.

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07 15:49
Ik gok dat je als ICT student toch wel enige ervaring hebt met computers dus lokale computerwinkels (als die er nog zijn) of een elektronicaketen zoals Dixons of zo als winkelpersoneel op (zaterdag/koopavond). Dan zal je jouw ervaring moeten bewijzen.

Net zoals de anderen hier melden ga bij de lokale bedrijven langs en kijk of je iets kan vinden.

• Jeebeekje
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
The Eagle schreef op donderdag 04 september 2014 @ 12:46:
Callcenter moet je liggen. Ik zou er zelf nooit voor kiezen. Mensen zitten niet op je te wachten. De mensen die ik ken die het gedaan hebben gebruikten allemaal een alias als ze mensen belden. Dat zegt genoeg denk ik :X
Dat hangt nogal af van het feit of het een inbound of outbound callcenter is. Er zijn zat callcenters te vinden die fungeren als een soort helpdesk. Bij dat soort callcenters kun je wel aan de slag (en dan rustig doorgroeien). Dat werk kan je ook helpen om je communicatieskills te verbeteren, kleine leidinggevende taken op te pakken en eventueel je technische kennis op te vijzelen (2e of 3e lijn).

• remunj1988
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-02 15:36
In die tijd deed ik vooral in de familie en kennissenkring hulp aanbieden, ik had een redelijk groot netwerk opgebouwd, mede door het vrijwilligerswerk wat ik deed.

Ik zorgde ervoor dat de mensen tevreden waren en deed meer dan gevraagd werd. Standaard kijken of alle updates binnen zijn, en virusscanner up to date is.

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-07 14:49

Metalfreak

Hoije woh!

Wat is er mis met dat baantje bij die supermarkt om de hoek? Het is ideaal qua reistijd, je verdient er geld mee en je zit tussen de leeftijdsgenoten. Na je opleiding heb je nog genoeg mogelijkheden om tussen stoffige (mannelijke) collega's komen te zitten, ga nu maar gewoon lekker flirten tijdens je werk als vakkenvuller met de kassameisjes ;)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• Battleduck
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-05 16:38
Gewoon bij een callcentre/servicedesk proberen.
Leer je super veel van omdat je met allerlij problemen te maken krijgt.
Is ook zeer goed voor je communicatie!
ik doe nu werken en leren en kan zeggen dat ik het zeer naar mn zin heb op de servicedesk :)
al ben ik al wat ouder dan jou (23) voor leren ben je nooit te jong/oud!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Ik zou zeggen zoek een baantje in de buurt uit. Werkgevers kijken toch niet echt naar je bijbaantjes. Enige keren dat ik een (deel) van mijn bijbanen noemde was toen ik na mijn studie ging solliciteren omdat je CV anders zo leeg is. Relevantie met IT was wel nagenoeg 0,0. Hooguit toon je aan met je bijbaantjes dat je niet te beroerd bent geweest om te werken.

Ik heb zelf nooit in een computerwinkel gestaan, maar ik kan me voorstellen dat het ook redelijk saai wordt na een tijdje. Als je vijf PC's in elkaar hebt gezet weet je het ook wel. Dan nog klanten die niets van hun PC weten en het ding gesloopt hebben of virus.exe gestart hebben waardoor je de machine opnieuw moet installeren.

Als je echt iets wil met computers kan je ook bij een uitzendbureau kijken. Maar vaak is dat wel werk als PC's vervangen/verhuizen bij bedrijven. Ook niet echt spannend.

Ik moet overigens wel lachen om iedereen die een communicatie cursus noemt. ;) Alsof IT'ers zulke holbewoners zijn die niet normaal een boodschap kunnen overbrengen. Snap niet waarom dat soort onzin telkens terug komt.
En ik vermoed dat zo'n communicatie cursus bij een callcenter niet meer is dan wat scriptjes uit je hoofd leren.

