Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Standby Killer of Master-Slave] i.c.m Logitech Harmony 1100

Pagina: 1
Acties:

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-11 07:35

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Topicstarter
Nadat mijn ELRO AB440S de geest heeft gegeven (denk dat een redelijk complete HT met Onkyo Receiver, Playstation 3, LG LCD TV (van voor 2010), BlueTooth Receiver, Dune HD Smart D1, etc. de 1000watt in het schakelkastje toch teveel is geworden). Wil ik nu een nettere oplossing (door de onmogelijkheid een vertraging in te bouwen bij het inschakelen van apparaten in een Activity, moest ik middels een andere Activity eerst zorgen dat mijn Stekkerblok van stroom was voorzien, dit moet efficienter kunnen).

Ik kwam erachter dat de "Power Switch" die als foefje in de Harmony Software gebruikt kan worden toch ook een "Hardware Apparaat" betreft.

De lezing die bij een dergelijk apparaat veelal gegeven wordt is:
Een Standby Killer reageert op ieder willekeurig IR signaal en schakelt dan de Stekkerdoos in.
Vanaf dat punt kan ik de signalen van mijn Harmony versturen.

Echter dacht ik een dergelijk apparaatje gevonden te hebben bij Hornbach, maar deze reageert specifiek op het IR signaal van één apparaat (bijvoorbeeld TV PowerToggle), wanneer dit signaal ontvangen wordt, gaat het blok aan, dit is echter te laat om te kunnen communiceren met mijn Harmony.

Voor een Master/Slave Stekkerdoos geldt volgens mij hetzelfde, een van de apparaten dient ingeschakeld te worden waarna de overige apparaten te benaderen zijn.

Heeft iemand een idee waar de Standby Killer uit mijn quote aangeschaft kan worden of beter nog, heeft iemand ervaring met een dergelijke aansturing die ook in de Logitech vanuit 1 activity werkt _/-\o_ ?

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
JunkieXP schreef op woensdag 03 september 2014 @ 09:09:
Nadat mijn ELRO AB440S de geest heeft gegeven (denk dat een redelijk complete HT met Onkyo Receiver, Playstation 3, LG LCD TV (van voor 2010), BlueTooth Receiver, Dune HD Smart D1, etc. de 1000watt in het schakelkastje toch teveel is geworden). Wil ik nu een nettere oplossing (door de onmogelijkheid een vertraging in te bouwen bij het inschakelen van apparaten in een Activity, moest ik middels een andere Activity eerst zorgen dat mijn Stekkerblok van stroom was voorzien, dit moet efficienter kunnen).

Ik kwam erachter dat de "Power Switch" die als foefje in de Harmony Software gebruikt kan worden toch ook een "Hardware Apparaat" betreft.

De lezing die bij een dergelijk apparaat veelal gegeven wordt is:

[...]

Vanaf dat punt kan ik de signalen van mijn Harmony versturen.

Echter dacht ik een dergelijk apparaatje gevonden te hebben bij Hornbach, maar deze reageert specifiek op het IR signaal van één apparaat (bijvoorbeeld TV PowerToggle), wanneer dit signaal ontvangen wordt, gaat het blok aan, dit is echter te laat om te kunnen communiceren met mijn Harmony.

Voor een Master/Slave Stekkerdoos geldt volgens mij hetzelfde, een van de apparaten dient ingeschakeld te worden waarna de overige apparaten te benaderen zijn.

Heeft iemand een idee waar de Standby Killer uit mijn quote aangeschaft kan worden of beter nog, heeft iemand ervaring met een dergelijke aansturing die ook in de Logitech vanuit 1 activity werkt _/-\o_ ?
Heb een Logitech 1000 en een Ultimate. Op beiden werkt een KAKU (3500W) als standby killer.
De aansturing van de KAKU gebeurd door JB Media door signaal uit de Logitech (JB hierin geprogrammeerd.)
B.V. Activiteit TV aan: eerst KAKU aan, tv (en de rest :) )wacht 4 seconden met aan signaal.
TV uit: eerst tv (en de rest) uit en 10 seconden later als laatste de KAKU. werkt al jaren zonder bugs.

