Afgelopen week heb ik een nvidia gtx 770 besteld om mijn oude nvidia gtx 545 te vervangen. Ik heb hier uiteraard een nieuwe voeding bij besteld (een v650s van cooler master. Deze heb ik beiden geïnstalleerd in mijn medion pc. De installatie ging prima maar toen ik mijn computer aandeed ging het mis. Ik kreeg het medion scherm tezien waarna de pc elke 30 seconden ging piepen tot 3 keer waarna ik een zwart beeld kreeg. Volgens mijn monitor kreeg ik nog wel signaal. Ik heb daarna mijn oude grafische kaart weer teruggezet en toen starte mijn computer zonder problemen op. Ik heb al geprobeerd het ram eruit te halen en gecontroleerd of de stroomkabels goed in de 770 zaten. Als de 770 erin zit kan ik niet in de bios komen. Mijn moederbord model is een MS-7728 micro-ATX. Ik heb geen idee wat ik moet doen om dit probleem op te lossen. Ik denk dat misschien mijn moederbord incompitabel is met de 770. Moet ik de 770 terugsturen of kan ik dit zelf oplossen?
Ja, ik heb beide 6+2 kabels van de cooler master aangesloten en meerdere keren gecontroleerd of deze goed zaten.
Verwijderd
Die mobo's hebben een hardware supported lijst, als die niet word gesupport is het pech, helaas dus.. Ik zou als ik jou was even die lijst opzoeken, en deze terugsture..
Waar kan ik deze lijst vinden? Was dit bijgeleverd bij mijn computer?Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 22:58:
Die mobo's hebben een hardware supported lijst, als die niet word gesupport is het pech, helaas dus.. Ik zou als ik jou was even die lijst opzoeken, en deze terugsture..
Verwijderd
Heb toenet even gekeken, kan m niet vinden... Ik zou hem maar terugsturen, hij word niet gesupport door Medion..
Edit: volgens iemand die een benchmark draaide, met uw moederbord, kan een GTX 670 wel, die zou dan wel supported worden, kijk anders even in de V&A, deze GPU komt in de buurt van eeb GTX 760..
Edit2:http://www.techsupportforum.com/forums/f25/solved-need-help-new-pc-build-wont-boot-656643.html een Amd 7870 zou ook kunnen, zeer mooi kaartje
Edit: volgens iemand die een benchmark draaide, met uw moederbord, kan een GTX 670 wel, die zou dan wel supported worden, kijk anders even in de V&A, deze GPU komt in de buurt van eeb GTX 760..
Edit2:http://www.techsupportforum.com/forums/f25/solved-need-help-new-pc-build-wont-boot-656643.html een Amd 7870 zou ook kunnen, zeer mooi kaartje
[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2014 23:21 ]
Ik heb helemaal niks gevonden op google dus dan moet ik m maar terugsturen. Kan ik dus helemaal geen nieuwe gpu in mn pc doen of zijn er wel geschikte grafische kaarten voor een medion pc?
Morgen zal ik nog even kijken of ik iets bij de klantenservice van medion wat info kan krijgen en anders wordt het dan maar de gtx 670 of de amd 7870
Edit: kan ik ook een nieuw moederbord aanschaffen of is dit niet mogelijk met een OEM pc?
Edit: kan ik ook een nieuw moederbord aanschaffen of is dit niet mogelijk met een OEM pc?
[ Voor 23% gewijzigd door givani30 op 15-06-2014 14:58 ]
Dit is de enige bios update die ik kan vinden:http://www.medion.com/nl/service/_lightbox/treiber_details.php?did=10128&hgt=1712 deze komt uit 2012. Zou deze update helpen?Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2014 @ 21:17:
bios update kan misschien helpen (moest ik ook doen bij mijn gtx 770)
Edit: update net geprobeerd en hij wou niet installeren met error: Rom size does not match existing rom size. nou maar hopen dat medion me kan informeren. Ik zit nu te twijfelen tussen een nieuw mobo of een oudere grafische kaart. ik zat te kijken naar deze: http://tweakers.net/pricewatch/313110/asrock-b75-pro3-m.html of kan ik beter geen nieuw mobo kopen?