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:51
Maar in plaats van te kijken naar wat je wilt, want dat zal je al hebben gedaan en dat is dus niet gelukt, moet je vooral kijken naar wat je zelf kunt.
"Iets in de richting van PC's assembleren, heb daar ervaring mee."
Kan jij een consument te woord staan, helpen bij het vormen van eisen, een offerte maken en een pc bouwen en installeren en op zo'n manier dat hij niet hoeft terug te komen en op dusdanig niveau dat in ieder geval de mensen in bijvoorbeeld de aankoopadviesfora er geen commentaar op leveren? Ook ervaring met reparaties (niet alleen "zal wel stuk zijn, vervangen", maar adviezen geven voor dure reparaties en dat ze juist zijn)? En in 100% van de gevallen? Of heb je liever dat iemand meekijkt en af en toe kan helpen?

Want in het eerste geval kan je prima voor jezelf beginnen en kan je er goed mee verdienen. In het tweede geval zul je moeten wachten tot je een paar jaar verder bent en consumentenpc's geen geheimen meer voor je hebben.
Je kunt namelijk anno 2014 niet meer van een winkel verwachten dat ze de tijd hebben om je dingen te leren of dat je zelfs iemand anders van z'n werk kunt houden. Of je komt bij wat mensen hier op GoT de oplichters noemen :P

Dat callcenter kan gerust wat zijn, maar dat ligt vooral aan wat voor werk het is. Algemene outbound verkoop vind ik ook niks en zou ik ook niet kunnen, maar inbound helpdesk bijvoorbeeld kan erg leuk zijn. Vergeet ook niet dat collega's op dit werkniveau belangrijker zijn dan wat je echt aan het doen bent, want als je er goed in bent wordt het toch snel saai. En collega's bij callcenters schijnen vaak vrienden van elkaar te zijn/worden. Dit kan dus heel leuk uitpakken en het zou kunnen zijn dat je bij een wat groter bedrijf aan de slag gaat en dat je doorgroeimogelijkheden hebt.

Als laatste, en dat zou mijn voorkeur hebben, is dat je weet wat je kunt en dat je weet dat je geen fouten maakt. In dat geval kan je namelijk voor jezelf beginnen of binnen no time aan een bedrijf laten zien dat ze een hele goede aan je hebben. Met voor jezelf bezig zijn kan je de avonduren meepakken en naar mensen toe. Dat vinden mensen prettig en geluk = geld, dus dat verdient het beste. Als je bij een bedrijfje aan de gang kan en je krijgt vrijheid, kan je weer dingen leren van anderen, maar de kans dat je verder kunt groeien is klein.

Waar m'n verhaal een beetje op neerkomt: zorg dat je weet wat je kunt en ga doen wat je leuk lijkt. Ga je niet richten op ICT, want je wordt niet serieus genomen. Computertjes assembleren heeft m.i. ook weinig met ICT te maken, dat is gewoon 'meer van consumentenhardware weten dan gemiddeld'.

Als je echt met ICT te maken wilt hebben is de laagste drempel het leren van HTML5, CSS en PHP. Het liefste ook Javascript. Met die dingen kan je allerlei websites (responsive is het sleutelwoord) maken en omdat dat voor veel mensen nog een beetje magisch is, kan je daar nog lekker geld mee verdienen. Over upgrades/updates van bestaande sites (bijvoorbeeld van lokale bedrijven) kan je vaak ook lang doen, zodat het niet met je school in de knoop komt en het toch goed verdient. "Nadeel" is wel dat je in jezelf moet investeren voordat je er wat voor terugkrijgt.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• thedjdoorn
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-04 14:57
Probeer lokaal bij jou in de plaats wat te vinden. Zit zelf nu in 6VWO en sta op het punt om te beginnen bij een lokaal softwareontwikkelingsbedrijf. Heb hiervoor al wel bij kennissen veel gedaan, dat betaalt overigens fantastisch, een tientje voor een uurtje werk is zo verdiend...

[ Voor 0% gewijzigd door thedjdoorn op 04-09-2014 19:17 . Reden: Typo ]

"We have nothing to fear but running out of beer"

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-07 13:15
Ik vond toen kranten en vakkenvullen ook niks
Heb toen via mijn vader een baantje gevonden in de afwas bij een restaurant.

Heb daar nu een leuke extra baantje aan overgehouden ga daar eens in de zoveel tijd weer es heen voor wat ICT gerelateerde klusjes.