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Klinkt als een droom, maar wel een die ik niet heb kunnen verwezenlijken =p.

Sta op het punt om de zoektocht op te geven en inderdaad de krachtigere KaKu ACD3500 aan te schaffen.

Maar welke vertraging heb jij voor de aanknop van de Lightmanager gebruikt? Inschakelvertraging (Power On Delay, deze laat de Activity niet tussen de inschakel commando's in pauzeren, zelf getest), Intertoetsvertraging (Inter-key delay), Interapparaatvertraging (Inter-device delay), Invoervertraging (Input Delay).

Probleem bij mij met de Inschakelvertraging was dat alle "aan" commando's achter elkaar werden verzonden. Vervolgens kunnen er vertragingen worden ingesteld, maar dan is het al te laat.

Zou je een screenshot willen delen van de vertragingen van jou JB-Media apparaat en / of een en ander nader toelichten. Hoop het precies zoals jij het voorschotelt op te kunnen lossen =).

• BenEco
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/286znfc.jpgHier mijn instellingen, vertragingen moet ik even uitzoeken aangezien ik hier me al jaren niet meer in heb verdiept. Dus hier kom ik later op terug.
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/286znfc.jpg

@ ThinkPad: 99 eurocent is echt teveel als je al een Logitech bezit. :)

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Dit is je ultimate neem ik aan (of kan een 1000 tegenwoordig ook via de nieuwe software geprogrammeerd worden =o).

Die vertragingen waar ik op doel bevinden zich niet in de Activities maar bij het specifieke apparaat (in dit geval de Lightmanager).

@Think, heb dat serieus overwogen, maar dat gaat niet door iedereen consequent worden uitgevoerd =p.

• BenEco
  • Niet online
De instellingen en vertragingen kun je uit dit forum halen, daar heb ik ze ook weg.
http://www.harmony-forum.nl/
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/nbvj1d.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2eda71w.jpg

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Dat forum is mij wel bekend, daar loopt ook een oud topic van mij waar het gaat over een "Power Switch" die toegevoegd moet worden om e.e.a. voor de gek te houden in de software (http://www.harmony-forum.nl/viewtopic.php?f=106&t=5695).

Kun je echt geen screenshot maken van tabje apparaten -> bij "Voeding TV" -> Instellingen en dan vertragingen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/A6sn0cxREq3eEdXbqLLMCam9/full.png

Ik ben er namelijk van overtuigd dat jij de spil hebt in het niet werkend krijgen van mijn Setup.

• BenEco
  • Niet online
Bij deze,

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/343q0p0.jpg

Wat helpt is je TV als laatste een aan signaal te sturen en kaku als eerste, desnoods wat fake opdrachten tussen kaku aan en TV aan signaal, heb je ook een vertraging ingebouwd. :)
Tv blijft hier altijd op standby staan, dus bij activiteit TV aan: kaku aan, rood lampje standby TV gaat aan, signaal TV aan en TV gaat aan.
Activiteit verlaten: TV uit, standby lampje licht rood op en als laatste kaku uit en dooft standby lampje.
Staat mij nog iets van bij dat ik ergens een tijd heb gezet bij uit signaal kaku, was eerst 8 seconden (net te kort) dus op 10 sec. gezet. echter geen idee meer hoe en waar en zie het ook nergens terug..

Voor je je AB update check de volgorde van opstarten vooraf zodat je zeker weet dat de kaku als eerste start binnen je activiteit.
Het is een nare gewoonte van dit software pakket dat de opstart volgorde kan gaan wijzigen (zonder dat je het merkt) als je ook maar iets hebt aangepast/toegevoegd aan je AB software.

