Voor de 3e keer in 2 dagen :
copy-paste uit een ander topic:
Mijn vorige TB is ook overleden door een weigerend MBM.
Ik heb nu dit hardwarematige ding gekocht:
Produktinformatie
Door het grotere temperatuurbereik tot 110°C is deze module voor bijna alle toepassingen in de temperatuurbewaking geschikt. Er kunnen twee grenswaarden in 1°C stappen ingesteld worden.
Bij het bereiken van de ingestelde max. resp. min. temperatuur worden een schakeluitgang en een alarmuitgang geactiveerd. Bovendien kan de max./min. temperatuur uit een geheugen opgeroepen worden. Omschakelbaar display tussen temperatuur en tijd. Deze module heeft een vaste sensor aan het einde van een ca. 3 m lange aansluitkabel.
Technische spec.: Meetbereik -10°C tot 110°C (14° F tot 250° F) · Resolutie 0,1°C (0,1° F) · Nauwkeurigheid 0°C tot 60°C ± 1°C, anders ± 1,5°C · Meetsnelheid 1 sec. of 10 sec. instelbaar · Alarmuitgang 4 kHz gedurende 1 minuut · Cijferhoogte 13 mm · Voedingsspanning 1,5 V penlite batterij (wordt niet meegeleverd) · Afm. module (bxhxd) 68 x 35 x 24 mm, display (bxh) 48 x 18 mm.
Min.- en max. geheugen
Incl. temperatuurvoeler
Alarmuitgang
Te koop bij Conrad voor 35 piek excl. postzegels.
Ik vertrouw niet meer op MBM...
Edit: de kans dat het gaat lekken is 0,0001% Alles zit vast met slangklemmen. Het is in principe onmogelijk.
Zie
hier