• appeloom
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-01 22:24
hoihoi,

Ik heb een nieuwe videokaart gekocht, de MSI R9 280X en een voeding van 520 Watt voor mijn oude Medion pc (pricewatch: Medion Akoya PC P5329 E).

De voeding doet het met mijn oude kaart (gtx 560), dus daar ligt het niet aan.

Het probleem is dat de computer start en vervolgens niets doet. de ventilatoren gaan allemaal aan(voeding kaart en moederbord) maar mijn tv geeft aan geen signaal(is een hd ready tv). en als ik op de uitknop druk gaat de pc direct uit (normaal sluit ik hem altijd af met de knop en dan sluit hij windows normaal af, maar dat duurt normaal een paar seconden).

Mijn vraag is dus wat het probleem is, ik denk zelf aan de volgende oorzaken:
1 Videokaart is stuk
2 Voeding is te laag
3 TV pakt resolutie niet

Ik heb al contact gehad met de winkel (Alternate) en die zegt dat ik de kaart maar moet opsturen om te controleren of hij stuk is, maar daar heb ik eerlijk gezegd geen zin in.

Hebben jullie nog adviezen ?

Alvast bedankt!!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-01 13:57

NoFearCreations

3DPrint the world!

Wel alle stekkers op de kaart aangesloten?

---RAWE CEEK!!!---

• appeloom
jaja, ik heb eerst alle stekkers een voor een vervangen en vervolgens pas de kaarten gewisseld, de nieuwe kaart moesten trouwens wel 2 sticks in (1x6 en 1x8 pins) wat ook is gedaan.

• nldbobg
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 04-01 14:01
zie je het bioscherm nog verschijnen?
heb je de drivers van de gtx 560 verwijdert?

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:20

Compizfox

Bait for wenchmarks

nldbobg schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 19:31:
Wat maakt dat nou uit? De PC van TS gaat niet eens aan, dus wat er allemaal op de HDD (of SSD) staat is totaal niet relevant.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• appeloom
nldbobg schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 19:31:
zie je het bioscherm nog verschijnen?
1e vraag Nee dat maakt het allemaal frustrerender, omdat ik niet kan weten wat er aan de hand is, verder heb ik zowel een HDMI kabel als een ouderwetse pc kabel met adapter geprobeerd en nog steeds niets

• nldbobg
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 04-01 14:01
Compizfox schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 19:33:
[...]

Wat maakt dat nou uit? De PC van TS gaat niet eens aan, dus wat er allemaal op de HDD (of SSD) staat is totaal niet relevant.
appeloom schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 19:36:
[...]

1e vraag Nee dat maakt het allemaal frustrerender,
we weten nu dat het geen software is, we schieten al op

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-01 12:28

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Wat je is moet proberen is de bios switch om te zetten, ik vermoed dat jouw moederbord geen UEFI ondersteund en hij daarom moeilijk doet.
Hier staat wel uitleg over de 'hybrid BIOS' zoals MSI het noemt. http://event.msi.com/2014/vga/Hybrid_BIOS/

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• ThomasJ
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:24
Ik heb wel eens gehoord dat bij dergelijke desktops de BIOS dusdanig is aangepast dat slechts een beperkt aantal kaarten werkt in het systeem. Wat je het beste eerst kan doen is kijken of de kaart in een ander systeem wel werkt.

• appeloom
Alles geprobeerd maar nog steeds niets. Ik ga denk morgen een voeding van 700 Watt kopen, als dat het probleem niet oplost kaart retour en als de kaart goed was ga ik denk de gtx 770 proberen

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

en die twee oplossingen zullen allebei niet werken, kan ik je alvast vertellen.

BIOS-beperking zie ik idd wel gebeuren, of de kabels op het mobo aangesloten ipv. de kaart.

Voeding staat aan? Als het een modulaire voeding is, kabels ook correct aangesloten in de voeding?

People as things, that’s where it starts.

• killer2
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 21:58
probeer ook eens een bios reset + update. En te booten zonder kaart, zou iets moeten gaan piepen...

[ Voor 4% gewijzigd door killer2 op 03-09-2014 11:52 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:12

Nemesizz

Untouchable

Medion's hebben al langer/vaker een 'whitelist' met hardware die werkt en de rest werkt gewoon niet.
Je zou een custom BIOS kunnen flashen, maar daar zitten wel de nodige risico's aan (kan je PC bricken).

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-01 01:46

Rye

Simpel:
BIOS update!