[ Voor 179% gewijzigd door BenEco op 04-09-2014 21:26 ]

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Zojuist een Interappaaraatvertraging toegeovegd, maar tevergeefs. Zullen alle overige apparaten nog een vertraging behoeven, of zit hem hem toch in de stroom schakelaar.
BenEco schreef op donderdag 04 september 2014 @ 19:55:

Voor je je AB update check de volgorde van opstarten vooraf zodat je zeker weet dat de kaku als eerste start binnen je activiteit.
Het is een nare gewoonte van dit software pakket dat de opstart volgorde kan gaan wijzigen (zonder dat je het merkt) als je ook maar iets hebt aangepast/toegevoegd aan je AB software.
Daar ben ik me inderdaad van bewust ja, heel irritant.

[ Voor 59% gewijzigd door JunkieXP op 04-09-2014 21:21 ]

• BenEco
  • Niet online
Bij de ultimate (nieuwe) software zie eerdere screenshots zit rechts bovenin een knop vertraging toevoegen. Deze komt dan netjes tussen kaku aan en TV aan opdracht. bv, wacht 2 seconden. Dit is wat je mist in de oude versie software, zit er wel in maar weet niet meer hoe dit in te stellen.

Je kaku stuur je wel met een JB aan?, want het is RF en rechtstreeks een kaku aanleren in Logitech wil daarom dus niet.

Hier geen vertragingen gezien in de andere apparaten.

[ Voor 6% gewijzigd door BenEco op 04-09-2014 21:36 ]

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Ja, er zit zeer zeker een LightManager Pro tussen, heb nu een Activity "Stroom aan" die ik run alvorens ik mijn TV Kijk of andere Functionele Activity draai.

• BenEco
  • Niet online
http://www.harmony-forum....2634&hilit=standby+killer

gevonden. :)

Hier staan 2 werkende oplossingen, ook die ik gebruik.

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Is jouw oplossing ook via Support gegaan dan (aangezien jij niet handmatig de aan commando's van de apparaten nog een keer aanroept.

Grappig om te zien dat uitschakelen daar nog zo'n issue is, die vertraging zit gewoon in mijn Lightmanager ingebouwd.

Binnenkort toch nog maar is kijken wat er met die Interapparaatvertraging te regelen valt =P. There must be some way =O.

Voor nu maakt de "Stroom Aan" Activity zijn herintrede op mijn Harmony 1100.

• BenEco
  • Niet online
Nee, geen support. wel het forum vaak moeten lezen en dingen proberen om het werkend te krijgen.
Gebruik ook maar 1 kaku.
En ja, als het 1 maal werkt kijk je er nooit weer naar om. was al ruim 4 jaar terug zag ik. :)

[ Voor 6% gewijzigd door BenEco op 04-09-2014 22:18 ]

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Ik ga dit weekend denk ik maar eens met Support bellen. Wil het nu goed geregeld hebben, heb niet voor niks €16,- uitgegeven =p.

Wijzig eigenlijk nooit iets aan de stroominstellingen en al helemaal niet in mijn JB, dus als dit het enige is waar ik niet aan mag zitten is het nog een lange termijn oplossing ook =)!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Vandaag contact gehad met de Support Lijn. Helaas was de 2de lijn niet aanwezig en is er een ticket doorgezet. Maandag krijg ik aan het eind van de dag als het goed is een reactie per mail.

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Na contact met de telefonische helpdesk en het ticket doorgezet te hebben gekregen naar de 2de lijn werkt m'n Harmony nu met de gewenste vertraging.

De oplossing lijkt hem te zitten in een zogeheten "SCART tag", het is bekend dat SCART apparaten behoorlijk vertraagd dus dit klinkt logisch. Wel moest er nog een vertraging aan de inschakelvertraging van de JBMedia worden toegevoegd om de "Tweak" te laten functioneren. (Eerder zonder deze vertraging was er een lichte vertraging voor alle apparaten merkbaar, maar nu zit er tussen de JBMedia en de overige apparaten een vertraging =))!

Pagina: 1