[ Voor 34% gewijzigd door givani30 op 15-06-2014 23:38 ]
Als je er een ander moederbord in prikt moet je wel rekening houden met een aantal dingen.Ik zit nu te twijfelen tussen een nieuw mobo of een oudere grafische kaart. ik zat te kijken naar deze: pricewatch: ASRock B75 Pro3-M of kan ik beter geen nieuw mobo kopen?
OA:
- opletten dat het moederbord niet teveel afwijkt van orginele bord (heb een aantal Medions gezien waar een BTX inzat, nu lijkt die van jou gewoon een m-atx te zijn, maar wel goed opletten met de afstandsbusjes van het bord en de kast die kunnen nog steeds afwijkend zijn).
- de Windows die met de Medion meekwam zal waarschijnlijk niet meer geldig zijn (de licentie). Die is namelijk gelinkt aan het Medion moederbord.
- bepaalde componenten werken mogelijk niet op een ander moederbord. Heb een aantal Medion's los gehad, en een aantal componenten maken gebruik van aansluitingen die niet (of bijna nooit) terug te vinden zijn op 'normale' moederborden. Meestal is het gerelateerd aan videocapture of tv tuner delen, als je daar al geen gebruik van maakte maakt het niet uit.
Dit kreeg ik van medion, niks interessants.
De pieptonen tonen inderdaad aan dat er geen beeldapparaat gedecteerd wordt. Wanneer u de computer opstart dient er een monitor op aangesloten te zijn. U wilt een zeer krachtig GPU plaatsen in uw computer en de voeding die u gebruikt zou meer dan voldoende moeten zijn. Dit betekend niet altijd voor de moederbord, de moederbord moet natuurlijk ook de grafische kaart aankunnen wat niet altijd het geval is. Mocht u op een of ander wijze toch aan de praat krijgen dan zal de moederbord altijd de bottleneck zijn, dit betekend dat u niet de volledige prestatie uit de grafische kaart kunt halen. Wat ook belangrijk is welke besturingssysteem u gebruikt, volgens onze systeem zou het windows 7 moeten zijn. Met Windows 8 kunnen andere problemen plaats vinden zoals dat het grafische kaart niet gecertificeerd is.
U geeft aan dat u met de nieuwe grafische kaart wel beeld krijgt, MEDION Logo, dit geeft in principe al aan dat de GPU iets doet. Het kan wel zijn dat bij het daadwerkelijk opstarten teveel gevraagd wordt en crasht. U kunt dit makkelijk ook testen door bijvoorbeeld uw computer te starten met een Linux CD om te kijken of het aan de OS ligt, hiervoor kunt u bijvoorbeeld Ubuntu of Mint voor gebruiken, dit zijn live cd waar u de besturingssysteem kunt starten vanaf een CD. Let wel op dit zal altijd langzamer zijn dan een geinstalleerd besturingssysteem.
Ik moet u wel op attenderen dat wij hierin geen support in verlenen en de boven genoemde oplossingen is een extra service en meer dan dit kunnen wij helaas niet aanbieden.
Ik ben nu aan het kijken voor een nieuw mobo, grafische kaart voorlopig teruggestuurd.
De pieptonen tonen inderdaad aan dat er geen beeldapparaat gedecteerd wordt. Wanneer u de computer opstart dient er een monitor op aangesloten te zijn. U wilt een zeer krachtig GPU plaatsen in uw computer en de voeding die u gebruikt zou meer dan voldoende moeten zijn. Dit betekend niet altijd voor de moederbord, de moederbord moet natuurlijk ook de grafische kaart aankunnen wat niet altijd het geval is. Mocht u op een of ander wijze toch aan de praat krijgen dan zal de moederbord altijd de bottleneck zijn, dit betekend dat u niet de volledige prestatie uit de grafische kaart kunt halen. Wat ook belangrijk is welke besturingssysteem u gebruikt, volgens onze systeem zou het windows 7 moeten zijn. Met Windows 8 kunnen andere problemen plaats vinden zoals dat het grafische kaart niet gecertificeerd is.
