Ik zoek een?
CPU, i5 of i7
Wat is je budget?
Inclusief nieuw Mobo, ongeveer 500 euro.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Uiteraard intel, ik kom nu van AMD, bevalt me prima maar word mij te warm, en Intel heeft betere Single core performance.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Huidige System specs:
- Antec NineHundredTwo V3 ( with 3x Antec Tricool fan, 1x Antec BigBoy 200mm )
- Asrock 870 Extreme3 R2.0
- AMD FX-6300 @ 3,5Ghz
- Gelid GX-7 Rev 2.0 CPU Cooler ( 2 Fan Push & Pull Config )
- AMD MSI R9 290 Gaming 4GB Twinfrozr
- Corsair RM850 80Plus Gold PSU
- 8GB ( 4 x 2GB ) Corsair XMS3 @ 1333Mhz
- Western Digital 500GB HDD
- Samsung 840 Evo 250GB
- Sony Optical Drive
- Scythe KazeMasterPro 5,25'' Fan Controller
- Bitfenix 30CM Blue Led Ledstrip
Belangrijkste doeleinden van de PC word gamen, incl. Videobewerking
Het feit dat ik dit topic maak, is omdat ik nog steeds twijfel tussen een I5 en I7, en dan wel tussen de I5 4670k en de I7 4790k. Overclocken zal ik nu nog niet doen, maar ik wil de mogelijkheid graag openhouden zodat ik er geen spijt van krijg/nieuwe Processor weer moet kopen.
Zelf zou ik zeggen een i7, aangezien ik dan 100% futureproof ben voor wat ik met de PC ga doen. Maar ik hoor graag andere meningen. Moederbord ben ik tevens nog niet helemaal overuit, maar word hoogstwaarschijnlijk een Z97 Sabertooth Mark 1.
Nu ook even het nieuwe X99 en DDR4 meerekenen, is het slim om al aan X99 en DDR4 te beginnen? of juist slimmer dit links te laten liggen aangezien het nog te nieuw/duur is?
Alvast bedankt voor jullie meningen!
Mvg,
ItsShowTimeZ/Michel
CPU, i5 of i7
Wat is je budget?
Inclusief nieuw Mobo, ongeveer 500 euro.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Uiteraard intel, ik kom nu van AMD, bevalt me prima maar word mij te warm, en Intel heeft betere Single core performance.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Huidige System specs:
- Antec NineHundredTwo V3 ( with 3x Antec Tricool fan, 1x Antec BigBoy 200mm )
- Asrock 870 Extreme3 R2.0
- AMD FX-6300 @ 3,5Ghz
- Gelid GX-7 Rev 2.0 CPU Cooler ( 2 Fan Push & Pull Config )
- AMD MSI R9 290 Gaming 4GB Twinfrozr
- Corsair RM850 80Plus Gold PSU
- 8GB ( 4 x 2GB ) Corsair XMS3 @ 1333Mhz
- Western Digital 500GB HDD
- Samsung 840 Evo 250GB
- Sony Optical Drive
- Scythe KazeMasterPro 5,25'' Fan Controller
- Bitfenix 30CM Blue Led Ledstrip
Belangrijkste doeleinden van de PC word gamen, incl. Videobewerking
Het feit dat ik dit topic maak, is omdat ik nog steeds twijfel tussen een I5 en I7, en dan wel tussen de I5 4670k en de I7 4790k. Overclocken zal ik nu nog niet doen, maar ik wil de mogelijkheid graag openhouden zodat ik er geen spijt van krijg/nieuwe Processor weer moet kopen.
Zelf zou ik zeggen een i7, aangezien ik dan 100% futureproof ben voor wat ik met de PC ga doen. Maar ik hoor graag andere meningen. Moederbord ben ik tevens nog niet helemaal overuit, maar word hoogstwaarschijnlijk een Z97 Sabertooth Mark 1.
Nu ook even het nieuwe X99 en DDR4 meerekenen, is het slim om al aan X99 en DDR4 te beginnen? of juist slimmer dit links te laten liggen aangezien het nog te nieuw/duur is?
Alvast bedankt voor jullie meningen!
Mvg,
ItsShowTimeZ/Michel