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
ocwil schreef op donderdag 04 september 2014 @ 19:20:
Heb toen via mijn vader een baantje gevonden in de afwas bij een restaurant.

Heb daar nu een leuke extra baantje aan overgehouden ga daar eens in de zoveel tijd weer es heen voor wat ICT gerelateerde klusjes.
^^^ Opbouwen netwerk +1

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik zou elk werk aangrijpen, als een winkeltje of een callcenter vooraan liggen en je hebt op je 16e al het gevoel dat je "iets in de IT" wilt doen, dan kan ik een callcenter juist aanraden (ondanks dat het geestdodend werk is). Waarom?:

* Veel klant-contact (netwerkmogelijkheden)
* Mogelijkheid om snel veel bedrijfsprocessen te leren van je organisatie, en standaard-processen als ITIL die algemeen nuttig zijn
* Parel op je CV (willend te werken, ITIL-pre-kennis)
* De kans om "met kop en schouders" boven het gemiddelde uit te steken bestaat meer dan bij andere baantjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2014 @ 08:11:
Skilled servicedesk? Wat moeten ze daar met een zestienjarige met (hooguit) een jaartje MBO? Dat is zelfs voor een "dom" callcenter wat mager qua opleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjosz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-07 19:04
Bijbaantje in de IT kan wel. Je moet wel wat geluk hebben en toch ook wel iets kunnen.

Op 16 jarige leeftijd heb ik vanuit mijn MBO opleiding stage gelopen bij een IT reparatie bedrijfje. Daarna kon ik er blijven werken op dagen dat ik vrij had en op zaterdagen. Ik heb er erg veel geleerd en ik zet het ook nog steeds op mijn CV.

In jou geval had ik een open sollicitatie gedaan bij een aantal IT bedrijfjes in de buurt (op fietsafstand). Mocht dat niet lukken heb je het altijd geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Wat ik een beetje mis in deze discussie is het vakgebied. IT/ICT is zo freaking breed. Wil je naar de developers kant? hardware configuratie? security? databases? system operator? dozen schuiver?

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-07 17:06
Gewoon werk doen wat je vol kunt houden tijdens en in combinatie met je school. Grootste motivatie op dit moment lijkt mij geld verdienen, daarnaast is het leuk dat je ervaring opdoet en dat staat weer leuk op je CV. Verder is werk ook nuttig om nieuwe mensen te leren kennen enz.

Tot slot vind ik dat sommigen hier wel erg makkelijk praten over werken bij Dixons enz. Voornaamste is dat je dan communicatief zeer vaardig bent en moet kunnen verkopen. Je praat dan bijvoorbeeld niet alleen over specs (vinden de meeste klanten saai), maar ook over uiterlijk van een laptop. Is gewoon een voorbeeld overigens. Met andere woorden dat moet je wel liggen. Al kun je daar wel in groeien, is met mij ook gebeurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Laatst online: 03-07 19:58

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

thedjdoorn schreef op donderdag 04 september 2014 @ 19:16:
Probeer lokaal bij jou in de plaats wat te vinden. Zit zelf nu in 6VWO en sta op het punt om te beginnen bij een lokaal softwareontwikkelingsbedrijf. Heb hiervoor al wel bij kennissen veel gedaan, dat betaalt overigens fantastisch, een tientje voor een uurtje werk is zo verdiend...
Het leuke is nog dat leeftijd niet uitmaakt. In de supermarkt krijg je als 16 jarige een euro per uur, maar mijn broertje van 15 die ongeveer hetzelfde doet als wat jij van plan bent heeft in een handomdraai er honderd piek bij. Het enige dat telt is dat je het moet kunnen. En wat hem betreft is het nog mooi werk ook. Op zo'n leeftijd blijven wetten soms wel wat lastig. Op die leeftijd kon ik ook bijna niets vinden, voor een groot deel omdat de wet je alle mogelijkheden door de neus boort. Op een gegeven moment had ik het wel gehad met de wetten tegen kinderarbeid. Zat alleen maar in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
RobV schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 22:41:
Wat ik een beetje mis in deze discussie is
Een topic starter die nog mee doet? want veel reactie komt er niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-07 08:48
tc982 schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 14:40:
[...]