Waar je nu tegen aanloopt is een heel bekend iets en er is ook gemakkelijk informatie over vinden. Ik heb zelf een MSI moederbord met een P67 chipset en daarbij had ik exact dezelfde problemen met een 280x die ik toen wilde installeren.
Jij hebt een H61 chipset, eentje van dezelfde generatie en dus naar alle waarschijnlijkheid met exact hetzelfde probleem.

Als het goed is zit het probleem hem in de PCI-e 3.0 implementatie van Intel.

Hoplijk is er voor jouw moederbord een BIOS update te vinden.
http://www.medion.com/nl/...ct.php?msn=10016000&gid=2

Dan op stuurprogramma's en dan de bovenste download. Ik hoop voor je dat deze BIOS het probleem verhelpt. Kans is dat het toch niet werkt gezien de leeftijd van deze BIOS: 11.01.2012

Topic hier op GoT over hetzelfde moederbord:
[GTX 770] PC start niet op na vervanging Grafische kaart

[ Voor 28% gewijzigd door Rye op 03-09-2014 12:28 ]

www.ping-win.nl

• appeloom
@Rye thx voor de reactie!!
Helaas had ik dat al geprobeerd en niets. Heb de kaart nu teruggestuurd en hopelijk ligt het daaraan, anders wordt het door sparen en een custom pc kopen a.d.v. specials die tweakers maakt.

Heb ook heel het internet afgestruind en geen enkele oplossing.kunnen vinden, servicedesk van Medion gebeld maar die weten ook niets. dit vindt echt jammer omdat er een goede processor in zit (i7 2600).

Helaas heb ik het geld niet om te experimenteren met een nieuwe moederbord op mijn huidige pc en als ik hem sloop direct een nieuwe te halen (nog een student met auto die alles zelf moet dokken).

Ik heb liever mijn pc geupgrade voor € 320 om vervolgens nieuwe spellen te kunnen kopen voor €30 dan een ps4 te halen voor 400 en nieuwe spellen voor 45. (ik was sowieso van plan een ps4 te halen over een paar jaar voor de exclusives maar als mijn huidige pc dead rising al niet aan kan volgens de specificaties ben ik bang voor de specificaties van dragon age en the witcher 3)

• chaoscontrol
  • Laatst online: 22:48
Je zou ook een fatsoenlijk moederbord kunnen halen als het medion ding in de weg zit. Dat is goedkoper dan een andere pc of ps4. De overige parts heb je nu toch al.

Inventaris - Koop mijn meuk!

• appeloom
Ik weet maar ik zie mezelf wel al kloten met het vervangen van de processor en de pc weer aan de praat te krijgen.

Zijn er bedrijven die dit voor je doen (in de omgeving West-Brabant)? en zo ja voor hoeveel?

Dan is dit inderdaad interessant. (als ik voor €80 een nieuwe moederbord + installatie kan krijgen)

• DarkBlaze
  • Laatst online: 29-01 12:28

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

chaoscontrol schreef op woensdag 03 september 2014 @ 14:50:
Je zou ook een fatsoenlijk moederbord kunnen halen als het medion ding in de weg zit. Dat is goedkoper dan een andere pc of ps4. De overige parts heb je nu toch al.
Dit. ik heb zelf ook nog een i7 2600 en die voldoet nog meer dan genoeg icm met mijn r9 290 dus dan ben je met ~70 euro klaar voor een degelijk moederbord, of als je met een basis bordje genoegen kan nemen zelfs ~50 euro
Deze zijn wat luxer, hebben ook twee sata600 poorten e.d.
pricewatch: MSI H77MA-G43
pricewatch: ASRock H77 Pro4-M

Basis bordjes met 1 sata 600 poort
pricewatch: Asus B75M-Plus
pricewatch: MSI B75MA-P45
appeloom schreef op woensdag 03 september 2014 @ 14:56:
Ik weet maar ik zie mezelf wel al kloten met het vervangen van de processor en de pc weer aan de praat te krijgen.

Zijn er bedrijven die dit voor je doen (in de omgeving West-Brabant)? en zo ja voor hoeveel?

Dan is dit inderdaad interessant. (als ik voor €80 een nieuwe moederbord + installatie kan krijgen)
Ik weet dat cdromland in breda zit, en 4launch in eindhoven en naar mijn ervaring zijn dit degelijke zaken dus daar zou je contact mee kunnen opnemen (ook kwa wat zei zouden kunnen leveren in socket 1055) :)

[ Voor 24% gewijzigd door DarkBlaze op 03-09-2014 15:03 ]

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

Pagina: 1