U geeft aan dat u met de nieuwe grafische kaart wel beeld krijgt, MEDION Logo, dit geeft in principe al aan dat de GPU iets doet. Het kan wel zijn dat bij het daadwerkelijk opstarten teveel gevraagd wordt en crasht. U kunt dit makkelijk ook testen door bijvoorbeeld uw computer te starten met een Linux CD om te kijken of het aan de OS ligt, hiervoor kunt u bijvoorbeeld Ubuntu of Mint voor gebruiken, dit zijn live cd waar u de besturingssysteem kunt starten vanaf een CD. Let wel op dit zal altijd langzamer zijn dan een geinstalleerd besturingssysteem.
Ik moet u wel op attenderen dat wij hierin geen support in verlenen en de boven genoemde oplossingen is een extra service en meer dan dit kunnen wij helaas niet aanbieden.
Ja, meerdere keren zelfs.Julian Verweij schreef op maandag 16 juni 2014 @ 17:00:
Oude drivers verwijderd?
Ik ben nu aan het kijken voor een nieuw mobo, grafische kaart voorlopig teruggestuurd.
Als je hierop zoekt, maar dan in combinatie met AMD dan krijg je genoeg results, ook hier GoT.
Het zit m (zoals ik het begrijp) in de pci-e 3.0 support van bepaalde biossen.
Een bios uodate is iig noodzakelijk.
Ik heb namelijk hetzelfde probleem gehad toen ik m'n 290x installeerde op een MSI p67 moederbord.
Het zit m (zoals ik het begrijp) in de pci-e 3.0 support van bepaalde biossen.
Een bios uodate is iig noodzakelijk.
Ik heb namelijk hetzelfde probleem gehad toen ik m'n 290x installeerde op een MSI p67 moederbord.
www.ping-win.nl
Als iemand nog een oplossing zoekt voor dit probleem, mijn oplossing was naast de Gpu en de voeding ook een nieuw mobo, processorkoeler en een behuizing kopen (vijna hele pc vervangen
) en de rest allemaal hierin stoppen.
Nog een vraagje moest je Windows nog opnieuw instaleren,mijn stiefzoon heefd ook een Medion pc en is ook aan een Gpu upgrade toe behuizing en mobo is geen probleem maar 100euro voor nog een windows licentie.......givani30 schreef op zondag 20 juli 2014 @ 21:40:
Als iemand nog een oplossing zoekt voor dit probleem, mijn oplossing was naast de Gpu en de voeding ook een nieuw mobo, processorkoeler en een behuizing kopen (vijna hele pc vervangen) en de rest allemaal hierin stoppen.
Dan ga je maar yaharr fiddelee dee doen, dit zijn van die dingen waar ik het 100% gerechtvaardigd vind.maus3142 schreef op maandag 21 juli 2014 @ 09:02:
[...]
Nog een vraagje moest je Windows nog opnieuw instaleren,mijn stiefzoon heefd ook een Medion pc en is ook aan een Gpu upgrade toe behuizing en mobo is geen probleem maar 100euro voor nog een windows licentie.......
Dank je voor je supportThomg schreef op maandag 21 juli 2014 @ 14:54:
[...]
Dan ga je maar yaharr fiddelee dee doen, dit zijn van die dingen waar ik het 100% gerechtvaardigd vind.
Misschien gewoon een kaart lenen? Zijn vast wel manieren om dat uit te vogelen.
Wat minder netjes, je kan er ook één kopen en het terugsturen naar de webshop.
Ik heb zelf een nieuwe studentenlicentie gekocht (€60,-). U kunt misschien aan iemand die een student is vragen of hij zijn gegevens wilt invullen voor de windows licentie. U heeft misschien ook nog een nieuwe processorkoeler nodig want mijn koeler had een soort toeter erop zitten waarmee hij naar de zijkant van mijn behuizing blies. Mijn nieuwe behuozong (een cooler master silencio 352) heeft geen ventilatorgat aan de zijkant.maus3142 schreef op maandag 21 juli 2014 @ 09:02:
[...]
Nog een vraagje moest je Windows nog opnieuw instaleren,mijn stiefzoon heefd ook een Medion pc en is ook aan een Gpu upgrade toe behuizing en mobo is geen probleem maar 100euro voor nog een windows licentie.......
Pagina: 1