Een topic starter die nog mee doet? want veel reactie komt er niet meer :)
Waarschijnlijk is hij al bezig met de schappen te vullen bij de lokale Appie ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Amanoo schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 12:11:
[...]

Het leuke is nog dat leeftijd niet uitmaakt. In de supermarkt krijg je als 16 jarige een euro per uur, maar mijn broertje van 15 die ongeveer hetzelfde doet als wat jij van plan bent heeft in een handomdraai er honderd piek bij. Het enige dat telt is dat je het moet kunnen. En wat hem betreft is het nog mooi werk ook. Op zo'n leeftijd blijven wetten soms wel wat lastig. Op die leeftijd kon ik ook bijna niets vinden, voor een groot deel omdat de wet je alle mogelijkheden door de neus boort. Op een gegeven moment had ik het wel gehad met de wetten tegen kinderarbeid. Zat alleen maar in de weg.
_o-
Ja het geld komt je echt zo aanwaaien, heb ik ook, soms krab ik aan m'n kont en flats, 100 euro er bij. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Amanoo schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 12:11:
[...]

Dan kan je beter over de grens gaan werken, het minimum loon voor een 16 jarige is 6,38€ en meestal is dat 9 tot 10€. Dat is wat beter dan een euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-06 17:57

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Hier nog een mbo niv 4 netwerkbeheerder ik doe alleen sinds een halfjaar bbl ipv bol.

Daarvoor deed ik bijklussen bij al mijn buren, familie etc. Vooral nieuwe pc's, en het netwerk opnieuw inrichten. In vakanties deed ik iets heel anders namelijk bij een verfgroothandel in het magazijn.

Nu ben ik 19 en werk ik 32uur per week (of meer :P) en ga een dag naar school. Dat is soms best druk.

Een ding wat ik je wil meegeven, benut je tijd goed nu je het nog hebt!

En ja, zelfs een verfgroothandel met een magazijn staat goed op je cv "je kan ook wat anders" :) en ja ik heb zelfs een vorkheftruck certificiaat, mooie afwisseling op je cv :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik heb bijna mijn universitaire bachelor en doe nog steeds ongeschoolde baantje en weetje wat? Het is heerlijk! Kan na mijn studie nog jaaaaaaren werk op niveau doen of in de sector van afstuderen.

Ik heb overigens ook bij een boer gewerkt, heerlijk buiten 8-)
Nu werk ik in de promotie branche

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-07 08:40

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Nostordici schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 01:00:
Gewoon werk doen wat je vol kunt houden tijdens en in combinatie met je school. Grootste motivatie op dit moment lijkt mij geld verdienen, daarnaast is het leuk dat je ervaring opdoet en dat staat weer leuk op je CV. Verder is werk ook nuttig om nieuwe mensen te leren kennen enz.

Tot slot vind ik dat sommigen hier wel erg makkelijk praten over werken bij Dixons enz. Voornaamste is dat je dan communicatief zeer vaardig bent en moet kunnen verkopen. Je praat dan bijvoorbeeld niet alleen over specs (vinden de meeste klanten saai), maar ook over uiterlijk van een laptop. Is gewoon een voorbeeld overigens. Met andere woorden dat moet je wel liggen. Al kun je daar wel in groeien, is met mij ook gebeurd :)
Als echte ITer heb ik ook bij de lokale saturn gewerkt als computerverkoper. Probleem bij mij was dat ik er zoveel kennis van had, dat ik de klanten wou adviseren wat juist was (dat wat ook hier op het forum gebeurd). Dat heeft me toentertijd de nek omgedraaid, ik was geen echte verkoper.

Wou je echt advies kwam je bij mij maar verkocht ik niet het duurste van het duurste met alle randapparatuur en verzekeringen.

Mijn ervaring was dan ook dat maar 2 van de 6 verkopers op de afdeling kennis hadden van wat ze verkochten en de rest gewoon een echte verkoper was en de marges binnensleepte.

Om deze reden heb ik toen ook geen contractverlenging gekregen.
Pagina: 1